Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Problema ta este relativ greu de diagnosticat, in special de aici de pe forum. Dupa parerea mea trebuie sa iei legatura cu un mester priceput, cu siguranta vreunul dintre motorasele de actionare clapete directionare aer este defect sau e "in balarii". Trebuie insa stabilit exact care ca sa nu te-apuci sa arunci cu banii pe motorase aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, multumesc

Revin cu ultimele detalii, doar ce m-am intors de la reprezentanta VW din Ruse, Bulgaria, este mult mai aproape de mine decat orice reprezentanta de la noi, si... dpmdv mult peste orice serviciu oferit de "vestitele" reprezentante VAG din Ro

Ca si prima diagnoza, au zis ca e compresorul insa dupa cateva teste facute de ei au renuntat la idee. La inceput ventilatorul nu pornea deloc, in timp ce umblam la setarile de grade, cand pornea, cand se oprea. Si-au facut cruce cand au vazut ca la 24 grade porneste ventilatorul iar pe LO vin 30 grade, si acel ventilator bine-nteles ca n-avea nicio treaba. O nebunie ce sa va zic... Teava aia de trebuie sa se brumeze cand mere clima pe rece, numai cand tin pe 24, se raceste putin, dar nu cat sa se brumeze(o fi si vremea de vina, azi n-au fost mai mult de 12 grade). Mentionez ca pe VAG-COM, idem: nicio eroare.

Mama ei de bulgara, 100% nu am inteles, insa, ca si concluzii: electrovalva de la compresor(sper ca am zis bine electrovalva) are "toane". Deschide si inchide cand vrea ea si cat(cum)vrea ea. Electrovalva asta am vrut sa o schimb si anul trecut insa cand clima a inceput sa lucreze normal am renuntat. Acum nu stiu ce sa zic, sa ma apuc sa cumpar electrovalva(care aici in Ro mi sa spus ca nu am cum sa o achizitionez separat) 80E+25E manopera? Sau ce sa mai fac? Ce ma sfatuiti ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum s-a mai spus mai sus, pana nu vii cu date concrete, adica valori din blocurile de masura in diferite regimuri de functionare cam greu sa ne dam seama. In special blocul 3 parca aco,lo unde este curent cerut, curent absorbit si cuplu absorbit de compresor din motor. Asa ca, concluzia ca aia stiu mai mult decat noi pica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al multam. Eu chiar daca scriu rar pe aici, sa sti ca citesc aproape zilnic si apreciez omul care stie ce spune. Respect

Cu date concrete, cred ca te referi la valorile date de VAG. Habar nu am, eu sunt atehnic tare. Nu ma pricep la nimic ce tine de tehnica. De aia am incercat sa aflu mai multe de la voi. Anul trecut cred ca am scos si bagat freon de vreo doua ori, plus verificarile cu diverse laptopuri(diagnoze) rezultatul...: cateva mil cheltuite de mine si clima care a inceput sa functioneze atunci cand a vrut ea. Cred ca o sa merg pe varianta bulgarilor(nu pt ca sunt mai destepti sauca ar sti mai mult dect noi) ci pt simplul fapt ca au fost singurii care au avut rabdarea sa ma suporte aproape 3 ore, intr-un mod amabil, si care in tot acest timp au tot cautat, si cautat, si cautat.... sa vada daca gasesc pr.

ca un ps: pot sa te dranjez cu un tel cand ajung prin Buc pt o eventuala evaluare din partea ta asupra datelor date de acest VAG-COM, desigur pus de tine pe masina mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, putem sa ne intalnim,doar sa nu fiu de serviciu in ziua respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am pornit recent climatronic si a iesit un fum alb pe la motor apoi am oprit imediat cu ECON dar fumul a continuat sa iasa. Apoi am observat(cand nu a mai iesit fum) dupa pete ca sunt vapori cu ulei ceea ce presupun ca e pierdere de freon. Am scanat computerul si mi-a dat eroarea:

1 Fault Found:

00229 - Refrigerant Pressure

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

AC-ul a mers perfect pana acum.

Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce poti sa faci este sa te uiti unde ai crapatura pe unde a iesit freonul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Freonul cred ca a iesit de pe langa o mufa/senzor ce o fi ca nu stiu(are 2 fire), care se afla la intrarea in condensor, sau mai bine zis face corp comun cu pesa metalica ce uneste cele 2 intrari din condensor(sper ca am zis bine la radiatorul de ac din fata).

