Jump to content

Presiune Roti


GRooVe
 Share

Postare recomandată

Am băgat 2,7 pe toate rotile sa impac si capra si varza. Nu pot sa schimb de cate ori iau mai multi pasageri in masina. Suspensia e putin mai dura, dar in limite acceptabile.

PS: De c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 2.7 parca merg cu un cilindru de tasat asfaltul. Nu am remarcat problema decat dupa ce am trecut de la gumele de iarna (presiune 2.3 atm) la cele de vara originale cu care a venit masina (cu presiune din fabrica la 2.7 atm). La drumurile noastre 2.7 e prea mult. Le las mai intai la 2.5 sa vad diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 235/45R17. La 2 persoane merg cu 2,7 fata si 2,5 spate. Incercati dupa un mers pe sosea normala curata sa intrati intr-o parcare cu asfalt cu praf. Se vad urmele pe anvelopa. Daca este urma pe toata banda de rulare cu profil este bine. Asa am ajuns la aceste valori. Cu 2,6 fata si spate cum este pe capacul rezervorului, la fata urma era mai lata si la spare nu acoperea tot profilul.

Drum bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan mi-am pus 2.3 pe toate rotile si se pare ca-i OK totul :D

Ce ma intriga e ca de fiecare data cand fac schimbul de roti, cei de la service stiu sa puna "doar" 2.2 pe toate, nu conteaza ca eu am 1.9 TDI si altu' are 1.4 TSI, nu conteaza ca e Fabie sau ca e Passat :biggrin:

Am mers odata cu 2.5 fata si 2.7 spate (la mare anu' trecut cu bagaje & stuff) si simteam orice pietricica de pe drum...

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 2.7 parca merg cu un cilindru de tasat asfaltul. Nu am remarcat problema decat dupa ce am trecut de la gumele de iarna (presiune 2.3 atm) la cele de vara originale cu care a venit masina (cu presiune din fabrica la 2.7 atm). La drumurile noastre 2.7 e prea mult. Le las mai intai la 2.5 sa vad diferenta.

Salut

Si eu am mers o perioada cu 2,7 si se simtea orice paitra

De curand in toate rotile am 2.4 si chiar se simte diferenta in sensul ca nu mai este ca o minge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu impresii de la 2.5 atm: alta viata :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU am trecut niciodata de 2.3, nu avem drumuri pt presiune mare; daca as circula doar pe A2.. da..dar pana atunci nu `bag` mai mult 2.2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am acum 2.6 fata si spate si merge perfect (asa scrie pe capac rezervor). Inainte aveam 2.2 si masina mergea mai greu. Nu inteleg de ce nu am respecta specificatiile producatorului fiecarei masini. Am vazut un filmulet (sper sa-l mai gasesc) in care se filma o roata in timp ce masina mergea. Daca ati vedea cum se deformeaza o anvelopa in depasiri sau in curbe, v-ati gandi de doua ori daca sa "nu simtiti pietricele" sau sa fiti in siguranta!

Uite ca am gasit si filmuletul:

Modificat de Cristi_VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 2.2 in toate si tot am impresia ca am roti de lemn, pe drumuri nasoale, sau cand trec peste "damburile" dinaintea trecerilor de pietoni. Nu stiu cum mergeti cu 2.7, cred ca nici pentru articulatiile masinii nu e bine, la ce drumuri avem.

Cristi, am vazut filmuletul, dar nu inteleg de ce ti se pare ca s-ar deforma asa mult anvelopa. Doar e din cauciuc, trebuie sa se muleze putin, nu? :emthup:

Modificat de PLay3R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,

La mine scrie 2,3 pe fata si 2,3 pe spate la masina incarcata cu 2 persoane plus o genta .

Si 2,5 pe fata si 3,0 pe spate la masina incarcata cu 5 persoane si portbagajul full .

Dimensiune rotilor 235/45R17 .

Dar as acea si o intrebare la voi .

Eu am si roti e iarna si as vrea sa stiu ce presiune se baga in ele la 2 persoane si o geanta, cat si la 5 persoane si portbagajul full .

Dimensiunea rotilor de iarna este 205/55R16 .

post-20331-1240906124_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, am vazut filmuletul, dar nu inteleg de ce ti se pare ca s-ar deforma asa mult anvelopa. Doar e din cauciuc, trebuie sa se muleze putin, nu? :icon_cool:

E adevarat, se deformeaza, dar aceea presupun ca are o presiune mai ridicata (cred ca actiunea se intampla pe o pista), iar daca ar avea o presiune mai scazuta pentru a proteja articulatiile masini, deformatiile ar fi mult mai mari. Parerea mea!

