Jump to content

Probleme comune Ibiza MK4


Ichebau
 Share

Postare recomandată

sunt la un pas de gandul ca ar trebui sa-mi schimb masina si sa-mi iau gandul de la seat vreodata...

s-au adunat cateva chestii si incepe sa ma streseze faza .

cum am zis si mai sus , am enumerat problemele pe care le-am intalnit frecvent.

acum , pe langa ele mai citesc si pe site-uri straine altele , se pare ca in postul anterior m-am grabit la concluzii..

si cati sunt care nu au net si au ibize ... sau nu intra aici.

cu riscul repetitiei dar si ca o recapitulare a celor intamplate in ultimele 2 luni.

scutul din plastic nu apara baia. am zgariat baia si am spart scutul. am decis sa montez un scut Asfir. ~8 mil.(cu diferenta de manopera si 2 mil scoasa pe casco)

nu mai am lumina in portbagaj. probabil s-a corodat vreun contact sau trebuie schimbata incuietoarea... estimativ ~1 mil. + manopera.

mi-a cazut geamul dreapta (electric) pentru ca s-a rupt una din cele 2 clame de prindere. la seat nu exista kit de reparare macara, sunt nevoit sa o schimb integral. ma astept cat de curand sa pice si cealalta. ~5 mil macara+manopera.

am dat din greseala la urcare cu genunchiul peste butonul de temperatura de la climatic si a intrat inauntru. l-am asezat dar trebuie desfacut ca e putin infundat... ~300 de mii manopera

total : 14.6 mil. numai luna asta...

plus 6 milioane revizie (la toyota corolla am vazut revizii de 2 mil...)

acum va intreb. e normal o masina sa consume asa multi bani intr-un timp atat de scurt ?

sau cumva s-a hotarat ibiza sa spuna tot ce are de zis pe urmatorii 5 ani ?

deci ... pareri pro si contra vrem.

Modificat de georges
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    33

  • Ichebau

    15

  • entu

    14

  • Toma Aurelian

    13

Iti inteleg supararea si imi dau seama ca e in mare parte justificata.

Eu nu am scut motor din plastic, e doar un deflector din plastic in partea din fata a masinii, ala are rol aerodinamic, si nu de protectie.

Problema cu geamul e destul de frecventa la masinile cu o anumita varsta, daca citesti aria de golf 4 o sa vezi ca foarte multi patesc ce ai patit tu.

Revizia 6 milioane mi se pare cam mult, depinde ce revizie a fost, la cati km si ce s-a schimbat.

Daca a fost o revizie la care s-au schimbat mai multe piese (discuri frana, placute, lichid frana, lichid racire, etc), 6 mil poate fi chiar un pret mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de lichid de racire nu stiam ca se schimba la revizii

am schimbat :

bujii, filtre , ulei motor, lichid de frana.

pacat ca la macara nu exista kit de reparatie ca la golf , unde mai pui ca pentru golf poro vinde kit cu cleme din metal...

acum dau 5 mil si ma intreb in cat timp o sa-mi pice din nou geamul... :Driver:

e jenant sa te prinda faza asta la un drum lung.

deflectorul de aer este ceva mai sus si e prins in bara , sa te uiti exact sub ea sa vezi ce anume impinge aerul la deplasare...

pana si dacia nova are scut din metal care protejeaza baia ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca vrei sa mergi pe drumuri nasoale si sa cari cu masina sa se lase etc trebuia sa iei o dacie nova. Sunt masini facute pentru drumuri mai bune. Crezi ca daca ai un scut de plastic nu indoi baia? Ba in plus strici si scutu. Un scut de plastic protejeaza contra murdariei mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parte dintre defectele pe care le-ai dexris sunt provocate. Nu poate fi considerat defect faptul ca tu ai dat cu genunchiul in buton, nici ca masina nu este prevazuta cu scut. Stau si ma gandesc, si la nici o masina din cele 8 detinute pana acum, nu am avut scut, dar nici vreo baie zgariata sau sparta. De mers, am urcat si pe drumuri forestiere....asa ca aici e vorba aia cu:.....soferie, te halesc!

Daca ai fi avut ambreiajul terminat la 20.000 (vezi citroen), daca ai fi avut batai la motor, daca ai fi avut caseta de directie varza...astea sunt defecte care sa te faca sa dai cu masina de pamant....

costul reviziei este direct dependent de costul consumabilelor. Baga ulei 20w50 ( conform cartii, merge) si o sa iti scada pretul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate , dar pe de alta parte e clar ca e un defect de design care se doreste a fi mentinut. ocazional sa mai bagi ceva bani in ea. faza e ca tii cu firma pana te loveste cheltuiala. o sa vedeti ca e perfect valabil.

acum nu spun ca nu ar fi fiabila, dar cautati pe net topuri de fiabilitate la masini...

oricum , e o faza stupida sa-ti cada geamul , mai ales cand e seara si nu ai garaj si nu ai unde sa o lasi...

si nu ai voie sa iei curbe stranse ca pica geamul, nu urci o bordurica sa nu atingi baia si tot asa...

iar la faza cu butonul e greseala de design , cauta pe forum si ai sa vezi ca mai sunt persoane care au patit asa.

pai ce facem , in loc sa ne urcam in masina ne "strecuram" ?

