Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Desi am scris de problema mea pe un alt topic, cred ca trebuie sa avem si unul cu titlul de mai sus pentru ca fix la 2 ani si 3 luni m-am trezit ca nu mai functioneaza AC, asta dupa ce masina s-a oprit (in mers, e drept la viteza mica) de 2 ori inainte sa-si dea duhul definitiv.Verdict - compresor defect, scutul e plin de agent refrigerant care provine de la supapa de suprapresiune a compresorului (probabil el s-a gripat in mers) .Pretul unuia nou este de 30 mil.Mi s-a sugerat ca as putea lua din Germania cu 150-200E compresor de Golf 5, aveti idee daca se potrivesc ?Iarna trecuta am schimbat radiatorul de AC in urma unui accident, stau si ma gandesc daca ar putea fi asta o cauza, daca s-a lucrat corect.De ce spun asta pentru ca mi s-a explicat ca in momentul de fata ei nu au nu stiu ce aparat (de curatire a instalatiei) si ca nu pot sa-mi inlocuiasca compresorul daca vreau repede ci numai dupa ce aduc acel aparat (cica doar Avia ar avea asa ceva).Pai cand mi-au inlocuit radiatorul de Ac, nu aveau nevoie de acel aparat ?, nu trebuia spalata instalatia si atunci ?

Sa incerc sa-i fac o verificare si la alt service, are rost ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ce sa-ti curete instalatia daca a fost doar radiatorul spart? Are si Porsche Bucuresti Vest aparat de curatat instalatia de a/c.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce am gasit.

In devizul de lucrare (cand au schimbat radiatorul de AC), nu apare si inlocuirea acestui filtru ci numai radiatorul si kitt refrigerant.

Daca este obligatorie schimbarea lui pot sa ma leg de chestia asta si sa cer sa-mi inlocuiasca compresorul pe garantie s-au ma lupt cu morile de vant ? Nu-mi iese din cap coincidenta cu accidentul.

,, De ce trebuie inlocuit filtrul dehidrator?

Filtrul dehidrator trebuie schimbat de fiecare data cand sistemul este golit, indiferent de motivul pierderii de refrigerant. Trebuie schimbat la fiecare trei ani, pentru ca granulele se sparg si pot infunda valva de expansiune. In timp, acest lucru va duce la nefunctionarea sistemului si poate defecta compresorul.

Schimbarea filtrului este esentiala in depanarea sistemului A/C. La orice schimbare a unei componente a sistemului A/C trebuie inlocuit si filtrul dehidrator. Daca acesta nu este inlocuit, pot aparea defectiuni majore (si costisitoare) la alte componente ale sistemului. Pentru a primi garantie pentru un compresor, trebuie facuta dovada schimbarii filtrului dehidrator.

Filtrul dehidrator este, pur si simplu, o consumabila, la fel ca si filtrul de ulei sau de aer. Daca vreo componenta a sistemului cedeaza sau este inlocuita, indiferent de motiv, filtrul trebuie schimbat pentru a preveni coroziunea ce poate aparea.

Ceea ce pare un discomfort financiar este un beneficiu pe termen lung pentru sistemul A/C."

http://www.climauto.ro/faq.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este obligatorie inlocuirea filtrului. Cel putin asa zice manualul de reparatii Skoda Octavia 2. Daca instalatia nu a fost expusa decat pe o perioada scurta de timp nu este cazul. Si din cate stiu in service-urile serioase se obisnuieste obturarea conductelor daca masina sta mai mult pentru reparatii. Deci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este obligatorie inlocuirea filtrului. Cel putin asa zice manualul de reparatii Skoda Octavia 2. Daca instalatia nu a fost expusa decat pe o perioada scurta de timp nu este cazul. Si din cate stiu in service-urile serioase se obisnuieste obturarea conductelor daca masina sta mai mult pentru reparatii. Deci...

Deci... ma lupt cu morile de vant. OK merci.Asta e, sunt mare ghinionist.

Stie totusi cineva daca compresorul de pe Golf 5 se potriveste la O2 ?

Sau are cineva cunostiinta de un compresor SH ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahh, damn! Grabindu-ma sa plec de la serviciu am uitat sa iti explic esentialul. Imi cer scuze, o fac acum (din pacate nu mai pot edita vechiul post). La Octavia 2 si Fabia acel filtru este inglobat in condensor (radiatorul de a/c). Intr-o margine a lui. Deci cand ti se schimba condensorul se schimba si filtrul.

Da, din pacate te lupti cu morile de vant. Sunt mai multe modele de compresoare: fabricate de Senden sau Zexel. Vezi ca daca te uiti pe lateralul lui (in partea spre botul masinii, foloseste o oglinda) ai sa vezi codul de piesa si producatorul. Noteaza-le si cauta dupa cod si dupa producator pe la sh/dezmembrari etc.

