Jump to content

Antigel Concentrat Vara


kasius
 Share

Postare recomandată

Salut !

De cind am schimbat senzorul de temperatura al lichidului de racire am observat ca a crescut consumul binisor chiar.

In timpul schimbului am pierdut ceva lichid si am completat cu antigel concentrat. Vasul de expansiune se golise si am pus pina aproape de nivelul maxim.

Bun !

La revizie am cerut sa se scoata putin si sa se completeze cu apa distilata, insa mi s-a recomandat sa las asa ca nu e nici o problema. A masurat nenea temperatura de inghet si a iesit cam -36 grade parca. Oricum sub -30.

Dat fiind ca afara inca sint temperaturi ridicate si vara asta au fost cit incape, ma gindesc ca antigelul se raceste mai greu. Am observat ca si ventilatoarele merg de rup dupa ce ma opresc in parcare (fara sa opresc motorul). Dupa cca 30 de sec se linistesc.

Intrebarea mea e cam asa:

E posibil ca functionarea in regim de turatie ridicat a ventilatoarelor sa fie raspunzatoare de cresterea consumului ? Eu cred ca si in mers ele merg la fel de tare.

Intreb pentru ca mai nou am consumuri ridicate bine de tot. La drum lung nu e atit de evident, insa prin oras e jale. Dat fiind ca fac acelasi drumuri si consumul era pe undeva pe la 8-9% maxim (fara zile de alea adevarate) ca stiu ca ceva nu e in regula. Acum am undeva pe la 12-13% ceea ce nu e neaparat iesit din comun, insa dat fiind ca stiu pe unde si cum merg, e ridicat bine.

Hai cu idei ! :icon_thumright:

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Concentratia de antigel , respectiv punctul de inghet n-are nimic de-a face cu consumul .

Conform specificatiilor producatorului :

" The coolant concentration must not be reduced by adding water even in warmer seasons and in warmer countries. The anti-freeze ratio must be at least 40% . If for climatic reasons a higher frost protection is required, the amount of G 12 can be increased, but only up to 60% (frost protection to about -40 C degrees), as otherwise frost protection is reduced again and cooling effectiveness is also reduced. "

Sa inteleg ca tu ai schimbat senzorul G62 ( Engine Coolant Temperature sensor ) ?

Ai facut o scanare cu VagCom dupa schimbarea sondei ?

Daca e proasta sonda si indica temperatura naspa atunci ECU ia de buna o temperatura standard fixa , astfel :

- daca e defect pe plusul lui G62 , ia valoarea 42 grade C => ECU crede ca motorul e rece si creste cantitatea de motorina injectata ;

- daca e defect pe minusul lui G62 , ia valoarea de 136 grade C => porneste ventilatoarele in ideea de a raci lichidul din instalatie .

Datorita proastei functionari a G62 nici amestecul aer/motorina pe care il comanda ECU nu va fi cel care trebuie si sigur va consuma mai multa motorina decat ar fi normal .

" The Engine Control Module (ECM) will use a replacement value for an engine start (start temperature replacement

value) as soon as there is a Diagnostic Trouble Code (DTC) stored in the DTC memory, which affects the Engine Coolant

Temperature (ECT) sensor -G62-. The temperature then rises according to a model stored in the control module. When the

engine has reached normal working temperature a fixed replacement value will be displayed after a certain period. "

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ai spart ! Scanari am facut vreo doua de atunci. Insa nu am verificat sa vad ce temperatura indica sonda. Chiar o sa verific cu prima ocazie.

Si nu era vorba de concentratia de antigel ci de faptul ca se raceste mai greu si atunci se folosesc ventilatoarele la putere spre maxim de unde ar rezulta un consum ridicat. Si eu cred ca trec de 60% concentratie de antigel.

Sper ca duminica sa reusesc sa fac o scanare mai amanuntita.

Modificat de kasius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Si nu era vorba de concentratia de antigel ci de faptul ca se raceste mai greu

Pai asta am si spus : concentratia de antigel nu are nimic de-a face cu racirea mai rapida sau mai lenta a motorului .