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=8172

Modificat de georges
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ca si cum ai zice la un Lamborghini ca e greseala de design ca se ridica usile in sus ca ai lovit de plafon in parcare la Citymall...Daca urci bordura sau o cobori cu ambele roti odata ai sanse sa lovesti diverse, insa daca o abordezi mai oblic ai sa fii uimit ce borduri poti urca fara sa atingi nimic. Trebuie doar un pic de atentie. La fel si cu butonul - exista particularitati ale fiecarui model de autoturism cat si ale oamenilor care le utilizeaza; poate ai picioarele mai lungi si noi nu realizam ca nu ne-am lovit niciodata de prb. respectiva. Ca in reclama masinile astea te cam conduc ele nu invers :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa nu ne agatam de problema de design, sa o trecem cu vederea.

si nici de scut nu ne agatam.

dar sa-ti pice geamul la masina de 28 de mii de km si cand ti-e lumea mai draga si sa te coste 5 mil faza , o clema , de aia zic eu sa ne agatam ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum depinde si de numarul de solicitari.

La modelul 2006 macaraua e tot de plastic? Auzisem un zvon ca ar fi pus de metal acele cleme buclucase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot plastic.

ce urmeaza sa cumpar tot plastic.

ca design ar trebui sa fie o piesa din plastic imbracata in metal. ala e design-ul corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema cu "fata" mea: de cand am luat-o imi scartzaie volanul. Ce sa-i fac?

Cat despre alte probleme, in afara de idiotii care trec pe langa masina si o vad asa de frumoasa, mai ales cand e spalata, se gandesc sa-si lase o "semnatura" cu cheia, sau mai stiu eu ce. Si-mi vine sa mor pt ca-mi doresc perfecta masina si nu pot in tara asta, in Bucurestiul asta de adunaturi si scursuri.

Dar sa revin la problemele mele cu fata, poate ajuta pe cineva solutiile:

- Iarna cand porneam masina dimineata se auzea un fel de fluierat parca si bateau tachetii. Sa ma dau de ceasul mortii si nu alta. De fapt era de la benzina romaneasca si de la frigul de afara. Mecanicii de la Metrotehnica m-au asigurat ca nu este nicio problema, la revizie.

- Cand luam volan tot stanga si mergeam fie in fata dar mai ales in spate se auzea un zgomot asemanator bataii de planetara. Mi-am zis ca nu e posibil asa ceva, la masina de 10.000 km, dar ajungand la service (aceeasi revizie) am aflat ca lovisem ceva cu scutul de plastic si se desprinsese o mica bucata care se freca de roata, de cauciuc. :D

- Se auzea un troncanit in spate la haion. Din nou sa ma dau de ceasul mortii. Toate cele 3 probleme cumulate cu o mare zgarietura pe capota (cu cheia) ma faceau sa innebunesc. Eram hotarat s-o vand, sa-mi iau un matiz si sa nu-mi mai fac atatea probleme, macar aia era masina ieftina. Si de data asta m-am linistit cand am aflat ca de fapt nu pusesem bine "capacul" despartitor din spate, de la haion, si vibra. :D Am tras si un polish la capota si am mai dres-o cat s-a putut.

In rest, sunt f multumit de fata (poate in afara de consumul care e putin cam mare pt un motor asa de mic) si n-as da-o pt moment decat pt un M3 :D

Modificat de akysas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scartaitul volanului l-am spus si eu in 2 sau 3 posturi deja, se pare ca e din cauza plasticului care se dilata sa se freaca de partea din spatele volanului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am mai revenit , acum ca am pus scut si in curand vine macaraua , incep sa mai dispara din probleme.