Cheerz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara am observat ca nu imi mai baga caldura decat daca rotesc la maximum adica pe 26 grade.Are vreo legatura cu faptul ca am compresorul defect ? Am Climatic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara am observat ca nu imi mai baga caldura decat daca rotesc la maximum adica pe 26 grade.Are vreo legatura cu faptul ca am compresorul defect ? Am Climatic.

Pai e normal pentru ca si la climatic este un senzor de temperatura care "spune" daca sa bage caldura sau nu functie de temperatura din habitaclu. Probabil ca ai avut peste 25 de grade in masina si de aia trebuia sa dai la maximum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tie ti s-a stricat dupa 2 ani, mie dupa numai 6 luni. Din experienta iti pot spune ca inainte de a-ti schimba compresorul, trebuie sa-ti curete instalatia cu freon sa nu cumva sa-ti fi ramas span pe instalatie. Daca nu-ti face curatirea, o bucatica de span poate sa-ti strice din nou compresorul.

Daca nu sunt de acord cu curatirea sau iti spun ca nu trebuie neaparat tu sa insisti. Toata operatia dureaza destul de mult si e posibil sa le fie lene.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ma ajuta cineva, ca eu nu gasesc nici mort. M-am uitat la la compresor si este 1K0 850 803 N, marca Zexel.Asta-i tot ce am putut vedea (in oglinda cum ma sfatuit cineva inainte).

Pe net nu gasesc absoult nici o referire la acesta, mi-as lua si altceva (Sanden, Denso) dar habar nu am care sunt compatibile.Pleaca cineva in Germania si nu stiu ce date sa-i dau.Poate gaseste cineva vreo referire la ce se pune pe O2 1,6 MPI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am patit-o si eu azi , pornesc masina , stau in ea sa se faca frig pe 22 pe auto ma joc la el mai jos mai sus de 2 sau 3 ori cu gradele....

Dupa 5 min mi se opreste motorul, initial m-am gandit ca nu ami arata bine pompa si daca nu mai am motorina se opreste(pe bord indica inca 90 de km pana la pompa).

Dau sa pornesc si vad ca de la capota iese un nor mare de fum.

Ma dau jos cureaua facuta terci pe acolo si lipita de ce apucase.

Verdict compresor blocat rupt cureaua de accesorii si strambat una din fulii (neimportant asta)

Intrebarea este: se mai poate repara ceva la el ? maine seara il desfac dupa ce recuperez tot lichidl de racire si sa stiu daca comand sau nu altu nou

Se poate sa fi ramas fara ulei ?(cand zic ulei ma refer la ulei nu la freon)

Am mai schimbat compresoare dar model din asta nu am vazut inca , sunt unul din putinii ghinionisti care la 39 de mi de km sa se duca compresorul.

Acest model de compresor dupa cate am vazut merge non stop, axul lui se invarte odata cu cureaua nu ca la altele cu ambreiajul in cap.

Ma intereseaza de la cei ce aveti etka o poza cu el pe bucatele, ca eu cand ajung la munca e prea tarziu si nu imi vine sa stau acuma si m-as documenta

.Chiar asa era nevoie de schimbat butelia respectiva filtru ala la 3 ani?

Masina mea are 39 de mii si 3 ani jumate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta cu compresoarele de climatronic ma cam framanta si pe mine (in Germ costul reparatiei e estimat la ~1400 eur :) )... putem sintetiza putin informatia (mai este o discutie similara pe alt topic): ce cod au cele are au picat, ce an de fabricatie, etc.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are eticheta pe el ma duc sa ma uit si va zic, sper sa mai vad ceva la ora asta....

post-2238-1242672175_thumb.jpg

post-2238-1242672200_thumb.jpg

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sunt codurile de pe el, mai are ceva mai sus o eticheta dar pe oriunde as baga camera nu ajung la ea sa o vad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi. Deci la tine e montat un ZEXEL 1K0 820 803 N (pret catalog 626 eur :icon_thumright:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de pret, banii sunt asa cum sunt dar daca tine tot 3 ani....probabil o sa iau altul dar ce recomandati , pretul o sa fie sub pt mine si deasta zic ca ma pot baga la mai multe, pe ebay e 250 300 de euro dar increderea ....