Daca in concentratie este antigel ( de ex 70 % ) mai mult decat apa ( 30 % ) nu inseamna ca se va raci motorul - sau lichidul de racire - mai greu decat daca in concentratie ar fi mai multa apa ( 70 % ) decat antigel ( 30 % ) . :lol:

MAF - ul l-ai verificat ?

Daca faci scanarea aceea incearca si fa si un log in mers .

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacitatea calorica a antigelului e mai mica decit a apei asa ca el se va raci mai REPEDE . Asta asa ca fapt divers..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ma asteptam la asta , Reed . :)

Caldura specifica a unei substante = capacitatea calorica a fiecarui kilogram din acea substanta . Ok ? :)

Caldura specifica la presiune constanta (la temperatura 293 K si presiune atmosferica normala ) a apei este 4190 Joule .

Care este caldura specifica a antigelului ? Cati joule ? Care este diferenta ? Merita bagata in seama in ecuatia aceasta ? :lol:

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din burta confirm ca la un 50% antigel ai cam o treime mai proasta transmiterea caldurii decat a apei pure. Zic din burta ca nu stiu valori exacte. Insa SIGUR conduce caldura mai prost, deci se raceste mai prost.

Am spus conducerea caldurii pentru ca si asta conteaza NU doar caldura specifica! Caldura spefica la antigel e undeva peste jumate fata de apa. In amestec 50% sa zicem un 20% mai mica.

Cele doua se bat cap in cap si rezultatul e spre racire mai ineficienta deci.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ok , ok .

De aici am plecat : de la concentratia de antigel in sitemul de racire .

Antigel "pur" nu poti pune in totalitate in instalatia de racire a masinii , nu ? Nu .

Daca pui in concentratie de 50% antigel cu 50% apa este vreo diferenta - demna de luat in calcul - fata de 40% antigel cu 60% apa ? Sau fata de 60% antigel si 40% apa ?

Eu zic , ca nu este diferenta demna de bagat in seama in ceea ce priveste conducerea caldurii sau caldura specifica .

Voi ce ziceti ? :rolleyes:

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o influenta concentratia asupra racirii ci doar faptul ca daca se depaseste 60% antigel va scadea temperatura de inghet. Antigelul concentrat ingheata la o temperatura putin sub 0 grade celsius.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Antigelul concentrat ingheata la o temperatura putin sub 0 grade celsius.

Adica tu vrei sa spui ca daca punem antigel concentrat in instalatie, putin sub 0 grade va ingheta? Pai si atunci de ce mai punem antigel? Doar asa sa ne aflam in treaba.

I dont think so...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Cu toate ca suntem :lol: , s-ar putea ca omul sa aibe dreptate . :)

Citat din fisa tehnica de securitate a produsului : antigel concentrat :

Compozi

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT Multumesc aryes13, nu stiam exact temperatura de inghet. end OT. Si daca pui in instalatie antigel concentrat risti sa arzi garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Mea culpa. :Driver:

Multumesc pt. clarificarea acestei probleme. Chiar eram in aer cu aceasta.

Razvan

PS: Al Bundy, sper ca nu ai luat afirmatiile mele ca o jignire. Am fost doar contrariat. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am schimbat distributia la Augsburg si a trebuit sa completez lichidul de racire (schimband pompa de apa, se pierde din lichid), mi s-a spus ca o concentratie mai mare (in G12) decat cea recomandata a lichidului de racire are ca rezultat incalzirea si racirea mai greoaie a acestui amestec...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aries_13 racire mai proasta e raspunsul si e demna de luat in seama diferenta! In functie de proportia pe care o ai antigel/apa, eu am pus acolo 50% pentru ca e o valoare intermediara si e mai simplu de aproximat (evident ca 60-40% e tot pe acolo). Daca vrei poti cauta pe net valori exacte pentru parametri si vei vedea cu cat. Eu nu m-am lansat in astfel de calcule pentru ca nici antigelul nu e antigel PUR. E amestecat cu multe altele despre care nu stiu mare lucru in materie de proprietati calorice. (dupa cum vezi nici nu nu ai gasit caldura specifica si conductiviteatea termica in datele alea :blink: . Astea sunt cele care conteaza, impreuna cu vascoziteatea, care si ea este in defavoarea racirii mai eficiente) Cert este ca racirea este SEMNIFICATIV mai INEFICIENTA, intelegand ca se poate masura/calcula. NU e ca si cum ai zice oare consum mai mult daca am oglinzi la masina? :offtopic: . Acum din punctul de vedere al sistemului de racire in regim normal de functionare ar trebui ca toata diferenta sa fie compensata din timpul cat sta termostatul deschis. Daca vara e cald si esti cu el la limita, dupa parerea mea nu este DELOC neplauzibil sa ai ventilatoarele functionand la o turatie mai mare mai mult timp ceea ce va duce la un consum ridicat indiscutabil.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce, creste consumul din cauza a 2 ventilatoare care merg la viteza maxima? Cred ca totusi senzorul de temperatura e cel care da informatii eronate. Colegului caruia ii mergeau ventilatoarele nonstop nu a spus ca i-a crescut consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba colegu, adica eu, tocmai de asta a deschis topicul. Ca a crescut consumul binisor chiar. :icon_thumright:

