Jump to content

Presiune Roti


GRooVe
 Share

Recommended Posts

Cat va faceti presiunea la roti? In carte scrie 2.7 dar mi se pare cam mult. Si la 2.7 simti fiecare pietricica.

Link to comment
Share on other sites

nu am mai auzit pana acum de presiune asa mare la un autoturism :P

Vezi ca mai este scris pe clapeta de la rezervorul de combustibil sau pe stalpul de la usa din stanga, nu stiu exact cum e la Passat. Tot 2,7 bar scrie?

Link to comment
Share on other sites

Exact. Acolo scrie 2.7, in conditiile in care arata 2 persoane cu putine bagaje.

Link to comment
Share on other sites

pai si atunci cand ai masina full ce mai scrie?

LE M-am uitat la mine la Octi si zice asa, 2,1fata cu 2,2 spate cu masina cu 3 pers si 2,2 fata si 2,3 spate cu ea cu 5 persoane si bagaje.

Passat-ul e nitel mai greu decat Octavia dar tot mi se pare mult. Pai pneul ala nu mai preia nimic. Doar la masinile de marfa am vazut presiuni asa de mari.

Hint, vezi ca pe site-urile Dunlop sunt unele unde au o sectiune de sfaturi si zice acolo ce presiune sa bagi in functie de masina si pneuri. Banuiesc ca ai Dunlop SP Sport 01. Ai putea sa incerci si pe site-ul Michelin sa vezi ce zic astia. O sa ai de butonat pana dai de sectiunea aia cu presiunile si sfaturile cu privire la exploatarea pneurilor. Din pacate nu mai am link-urile ca iti dadeam :P

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Am gasit pe site-ul Dunlop, desi nu am Dunlop, la dimensiunea mea 235/45/17 partial e 2.2 si full e 2.4

Atunci care e explicatia abtipildului de la busonul de motorina, in care scrie 2.7?

Edited by dm76ro
Link to comment
Share on other sites

Curios, la mine pe capacul de la busonul de carburant scrie ca atunci cand e incarcata normal masina ar trebui sa aiba 2,2 si pe fata si pe spate. E drept ca eu o tin pe la 2,3. In plus eu am si pachet de drumuri grele. Ma gandesc ca depinde la fiecare masina si ce fel de suspensii are. Unii au pachetul standard, altii au pachet de drumuri grele, altii pachet sport ... o fi avand si asta vreo semnificatie.

Link to comment
Share on other sites

Am pachet de drumuri grele si cauciucuri 235/45/17.

Pe Dunlop am gasit si varianta cu 2.7 si 3.0

Link to comment
Share on other sites

Nu conteaza ce presiune are la Octy2 sau Passat B5.5.

Passatul nou este o masina grea si trebuie sa bagati cat scrie acolo pe abtibildul de la rezervor. Am vazut cu ochii mei la Passat cum zicea 2,7 pe fata, 3 pe spate la incarcare mare.

Nu este obligatoriu sa fie toate rotile cu aceeasi presiune. De fapt e mai comun sa fie presiune marita pe rotile spate. Si mie mi se pare aiurea mai ales ca ca e greutate redusa pe puntea spate, dar probabil ca neamtu merge cu multi oameni in masina + bagaje :)

Personal la Passat B5.5 am jante de 17" si le bag 2,3 in toate 4. Normal la mine e 2,2 dar se lasa prea mult si prefer mai mult pentru a proteja jante :D

Link to comment
Share on other sites

Guest somebody

La mine pe capac scrie 2.6/2.8 pe fata si 2.8/3 pe spate. Prima valoare e pentru masina cu 2-3 persoane. Eu le-am umflat la 2.8 toate rotile, dar era bine daca puneam 3 pe spate (in concediu a fost cam incarcata masina). Circul cam 95% din drum numai pe autostrada.

Link to comment
Share on other sites

Eu le-am pus la 2.5 cu 2.4 pe spate. Circul 95% in oras, si fara greutate.

Link to comment
Share on other sites

vezi si tu cum iti uzeaza, daca se uzeaza mai tare pe extremitatile pneului mai cresti presiunea. Totusi, daca VW recomanda 2,7 iti recomand si eu sa bagi 2,7, la drum intins si viteze mari pneurile se pot supraincalzi in caz de presiune prea mica.

Link to comment
Share on other sites

Si la mine tot 2.7 scrie pe capacul de la rezervor.

Tocmai mi-am pus azot in roti cu presiunea specificata, iar senzorii de presiune zic ca e OK (initial ziceau ca presiunea e scazuta, dar dupa ce am rulat cam 1000 m a fost ok).

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu voi, ca la drum lung trebuie sa respecti acei 2.7, dar eu merg foarte mult in oras si ma simt mai bine cu presiunea putin scazuta.

Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca pe drumurile citadine romanesti cu masina goala si eu prefer o presiune mai mica dar nu sub 2.5 .

