Jump to content

Probleme cu pornirea la CALD - motor TDI


polar
 Share

Postare recomandată

Pe langa baterie noua, electromotor curatat sau schimbat si softare mai exista o posibila cauza, aparent inofensiva dar care are o mare importanta la masinile VAG, si anume blocul de lumini, acesta se aprinde automat cum se deschide din cheie masina si consuma curent, nu mult, dar suficient ca sa nu existe acea tensiune minima necesara unui motor diesel ca sa porneasca frumos.

Culmea este ca la rece porneste fara probleme si la mine, la sfert chiar, insa daca opresc dupa 30 de minute de mers motorul si vreau sa pornesc iar pana intr-un interval de 1h si ceva invarte la ea de o zapaceste de cap, apoi porneste pana la urma, dar parca se scutura putin motorul, ca si cum nu i-ar conveni ca a asteptat atat.

Incerc astazi cu schimbul de baterie sa vedem ce si cum face.

Poate ii trece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marian_catalin

Salutare si sa va spun problema mea.

Am o Octavia 1 cu motor AHF si cand o pornesc in special cu motorul cald porneste dupa care se opreste.Faza asta o face mai ales cand e cald afara(iarna nu a facut nici o figura)si trebuie cateodata sa ii dau pana la 5 chei ca sa stea motorul pornit.

Mentionez ca masina are toate consumabilele schimbate de curand turbina si EGR-ul curatate.

La mecanici care am fost si-au dat toti cu parerea , dar nu stiu ce sa cred unul zice ca e senzoru de temperatura, altul ca e pompa de alimentare,altul electromotorul sau valvele care controleaza EGR-ul, altul ca nu imi recunoaste cheia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si anume blocul de lumini, acesta se aprinde automat cum se deschide din cheie masina si consuma curent, nu mult, dar suficient ca sa nu existe acea tensiune minima necesara unui motor diesel ca sa porneasca frumos.

Cat cosuma un led, 5mA? Nu are cum sa afecteze treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marian_catalin

Scanare s-a facut insa nu este nici o eroare.

Azi de exemplu nu mi-a facut figuri si sunt unele zile in care nu face chiar daca e cald afara si e si motorul cald.

Modificat de costel_cosmin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu pornirea la cald.Dimineta porneste la sfert.In timpul zilei, dupa opriri de 15 min. sau mai mult, la prima cheie vrea sa porneasca si in secunda urmatoare se opreste ca si cum nu ar mai avea alimentare.Daca pun imediat din nou contactul porneste fara probleme la sfert.La punerea contactului se si aude pompa de motorina din spate cum purjeaza cu forta.Aceasta sincopa in pornire nu se manifesta mereu la cald.Sunt situatii cand porneste la sfert fara probleme. Toata aceasta manifestare a inceput sa o aiba dupa schimbarea uleiului si a filtrelor,inclusiv al celui de motorina,la care am schimbat si oringurile.Inainte nu a facut niciodata de cand am aceasta masina.Asadar banuiesc eu ca e ceva legat de acest filtru,spun eu!Ceva aer prins pe acele furtune la schimbarea incorecta a filtrului...!?Aveti vreo idee?

Mentionez ca am verificat si alternatorul si bateria si sunt ok.Cu ceva vreme in urma am schimbat si distributia (adica vreo 2 saptamani), iar odata cu uleiul volant si ambreiajul.Dar nu cred sa aiba vreo legatura cu aceasta mica, dar bizara sincopa de pornire.Multumesc anticipat ptr eventuale pareri si sfaturi!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu consuma mult acel led, insa daca bateria este slaba, mai exista poate si alarma sau alti consumatori, plus un electromotor obosit si toti acestia la un loc pot sa creeze dificultati mari la pornirea la cald.

Asa mi-a spus cineva de la un service care si-a cumparat cu G5 tdi cu probleme la pornire si dupa ce a schimbat blocul e lumini si a curatat electromotorul acum masina porneste foarte bine si la cald.

