Jump to content

Inlocuire Antigel


cosmin84
 Share

Postare recomandată

CEL mai performant antigel astazi pt toate masinile din grupul vw este antigelul G13  compatibil cu toate antigelurile  tip G dinaintea sa...(G11-G12-G12+G12++)

 

Contine 20%glicerina si asigura o protectie sporita componentelor din cauciuc ale instalatiei de racire  este si mai scump in jur de 40 ron 1.5 l  pe original vw         (G013A8JM1)   Codul pe original.    codul pe Febi tot 1.5l  mai ieftin.   ---38200-------

 

iata compartibilitatea antigelului tip G in o poza din acest pdf....

 

http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01bf511d4da3315c66902d6.r6.cf1.rackcdn.com/VW_Audi_Coolant_Cooling_G12_Plus_G13_Antifreeze_Purple_Pink_Pentosin_Vaico_OAT_HOAT_Hybrid_Silicates_Phosphates_Glycerin.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    40

  • pistay

    11

  • Mad Cow

    10

  • valioglu

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

In reprezentante nici nu se mai gaseste G12 de vreo 2 ani asa. Cand am facut eu distributia (prin 2013), deja nu mai era G12 pe acolo.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

11180294_873850069320013_642109989_n.jpg11118519_873850109320009_1760876712_n.jp11173657_873850125986674_215453689_n.jpg


salut :) inainte sa schimb antigelul vreau sa ma asigur ,ca nu prea ma pricep asa bine, si vroiam sa ma asigur daca acel dop rosu se scoate antigelul ? multumesc . astept in raspuns ceva .daca ma puteti ajuta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,ala e "inculpatul".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa si un furtun de la termoflot ca sa curga cat mai mult antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc de sfaturi   :) am rezolvat mi au fost de mare folos :)

Modificat de popa lucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare. Am o mare problema la sistemul de racire. Am rugina in antigel ceva de speriat. As putea sa spal toata instalatia cu ceva? Ce ma sfatuiti? As incerca cu sare de lamaie, calgon si apa distilata. Am citit ca pe alte masini merge. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie ca amestecul rezultat sa nu-ti infunde caloriferul si sa te-alegi cu o bucurie.

Eu am facut asta acum multi ani la Passat si treptat am avut tot mai putina caldura. Dar de rugina tot n-am scapat decat cu alt motor curat pe interior + radiator nou.

Cred ca o idee buna ar fi decuplarea caloriferului si conectarea motorului + a radiatorului la o instalatie de curatat cu diverse solutii.

Dar nu stiu cine ar avea o asemenea instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspus. O asa instalatie nu stiu pe unde gasesc si cred ca si costul e mare. daca se infunda radiatorul se poate schimba dar macar instalatia sa fie curata. Tu ai facut cu calgon asa ceva sau cu alte substante? din cate am inteles sarea de lamaie fiind mai acida curata calciu si magneziu prin dizolvare iar calgonul curata tot ce e fier de rugina. Bineinteles ca dupa curatarea propriuzisa voi pune antigel in concentratie putin mai mare. De schimbat motorul nu am posibilitatea si atat cat functioneaza bine nu imi fac probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca antigelul are el o culoare roz care dupa ani de zile pare o apa cu multa rugina... Nu baga substante chimice in circuitul de racire. Schimba antigelul si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa fie asa dar.... Antigelul vechi se depune pe capacul de la vasul de expensiune? Se depune in partea superioara a vasului aratand ca o crusta?
 

Modificat de alinascuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are de unde sa fie atata rugina, este vorba de altceva. Adica doar blocul motor poate rugini, dar este din fonta, care nu se topeste asa cat sa faca rugina peste tot. In rest chiulasa e de aluminiu, furtunele din cauciuc, radiatoarele de asemenea nu ruginesc. Plus ca nu e suficient oxigen in apa cat sa rugineasca puternic, plus ca antigelul nu e coroziv. Plus ca la distrbutie cam schimbi antigelul, sau macar o parte. Nu mai vorbesc daca schimbi pompa... 

Rugina nu se depune pe capacul de la vasul de expansiune si nici in partea superioara a vasului. Poate cel mult sa pateze un pic plasticele alea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se infunda radiatorul se poate schimba.

Eu n-as fi asa optimist. Vezi tu bucurie cand tre sa demotezi bordul pentru asta.

Bagasem ceva solutii de la Wynn's. Fara prea mare efect.

Nu mi-a placut niciodata chimia, dar suna interesant ce spui tu.

