Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Span metalic apare relativ rar, in cazurile cand s-a deteriorat ceva in compresor. De regula in acele "pahare" va ramane un praf negru - teflonul de pe pistonase.

Iar daca ajunge span in vaporizator , il scoate spalarea de acolo, deci nu este nevoie de inlocuire.

Since 1/8/2010, modified air conditioning compressors with more robust regulating valves have been fitted in the series production

Air conditioning compressors SANDEN

Original version Modified version

1K0 820 859 Q /QX 1K0 820 808 B

5N0 820 803 5N0 820 803 C

2. According to instructions in the Workshop Manual, clean thoroughly the air conditioning circuit using a special flushing device, which

works on the principle of the flushing procedure with a flushing medium R134a in liquid state to prevent the contamination of new parts with dirt particles.

In this case, the pressure air and nitrogen are not sufficient agents for cleaning!

3. Replace the air conditioning compressor with a respective modified part.

4. Replace the air conditioning dryer. If it is not possible to replace it as a separate part, replace

the complete air conditioning condenser including the dryer.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut, cu lampa!, busonul de plastic. Filtru uscator, un saculet in care sunt bilute de silicagel nu era prea murdar, nu am gasit span metalic. Saculetul era cca o treime de jos in sus murdar de ceva praf negru, dar nu era imbacsit sau altceva. Am pus un dop de cauciuc in locul celui de plastic, am pornit motorul, si am alimentat separat electrovalva de la compresor. Face initial presiune, dar nu foarte mare, dar daca decuplez si cuplez alimentarea din nou pe electrovalva, nu mai face presiune. Am vorbit cu mesterul de care a spus mai inainte userul nervoss, si acesta mi-a spus sa schimb compresorul si radiatorul condensator si filtrul uscator(ca sa nu mai zi ca m-a incurajat: "NU cred ca o sa iti faci AC ul in vara asta!"). Nu am gasit radiator cu filtru uscator separat, doar varianta cu busonul acesta de plastic. Dupa aceea a zis sa vin sa imi fac o constattare si o spalare a insatalatiei. Am dat comanda pt radiatorul condensator si filtrul uscator, dar, cel mai ieftin compresor l-am gasit la 1520 Ron, si mi-l aduce abia peste 3 zile, adica joi, iar eu joi noaptea plec in Grecia. Ca sa fac AC-ul ma costa, cel putin, cu piese, spalare si incarcare vreo 2500 Ron. In conditiile in care acest sistem se defecteaza foarte repede (aprox 2-3 ani), cred ca nu voi face acest pas, si voi incerca sa trec la varianta unui compresor care sa cupleze cu ambreiaj, doar atunci cand este nevoie de aer rece, si o sa-i spun sistem "Pseudo climatronic!". Asta daca nu ma hotarasc sa schimb masina! In loc sa cheltui banii in concediu, ii cheltui pe minunea "Climatronic"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca n-ai avut bafta sa o rezolvi mai ieftin/repede. Nu mai avea niciun compresor reconditionat nea Relu? Nu prea imi vine sa cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate monta compresor cu ambreiaj? Cam ce modificari ar fi nevoie pentru treaba asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate. Octavia 2 are supapa compresorului comandata in semnal PWM. Nu cupleaza direct ambreajul, cu 12 volt

Eventual sa il pui cu buton pe direct.... dar nu stiu in ce masura va comanda calc pornirea ventilatoarelor de racire, etc.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nea Relu nu mi-a spus ca ar avea un compresor reconditionat. Mi-a spus ca daca iau unul reconditionat, sa il iau cu garantie. s indiferent de care iau, nou sau SH tot trebuie spalata instalatia. Eu intre timp, pana sa-mi aduca radiatorul, am mai pornit motorul, cupland si decupland electrovalva. Am pbservat ca daca ii pun dopul de cauciuc si electrovalva nu este alimentata, dopul ramane acolo. Cum alimentez electrovalva, dopul, din cauza presiunii create, sare din locul unde era busonul. Nu am lasat mult motorul pornit. Daca dopul sare, si electrovalva este in continuare alimentata, se creeaza un mic vid, si chiar daca am pus repede la loc dopul, nu s-a mai creat presiune care sa arunce dopul. E ceva ce imi scapa, ca principu de functionare, dar, daca tai alimentarea si realimentez electrovalva, iar se creeaza presiune in instalatie. Dupa ce montez radiatorul, cel nou,( care culmea, desi d-na de la magazinul de piese auto mi-a spus ca este cu buson de plastic, a sosit unul cu filtrul uscator demontabil, deja montat pe radiator, aceeasi marca - NRF- si la acelasi pret! Nu m-am suparat deloc!) am sa merg sa incarc instalatia cu agent 134a. Daca face aer rece ca inainte, adica dupa cca 15 minute de functionare, asa plec cu masina in Grecia. Daca nu ...studiez problema cu un compresor nou, dar care sa aiba ambreiaj electromagnetic, si sa se potriveasca la gauri cu cel de acum. Poate a mai facut cineva sau incercat asa ceva. Sau poate stiti un site unde gasesc fisele tehnice ale compresoarelor auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

uitinduma pe net dupa codul dat de tine pentru compresorul sanden 4573U se potriveste chiar supapa vemo cu codul dat de mine .

