Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

@ john_skoda

"eu cand pornesc A/C(am climatic) se aude ca un fel de fasait pe grilele centrale, tot timpul cat merge clima. oare ce poate fi?

scuze daca nu am postat unde trebuie."

acelasi lucru mi s-a intamplat si mie,dar dupa ce am facut o completare de freon nu s.a mai auzit nimic....bafta!

mersi. o sa fac si eu pasul maine dimineata.

a disparut fasaitul acela dupa ce am incarcat cu freon, cost 100 lei. si aerul parca e mai rece acum. alta senzatie.

bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sunt limitele admise pentru presiunea freonului cand compresorul functioneaza? La 38 grade afara aveam la un moment dat 15,5 bari.... E mult?

Cand s-a mai racorit afara arata 13 bari.

Nu am mai pus interfata pe masina, am citit direct de pe meniul climatronicului - canalul 10.1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pressure relief valve The pressure relief valve is located on the compressor and opens in the event of overpressure. The refrigerant does not flow out completely. If the valve was opened the adjoining area is also covered in oil. Opening pressure: 4±0.4 MPa (40±4 bar) Closing pressure: at least 3.1 MPa (31 bar)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KimDiesel

E ok presiunea aia...La aprox 30 grade si eu tot 13 bar am presiunea in instalatie. Stiu ca am facut odata proba la o masina cu un carton in fata radiatorul(ca sa simulez caldura excesiva) si sarise bine de 13 bar, insa nu mai tin minte cat exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 32 bari decupleaza compresorul. La functionare normala creste si la 20-22 bari.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata presiunea era 8.4 bari si clima setata pe 22 grade - afara fiind 26 grade. Compresorul face presiune in functie de cerinte. Se pare ca schimbul de electrovalva mi-a rezolvat problema. Vom vedea si cat timp merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

O problema am si eu cu compresorul, nu mai functioneaza clima, nu mai baga aer rece. Pe aer cald nu am verificat, desi nu cred ca are vreo importanta.

Am fost in urma cu o saptamana la Damar Service din Pantelimon pentru reumplere cu freon, am crezut ca asta e problema. Dupa ungerea cu ulei si umplerea cu freon clima tot nu functiona si mi-a zis tipul ca este de vina compresorul.

Un alt mecanic a verificat compresorul si a zis ca sunt pistoanele uzate prea mult si neuniform. Cauza: nefolosirea A/C pe aer rece in timpul iernii, ca numai asa se ung piesele din compresor cu ulei. Mi s-a parut ciudata ultima afirmatie si din cauza asta vreau sa mai verific in alta parte. Remediul: schimbarea compresorului, a zis mecanicul, desi l-a facut sa functioneze dupa o ungere fortata cu ulei si aplicarea unor impulsuri electrice.

Intrebarile mele: poate compresorul sa functioneze si asa sau trebuie schimbat? Stiti unde sa fac un nou test, cineva care cunoaste problema?

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cam are dreptate acel mecanic care ti-a spus ca A/C trebuie folosit si iarna, nu doar in perioadele calduroase. parca asa scrie si in manual, macar o data pe saptamana 10-15 min sa se mai unga piesele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IAr vorbiti aiurea. LA sub 5 grade compresoarul nu cupleaza. LA G5 si O2 compresorul se invarte tot timpul, deci ungerea se face oricand si oricum compresorul lucreaza la 2% chiar daca nu e apasat AC.

Edy, daca a desfacut compresorul si a scos pistoanele afara, ADIO. LA tine posibil sa fi putut remedia problema doar prin schiombarea electrovalvei de pe compresor.

CAt era cuplul absorbit, si presiunea in instalatie?

PS Te-ai intors in tara si nu stiu eu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare : a incercat cineva noul tip de ulei pentru compresor PAO 68?

din ce am gasit pe net, pare superior celui de tip PAG.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IAr vorbiti aiurea. LA sub 5 grade compresoarul nu cupleaza. LA G5 si O2 compresorul se invarte tot timpul, deci ungerea se face oricand si oricum compresorul lucreaza la 2% chiar daca nu e apasat AC.

Edy, daca a desfacut compresorul si a scos pistoanele afara, ADIO. LA tine posibil sa fi putut remedia problema doar prin schiombarea electrovalvei de pe compresor.

CAt era cuplul absorbit, si presiunea in instalatie?

PS Te-ai intors in tara si nu stiu eu ?

Sal Cristi,

Eu nu m-am intors in tara, doar masina, care intamplator (sau nu) sta parcata la 2 blocuri de tine.

Mecanicul nici nu a demontat compresorul, nici nu l-a dat jos. Dupa ce a vazut ca alimentarea cu freon si ungerea compresorului nu a dat rezultate, a conectat compresorul din nou la tester (aparatul care verifica si freonul), i-a dat niste impulsuri electrice (cu acelesi aparat) si in timpul asta "s-a jucat" cu niste supape ale compresorului, toate astea pentru a forta ungerea si miscarea pistoanelor (asa a zis el).

Acum compresorul merge dar nu cum ar trebui (nu baga aer rece ca inainte), dar pentru ca sa porneasca compresorul, dimineata cand se porneste masina, A/C-ul trebuie lasat sa mearga cateva minute la maxim pe LOW.

Deci, daca este o alta problema care se poate remedia mai mutin costisitor, va rog.

Stima

pai cam are dreptate acel mecanic care ti-a spus ca A/C trebuie folosit si iarna, nu doar in perioadele calduroase. parca asa scrie si in manual, macar o data pe saptamana 10-15 min sa se mai unga piesele.

