Jump to content

4motion


joe_p
 Share

Postare recomandată

La masina din semnatura am o nedumerire si anume accea cum functioneaza acest 4x4: este permanent si se "activeaza" doar la urcare sau cum....? in cartea ei spune doar ca este permanent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este permanenta, dar mai mult pe fata si mai putin pe spate, iar procentul se modifica cand "simte" ca are nevoie. Asa am citit in alte topic-uri, nu stiu nici eu exact.

LE: M-am documentat si 4motion lucreaza in conditii normale 90% fata 10% spate ajungand pana la 50% - 50% maxim. Datorita mecanismului Haldex (hidraulic) cand exista diferente de rotatie intre rotile din fata si cele din spate intra in functiune sistemul. Asta ar fi pe scurt. :)

Modificat de shimano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,

deci totusi spatele tot trage (impinge) nu se decupleaza de tot? sa zicem ca merg constant cu 200 pe autostrada, spatele mai exercita vreo forta? da sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand masina merge drept (cum ar fi autostrada) spatele scade pana la 10% iar fata 90%. Cel putin asa reiese conform articolului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorumarcatoru

Fiind Passat , are diferential Torsen si din cate stiu eu transmite 50/50 tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deasta am pus intrebarea asta pt ca eu stiam ca este 50 50 dar cineva mi-a spus ca nu are cum ,doar in situatii speciale (urcat foarte abrupt)si ca e ceva de genul mai mult pe fata si pe spate mai putin...deci cum e pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara, dar daca nu il crezi pe acel cineva si nici articolul la care ti-am dat eu link, care pare destul de documentat atunci vezi daca este vreun dispozitiv (gen ceva banda rulanta) unde ai putea sa ii faci un test. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai putina rabdare sa citesti acest topic, vei gasi raspunsuri la toate intrebarile tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shimano,tu vorbesti de ultima generatie de 4motion de la grupul vw.asistata electronic.ce aveti voi nu este asa ceva.ce stiu ca pe motoarele mari,2.5tdi,se monta sistemul asta 4motion si nu era egal repartizata fata spate.banuiesc ca acelasi sistem aveti si voi pe 1.9tdi.in nici un caz nu este superelectronicul 4motion din 2005 incepind.oricum acum stiu ce inseamna sa ai 4x4 pe o berlina.merita.control,stabilitate,folosirea ideala a puterii unui motor.bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4motion si quattro sunt doar denumiri comerciale, nu inseamna nimic mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la passat diferentialul este torsen deci 4X4 permanent dar cu variatia puterii de pe puntea care pierde aderenta la puntea care are aderenta

pe cand la golf diferentialul este haldex, adica fata este cuplata incontinuu pe cand spatele intra doar in momentul pierderii aderentii de catre puntea fata

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4motion-ul instalat pe passat b5.5 precum si pe A4/S4/RS4, A6/S6/RS6, A8/S8 (la audi purtand brand-ul quattro), Phaeton etc., foloseste diferential Torsen

Pe golf mk IV si V, A3/S3, TT, precum si pe passat b6 (care se pare ca a fost dezvoltat pe baza platformei A din VAG, cu motor instalat pe transversala) se foloseste diferentialul Haldex.

In mod normal Torsen imparte forta 50/50. Poate ajunge sa distribuie pana la 80% din cuplu la fiecare din cele doua punti.

Cum a spus si Cipos, la Haldex, in conditii normale, cuplul este distribuit 100% la puntea fata. La nevoie poate muta pana la 50% din cuplu pe puntea spate.

In cateva cuvinte diferenta cea mai mare dintre cele doua sisteme consta in faptul ca torsen reuseste mai bine sa impiedice pierderea aderentei insa Haldex reuseste mai bine sa redea masinii aderenta.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.treaba e lamurita.mersi cipos si dbk :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

cel putin la torson asa e cum scrie "'dbk"'/ testat/ de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

o intrebare am si eu ...daca la passat este diferential torsen si la golf haldex de ce in cartea masini scrie de haldex?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e cam asa 4Motion - la motor longitudinal echipat cu Torsen, motor transversal echipat cu Haldex. Torsen nu se poate pune pe motor transversal, din aceasta cauza B6-le e echipat cu Haldex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare am si eu ...daca la passat este diferential torsen si la golf haldex de ce in cartea masini scrie de haldex?

Am vazut si eu ca in manualul de service mai vechi, la revizia sistemului 4motion se vorbeste de cuplaj haldex in loc de torsen. Cred ca e o gresala, sau pur si simplu nu s-au sinchisit sa mai faca un manual de service diferit pt Passat (dc te uiti atent gasesti la ce intervale de timp se face revizia la motorul SDI, motor ce nu s-a montat niciodata pe Passat). Ideea e ca acela este un manual general.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil asta e explicatia..nu s-au mai sinchisit sa faca alt manul si cam toate sunt la fel si cuprind in ele doar generalitati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

ma scuzati ! respectele mele , am un passat 4x4 din anul 1998 1.9 tdi 5+1 trepte am cutia de viteze care bate si e crapata carcasa as vrea sa o schimb , se potriveste de pe audi a4 quattro 1.9 tdi 110 cp ,aceleasi caracteristici ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce faci cu flansa ce iese din cutie spre cardan?

Cauta o cutie de pe un Audi/Passat cu tractiune fata, ca au preturi infime pe la dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce flansa? cardanul nu pleaca tot la fel ca la passat?


passatul e 4motion

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, acum vad ca e tot 4motion.

Da, potriveste. Doar rapoartele nu e sigur ca vor bate. E posibil sa fie diferit factorul de demultiplicare la grupuri. Asta nu stiu de unde poti afla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum ii spre binele lui daca-i pune o cutie de Audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!