Jump to content

Audi A6 2500 TDI - pierdere performante


buyu
 Share

Postare recomandată

Sunt posesorul unui Audi A6 1995,2500 tdi,140 cp,cod motor ael. De vreo 6 luni motorul nu prea mai trage cum trebuie. Pina in 2000 de ture motorul este aproape mort, iar dupa aceea se misca mai bine dar tot lenes. Cu masina plina - 5 persoane, ma fac de rusine in depasiri. Tin sa remarc ca la drum lung ating si 190 km/h dar intr-un timp mare. Am facut o gramada de teste inclusiv cu vag-com, si pe loc, si in mers, totul este ok. Injectoarele de asemenea. La compresie ar fi ceva probleme,

in sensul ca pe un piston am in jur de 20. Celelalte intre 24-27.

nu mai stiu ce sa-i fac ca sa-i dau de cap. Poate cineva sa ma ajute ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce teste ai facut cu vag-com? ai loguri? ai facut test de maf? turbina..etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur un parametru este deplasat din valorile normale, greu este sa identifici care. Posteaza masuratorile facute sa le vedem si noi.

Altfel cum porneste, scoate fum mai mult ca de obicei sau nu in accelerarile puternice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vazut ce valori erau afisate pe laptop deoarece era le meserias in poala in timpul mersului.Din cite i-mi amintesc mi-a spus ca turbina este ok-baga pina la 1900,de asemenea si maf-ul -pina la 750-800.In acceleratii

puternice scoate fum citeva secunde in jurul valorii de 3500 rpm apoi merge curat.De pornit parca pleaca putin mai greu la rece.Mecanicul care mi-a facut testul mi-a spus ca nu au mai ramas decit injectoarele,chiar daca eu le verificasem la turcul de la filaret,am inteles ca la aparatul acela

manual nu se poate verifica decit preinjectia(nu stiu ce inseamna aceasta)

si deci testul nu este relevant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat de carand cureaua de distributie sau s-a umblat "in zona" de curand? Stii cumva daca au verificat avansul, EGR-ul sau admisia de depuneri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai buna solutie este sa faci un log.... Cand treci prin Bucuresti ar fi bine sa vorbesti cu unul din noi sa facem un log sa vedem despre ce este vorba....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat titlul in conformitate cu regulile in vigoare in aceasta arie.

Cat despre problema ta, intr-adevar trebuie facute (si postate aici, pentru a-ti putea fi de ajutor) loguri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,la unul din teste afisa "injection timming"error (s-au cam asa ceva) si

s-a umblat la avans cu un comparator bagat in pompa,iar dupa aceea nu a mai dat nici o eroare.In timpul reglarii avansului s-a umblat si la curea pentru a o aduce corect la semn impreuna cu pompa.Dupa aceasta operatie nu am simtit nici o alta imbunatatire a puterii motorului decit ca acum nu mai scoate fum negru decit foarte putin timp in timpul unei accelerari puternice.

As dori sa ma ajutati cu un test ,as vrea un nr. de telefon sa stabilim unde ne vedem si cind.Vreau sa va spun ca am mufa OBD din aceea veche cu 2 pini,sub capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa obd 2x2 o am eu, din pacate nu ma pricep de TDI-uri si nici nu prea am timp, dar pot imprumuta cablul pt cateva ore.

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost la un service si s-au uitat pe galerie unde se vede un strat de 1-2 mm de funingine,au spus ca nu este nici o problema.

Am scos mufa de la MAF si pe loc se duce imediat la 5000 ture,la fel si cu ea pusa.In mers cu mufa scoasa in viteza a patra cu pedala la fund am ajuns pe la aprox.3800 ture si 130 km-h.Cu mufa pusa 4200 ture si aprox.155 km-h.In ambele situatii ar mai fi urcat in viteza dar doar din inertie.Ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa obd 2x2 o am eu, din pacate nu ma pricep de TDI-uri si nici nu prea am timp, dar pot imprumuta cablul pt cateva ore.

;)

Am vorbit acum cu Buyu si a ramas ca ne vedem maine sa facem niste loguri ... . Ne-ar prinde bine adaptorul tau de 2x2 ... :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, cred ca interfatza o am la birou in Buc..... verific. Daca e, trece cineva si o ia de acolo.

@alinica: iti dau pm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri m-am intilnit cu Andi si Alinica care au facut un log pe masina mea.

Inca o data mii de multumiri-adevarati domni.

In urma testului a rezultat ca avansul este dereglat.Vreau sa merg la un service care sa-l puna la punct,stie careva unul care sa verifice dupa aceea si cu Vag-ul ?.

As mai avea o intrebare:Din ce cauze se poate deregla avansul static asa des ?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-a luat capul cu masina asta.Chiar nu poate nimeni sa-mi dea o solutie?

Vineri d.p. am fost la autotest.go.ro(intre Budapesta si lic.Sincai),am tras avansul in grafic,acum merge bine,in schimb dimineata abia a pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa verifici bujiile ... Daca sunt arse , porneste greu dimineata si nici nu apar ca eroare in ECU .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cite stiu eu la acest model bujiile intra in functiune incepind cu 5 grade

celsius.Oricum,nu am reusit sa punem avansul decit aproape de linia de jos in interiorul graficului,dupa 4 ore de munca.Am vorbit cu mecanicul si miine ma duc din nou poate reusim sa-l punem intre cea din mijloc si cea de sus.