Sa ne dai de stire daca rezolvi ceva, macar sa stim si noi reteta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alianscuu depunerile respective apar in timp cand nu este folosit antigel dedicat motorului sau folosirea apei de la robinet in instalatia de racire , diferite ''prafuri'' pentru etansarea sistemului etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principu ar trebui sa functioneze dar... Am si eu retineri. Din aceasta cauza intreb. Pentru inceput o sa dau jos vasul de expansiune sa-l spal si sachimb antigelul tot. Vad cum se comporta. Daca revine murdaria trec la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dupa o perioada lunga de timp in care masina nu a mai fost folosita, au inceput sa apara problemele... Pe drum, dupa cam 20 de minute de mers normal 90-110km/h, observ ca aerul conditionat s-a oprit.. Ma uit in bord si vad ca acul de la apa e trecut usor de 90 de grade. Reduc viteza, acul scade si AC reporneste. Trag pe dreapta si salt capota. Ma uit ca "broasca la sudura in argon" si observ ca lichidul in vas crescuse. (posibil de la ultimele inundatii,, dar nu cred).

Cu greu reusesc sa mai fac ultimii 40km, pana la domiciliu. si-o las balta, in parcare, cu ventilatorul pornit si motorul oprit

Azi am cumparat si inlocuit termonstatul wahler,  cu unul oem,, binenteles mai scump. Completez cu lichide de racire, ma uit sa nu fie scurgeri si alte alea = ok

Pe parcursul testelor efectuate, la relanti este totul bine, dar cand o turez sau pornesc AC, apa din bazin incepe sa creasca repede si la fel de repede scade cand opresc AC, respectiv las pedala de acceleratie in pace,  

Daca dau caldura la maxim , nu se intampla nimic, caldura nu exista in habitaclu. Furtunul care intra in radiatorul de racire pe sus, este flasc, de parca n-ar circula nimic sub presiune pe acolo.

In tot acest timp, acul in bord sta la 87, nu mai creste asa cum facea termostatul vechi, Dar cand apa incepe sa cresca iese fum alb pe teava de esapament.

ce sa aibe ???????

 

Multumesc anticipat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putina garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Si poate putin rupta pompa de apa (adica paletii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pompa nu are paleti rupti dar "balangane" pe ax. Canelurile sunt rase. (Cosmin a avut dreptate. Merci)

Poate de aceea la relanty, apa reusea oarecum sa circule pe instalatie si sa raceasca putin motorul.

Parte din vina o poarta si pompa la doar 50.000 km, dar o parte este si vina mea, intrucat am completat lichidul de racire numai cu antigel. Crescand vascozitatea lichidului, pompa a renuntat sa mai faca serviciu. 

Acum am comandat o pompa hepu, cu paleti metalici,, :)))))

Si daca tot am scos pompa.... schimb si distributia. (alti bani alta distractie, iar pe 35 de grade sa stai in garaj = o placere)

instc0.jpg

27zx4t1.jpg

 

Modificat de Rudy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa cred... pompa OE?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru ma mira si pe mine.

Prin comparatie, puteti observa in ce "hal" arata mult laudatele pompe HEPU :(.  Turnarea corpului de aluminiu, strunjirea,, = MADE IN CHINA, sau Botswana

20127f5.jpg

28u2rs8.jpg

 

Ar merita sa scot turbina de la HEPU si s-o montez pe pompa OE . Dupa... sa arunc la gunoi corpul HEPU,  .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza granulatia corpului. Sunt importanti rulmentii, presetupa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista loc sub capota , pe unde sa-mi arunc ochii si sa nu vad 10 probleme.. :(

Dupa distributie , pompe, role si alte alea, acum observ ca-mi "putrezeste" raditorul de apa. Curge atat prin stanga cat si prin dreapta.  Bonus s-a rupt si gatul de plastic unde intra furtunul, partea inferioara. (cel din prima poza. Posibil plastic imbatranit)

 

1675z82.jpg 

23kvfol.jpg

L.E. Radiatorul de cupru de pe Dacia lu' tata, a functionat fara probleme 30 de ani, astea nemtesti de ce mor inainte de jumatate? 

Modificat de Rudy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e. Radiatorul de racire e o problema comuna la Passat (poate si la altele, nu stiu).

Pe mine, ultimul m-a tinut 10 ani. Iar in ultimul an tot disparea antigelul si nu stiam pe unde.

Se distrug pentru ca-s din aluminiu si se oxideaza foarte tare. Si probabil un design prost care tine umezeala in colturile de jos iar lateralele fiind din fier, ruginesc. La Dacia era din alama.

PS: in general Passatul are nevoie de antentie sporita la intretinere si foarte putini sunt dispusi sa faca asta. Lauda romanului e: "ce buna masina, de cand e la mine n-am bagat nimic in ea". Apoi cand incep sa cada... grea decizie daca s-o mai tii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!