@alexd

chestia aia cu "soferie, te mananc"..

tu ai ibiza facelift care are garda mai sus si suspensiile mai moi...

vezi tu ce faci cand ai un morman de asfalt proaspat ras din carosabil , exact in mijlocul drumului si un card de masini in spate, sau o groapa cat un crater care , minune , e transversal sensurilor de mers. toate masinile trec si tu eziti? sau cum faci ? un flic-flac in aer pe o roata si ai pasit groapa. :)

pleaca de la premisa ca ibizele sunt foarte joase si era bine daca puneau macar o bucata de plastic acolo... asa o lovesti si nici macar nu-ti dai seama ca lovesti direct in baie.

sau na, eu stiu ca tu stii exact cata garda ai la sol , calculezi instantaneu unghiurile si inclinatiile si la viteze mari stii exact ce atinge si ce nu. si asta dupa numai o ora de condus o masina noua :( . eu zic sa te inscrii in CNR , cred ca o sa-i lasi cu gura cascata pe toti...

Modificat de georges
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa spun, eu am problemele astea indiferent de anotimp, adica mi se intampla si iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intindem niste discutii fara sens.Eu sunt de parere ca nu trebuie sa dam vina pe masina cand este vorba despre lucruri legate de soferie.Masina se descurca foarte bine si fara scut,cel putin in cazul meu.O am de aproape 5 ani si nu am menajat-o deloc cu drumurile accidentate si pot sa afirm ca nu am nici macar o zgarietura pe baie.Fiecare masina are ajunsuri si neajunsuri.Daca nu suntem in stare sa conducem o masina sport,mai joasa,de ce o mai cumparam?Hai sa devenim mai intai soferi si pe urma sa ne permitem sa ne dam si mecanici.Sper ca nu am suparat multa lume cu cele spuse de mine,dar asta este realitatea din punctul meu de vedere.Va doresc sa aveti parte de cat mai putine incidente si sper sa ne intalnim aici la discutii mai serioase,despre adevaratele probleme ale buburuzelor noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai fost tu pe unde am fost eu ...

ideea era ca daca e sa atingi ceva tot atingi , treaba e ca e bine sa fii anuntat , nu sa dai direct cu baia de pamant.

nu stiu ce jante ai , daca ai 14 si e din 2003 cred ca stii ce joasa e. acum vino in iasi in bucium si incearca sa ajungi la orice vila din zona cu masina ta. nu cred ca nu ai menajat-o..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ibizele sunt foarte joase si era bine daca puneau macar o bucata de plastic acolo... asa o lovesti si nici macar nu-ti dai seama ca lovesti direct in baie.

sau na, eu stiu ca tu stii exact cata garda ai la sol , calculezi instantaneu unghiurile si inclinatiile si la viteze mari stii exact ce atinge si ce nu. si asta dupa numai o ora de condus o masina noua :icon_thumright: . eu zic sa te inscrii in CNR , cred ca o sa-i lasi cu gura cascata pe toti...

Hai mai ca nu e chiar asa de negru dracul. Ca sa dai cu Baia de ulei trebuie sa fie un crater imens.... ceva in care ti-ai rupe orice masina. Oricum la ibiza lovesti mai intai cu puntea fata daca dai intr-o groapa. Ca sa spargi baia trebuie sa cobori de pe o bordura foarte inalta, cu viteza maricica si cu ambele roti din fata deodata... conditii destul de grele de indeplinit. Eu am bagat masina mai peste tot si am baia de ulei intacta. Am dat si in gropi.... am ramas suspendat pe puntea fata pe un bolovan si multe altele.... Parerea mea e ca nu esti pregatit sa conduci o ibiza, nu esti pregatit sa accepti masina asta asa cum e. Pentru cine o intelege, e o super masina :D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 3 luni am fost la Pestera (Bolboci) pe un drum forestier destul de dificil, in conditii de iarna: bolovani, gheata, noroi, etc. M-am descurcat foarte bine cu ibiza, o singura data am atins foarte usor puntea fata, credeti-ma ca era chiar un drum greu.

Inclin sa-i dau dreptate lui Fia, cei care nu cunosc masina cu adevarat nu au cum sa se bucure de ea. Mie masina asta mi-a oferit o gramada de satisfactii, mai ales pe drumuri virajate si pe sosele de buna calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a zis nimeni ca nu as fi multumit de masina.

aici e probleme la ibiza si fiecare raporteaza ce il doare si ce ar crede ca ar face masina asta mai buna.

unde s-a lovit baia era un sant sapat de un parau de munte pe un drum forestier, s-a facut exact scenariul de care vorbeste fia, groapa era transversala.

oricum nu e lovita cine stie ce si acum daca as merge nu ar mai fi probleme, am scut si urmeaza roti de 15 (am de 14...).