Stiu ca trebuie folosit aerul conditionat si iarna, asa il folosesc chiar daca baga cald, mie mi s-a parut ciudat ca trebuie sa il folosesc si iarna pe aer rece ca sa se unga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

supapa de pe compresor este de vina se poate schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, schimba doar supapa si cred ca scapi de problema./

Acel aparat nu are cum sa dea impulsuri electrice la compresor si ungerea se face oricand.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si unde ma sfatuiti sa o trimit la un alt control si la schimbarea supapei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

intreaba useri care au schimbat supapa pe privat,eu ,KimDiesel,punkreas vezi ce iti zic, cintaresti bine situatia si apoi alegi service-ul unde sa te duci sati schimbi supapa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa o poti schimba si singur, daca ai loc si golesti instalatia inainte..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa o poti schimba si singur, daca ai loc si golesti instalatia inainte..

Mda, ar fi ideal asa, dar nici nu stiu si nici nu am scule si loc. In plus de asta trebuie sa si umplu instalatia la parametri. Mai bine las pe cineva care stie ce face.

Multam'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sculele de care ai nevoie:

(rampa)

Torx pentru surubelele de la scut,

Cleste pentru sigurante (papagal) pentru scos siguranta de la supapa,

si cam atat :)

Freonul se pune apoi cu aparatul la firma pe care l-ai scos, nu vad ce parametri trebuie umpluti :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

nu merge cu compresorul pe masina trebuie dat jos de pe masina si apoi curatat compresorul de mizerie ,scos siguranta care tine supapa si apoi scoasa ea .

apoi trebuie curatat locasul supapei de mizerie si apoi montata supapa noua .apoi umplut cu agent refrigerant

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O spui de parca atunci cand scoti supapa intra 3 tone de pamant in gaura aia. Am scos eu supapa asa, nu s-a murdarit cu nimic lacasul acela.

Dar, daca trebuie dat compresorul jos:

- rampa,

- torx pentru suruburile de la scut

- cheie pentru retragerea intinzatorului de pe cureaua de accesorii,

- chei tubulare pentru cele 4-5 suruburi care tin comp pe motor,

- cleste papagal (am scris mai sus)

Schimb electrovalva:

- se ia un cleste papagal, se scoate siguranta care tine electrovalva

- se scoate electrovalva veche

- "se curata lacasul" daca este nevoie

- se aplica putin ulei de motor pe electrovalva pentru a facilita intrarea

- se adauga electrovalva

- se adauga siguranta, (sa va asigurati ca intra in locul ei, si nu sta putin intr-o parte)

dupa ce s-a schimbat electrovalva, instalarea compresorului pe masina se face in acelasi mod in care a fost dat jos, problema o sa aveti la remontarea curelei pe fulia accesorului, pentru ca mai este nevoie de cineva care sa retraga intinzatorul.

Nu cred ca este greu :)

Modificat de Intrus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot e dat compresorul jos de pe motor nu strica sa fie inlocuit uleiul din el. Hella , 240 ml costa 50 lei, suficient pt 2 compresoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, e mai usor decat imi inchipuiam (decat imi inchipuiam, nu ca ar fi neaparat usor). Alta nedumerire, supapa este acelasi lucru cu electrovalva? Ca sa stiu ce caut si ce schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, same thing.

P.S. am omis un pas mai sus, decuplarea firului care leaga supapa de calc de clima.

Modificat de Intrus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare chiar e atat de simpla treaba precum ziceti?..

Despre montarea curelei de accesorii, nu aveti nevoie de inca o persoana, intrucat intinzatorul se blocheaza cu un cui (din acela obisnuit, folosit in constructii de case, garduri; sper sa nu ma insel in privinta diametrului gaurii). Are un orificiu special in care bagi cuiul dupa ce ai detensionat cureaua cu cheia fixa.

Revenind la demontarea valvei acasa, presupun ca asta inseamna si risipirea agentul refrigerant

Ma uitam pe aici si nu prea e de gluma cu acest R134a (tetrafluoroetan... deja imi joaca limba in gura :D ).

Nenorocirea asta fierbe la -26C; da, fierbe la o temperatura negativa, deci la +20C avem vapori deja. Si nu vrei sa ii inhalezi accidental.


IDENTIFICAREA PERICOLELOR
Evaporarea rapidã a lichidului poate cauza degerãturi.
Vaporii sunt mai grei decât aerul şi pot cauza sufocare prin reducerea oxigenului disponibil pentru
respirare.

MĂSURI DE PRIM AJUTOR
Sfaturi generale
Dacã persoana este inconştientã, amplasaţi-o în poziţie de recuperare şi chemaţi medicul.
Nu administraţi medicamente pe cale bucalã unei persoane inconştiente. Dacã respiraţia este neregulatã,
efectuaţi respiraţia artificialã.
Dacã simptomele persistã, contactaţi un medic.
Contactul cu pielea
Spãlaţi cu apã caldã. Scoateţi imediat toate hainele contaminate.
Inhalare
Mutaţi persoana la aer proaspãt. Pacientul trebuie sã se afle în loc cãlduros şi culcat.
Respirarea artificialã şi/sau administrarea de oxigen pot fi necesare.
Contactul cu ochii Clãtiţi cu atenţie cu multã apã, chiar şi sub pleoape.
Consultaţi un medic.
Informaţii pentru medic
Tratament Nu administraţi adrenalinã sau medicamente similare.

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu cuiul nu o stiam, nice, atunci poti face totul singur. Cat despre risipirea freonului, nici gand. Te duci la un baiat (firma) care are aparat de scos/bagat freon, il rogi frumos sa-ti scoata freonul din sistem si sa-ti faca factura pe jumatate din suma, apoi, iti faci treaba, iar cand termini te duci sa il bage la loc. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!