La mine inclin sa cred ca electromotorul este de vina, pentru ca blocul de lumini este sigur ultimul pe lista vinovatilor, iar bateria putin mai sus in lista, desi cred ca este cea originala si implineste 6 ani in decembrie 2010 pana acum s-a comportat excelent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu Albundy consumatorii enumerati de tine comsuma prea putin pentru a pune probleme unei baterii chiar si partial descarcata. Mai mult ca sigur la prietenul tau cu G5 solutionarea problemei a venit din faptul ca a curtat electromotorul si nu de la faptul ca a schimbat blocul de lumini ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu sincopa la prima pornire la cald!Am rezolvat-o!Am dat jos electromotorul, ptr ca altceva nu avea ce sa fie ptr ca s-a verificat tot, electromotorul era super curat si arata impecabil (au spus electricienii,nu eu!), dar bendixul aluneca destul de greu pe ax, iar la un moment dat chiar se opintea.Concluzie:s-a cosmetizat electromotorul, s-a gresat, s-a curatat axul si s-a gresat, si nu mai are niciun fel de sincopa.Multumesc pe acesta cale colegului nostru super-mecanic Cipos, care a ascultat-o si nu prea i-a placut cum se aude electromotorul, si din sfatul caruia am dat jos electromotorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi curata atunci si eu curand electromotorul, iar daca trebuie schimbat ceva de acolo schimb si sa vedem apoi daca isi revine, oricum este o operatiune mult mai ieftina decat achizitionarea unei baterii noi.

Multumesc frumos, inainte eram putin nehotarat, nu stiam nici daca trebuie asigurata permanent alimentarea masinii cu curent la schimbarea bateriei ca sa nu se piarda nu stiu ce valori memorate in ECU.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de codul de la cd nu se pierde absolut nimic. la tine e se rezolva pornirea la cald cu o rescriere de soft.

Prietenul tau a schimbat blocul de lumini degeaba, sa fim seriosi, daca ledul ala consuma doar la pornirea la cald.. atunci peste noapte ar trebui sa fie bateria descarcata complect de la ledul din portiera :Driver:

Eu am coming home şi leaving home si nu am avut nici o data probleme cu pornirea la rece sau la cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ondin,

Daca intampini dificultati in pornire similare cu ce am avut eu, sigur vei rezolva problema prin acea simpla cosmetizare si gresare a anumitor componente ale electromotorului.La masini fabricate dupa 2003-2004, si cu rulaje reale de 130-160.000 de km., electromotoarele sunt impecabile in interior si putin probabil ca va fi nevoie sa schimbi ceva.Nici macar carbunii!Astazi am vazut 3 electromotoare de VW desfacute, cu simptome similare, si fara pic de uzura sau defectiuni interne.Necesitau mici revizii,adica gresaje si ...mai nimicuri la urma urmei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Costel Cosmin,

Cand iti face figurile astea se aprinde martorul de la bujii?daca nu se aprinde atunci de vina este releul 109 din bord.si eu am avut aceasta problema si putem sa dau la automat la nesfarsit si tot nu pornea.daca nu se aprinde martorul incearca sa misti releul,asa facem si eu dar intr-un final l-am schimbat pt ca facea tot mai des figuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aceasi problema cu pornirea la cald si mi s-a recomandat re-softarea care cica e in jur de 200 de euro. M-a asigurat ca aceasta e rezolvarea la problema mea si ca in momentul in care ma satur de schimbat injectoare, filtre, oringuri si alte piese sa ma duc sa imi schimbe softul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care toate celelalte functioneaza in parametri!Atentie!