dar daca vrei compresor nou tot sanden uite aci http://compressor-express.ro/compresor-clima/seat/Audi-Seat-Skoda-VW-03-PXE16-PV6.

deci daca compu pare bun pe dinauntru poti schimba acea supapa linistit . fara sa mai schimbi radiatorul de clima .

ca pret pe siteul acesta 1545 roni cu transport gratiut si garantie 12 luni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la ce pret e radiatorul cu filtru demontabil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea.

Am si eu o problema cu compresorul masinii. Prima problema a aparut anul trecut exact pe vremea asta si s-a stricat ambreaiajul electromagnetic de la roata care intra pe axul compresorului dar am rezolvat-o schimband piesa respectiva, iar acum cateva zile s-a stricat capatul axului(s-au tocit canelurile) unde intra roata antrenata de curea. Am incercat la acelasi service sa-mi faca la strung santurile respective in ax dar dupa ce au montat compresorul si a mers 2minute s-au tocit santurile si din nou nu se mai invarte axul compresorului. As vrea sa stiu si eu daca stiti vreun service care mai face asa ceva pt ca astazi de-abia am reusit sa vad compresorul si defectul. Parca nu era masina mea si nici nu aveam dreptul sa stiu ce s-a intamplat. Inca nu stiu ce compresor am dar pe el scrie vw ag, atat am reusit sa vad cand a fost dat jos, dar maine ma uit cu o oglinda. La acest service mi s-a propus o reparatie a axului sau o inlocuire iar pretul din start fara nicio explicatie e de 650lei. E scump , e ieftin? Ce parere aveti?

Modificat de Vlad S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din semnatura ta nu are ambreiaj electromagnetic. Daca s-au tocit canelurile, etc inseamna ca e ceva in neregula cu compresorul, mai exact se invarte greu. Asta ar trebuie sa insemne ca e semi-blocat compresorul in interior, deci lasa experimentele de genul refacere caneluri, etc ca poate rupi cureaua care antreneaza alternatorul si compresorul.

Compresoarele astea au un sistem de siguranta la fulie tocmai sa previna ruperi de curea cand se blocheaza compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum se numeste piesa dar e un cuplaj cu o camasa metalica si ceva cauciuc in interior pe laterale prins in suruburi pe roata angrenata de curea. Am inteles ca nu e de gluma, dar oare exista vreo sansa de reparatie? Cam cat costa un compresor nou similar cu care vin masinile din fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresoare sunt multe modele pe piata, cu preturi de la 12 mil ( noi-made in china sau reconditionate) pana la 25 mil (original, cu piesa la schimb)

De exemplu Teamec, Elstock sunt reconditionate (Belgia sau Danemarca)

Valeo sunt noi , made in china (PRC - people's republic of china)

etc...

http://www.autokarma...sProdPeGrupe=1

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am ...reusit sa fac clima, dar inca nu sunt multumit. Am fost la un service pe Cantacuzino, am vorbit cu un sef de pe acolo, si i-am spus ca am schimbat radiatorul de la clima si filtrul uscator. El a pus un meacanic sa conecteze aparatul (DELPHI) la instalatia masinii, a bagat initial ceva mai mica presiune, sa vada daca rasufla, a stat cca 2 min, dupa care a incarcat instalatia la 5,8 bar. Am pornit motorul, si a dat de unul din butoanele climatronicului intai pe la 32 de grade, apoi a coborat pana la 18 grade. Cand a dat pe cald, a asteptat sa vada daca imi face cald, si apoi a dat pe 18 grade, urmarea a fost ca a inceput sa bage aer rece. As fi vrut sa imi spele instalatia, dar acel sef a zis momentan este aglomerat service-ul si nu are timp/spatiu pt asa ceva. Mi-a dat garantie 30 de zile! pt incarcarea instalatiei, pretul fiind de 100 ron. Tot acesta mi-a mai spus ca inainte de oprirea motorului, intai sa duc butonul din mijloc, al vitezei motorului aerotermei, pe OFF, si apoi sa opresc motorul, ca sa nu stric climatronicul. Voi asa procedati? Am sa caut prin carte sa vad daca scrie acest lucru, pt ca eu nu stiu sa fi citit asa ceva.

Mai vroiam sa spun ca eu am separat partea de alama ce compune supapa regulatoare de partea electrica - bobina, si cand am montat-o la loc, am strans ceva mai mult - cca 1/2 de tura hexagonul ce strange arcul care apasa cuiul supapei. Am facut acest lucru, pt ca am observat ca la alimentarea electrovalvei, se atrage miezul de fier, si supapa inchide circuitul pt formarea aerului rece, supapa apasata de acest arc. Se pare ca pana acum a functionat.