E posibil sa se fi slabit? Sau este vreo supapa de siguranta? Desi nu s-a umblat la masina.

Presimt ca trebuie sa umplu circuitul din nou, dar nu vreau sa o fac degeaba si sa pierd iar incarcarea cu freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

freonul cred ca a iesit prin senzorul de presiune care are 3 fire. Daca e asa intai schimba senzorul si dupa aia freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian mogos

salut baieti

vin si eu cu o problema legata de compresor sesizata ieri, am citit mare parte din acest topic si nu am gasit ceva concret din care sa-mi dau seama de problema.

Asadar...cand am pornit ieri clima pe dezaburire, ca ploua ca naiba de dimineatza, la primul semafor realizez o turatie sacadata dar fara a se misca turometrul (nu stiu sa ii dau un termen tehnic)Opresc AC-ul deoarece mi-am dat seama ca e compresorul (ca tot mai citisem p-aici cate ceva) si nu mai face...mai incerc de cateva ori si tot asa face...pe seara la fel....azi de dimineata la fel.

Se poate remedia intr-un fel?sau e dus si la mine compresorul?....masina face 4 ani in august, la 2,5 ani am schimbat uleiul si am completat freonul (f. putin ca era plin)

Sa-l mai folosesc pana o rezolv intr-un fel?

Astept ceva pareri...multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy,

E normal sa piarda etansarea acel senzor ?Ideea e ca gazul a iesit in momentul in care i-am dat drumul pe AUTO.

Adrian Mogos,

Si la mine s-a mai intamplat aceeasi chestie, dar vara pe calduri toride si dupa ce mergeam mult prin oras. Eu cred ca e chestie de mers neregulat la relanti cu o sarcina mai mare(compresorul). Deci nu am avut nici o problema cu ac vis-a-vis de tremurat la relati. Am observat ca dupa un drum mai lung pe la munte merge rotund motorul cu tot cu clima ceea ce ma duce cu gandul la functionarea injectoarelor in regim de relanti. Oricum turatia e un pic mai mare cu ac pornit, dar nu o vezi pe turometru. Totusi poti sa faci si o investigatie asa pentru liniste.

Modificat de Atreyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian mogos

Atreyu

culmea e ca ieri am fost pana la Sinaia si degeaba!iar despre turatia la pornirea Ac-ului stiu ca este un pic mai mare, dar ce se auzea ieri era cu totul altceva....se tura...revenea la normal....se tura ....revenea la normal..... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy,

E normal sa piarda etansarea acel senzor ?Ideea e ca gazul a iesit in momentul in care i-am dat drumul pe AUTO.

Nu e normal, dar pe anul asta esti al 3-lea de care stiu eu ca pateste asa ceva, la o jetta s-a spart si a iesit freonul in timp ce ne uitam la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, la o Octavia 2, vinerea trecuta am avut brusc un scartzait puternic in mers. Am inchis clima si am constatat ca de acolo era, a tacut. I-am dat drumul din nou si a functionat fara probleme.

Marti am avut revizie la ea si le-am zis celor de la Midocar sa se uite si la clima explicandu-le ce am patzit.

Nu stiu exact ce i-au facut, dar cand a venit masina din service clima functioneaza teoretic, dar nu mai baga aer rece deloc. Nu aud nici ambreiajul de la compresor cupland ca inainte (acel "clac" care se auzea de obicei).

Am pus VCDS-ul pe ea...nici o eroare.

Am atasat si log-ul grupurile 001,002,003.

De aici se pare ca presiunea la agentul refrigerant ar fi 6,4 bari cu motorul pornit (fara motor pornit arata undeva la 5,5 bari), am incercat porniri/opriri ale climei, aici apare ca s-ar misca compresorul (desi in continuare nu aud zgomotul de cuplare).

Banuiesc ca daca agentul refrigerant nu avea presiunea necesara, ar fi aparut vreo eroare pe vreun senzor de presiune...

