Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Pai sigur , sigur nu stiu pina nu ma duc la un aparat. Banuisc ca ii freon , am apasat in valva de pe teava si are presiune mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai du-te la o verificare si apoi anunță-ne ce este in neregula...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeai era clar ca de joasa e vorba pt ca spunea ca trebuie sa scanda in 2 bari, deci aia de inalta nu putea sa scada.

In fine ideea e ca trebuie vazut exact daca are gaz cat trebuie, apoi facute alte teste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sigur , sigur nu stiu pina nu ma duc la un aparat. Banuisc ca ii freon , am apasat in valva de pe teava si are presiune mare.

pot sa ai freon...dar daca nu ai destul...adica in loc de 530 sa ai 200... e posibil nici ventilatorul sa nut-i porneasca... iar despre electrovalva daca era ea de vina nu arata la diagnoza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva nu apare la diagnoza.

Cu motorul oprit presiuni;le de pe joasa si inalta sunt egale.

La functionarea normala presiunea pe inalta e pe la 15-17 bari

Incarcata normal cu freon poate sa stea si la 2 bari si la 18 bari, depinde de temperatura ambianta, la 30 grade afara e pe la 6-7 bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si electrovalva cum se poate afla daca e defecta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu detalii: freon completat. Compreson Sanden 1k0 820 803 G. clima tot nu functioneaza

E model cu ambreiaj sau nu?? Sau electrovalva sa fie devina? Dar dc nu-mi porneste vetilatoarele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am uitat sa va zic ceva, pana sa schimb compresorul masina avea niste trepidatii la relanti, acum nu se mai simte nimic si din cate imi aduc aminte trepidatiile alea se manifestau inca de pe la inceput de cand am luat masina, deci probabil avea ceva compresorul meu si a inceput sa vajaie dupa ceva timp, acum e totul ok

Inca ceva, aveti idee cati caluti si cuplu mananca compresorul cand e dat la jumate sau la maxim? Mersi! EU am model Denso 1K0 820 859 S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplu pana la 7-8 Nm. Din calcul vezi si cati CP haleste.

DAca e comandata in curent si ia cat trebuie si daca cuplu absorbit e mic si daca presiune nu creste atunci e electrovalva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca e comandata in curent si ia cat trebuie si daca cuplu absorbit e mic si daca presiune nu creste atunci e electrovalva.

Imi ia curent cind apas AC-ul si presiunea ramine la 4.8 bari dar tot nu face nimic :flower:

Pot face ceva cu electrovalva asta? Sau trebuie sa schimb tot compresorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai gaseste si separat dar la un pret destul de mare, citisem pe forum pe undeva, la pret de 500 lei, dar daca nici aia nu functioneaza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu electrovalva daca te ajuta cu ceva, dar nu stiu daca ti se potriveste tie, daca nu iti merge compresorul posibil sa o iei degeaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codurile s-au mai schimbat intre timp.. o poza cu codurile care au fost si in ce s-a ajuns pana la urma.

eu am un compresor 1k0820808A de pe o ocatvia 1.4 tsi 30k km... (denso 90 cm3)

cod_schimbat_compresor.bmp

Modificat de jetta li
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Imi cer scuze, am postat si aici problema climatronicului meu. Sunt atatea topic-uri despre probleme climatronic, si cred ca exact pe cel gresit il nimerisem. Continui cu observatiile facute. Acum o saptamana aveam exact valorile astea pe clima:

nu se incalzise apa inca: post-13335-1284840963_thumb.jpg

dupa vreo 5 minute: post-13335-1284841122_thumb.jpg apoi am oprit compresorul (ECON): post-13335-1284841133_thumb.jpg apoi l-am pornit la loc si dupa inca 10 minute: post-13335-1284841140_thumb.jpg

Nu mi-a mai aparut problema cu cresterea temperaturii evaporatorului, insa a ramas cea cu diferenta de temperaturi intre cele doua guri de ventilatie. Valorile au fost obtinute cu clima pe LOW.

Intr-o alta zi am surprins fenomenul:

clima la 20 grade ventilator 2 trepte in jos: post-13335-1284841630_thumb.jpg si apoi pe LOW: post-13335-1284841670_thumb.jpg

Am surprins fenomenul atunci cand temperatura evaporatorului incepuse sa creasca de la 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Refrigerant pressure - lower limit exceeded inseamna ca nu mai ai destul refrigerent in sistemul de aer conditionat,asta ar putea fi cauza pentru care ai presiuni asa de mici ... Incearca ca o reumplere a instalatiei de aer conditionat si vezi ce zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca presiunile alea sunt mici? Nu am gasit cam cat ar trebui sa fie vvalorile presiunilor in conditii normale. Daca fac o reumplere si e de la a doua eroare? Trebuie sa schimb valva si sa fac alta reumplere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai presiunea din instalatie depinde de temperatura exteriora, cand e cald ar trebuie sa ai presiune de pste 10 bari cu compresorul pornit. Pragul minim la care se delcanseaza mesajul de eroarea Pressure to low e cand presiunea scade sub 2.6 bari cand compresoul e oprit, iarna daca ai instalatia plina si este destul de frig presiune scade si la 1.8 bari dar senzorul de presiune nu mai e interogat de ECU (compresorul nu mai porteste la temperaturi mai mici de 5 grade). Verifica si mufa care intra in compresor si dupa aia fa o scanare si vezi ce mai zice ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa aia e "lucrata" de un mecanic. Acum 2 ani avea piciorusele ruginite si s-au rupt. A lipit-o pe direct si a izolat foarte bine si locul acolo ca sa nu mai intre apa. Mi-e frica sa decojesc pe acolo, ca nu mai pot sa pun totul la loc. Plus ca e asa incomod locul. Eu cred ca a demontat compresorul de pe masina ca sa faca lipiturile. Mi se pare ca a lipit 2 fire mai lungi. Poate reusesc sa ajung acolo unde se leaga de firele ce vin dinspre masina. Ce ar trebui sa verific acolo. Sa pun pe direct, sa masor rezistenta, amperajul. Ce mi-ar indica un defect? Eu cred ca eroarea asta are legatura cu mufa aia "00898 - Control Circuit A/C compressor 010 - Open or Short to Plus" Insa mi-a iesit la scanare doar o singura data. Am sters-o si nu a mai reaparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut! Exact despre mufa aceasta voiam si eu sa intreb. In urma spulberarii unui caine si a distrugerii celor 3 radiatoare(antigel, freon, intercooler) si a unui electroventilator, am constat cu stupoare ca la o Skoda Octavia 2, din 2007 1,9 TDI, proprietatea unei rude apropiate, era rupta si mufa de la compresorul de aer conditionat. Am decis sa pun o intrebare aici, pentru ca eu aveam cont si speram sa aflam daca stie cineva vreun service sau atelier in care se reconditioneaza sau se repara compresoare de aer conditionat, pentru ca dupa toate ravagiile amintite mai sus...exact asta mai trebuia. Asteptam cu interes orice sugestie pentru Bucuresti sau Constanta.