Am tras linie, si am cheltuit 380 radiatorul +100 icarcat instalatia=480 ron. Este mai omeneste, si sper sa nu se mai intample nimic la clima, pana ma intorc din concediu.

Multumesc tuturor care m-au ajutat, si sper ca poate ceva din cele patite de mine o sa ajute si pe altii in aceeasi situatii.

Stima.

P.S. Nea Relu este ff ocupat, nu mai programeaza pe nimeni, mergi la el, si intri dupa cum iti este norocul. Si credeti-ma sunt multi care stau la rand. Eu, fiind grabit, am optat pt service. Am observat cu aceasta ocazie, ca sunt multi patiti cu AC-ul. Si pe caldurile astea...

Modificat de oldjimmy70
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata! Nu stiu daca e chiar ontopic dar voiam sa va intreb cat dureaza la voi pana vine aer rece in momentul in care porniti autoturismul ( cu temperatura data la minim -low)? Auto e cel din semnatura,Octavia II cu climatronic.

La o alta masina pe care o am,daca pornesc aerul conditionat imi vine aer rece instant sore deosebire de Octavia unde dureaza circa 5 minute. Credeti ca am o problema? Am verificat si reumplut recent instalatia cu freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o problema cu celebra electrovalva. Trebuie sa vine rece dupa maxim 30 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema a fost rezolvata, am schimbat compresorul la 4 ani jumate si 95000KM.

De acum incolo, cand nu am nevoie de AC va sta pe ECON.

Doneaza cineva un compesor busit? Vreau sa-l imprastii pe masa sa vad ce naiba se buseste la ele.

Modificat de dizzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi topic "Compresor Clima-defect", pag.37, topic #734,

Am desfacut bucati un compresor, nu avea defect mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Sunt nou pe aici:P...am o skoda octavia 2 din 2008 si am avut 2 probleme cu clima dintre care una s-a rezolvat azi si anume ca mi se auzea un fasait in bord cand porneam clima.aceasta problema a disparut azi cand am completat instalatia cu freon...cea de-a doua problema insa nu a disparut si anume ca de la LOW pana la 28 grade imi baga aer rece,la LOW imi baga rece, iar de la LOW pana la 28 de grade creste temperatura foarte putin...cand dau de la 28 la HIGH d-abia atunci se simte caldura bine in masina....ma poate ajuta si pe mine cineva?Va multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

pai daca sunt vreo 32-35 de grade afara nu are cum sa bage cald chiar daca ai tu setat 28 de grade el baga rece.

ca sa vezi ca iti baga cald fa testul urmator da clima pe low vreo 10 minute la maxim si apoi puneo din nou pe 28 sa vezi ce cald baga .

temperatura scade mult cam 24 de grade in conditiile actuale de temperatura si ca sa o aduca la 28 de grade baga cald .

.pe high baga numa cald si pe low nu ma rece asa e construit climatronicu .

si daca ai climatronic fa test la motorase si clapetele climei cu butonul econ +buton aer pe corp. si apoi ti mina pe un aerator si ai sa vezi ca baga aer de la rece la cald si iti readapteaza din nou clapetele si motorasele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa incerc cand voi ajunge acasa....multumesc pentru raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca e un făcut la skoda ca la 4 ani jumătate sa fie probleme cu clima.

Azi m-a lăsat si pe mine, si afara nu sunt decat 36 de grade.

Ca e de la compresor, electrovalva, sau altceva, rămâne de văzut.

In ultima vreme se auzea o bolborosela după ce opream motorul. Încă nu știu unde e mai bine sa mă duc in service... Sugestii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cand pornesc A/C(am climatic) se aude ca un fel de fasait pe grilele centrale, tot timpul cat merge clima. oare ce poate fi?

scuze daca nu am postat unde trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa se auzea si la mine. Culmea ca se aude si acum cand nu merge compresorul, de unde deduc faptul ca ar fi aeroterma. Problema e ca nu pleaca deloc compresorul. Pana azi, in maxim 15 secunde de cand porneam motorul, aveam rece la gurile de ventilatie.

Masina a stat nepornita 5 zile, dar nu ar fi prima data... asa ca pana nu o duc in service, greu de zis. La diagnoza nu am nicio eroare, dar ma asteptam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa se auzea si la mine. Culmea ca se aude si acum cand nu merge compresorul, de unde deduc faptul ca ar fi aeroterma. Problema e ca nu pleaca deloc compresorul. Pana azi, in maxim 15 secunde de cand porneam motorul, aveam rece la gurile de ventilatie.

Masina a stat nepornita 5 zile, dar nu ar fi prima data... asa ca pana nu o duc in service, greu de zis. La diagnoza nu am nicio eroare, dar ma asteptam...

sunetul pe grile il am de vreo 2 saptamani. am zis ca e de la caldurile astea si e solicitat si am dat muzica mai tare :). eu tin A/C pe 22 grd dar parca baga rece dar nu cum ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!