Duminica sper sa reusesc sa fac o diagnoza.

Acu nu zic ca din cauza a doua ventilatoare care merg la maxim ar putea creste atit de mult consumul. Insa sigur s-ar simti. E un stress suplimentar pentru motor si nu numai ca stresez ventilatoarele (am avut si o eroare ca unul nu pornise la un moment dat, dar doar o data), dar si alternatorul. Si sincer acum, prefer sa previn decit sa repar sau sa inlocuiesc. Nu zic ca nu ar merge mult si bine si asa, insa nu stiu cit de calculate au fost pentru functionare in regim de 100% sau pe aproape.

Modificat de kasius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnu' al bundy, FIX pentru ca merg doua ventilatoare la turatie mai mare sau mai mult timp creste consumul semnificativ. De unde crezi ca le vine curent??? Din buzunar de la kasius, te asigur!

Nu are rost sa intru in detalii off topic, insa si pompa de apa opune rezistenta mai mare cu cat concentratia de antigel e mai mare. Asta ca fapt divers. La unele modele prin decuplarea pompei de apa la relanti si prin decuplarea alternatorului se obtine o scadere a consumului impresionanta. Evident ca toti acesti factori contribuie la consum. Cat si cum poate e mai greu de cuantificat, insa este cert ca orice consum de curent se reflecta in consum de combustibil.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi place sa o fac clara treaba. Deci:

-capacitate calorica a apei : 4186j/kg/k ; pt antigel=2200j/kg/k

-conductivitate termica apa= 0,58w/m*k pt antigel= 0,28w/m*k

Deci se pare ca apa stocheaza mai multa caldura si o conduce (temperatura) mai bine decit antigelul al carui singur rol pozitiv este cel ca scade temperatura de inghet (pina la o anumita concentratie).

Mea culpa pt greseala mea de mai sus.

Deci a folosi un antigel mai concentrat decit 60:40 nu aduce NIMIC bun, crescind temperatura de inghet si suprasolicitind nejustificat pompa de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, recunosc si eu ca 2 ventilatoare care merg cat si alti consumatori cresc consumul la un motor, dar nu cred ca are o crestere ca cea descrisa mai sus de initiatorul topicului. Nici chiar pornirea climei (a compresorului), care se simte la un motor la ralanti, nu provoaca asa o crestere de consum de combustibil. Cred ca trebuie mers pe varianta ca sonda de temperatura furnizeaza semnal incorect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cum merge si clima respectiva, poate era mai cald cand a facut comparatia, combinat cu antigelul, etc.... Ma rog, un 2 litri ar putea fi "ascunsi" in felul asta... Intradevar 3-4 l sunt de acord si eu ca sunt cam multi...:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

calculasem pe undeva pe aici ca 100w consumati din alternator duc la cresterea consumului cu 0,067 l/100, asa ca faceti-va si voi o idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat azi si ce temperatura raporteaza senzorul si da bine. Chestia e ca senzorul are doar doua picioruse. Restul cica ar avea 4. Ma rog, zilele astea o sa-l schimb din nou sa vad daca se intimpla ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci pina la urma cum se baga antigelul concentrat?? 50% apa 50% antigel? jumi juma? sau? io asa stiam ca se face jumi juma...si pt iarna cum e mai bine?? mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!