Mii de multumiri anticipate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam greu sa gasesti acea electrovalva separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o mare problema cu AC. Prima manifestare a ei a fost pe timpul verii trecute, AC avand zile cand pur si simplu nu a functionat, in sensul ca temperatura aerului suflat in interior era joasa, dar nu avea putere, setat la maxim avand un debit scazut (auzindu-se un zgomot infundat). Si-a revenit, pana acum o luna cand a aparut aceeasi problema cu debitul aerului, acelasi zgomot infundat (ca si cum aerul ar fi suflat in bord). Am observat insa urmatorul lucru: conducta de joasa presiune care porneste din compresorul de AC si partea superioara a compresorului ingheata, acest lucru intamplandu-se cam in 2-5 min de cand pornesc aerul. Aceasta ciudatenie se intampla si pe modul AUTO sau ECON.

Anomalia este urmatoarea: presiunea indicata pe conducta de inalta presiune fluctueaza foarte mult, de la 9 bari (cat ar fi normal) pana la 26 bari, dupa care scade pana la 9 si dupa acelasi ciclu... Presiunea indicata pe cea de joasa presiune scade foarte mult, ajungand si pana aproape de 0... Am schimbat supapa de expansiune... Nu vreau sa mai schimb ceva pana nu sunt sigur care este problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erori ai pe clima?, cum ai verificat presiunea?

Daca cu un aparat e posibil sa ai mai mult freon.Ventilatoarele pornesc?

Trebuie facut un test, pe econ compresorul ala nu face nimic e mort, nu face frig daca pui econ.

Eu am impresia ca tu il pui pe auto la o anumita temperatura si zgomotele pe care le auzi sau diferentele de turatie, sunt de la ventilatorul de interior ori din cauza clapetelor nepozitionate corect .

Pt asta ar trebui s aai o eroare stocata undeva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anomalia este urmatoarea: presiunea indicata pe conducta de inalta presiune fluctueaza foarte mult, de la 9 bari (cat ar fi normal) pana la 26 bari, dupa care scade pana la 9 si dupa acelasi ciclu... Presiunea indicata pe cea de joasa presiune scade foarte mult, ajungand si pana aproape de 0...

Iata fraza cheie.

Man, in opinia mea compresorul de clima functioneaza normal.

Cupleaza, face presiune de agent apoi este decuplat cand presiunea ajunge la valori critice (26-28bar la unele compresoare, 34bar la alte compresoare)

Ia gandeste-te, afara NU este tocmai cald. Principiul de functionare este: absorbtia de caldura din exterior (prin vaporizatorul din habitaclu) care, conform legilor termodinamicii (P*V/T=constant), este insotita de o scadere de presiune. Daca din exterior NU are de unde sa absoarba caldura, atunci presiunea va creste foarte mult, pana la valoarea critica de 26 de bari cand intervine managementul si opreste compresorul. Cand presiunea scade la valori mici, ciclul se reia si tot asa.

Asta e si motivul pentru care conducta de inalta presiune ingheata. Atat de tare se raceste si nu are de unde absorbi caldura.

P.S. la o temperatura exterioara de pana la 20 grade ar trebui sa ai in instalatie maxim 6-6.5 bari presiune de agent. Nu cumva ai incarcat prea mult instalatia?

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa raspund la toate intrebarile:

- pe clima nu-mi da nicio eroare

- presiunea a fost masurata cu tester-ul dar si cu ceasuri de presiune... toate aceste lucruri intamplandu-se in service, la 23 gr C

- in instalatie sunt 525g de freon

- compresorul se decupleaza cand clima este pe econ (tester)

Eu nu inteleg un lucru..Nu-mi baga caldura, chiar daca de la inceput clima este setata pe econ...(se intampla acelasi lucru cu inghetarea conductei de joasa presiune)...

Asa arata conducta de joasa cand ingheata!!! Seamana cu interiorul unui frigider Fram...

post-45243-0-98171600-1297420250_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce filtru are? ma refer la filtru dezumidificator....e pe radiator? schimbabil sau nu?

Posibil sa fie mai mult de 525, asa o pateam cand aveam 550, eu cred ca instalatia e infundata in radiator(condensor sau filtrul de pe el) si din aceasta cauza nu circula freonul cum trebuie, sau poate ca valvele de la compresor din capetele furtunelor raman cumva pe inchis sau doar una...foarte ciudat, eu nu am mai vazut conducta asa.

Inca odata intreb, pornesc ventilatoarele?

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!