Aveti idee, ce sa-i mai fac? Nu de alta dar vin caldurile...multumesc anticipat

LOG-08-001-002-003.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutam

Revin cu noi impresii. Desii am promis ca ajung sa schimb electrovalva aia, inca nu am ajuns si... astazi am constatat alta chestie. Ridicand capota sa pun niste solutie de parbriz, am constatat ca ventilatorul de AC merge, insa masina nu venea gram de aer rece. Pus mana pe furtunul ala gros(cel care in mod normal trebuia sa fie rece, chiar brumat) era cald, pus mana pe radiatorul de AC acesta era rece(anormal din cate stiu eu). Am facut urmatoarea chestie(treaba romaneasca :) ): am luat un ciocan cu o coada mai lunga, si am batut usor in cele doua cuplaje ale intrari si iesiri din compresor cu coada acestuia, si...... sa produs minunea. In cca 30 de sec teava aia grosa sa racit, radiatorul sa incalzit, si..... in masina o frumusete de aer rece :cheers: . Pun si o poza in care am incercuit zona unde am lovit usor cu coada ciocanului (este o poza cu un compresor nemontat, dar sunt sigur ca va dati voi seama despre ce zic)

Cu toate ca azi a mers toata dimineata(cca 100km dupa ce am efectuat aceasta "operatiune") dilema mea legata de clima masinii mele s-a adancit si mai tare. Acum nu mai cred nici varianta cu electrovalva(desi mentionez ca habar nu am unde este pozitionata, si nu vreau sa cred ca in aceasta am capacit)si.......... nu stiu ce ar trebuii sa mai fac de acum.... :(

post-71411-0-76968900-1305294828_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva este in partea de jos unde e acea mufa neagra. Tot de la electrovalva e si la tibne, din cauza mizeriei se blocheaza mecanic, lovind compresorul ai produs socuri si si-a dat drumul. Sa vedem cat te tine.

(acel "clac" care se auzea de obicei).

Cred ca tu auzeai altceva, la O2 nu exista ambreiaj la compresor, din cele postate de tine se pare ca electrovalva nu functioneaza deloc. Ori schimbi electrovalava de pe compresor (daca o gasesti sepoarat) ori compresorul cu totul.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok

...... nu tine. Azi a mers pe toane. O sa merg sa o schimb saptamana asta pt ca.... nu se mai poate, la mine in masina e :soare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy merci mult. Incerc sa schimb electrovalva, desi e foarte ciudat modul cum a "sucombat".

E ciudat ca la un utilaj atat de complex, cu atatia senzori nu exista o procedura care sa constate faptul ca toate functioneaza (teoretic) dar ca nu produce totusi are rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

De cand am masina ~ 4 ani, dupa ce s-a incalzit motorul, la relanti afiseaza in maxidot 0.5l/h pe econ si 0.7l/h pe auto. Ieri dimineata pe la 10 (erau cam 25 grade afara) si-am dat pe auto. Cand opream la semafoare in loc de 0.7 afisa tot 0.5 l/h. Chestia e ca baga aer rece deci parea sa functioneze normal. La amiaza, cand m-am intors si era mai cald afara n-a mai scazut sub 0.7.

Multumesc!

Modificat de andreiweb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee care-i codul piesei pt acea electrovalva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e marea problema, nu are cod VAG separat, nu vine separat fata de compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou. Problema s-a rezolvat in sfarsit, la DELCAR la Brasov (acolo se schimba la compresoare numai electrovalvele daca sunt duse)...era surubul de la fulia compresorului desfacut, se pare ca sunt cazuri multe cand se intampla asta.

Deci acel zgomot care l-am auzit inainte de "sucombare" are acum si o explicatie.

S-a sudat, lipit, sau pus Loctite...nu stiu, dar s-a rezolvat cu bani putini.

Mentionez ca la Midocar unde am cerut prima opinie, deja imi facusera proforma, imi schimbau compresorul cu vreo 4.200 de RON (din care 1.300 manopera????)...asha a durat vreo 3 zile (luat pe platforma, reparat, adus inapoi pe platforma), dar a fost mai bine.

Sper sa nu se supere cineva pe aici, dar chiar nu fac reclama/antireclama nimanui, doar spun adevarul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am si eu o problema la skoda mea , nu imi baga rece am incarcat cu freon si baietii de la service au zis ca este compresorul defect.Parerea mea este ca daca compresorul ar fi defect nu ar trbuii sa bage rece deloc, desi ea saraca baga rece da nu atat de rece pe cat ar trebui.Poate ma ajutati si pe mine uc un sfat cu orice altceva.Merci.

Scuze nu stiu daca scriu bine PS; asa ca va rog sa ma scuzati daca postez aiurea.

PS:pt Al Bundy nu pot sa te contactez incerc de 1 saptamana si nici la tel si pm nu pot sa iti dau.

Modificat de pyRo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!