Oricum, ce nu inteleg eu, cum de exista valori diferite ale presiunii in anvelope la masini cu aceeasi motorizare si deci aceeasi greutate, inscrise pe capacul de la rezervor? De exp: eu am 2.6=2pers+bagaje, 3.2=5pers+bagaje, iar la alti colegi de forum vad 2.3 la 2pers tot 2.0 TDI

Imi explic ca se simte orice pietricica cu 2.6 la cei care au anvelope pe 17`` si talonul este mai mic (45) si deci o amortizare mai mica. Eu am pe 16 cu talon de 55 si de aceea cred ca nu simt rugozitatea asfaltului

Modificat de Cristi_VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)

Oricum, ce nu inteleg eu, cum de exista valori diferite ale presiunii in anvelope la masini cu aceeasi motorizare si deci aceeasi greutate, inscrise pe capacul de la rezervor? (...)

Diferentele apar deoarece, in functie de cat de "dotata" e masina pe atat de multe atmosfere trebuie in roti :)

Nu ma refer doar la greutatea motorului, luati in calcul si ca un 4motion mai aduaga 100kg in plus, un webasto, la fel adauga si el cateva kg, etc.

Cei de la VW nu scriu acolo degeaba valori diferite, ei observat cate dotarii va avea masina, ce motor va avea si ii dau cu matematica (in caz ca n-au tabele cu valori predefine) :D

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai simplu experiment... care din voi mai aveti bicicleta... dezumflati putin rotile si faceti 2 km cu tzoacla, apoi puneti cel putin 2 atm si faceti acelasi drum.... ganditi-va ca masina face zeci de mii si mai vreti si consum mic si fara uzuri... aerul e gratis... respectati ce scrie pe buson ca nu degeaba au lipit hartiile...

hai bafta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
best Lawyer

aerul o fi gratis, dar daca pui azot e si mai bine :king: ala nu se mai incalzeste vara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e mai mult o chestiune de marketing si cu azotul asta. Gandeste-te ca aerul oricum contine azot. Si inca ceva, atunci cand dezumfli rotile ca sa bagi azot, ramane oricum si aer, deci oricum nu e azot pur, ci doar intr-o concentratie mai mare, sa zicem...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

best Lawyer

pai e de ajuns si asa cu putin aer..:king: chiar daca aerul are 70% azot... e ok..mie nu mi-a mai facut pb senzorul de pneuri.... si ink ceva .. cauciucurile se rod mai putin daca presiunea e constanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerul are 78% azot mai exact :D

Iar noi astia care avem azot in roti, avem o concentratie de 80-85% AZOT, restu' aer, care conteaza dupa parerea mea :(

NU se poate sa pune in totalitate 100% Azot ca dupa o sa avem o problema... NU o sa mai reusim sa incalzim macar o idee cauciucurile si de-aici rezulta o aderenta scazuta

Ca si cum ai merge iarna cu cauciucuri de vara... zici ca mergi pe buturugi de lemn (esenta tare :D)

Pe aceasta tema sunt deja deschise 2 topic-uri, unde s-a spus tot ce era de spus:

- Presiune roti - tehnologie cu azot

- Azot Sau Aer, E azotul mult mai bun la umflat roti ?

Lectura placuta :)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

best Lawyer

pai da...si conteaza pt ca in situatia in care ai facut" plinul" cu azot, cauciucurile raman reci...la aer nu. Iarna nu pui azot ca nu are rost...oricum e rece afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca si aici si pe celelalte topic-uri mentionate de riddler se face o confuzie intre azot si freon. Cum naiba (scuze de exprimare) nu se incalzeste cu azot? Motivul pentru care s-a introdus "tehnologia azot" este lipsa umiditatii care exista in mod normal in aerul atmosferic, nicidecum aia 22% oxigen in plus sau minus. Pneul la rulare se incalzeste din cauza deformarii plastice, adica atunci cand pneul atinge asfaltul are loc o deformare a sa din cauza greutatii masinii. Acea deformare si revenire la loc repetata a pneului duce la incalzirea lui si in cazul in care se ruleaza constant cu viteze mari (gen autobahn, nu 130-ul nostru cel de toate zilele) pneurile nu reusesc sa disipeze caldura in acelasi ritm in care o acumuleaza datorita deformarii si apare acea incalzire a lor. Aici intervine si indicele de viteza al anvelopei, pentru ca nu toate anvelopele sunt construite din aceleasi materiale si unele rezista bine mersi si la 300 Km/h (cele cu indice Y daca nu ma insel), etc... Caldura e principalul dusman al oricarei anvelope, insa azotul nu va fereste de asa ceva. Ideea din spatele "azotarii" era sa se scoata aerul atmosferic care contine si vapori de apa pentru ca aceasta APA / umezeala la temperaturi mari se transforma in vapori (tot de apa, normal) si are loc o crestere suplimentara] a presiunii interioare (fizica de clasa 6-7 nu mai stiu exact), ceea ce AR PUTEA afecta performantele masinii (chestie valabila in curse nu pe strazile publice) sau ar duce la o uzura prematura datorata presiunii prea mari (n-am idee exact cu cate "atmosfere" ar putea creste presiunea in asemenea conditii, eu cred ca e totusi neglijabila aceasta crestere pentru masinile de strada).

