Jump to content

Distributie Schimbata = Consum Mare ?


kye04
 Share

Postare recomandată

Salutare! La un motor 1,9 TDI, BLS cu filtru de particule functional. Am schimbat distributia, i-am specificat mecanicului ca sa verifice avansul si el a zis ca nu e nevoie. In urma schimbarii kitului am consum cu aproximativ 0,6 l mai mult la 100 de km, iar consumul instant la relanti de la 0,6 la 08. Ce parere aveti cei care ati reglat avansul ? nu mai retin datele inainte de a schimba distributia dar acum corectia la injectoare e foarte mare +2 si - 2 iar inainte era +-1 iar la cerere injectie era aproximativ 6 kw fata cat am in prezent 8,16 kw, unghiul de injectie nu il mai retin. Acum ma tem ca am noxe mai mari la relanti se sime un miros urat de gaze , inainte il sesizam doar la rece.

test 2.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    12

  • Swat Cat

    9

  • oldjimmy70

    9

  • Boditza

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai regleaza un pic, pana scade valoarea consumului instant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Să trăiți!

Dețin o SKODA Octavia 2 din 2009,1.9 TDI, motor bxe, 105 cai, cutie manuală 5 trepte,180 000km.
Motorul a fost reparat întrucât cureaua de accesorii s a rupt în mers și a intrat la cureaua de distribuție. s au schimbat 4 supape, axa cu came, cuzineții de la axa, tot ce înseamnă garnituri, inclusiv de la injectoare. Chiulasa și ea reparată. toate operațiunile au fost efectuate într un service autorizat. S a schimbat ulei, antigel. Motorul se aude bine, nu are scurgeri. Relantiul bun, exact ca înainte.
Perioada de staționare până la reparație a fost aprox. 40 zile (fel de fel de motive, luată dintr un loc , dusă în altul etc.). Motorul înainte de eveniment mergea impecabil, nu am avut niciodată probleme, nu am schimbat nimic(doar uleiul la timp).

Problema este următoarea: motorul consuma prea multă motorină. dacă în afara orașului mergeam cu 4,5 l la 100 de kilometri, acum merg cu aproximativ 8, iar în oraș cu 9 spre 10 în condițiile în care îmi consuma undeva la 6, maxim 7 în condiții de trafic moderat. La fel consumul instant este foarte mare : în accelerație de pe loc se duce și în 30 spre 40l. consumul a fost verificat, cât arată ecu așa este și în realitate.
De asemenea, când am luat mașina din service trăgea foarte greu în treapta întâi și a doua aproape că nici nu se simțea puterea turbinei, dar în treapta a treia aveam ceva putere undeva în plaja 2.200 de turații până spre 3.500.
încă un lucru pe care l am observat, mergând pe autostradă cu pedala apăsată maxim în treapta a cincea turația maximă la care am putut ajunge a fost în jur de 3.100 de turații. după ce am mai forțat un pic am reușit să ajung cu turația undeva la 3.500 de turații.

Am revenit la service mașina a fost verificată din nou, s a pus și testerul pe ea. Nu a fost găsit niciun cod de eroare, nici pe turbină, nici pe injectoare. menționez că la relanti consumă 0,5 L la sută adică cât consuma și înainte. valurile de la injectoare sunt cuprinse undeva în plaja de -0.4 și 0.3. mecanicul a zis că e bine. Roata dințată de la axa cu came este în poziția corespunzătoare. S a verificat pompa de vacuum, furtunașele, clapeta de accelerație, avansul reglat, frana de mână, senzor temperatură ok.

De asemenea, turbina a fost verificată (actuator mobil) și în mers în treapta a 3-a (în vcsd ar fi grupurile 3,10, 11 parcă), iar valorile măsurate la acea vreme erau aproximativ la fel cu cele prestabilite în programul de diagnoză observând totuși o scădere de presiune. Mecanicul a spus că acesta este motivul pentru care motorul nu trage și consumă mult, fiind geometria gripată sau altceva defect la turbină. 
Mi s a recomandat să mai merg o perioadă cu ea în speranța că geometria se poate degripa.
poate și datorită faptului că vremea s a încălzit și mergând ceva kilometri cu ea am constatat o creștere în putere a motorului în treapta întâia și a doua, net superioară față de cum era când am luat mașina din service, însă din păcate consumul a rămas același. Am mers cu mașina puțin mai mult de 1.000 km. Nu am constatat deocamdată consum de ulei. Nu scoate fum, zic eu.
Care credeți că ar fi problema,  ce ar trebui să fac,  ce verificări mai pot fi făcute?
Vă mulțumesc, orice punct de vedere este bine primit!

Modificat de explorer12
Completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa Log in mers 3-10-11 si posteaza-l in topicul dedicat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încerc să fac rost de un vcsd și revin cu valorile măsurate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Bună ziua.

Am revenit cu valorile măsurate pe grupurile 3,10,11

IMG_20200428_155525.jpg

Treapta 3 cu motorul încălzit, pornit de aprox. 35 min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

debitmetru obosit....

intre 2400 rpm si 3600 rpm presiune scade f mult,actuatorul isi mentine pozitia,ceea ce ma duce cu gandul la o pierdere de vacuum sau electrovalva defecta sau nu ai suficient gaz pe evacuare...posibil injectoare!

ai un spike de 200mbar la inceput....turbina pare sa faca boost dar pe parcurs scade enorm...de aceea ma duce cu gandul la chiulasa injectoare sau distributie!

ai postat in topicul gresit!frumos era sa pui fisierul respectiv sa facem un grafic!

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, e prima postare pe forum. Inițial am deschis topic nou, ulterior postarea fost direcționată aici, probabil din pricina problemei de consum mărit de motorină, problemă semnalată după reparația motorului care a venit la pachet și cu scăderea puterii motorului. 

Am verificat și turbina, nu are joc axul, palele sunt ok, nu are depuneri, nimic gripat, deplasare bună, fără ulei sau impurități, nimic deteriorat, actuator funcțional. Verificat și vacuum de la actuator (doar empiric cu seringă și furtunaș, fără aparat de măsură ). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce grafice ar trebui sa mai postez, ce măsurători să mai fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

pe topicul dedicat logurilor posteaza fisieul salvat din vcds apoi refaci un BS cu log pe loc canalul11 sau il trimiti pe adresa klaus_ro_bv@yahoo.com

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!