In Vatra Dornei se stie de drumul ala si cam oricine vrea sa urce isi nenoroceste masina (tobe sparte , bai , etc) Deci am iesit ieftin si soferul nu e asa prost precum spuneti... Cat am putut urca atunci au fost cam 10 km facuti in 2 ore dus si intors.Pe acolo nu aveai pe unde trece prin alta parte. Am vorbit deja despre ce s-a intamplat atunci, acum ceva vreme. La momentul ala as fi preferat sa aud in prealabil o haraitura de plastic si apoi una de metal... asta a fost toata treaba si aici am pus punct la discutia asta lunga.

ideea e ca o masina e o masina , fiecare spune ce crede ca ar face-o mai buna.

in schimb voi considerati ca este deja foarte buna si nu mai e necesar nimic la ea.

a , si soferul e prost ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca undeva am insinuat ca soferul ar fi prost.. doar ca poate uneori cere de la masina mai mult decat poate. In definitiv, e o masina de asfalt, mai ales modelul inainte de face-lift, care se stie ca era mai joasa, in parte si din cauza rotilor pe 14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toma Aurelian

faptul ca masina avea 14 inch nu inseamna ca este mai joasa :D inaltimea ramane aceeasi pentru ca ii creste inaltimea cauciucului cu 1 inch :D ... altfel ar fi trebuit sa faca la fiecare marire a dimensiunii jantei alte setari la kilometraj,vitezometru :P ... inaltarea a fost facuta prin alte metode :D dar intradevar faceliftul are garda la sol mai mare...din pacate :D

Modificat de Toma Aurelian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca masina avea 14 inch nu inseamna ca este mai joasa :P inaltimea ramane aceeasi pentru ca ii creste inaltimea cauciucului cu 1 inch :D ... altfel ar fi trebuit sa faca la fiecare marire a dimensiunii jantei alte setari la kilometraj,vitezometru :lol: ... inaltarea a fost facuta prin alte metode :D dar intradevar faceliftul are garda la sol mai mare...din pacate :)

corect , in schimb vezi daca calculezi online dimensiunile la 185/60 R 14 si 195/55 R15 iti da o diferenta la garda la sol de ~1.4 cm :P si o diferenta de ~4 km in bord. asta si faptul ca balonul mai mic la aceeasi presiune este mai ferm , mai castigi jumate de cm. Cred ca stii ca 2-3 cm la sol conteaza foarte mult. nu stiu daca ai vazut vreo ibiza cu jante de 17 , arata oribil fara sa fie schimbate amortizoarele cu unele sport. De asta a confirmat CristiN in topicul anterior faptul ca la jante de 15 garda se inalta putin.

garda la facelift s-a ridicat pentru ca folosesc acum alte suspensii... sunt mai inalte si mai moi (au cursa mai lunga) in schimb la curbe da senzatie de barca un pic mai mult decat la astea vechi... (no offence , eu merg foarte incet pe anumite zone in oras ca sa nu ma arunce de pe scaun...)

offtopic:

regii masinilor ridicate sunt renault. sa va uitati la megane-urile noi ca parca sunt suv-uri... nu comentez insa fiabilitatea lor ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TomaAurelian

de ce "din pacate"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare prieteni! Incep prin a saluta toti Ibizarii si Seatistii si va anunt ca familia mea s-a largit astfel incat noua achizitie, tot o ibiza - 1.2 benzina, fever + geamuri electrice spate, oglinzi electrice si pliabile electric, este acum in centrul atentiei.

Acum iata si motivul pentru care postez pe acest topic: astazi imi conduceam masinuta prin oras si la un moment dat CD-playerul (Sony, modelul oferit la fever si all inclusive) s-a oprit brusc lasand locul unui bipait continuu, sunet care a persistat cateva secunde bune, CD-player-ul a reintrat, dupa alte cateva secunde s-a repetat procesul. In fine totul a revenit la normal insa la nici 500 metri dupa acest eveniment s-a aprins in bord led-ul pt. servodirectie iar volanul a devenit greu de rulat. Am tras dreapta si am repornit motorul iar ledul din bord s-a stins normal, am continuat sa mai merg sa vad ce se intampla, totul s-a desfasurat fara probleme insa am avut senzatia ca volanul nu mai este atat de lejer de controlat ca inainte. Astept un sfat, o parere despre ce s-a intamplat; au cele 2 evenimente legatura? Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De bipait nu stiu ce sa zic - nu am avut probleme si sunt f. multumit de sistemul stock + 4 boxe pe care le-am pus dupa :)

INSA mi s-a intamplat si mie sa se aprinda martorul de servodirectie in bord.

Acum 3-4 saptamani in urma in Bucuresti, dupa ce am mers 2-3 ore aproape in continuu dupa-amiaza pe canicula s-a intamplat.

Am tras pe dreapta, am oprit motorul si l-am pornit dupa 2-3 minute de pauza.

De atunci si pana in ziua de astazi nu s-a mai aprins niciun martor si masinuta a mers perfect :D

Nu stiu ce sa zic...

Modificat de LiviuLoto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!