Alex 1111,

Nu arunca 200 de euro, asa la intamplare!Ia-le plin eliminare, injectoare,filtre si alte cele!Urmareste masina, nu arunca banii astia pe geam, ca zice ala si ala!Convinge-te!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alex1111 fa o scanare si daca la seria ecului ai 038 906 019 AM atunci da problema e din soft. Partea mai interesanta e ca nu se poate citi/scre prin cablu(cel putin eu nu am auzit pana acum) si trebuie desfacut si programat manual. La rece iti porneste bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Al meu e 038 906 018 AE

tot asa e, greu la cald si usor la rece.se poate remedia cat de cat cu acumulator nou si electromotor pus la punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece porneste ''la sfert''. Doar la cald e problema si de ceva vreme. Va multumesc pentru sfaturi, o sa verific mai bine inainte sa dau bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

2000euro este extrem de exagerat ca pret pentru o ajustare usoara. Poti discuta cu unul din dealerii mei http://tcmturbo.ro/distribuitori.php si se rezolva cu maxim 100euro (la mine chiar mai ieftin uneori daca esti membru sau membru level 2)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare la toata lumea!

Pana de curand aceeasi problema cu pornirea la cald am avut-o si eu, si anume: dimineata pornea la sfert de cheie, dar dupa ce mergeam cativa km si se incalzea motorul, trebuia sa ma rog de masina sa porneasca sau trebuia sa astept MACAR o ora sa se raceasca. Cand se hotara sa porneasca, dura cam 30 sec pana sa ajunga la turatie adik undeva la 800-850 de turatii si sa pot accelera.

Mentionez ca injectoarele sunt reglate si functioneaza in parametri, pompa tandem la fel, distributia schimbata acum cateva zile, pe VAG-COM nu da nici o eroare. Am citit forumul si pe fata si pe dos, si am gasit undeva mai sus un coleg zicea ceva de rezistenta pe pinul 3. Acelasi lucru l-a zis si mecanicul la care duc masina doar ca nu stia exact pe care din pini trebuie pusa.

Rezistenta pusa de el e de 3,6k si pe VAG-COM arata temperatura motorului de 9 grade C. De atunci porneste "doar daca ii arati cheia" cum spune mecanicul :) .

Super tare acest forum!!! ^_^

Bafta si drive safe ;-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus o rezistenta pe pinul 3 al cui?Teach me man!!S mie mai imi face cateodata la fel!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e prea bine ce ai facut tu, din ce inteleg pacalesti ECU cu rezistenta aia, care tot timpul considera ca motorul este rece indiferent daca in relitate e cald sau nu. Normal nu ar trebui sa faci asta pentru ca la cantitatea de motorina injectata ECU tine seama si de temperatura motorului. Oricum mi se pare o improvizatie ce ai facut tu acolo, daca facei ceva sa poti activa rezistenta aia doar cand pornesti motorul dupa care sa o dezactivezi era altceva, dar asa ...

PS: Nu ti-a crescut consumul de cand ai facut modificarea ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

housenet, vezi ca induci lumea in eroare. Ce ai facut tu nu e nici pe departe corect. Cum spunea si adrian, acum ECU considera ca motorul e rece si iti va creste consumul, iti va modifica avansul, iti va mari ralanti-ul si multe altele. Cu alte cuvinte... zi-i mecanicului sa-ti dea banii inapoi si sa mai invete putina electronica auto.

NU SE FACE ASA CEVA !!!

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca va chinuie putin puteti sa faceti cu un releu care se activeaza cand se aprinde bartorul de baterie si dupa releu pui rezistenta aia.... dupa ce a pormit motoru becu de baterie se stinge si releul se dezactiveaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, imi cer scuze daca am "indus lumea in eroare", nu asta a fost intentia. Doar am spus ce anume s-a putut face pe moment. Consumul e adevarat, a crescut putin, relantiul la fel. Dar alta solutie nu stiu care ar putea fi. Pe VAG-COM nu da nici o eroare. Poate fi ceva din pompa tandem? Desi a fost data jos, verificata si totul e OK. Injectoarele la fel, merg in parametri. Chiar daca era sa fie vreun injector cu probleme, tot ar fi pornit la cald, pornea si in 3, deci nu e de acolo.

Daca mai are cineva vreo idee ce s-ar putea face, asteptam cu interes ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!