Stie cineva daca la acest model avansul se regleaza invirtind pompa sau fulia pompei,deoarece am vazut ca mecanicul a incercat ambele posibilitati.

Dupa reglaj am facut si un test in mers pe malul Dimbovitei si in viteza a

treia la 3500 ture MAF-ul arata o valoare in jur de 870,iar turbina pa la 3000 ture avea o ezitare cam pe la 1350 bar,dupa aceea incepea sa urce pina la 1850-1900.

Pe laptop mai arata la relanti 1 grad ATDC(parca) si in partea dreapta tot 1 grad,mecanicul zicind ca este totul OK ca valorilr se urmaresc si se echilibreaza. COMENTARII ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DIminetile astea au fost foarte reci ( cateva grade :-) ). Ar fi bine daca ai putea sa pui pe site logurile pe care le-ai facut dupa ce ai reglat avansul.

Masina mai scoate fum acum, dupa ce a fost reglat avansul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa ducem punctul de avans in jurul liniei de la jumatea graficului.Am masurat bujiile si cea din mijloc(a treia) a fost inlocuita deoarece era arsa.Dupa vreo 2 ore de asteptare ca sa se raceasca motorul cit de cit,a pornit dar nu asa cum as vrea eu.

Apoi mecanicul a scos mufa se la sonda de temperatura si a pornit usor.

Astept sa vad cum porneste dimineata cu mufa scoasa si daca este nevoie o inlocuiesc.

Am intrebat de ce pina acum nu am avut probleme cu pornirea daca aceasta sonda ar fi defecta,si m-i s-a raspuns ca deoarece avansul era prea mare nu simtea acest lucru.Totodata am primit explicatii precum ca daca aceasta sonda nu arata temperatura bine,dimineata computerul crede ca motorul este cald si nu baga motorina cita trebuie(descriere in cuvintele mele). SE POATE?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ce spui tu... dar e usor sa monitorizezi cu VAG-COM temperatura apei masurata din modulul ENGINE sa iti dai seama daca e ceva aberant sau nu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat acum pe ETKA si de fapt mecanicul a scos mufa de la THERMO

SWITCH nu de la senzorul de temperatura.

In dimineata aceasta cu mufa scoasa martorul de bujii de la bord sta aprins intr-una si porneste la prima cheie dar greu.Daca cuplez mufa la loc

a pornit dupa 2 chei f.f.lungi. SUGESTII ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema trebuie analizata separat in cazul pornirii la rece si la cald.

Pornirea greoaie la rece are ca si cauze:

- avans mult intarziat (sub zona recomandata)

- sistem de preincalzire nefunctional (bujii/releu/senzor de temperatura)

- compresie scazuta (segmenti uzati si/sau supape cu depuneri)

- forma si compozitiea jetului injectat puternic deviate de la normal (duze/ arcuri injectoare decalibrate)

- capacitate baterie scazuta/electromotor defect.

- valva taiere alimentare combustibil care "agata"

- admisie aer obturata

Pornirea greoaie la cald (la scurt timp dupa oprire cu motorul la temperatura normala de functionare) are ca si cauze:

- forma si compozitiea jetului injectat puternic deviate de la normal (duze/arcuri injectoare decalibrate)

- capacitate baterie scazuta/electromotor defect.

- admisie obturata

In functie de simptome sunt cateva lucruri care trebuie verificate.

In primul rand tensiunea indicata de ECU in timpul pornirii.(asa se elimina cauza bateriei).

In al doilea rand trebuie verificat si asezarea la semna a distributiei. (La un moment dat ai intrebat de unde apare fenomenul de deviere al avansului pompei). La motorul AEL axul cu came este sincronizat prin curea dintata de arborele motor (o sincronizare mecanica) si apoi axul cu came, in capatul opus, antreneaza fulia pompei tot prin intermediul unei curele dintate (a doua sincronizare mecanica). Fuliile de la axul cu came pot "aluneca" relativ fata de ax, atunci distributia este compromisa si avansul pompei la fel (s-a identificat si corectat avansul pompei dar nu stiu daca ai masurat si sincronizarea axului cu came fata de arbore).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc lui Andi pentru explicatii.Zilele acestea o sa mai fac un test pentru releu/bujii/senzor de temperatura si valva de taiere combustibil,

restul au fost verificate.

-avansul l-am reglat la jumatatea graficului(ar mai fi ceva:mecanicul mi-a spus ca nu a mai intilnit pina acum o masina la care sa faca atitea incercari pina sa reuseasca sa il regleze.Am fost cu un prieten si la el a mers din a doua incercare).

-A fost verificata si distributia,este ok.Atunci cind s-a reglat avansul din pompa capacul de la culbutori a fost scos tocmai pentru a vedea daca se deregleaza ceva acolo cind umbla la pompa.Deci eu cred ca nu se putea deregla distributia in timp ce regla avansul dinamic.

-Compresia este cam aceasta:cyl.1=23,2=20,5;3=22;4=24;5=23

-Injectoarele au fost verificate la "turc"la Filaret si le-a gasit ok.Si pe tester se inscriu in plaja normala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la Vifor Service si au reglat avansul cu un comparator bagat in pompa,exact la 0,25 asa cum scrie la carte.Acum porneste dimineata la prima cheie,dar tot putin cam greu.

In schimb,am un zgomot tare ciudat in partea din fata,mai ales cind este motorul rece(la cald se mai diminueaza),dar care dispare atunci cind accelerez. CE PARERE AVETI ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!