Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Salutare,

M-am lovit si eu de o problema la instalatia de climatizare la octavia 2 elgance cu climatronic. Am facut un drum mai lung pe ploaie puternica si destul de frig (6-7 grade) si am constatat ca tot mi se abureste parbrizul desi AC era activat. Am tot pornit dezaburirea parbrizului, se usca, o opream dupa 2 minute se aburea iar parbrizul. Dupa ce am oprit ( am facut un drum de 160 km) si am ridicat capota am constatat ca ventilatoarele mergeau dar pe una din conductele de clima care merge pe lonjeronul din dreapta aveam formata gheata ca un manson. Acesta s-a topit relativ repede dupa ce am oprit motorul. Mentionez ca acum 4 ani am schimbat compresorul de clima cu radiator cu tot la reprezentanta si a mers perfect pana acuma. Aveti idee care poate fi cauza? Fiind frig afara nu-mi pot da seama daca instalatia functioneaza corespunzator dar faptul ca nu se usuca aerul din interior imi ridica semne de intrebare. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul este in perfecta stare, am facut saptamana aceasta in reprezentanta revizia ( deci am schimbat si filtrele), am desfacut si eu sa vad daca au schimbat filtrul. Era altul deci exclus sa fie acesta

Modificat de maierean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai se usuca, dar e normal sa se abureasca parbrizul din cauza umiditatii,, odata ce ai oprit ventilatia pe parbriz. Lasa clima pe Auto ( nu pe dezaburire parbriz)  si nu se va mai aburi parbrizul.

Daca era gheata pe conducta, e semn clar ca merge foarte bine compresorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe AUTO funcționează 99% din timp, după cum spuneam. Pe dezaburire parbriz puneam când deja începea să aburească și aceasta relativ repede 10-20 de secunde. Gheata care se formase pe conducta era ca și un manșon, nu era gheață alba care se formează pe toata conducta. Gheața era pe o porțiune  de aproximativ 10 cm ca  și cum ai lega cu o cârpă de conducta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ingheata ca se face condens acolo. Vara observi doar condensul, ca nu e suficient de frig sa inghete. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut....o parere . eu zic valva.

nu creste presiunea ,nu scade temp vaporizator,e clar nu mai face rece.....valva sau compresor ?

ac.JPG

ac2.JPG

Modificat de kti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si afara ce temperatura era? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15/20 grade.....maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasa sa fie mai cald, minim 25 grade. Atunci iti poti da seama

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok .dar  nu baga nici asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

electrovalva cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun

o s.o dau jos si caut pe cod.

a luat cineva recent ... de unde...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vei gasi niciun cod pe ea si nu o poti da jos cum vrei tu, trebuie intai scos freonul din instalatie

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

logic golita.....

stie cineva daca se poate proba ,,la rece,,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate proba. trebuie sa cauti pentru tipul tau de compresor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat compresor ... rezolval pb...

Screenshot_20180407-155507.png

IMG-20180407-WA0019.jpeg

Valva lucreaza ca o ..valva..

Este deschisa iar alimentata inchide ... deci obtureaza traseul si creste presiunea.

Nu e semnal pvm...

Deci

SIGUR CA SE POATE PROBA ...

doar data jos de pe compresor

Modificat de kti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se poate proba. daca schimbai doar electrovalva, rezolvai problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bineinteles ca ESTE semnal PWM... ca asa poate sa o deschida in ce proportie vrea controlerul de clima... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut
Ma lovesc si eu de o problema legata de sistemul de climatizare la o Octavia 2 facelift.
De cand am luat masina mi se parea ca aerul rece pe care il baga compresorul nu era atat de rece pe cat ar fi trebuit, si astfel ca azi m-am decis sa ma opresc la cineva sa-mi verifice si sa completeze instalatia.
Mi-a gasit doar 35ml de freon in instalatie si a completat cu 525ml de freon si vreo 10ml de ulei parca.
Isi termina nenica ala treaba, ma sui in masina si dau drumul la ac. La inceput baga aer rece, simtitor mai rece decat inainte, dupa care temperatura lui a inceput sa creasca, pana cand intr-un final sa bage doar aer cald, gen aspira aerul de afara.

Repetam procesul de umplere si golire de inca 2 ori iar rezultatul a fost acelasi, ac baga doar aer cald.

Pana sa plec, tipul care mi-a lucrat la masina mi-a spus ca nu cupleaza compresorul. Si intr-adevar, atunci cand pornesc ac-ul, turatia motorului nu scade, motorul nu intra in sarcina si nici nu aud vreun click sau un zgomot asemanator. Nici ventilatorul mare nu pleaca.

V-ati lovit vreodata de o problema asemanatoare ?

Modificat de alfa21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, alfa21 said:

 

Pana sa plec, tipul care mi-a lucrat la masina mi-a spus ca nu cupleaza compresorul. Si intr-adevar, atunci cand pornesc ac-ul, turatia motorului nu scade, motorul nu intra in sarcina si nici nu aud vreun click sau un zgomot asemanator. Nici ventilatorul mare nu pleaca.

V-ati lovit vreodata de o problema asemanatoare ?

Se pare ca tipul nu stie ca la masina asta compresorul merge tot timpul, deci nu are ce sa cupleze.

Vezi current cerut, curent consumat si cuplul absorbit. Astea le vezi pe un tester de diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, calin.g said:

Ai verificat siguranta?

M-am uitat atat la panoul de sigurante din bord, cat si la cele din compartimentul motor, din dreapta bateriei.
La panoul din compartimentul motor am gasit o siguranta arsa, F24, pe care am inlocuit-o. Motorul si ac-ul merge la fel dupa ce am inlocuit-o.
Mai exista alte sigurante inafara de acestea ? Am vazut ca unii mai au cateva sigurante deasupra bateriei, dar la mine nu este cazul.

 

2 hours ago, Al Bundy said:

Se pare ca tipul nu stie ca la masina asta compresorul merge tot timpul, deci nu are ce sa cupleze.

Vezi current cerut, curent consumat si cuplul absorbit. Astea le vezi pe un tester de diagnoza.

Imi poti recomanda o persoana care ar avea o asemenea diagnoza ? Contracost bineinteles.
Acum am vazut ca te ocupi cu asa ceva. Poti sa-mi spui cat ma costa o asemenea verificare si daca esti disponibil astazi in jurul orei 18.00 ?

Multumesc pentru promptitudinea raspunsurilor.

L.E.: Cu motorul oprit, am apasat pe ventilele acelea de unde se incarca/goleste sistemul de ac si presiunea de acolo mi se pare foarte mica, de ordinul sub 1 bar. E normal ?

Modificat de alfa21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiunea o vezi pe tester...

in meniul secret de la clima se poate vedea cam tot ce te intereseaza...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am o situatie, cum s-a ajuns la ea nu stiu, am alimentare tăiată (ultimi 10 cm de la mufa) si bucata lipsa.

Am măsurat si am tensiune de 13.7-13,8 cu motorul pornit si cu el oprit 3,5.

Acum vine întrebarea mea, are vreo importanta la care din pini de la compresor pun tensiune si la care masa?

Cand am fost la reumplere cu freon mi-a băgat 500 de freon si doar 10 gr de ulei, pe masina scrie 525 +/- 25 gr deci e ok dar mai sus cateva posturi se scria ceva de 25 si 45 de grame de ulei, daca mi-au băgat doar 10 gr nu este o problema?

 

P.A. -am uitat sa spun ca am eroarea 00898 pe tester.

Modificat de cipikd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!