Deci revin la ideea de la inceput. Azotul are alt rol in pneuri decat acela de a "raci" anvelopele. Pentru a le raci ar trebui sa le umpleti cu freon si nu am auzit inca de asa ceva. Cine vrea azot isi va pune azot indiferent de ce parere au ceilalti, insa ar trebui sa stie care sunt adevaratele avantaje si care afirmatii sunt "mituri urbane". Personal consider ca azotarea anvelopelor este o frectie la picior de lemn si nu isi merita banii. Nu contest anumite avantaje, insa mie personal nu imi aduc nici un beneficiu. Daca e sa faci pana o faci si cu azot si cu orice altceva. Iar de verificat presiunea o fac oricum periodic si umplerea cu aer e gratis.

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se incalzeste si anvelopa umflata cu azot... Avantajul azotului este ca el nu se dilata la fel ca aerul si de aceea ai mai putine sanse sa ai vreo explozie a pneului. Si mai sunt si alte multe avantaje, dar nu as dori sa insist in offtopic. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Am pus initial 2.2 fata si 2.2 spate, iar la viteze mari imi tremura toata masina.

Acum am 2.6 fata si 2.6 spate in cazul cu max. 2 persoane, asa cum scrie pe capacul rezervorului si nu mai am nici o problema.

Subscriu sa se puna atat cat scrie pe capac. Mentionez ca am anvelope de 215 / 55 / 16 Nokian.

Daca lucuiam in Germania eram de acord cu jante de 17, dar pentru Romania 16 sunt ok.

Toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La o recomandare a unui amic am zis sa pun si eu azot in roti ca n-o fi un capat de tara ..... si .......... surprindere:

masina indiferent de temperatura mediului ambient se comporta la fel, adica nu devine putin saltareata la temperaturi ridicate.

Mentionez ca am 215/55/16, 2.6 atmosfere fata si spate cum scrie pe capac.

Recomand tuturor azotul ( se pare ca tine constant presiunea din roti ) si la urma urmei de ce sa fim reticienti cu noile tehnologii cand banuiesc ca niste tipi destepti se gandesc la ele pentru a fi in folosul altora ( binenteles contra cost ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, azotul face diferenta, iar presiunea de 2.6 inscrisa pe capacul busonului de combustibil nu este necesara in cazul umflarii cu azot. Eu personal am Jante 17x7.5 , anvelope Dunlop SP Sport 9090 225/45/ZR17 si la recomandarea unui specialist am tinut presiunea constanta la 2.2. Ideea cu azotul este ca tine anvelopa mai rigida si nu se dilata, iar in majoritatea cazurilor, chiar si la situatii mai "delicate" cu gropile, nu prea am avut de suferit. Eu am si arcuri mai dure si joase ( Eibach ProKit ) si daca as pune chiar si 2.4 , mi-ar clantani dintii in gura la orice pietricica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Hai sa va povestesc si eu ce am patit cu presiunea. Dupa ce am montat cauciucurile de iarna am fost si am facut un test, pe autostrada, si la viteze de peste 130 Km/h masina incepea sa vibreze, m-am intors la service si le-am explicat. Au dat rotile jos, au refacut echilibrarea si am plecat sa fac iar testul si aceeasi poveste. M-am intors sa-mi rezolve problema si toti ridicau din umeri pana cand unul a intrebat de presiune au bagat. Raspunsul a fost 2.2 asadar le-am spus sa bage 2.5. Am plecat iar la test si totul era in regula.

La mine presiunea indicata e de 2.3 pe toate 4 insa cauciucurile sunt Continental si au talonul mai moale, plus ca indicele de greutate este 91. Cele de vara sunt cu indice 94 cu talon mai rigid si nu am nici o problema cu 2.3. Asa ca tineti cont si de cauciucuri cand alegeti presiunea pe care o bagati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut!

Am achizionat de curand un Passat B6 fabricatie 2006, 2.0 BKP din Olanda. Dupa ce am parcurs aproape 12.000km, am observat ca anvelopele fata sunt mai mult uzate pe interior, cele de pe spate sunt ok. Am fost la un service sa verific geometria, totul este in parametrii. Baietii de acolo au verificat si toate articulatiile, masina nu are nici o bataie, uzura sau bucsa cu probleme. Presiunea recomanda pe capacul de la rezervor este 2.6 si fata si spate, cu 2 persoane si putine bagaje. La mine presiunea a fost reglata la 2.2 fata si 2.0 spate, alegerea asta a fost facuta din cauza starii proaste a drumurilor noastre.

O sa le fac pe toate la 2.6 si sa vad rezultatele. Asta sa fie cauza pentru uzura neuniforma a anvelopelor pe fata?

Va salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!