Ma gandesc sa il iau nou pt garantie ca nu imi permit pe fiecare zi unu, acuma s-a intamplat sa am banii dar data viitoare poate nu ii mai am si merg fara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta as vrea si eu sa aflu... care model de compresor e mai durabil. Ca daca e sa fie schimbat la 2-3 ani, l-as da cu masina cu tot :))

O fi Denso mai bun? Mai sunt unele cu 1K0 820 859 J (sau H)... As fi curios ce cod au cele montate pe ultimele modele inainte de facelift. Daca si alea fac figuri, e clar: asa sunt toate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca m-ati facut curios cu compresoarele astea, asa ca am facut si eu cateva poze sa vad ce scrie pe el. Din fotografie se vede ca modelul este Sanden cod 1K0 820 803 G. Nu stiu de ZEXEL da asta are singur ambreiaj :blah:. Si din ce am citit se pare ca cele care au instalat modelul Sanden au volumul mai mare (adica intra mai mult agent de racire in instalatia AC). Masina e fabricata inainte de octombrie 2004, are acum 89 000 de km si pana acum a mers brici, doar ce i-am facut proba inainte sa fac pozele, foarte repede s-a racit aerul din masina.

PS: Si nu am porinit niciodata aerul conditionat iarna :blah_:

dsc05512d.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, greseala mea, nici asta nu are ambreiaj, ma uitasem defapt la SD7 nu la PXE16 si acolo am vazut de ambreiaj ....

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut dupa 60.000KM si 3ani si 7luni mecanici zic sa dus compresorul (nici unul nu stie in ce sens sa dus) si ca trebuie sa il inlocuiesc. Mi-au cerut 15 mil compresor + manopera. Cu o zi inainte m-am dus sa imi incarc instalatia sa vad daca am pierdut freonul. Surpriza in catalog zice 550 cantitate maxima pentru O2 1,6 Mpi si eu aveam 510 in instalatie.

Dar dupa ce am facut operatia de reumplere, test vacum samd am constatat cu stupoare ca fulia compresorului se invirte dar de cuplat nu cupleaza compresorul. Pe VAG nici o eroare si trosc mi-a zis ca daca nu apare nici o eroare pe VAG e clar ca trebuie inlocuit. Cum vi se pare pretul cam mic fata de ce am vazut pe forum si nu stiu daca nu imi pun unul folosit sau mai stiu eu ce. Si de unde si pina unde VAG-ul este a tot stiutor. Unde e senzorul de presiune amplasat o poza mi-ar fi de mare ajutor.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se invarte fulia se invarte si axul compresorului doar ca e o supapa care nu inchide si nu se creeaza presiune. Daca era senzorul dus afisa pe vag-com.

Da' tu de unde esti, poate se uita si altcineva la masina ta si gaseste ce e defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu poze cu el desfacut, generatia noua are 7 pistoane, nu are ambreiaj , daca se blocheaza rupe cureaua, al meu nu a avut ulei si a distrus discul central care este oval si antreneaza cele 8 pistioane, ingineria este incredibil de fixa si simpla.

Dar nu ai ce sa ii faci cand din cauza uzurii s-a dus naiba.

Pe botul motorului scrie pt el 525g plus sau minus 25 de g de ulei.

Daca avea 100 de grame de pilitura era bine.

Am incercat, am frecat cu jmirgher, am curatat cu tot ce se putea, am pus la loc , am reincarcat cu tot ce e nevoie ulei, vacum iarasi freon si lalala si buf s-a crapat pe la un surub.

Nu mai am ce sa ii fac e dus, altul nou...

Acum trebuie schimbat neaparat si filtrul ala dar nu stiu unde e ca era tarziu si nu am avut timp sa mai vad unde e bagat sau daca nu cumva vine cu tot cu radiatorul sau alte dracii.

Ce trebuie sa stiti daca se blocheaza, are pe fulie 3 suruburi cu imbus de 4 se scot si apoi se scoate si cel de 6 din mijloc cu cheie de 10.

In locul celui cu cheie de 10 din mijloc se baga unul de 8 si se strange cu cheie de 13 pt a scoate fulia mica de pe el.

Automat nu mai are legatura cea pe care se invarte cureaua cu mijlocul compresorului, practic ramane doar pe rulment s merge pana la adanci batraneti fara probleme.

In mare ce va recomand este sa cautati sa faceti mereu o reincarcare la 2 sau 3 ani cu ulei si freon , instalatia de clima model nou are multe setari si poti baga ulei face vacum cauta scurgeri si alte alea...

dsc02196r.th.jpg dsc02197w.th.jpg dsc02204i.th.jpg dsc02203o.th.jpg dsc02202u.th.jpg dsc02200z.th.jpg dsc02199c.th.jpg

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut pe net problema este compresorul Zexel care este prost facut.

Background:

The air conditioners manuf. By Zelex and Valeo tend to fail. They can be identified by the pulley:

Symptom:

- Air conditioning does not cool, air conditioning compressor may seize.

Solution:

- On the 2.0T engine a new Sanden compressor Part No: 1K0820803 index S must be installed. Refer to ETKA for the latest part # for the other engines. This should be covered under warranty

Acum nush daca prin Zelex se refera la Zexel (informatia este de pe briskoda.net). Din ce am citit pe un forum de la Audi mai toate compresoarele Zexel se strica mai devreme sau mai tarziu si se inlocuiesc cu Denso.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!