Link to comment
Share on other sites

Eu am pe la capacul de la rezervor 2.3 fata 2.3 spate daca circula 2 persoane si una sau 2 bagaje iar 2.7 si 3 daca circula 5 persoane si multe bagaje asa ca eu am presiunea 2.5 pe toate 4 rotine

Link to comment
Share on other sites

Foarte interesant. Si eu am 2,7-3,0 . Deci nu e in functie de greutate pentru ca nu cred sa fie diferenta de greutate intre cel 140cp si cel de 170cp. Cred ca e problema de aderenta si cuplu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Masina este cea din semnatura. La mine pe capacul de la rezervor scrie ca daca masina e ne incarcata presiunea tre sa fie 2.2 Bar iar daca este incarcata

(nu mai stiu exact daca si pe fata sau doar pe spate) sa fie 2.4 Bar.

Link to comment
Share on other sites

2.4 pe fata si 2.7 pe spate

Edited by justi
Link to comment
Share on other sites

la mine scrie 2.3 cu 2.3 neincarcata si 2.5 incarcata

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Buna seara.

Am si eu o intrebare.

Maine imi pun cauciucurile de iarna ca vreau sa plec la un drum prin vest.

Aveti ceva sfaturi in legatura cu presiunea adecvata in pneuri ?

Este aceeasi cu cea din cauciucurile de vara ?(care apropo mi se pare foarte mare "la carte").

Deci intrebarea e dubla: ce presiune recomandati? Atat pentru cauciucuri de vara cat si pentru cele de iarna.

Multumesc

:huh: Masina am luat-o acum 2000 de km, la 1000 de KM dupa revizie (acum are 46.000 KM). Sa imi iau o sticluta de ulei cu mine? :huh:

Link to comment
Share on other sites

alphie - valoarea presiunii o gasesti trecuta in interiorul capacului de la rezervorul de combustibil. Eu bag 2,1 atm pe fata si 2 pe spate atat la cele de vara cat si la rotile de iarna. Jante pentru Passat, in stare aproape noua, gasesti si in targul Vitan la samsarii care aduc masini. Eu am gasit pe net roti de iarna cu totul, excelente (nici nu a trebuit sa le echilibrez) aduse din Germania...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Sincer mi se pare enorm 2,7 si 3 e aproape de limita maxima a pneurilor. La mine pe capacul rezervorului scrie 2,4 cu incarcare mica pe toate rotile. Presiunea pentru situatia incarcarii mai serioase nu ma intereseaza ca oricum nu le bag mai mult de 2,4, si asa mi se pare destul de mult. Mentionez ca rotile sunt 235/45 R17 cu suspensie sport iar gumele sunt Pirelli echipare originala. La vechiul passat si la golf unde am cauciucurile sunt 195/65 r 15 am mers cu 1,9 pe toate rotile, maxim 2 pe spate cateodata, si cu passatul am mers 80.000 fara sa schimb macar o bucsa.

Parerea mea, la noi in tara unde nu ai pe unde alerga, si daca mergi mult prin orase sau localitate e mai bine sa le tii mai moi, amortizeaza mai bine o linie de tramvai sau peticele din asfalt. Daca le faci bomba de 2,7 sau 3 :) se transmite totul in suspensii, flanse, rulmenti si caseta de directie. Daca stai sa pui in balanta cat costa toate astea.... cele cateva sute de ml de motorina sau uzura unei anvelope cu 5000 km mai devreme nici nu se simt, sa nu mai vorbim de senzatia de carutza.

Edited by DosarPenal
Link to comment
Share on other sites

ca idee, e bine sa incerci presiunea recomandata de catre producatorul masinii intai, apoi de catre cel al anvelopei si apoi pe cea care o consideri tu confortabila sau "stabila", dupa caz. daca folosesti cauciucuri mai moi (gen dunlop), presinea e mult mai mare.

tinand cont ca de fapt doar gumele alea sunt singurul contact cu solul, nu e o treaba de neglijat.

la mine la bmw (chestie care nu am gasit-o la golf), scrie ce presiuni poti folosi pt confort (cu mentiunea ca dupa o anumita viteza masina poate sa devina instabila) si ce presiuni pt un mers normal sau peste o anumita viteza. nu face diferente intre gumele de iarna si cele de vara.

de precizat ca la golf am mers cu 2.8 mult si bine, fara nici o problema si masina foarte stabila.

Link to comment
Share on other sites

Eu am la masina 2.7 pe fata si 3 pe spate. Este adevarat ca am mers cu 3 persoane si bagaje. Se comporta foarte bine la aderenta si nu este atat de inconfortabila cum se zice aici. Insa se schimba treaba, cand in masina sunt doar 2 sau 3 persoane. Masina devine rigida rau si pierde aderenta repede.

Link to comment
Share on other sites

eu am 2.2 pe fata si 2.4 pe spate

am avut si 2.7 pe fata si 3.0 pe spate dar masina era pur si simplu o minge pe sosea

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!