Jump to content

Aparat De Sudura In Argon Mig/mag ...?


Komissar
 Share

Postare recomandată

caut asociat pentru preluarea unei sifonarii :lol:

mai in gluma mai in serios, tinand cont si de sfaturile lui Mishu

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=540843

cu privire la ce tuburi sunt bune si care nu, daca gasiti vreo ocazie de a cumpara si nu se vand mai putin de doua, ma bag si eu la unul, numai sa fie in regula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Komissar

    28

  • bogdan_bus

    26

  • tipatescu

    21

  • mircea_cotiga

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Administrator
Din cate mi-aduc aminte, exista o firma in Buzau care face si vinde... numele imi scapa - revin ulterior (again... deh, de la o varsta...:blink:)

v-am zis eu ca mi-aduc aminte...

www.tehnicgaz.ro

precizez ca nu am nici un interes :Driver: in firma respectiva.. desi sunt si eu buzoian, am dat de ei de curand

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domne e foarte simplu (a dracu' fizica asta! :D )

Un tub standard are 40 litri.

Presiunea nominala de umplere este 150 bari.

In mod logic, un tub plin va avea 40 x 150 = 6000 l = 6 m3 de gaz la presiunea atmosferica (asa cum il foloseshti).

Tuburile de unica folosintza, daca sunt gen Spray, in niciun caz nu au o astfel de presiune. Exista tubuletze mici de 1 litru, am si eu, sunt ca nishte mici bombe, au cam 2-3 kg pt ca au peretzii groshi. Alea se pot umple la 150.

Nu sta nimeni sa contorizeze volumul gazului vandut. Volumul tubului e scris pe el (sunt si mai mici de 40), presiunea din retzeaua de umplere este 150 deci rezulta volumul de gaz vandut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci din calculele din topic inteleg ca un tub de Argon/Co2 de 40 l tine cam 24 de ore, folosit in regim continuu, la un consum teoretic (cred ca e mai ales in fct de calitatea sudurii si a aparatului/pistoletului) de 4l/min. E suficient zic eu pentru un amator s ice are de facut in timp. Doar nu tii degetul pe tragaci 24 de ore ...

@dudu ? ai idee de unde pot sa cumpar doar torta pentru plasma si cit ar fi ?... sau pistoletul pentru MIG/MAG-uri ? Te intreb ca vad ca esti in domeniu si probabil ai furnizorii la dispozitie. Nu-ti zic sa pregatesti scula de taiat circular, ca mai am mult de lucru :rolleyes: dar sa stii ca nu renunt ! :icon_thumright: Pentru plasma as putea avea acces la un compresor mic de 5 bari insa nu stiu ce debit are ... sper sa aiba 250l/min ...

Ai dat de materialele alea de care ziceai (ref la sudura in CC parca) ?

Mai sint tuburi de oxigen medical - au cam 10l - pe mine m-ar pasiona mai mult astfel de tuburi, pentru ca sint mai mici si pot fi transportate mai usor. Stie cineva o sursa ?

@Mike, stai sa ma gindesc daca renteaza o sifonarie la tara ... ca poate facem deal-ul !

Au aparut recent aparate de sudura cu sirma in metro, unele sint einhell ... sint destul de ieftine, neclar si cit de bune (nu-mi amintesc caracteristicile exacte, ce sirme folosesc si la citi amperi), dar banuiesc ca la o folosire in regim de amator sint suficiente (ca uzura, zic). Problema sudurii se reduce atunci la tub, umplerea lui si ... decupatul/potrivitul tablei.. Sint patit. Cel mai mult iti ia sa potrivesti niste table ca sa intre, ... plus ca adeseori trebuie sa fie un al doilea om sa tina de ele, sau iti trebuie clesti speciali, etc ... MIG-ul ramine o necesitate pentru o sudura de calitate insa nu e singura problema atinci cind iti lipseste timpul ... Unii au reflectat foarte bine asta in topic.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domne e foarte simplu (a dracu' fizica asta! :) )

Un tub standard are 40 litri.

Presiunea nominala de umplere este 150 bari.

In mod logic, un tub plin va avea 40 x 150 = 6000 l = 6 m3 de gaz la presiunea atmosferica (asa cum il foloseshti).

al naibi....si temparatura si alti coeficenti unde intra..?? nimeni nu a stat la ora de chimie in liceu sau generala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
misu ploiesteanu

cit costa kg de sirma de 0,8 ca la noi cel mai ieftin este 12ron?, sau nu stiu eu unde sa caut. :icon_cheesygrin: cred ca folosesc asta ca pe o scuza pt ca nu am incercat pina acum sa sudez, cred ca de teama ca nu ma pricep. desi tubul e plin, aparat este, cu ce sa incep?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

vreun site ceva despre cum se sudeaa mig/mag? ca ma tenteaza si pe mine. ma gandesc asa: sa gasesc mester cu aparat mig/mag, cat o sa ma coste sudurile toate ca sunt multe, la acelasi pret ajung sa imi iau aparat si sa imi ramana. plus ca am mester, dar nu are aparat. si vreau sa invatz si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

TZepeSH

uite aici ceva care sigur te poate ajuta... e in En

http://www.millerwelds.com/resources/impro...our-skills/mig/

se pot gasi multe chestii ajutatoare pe site-ul asta... inclusiv explicatii ref la fiecare procedeu de sudare, tehnici de sudare, samd...

Hope it's useful! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
vreun site ceva despre cum se sudeaa mig/mag? ca ma tenteaza si pe mine. ma gandesc asa: sa gasesc mester cu aparat mig/mag, cat o sa ma coste sudurile toate ca sunt multe, la acelasi pret ajung sa imi iau aparat si sa imi ramana. plus ca am mester, dar nu are aparat. si vreau sa invatz si eu.

asa am gindit si eu , plus ca mesteri sa sudeze mig mai rar .ei autogen nene ca asa au invatat, ce mig ifose. iar cei care sudeaza mig sunt scumpi , eu am fost dispus sa risc 1000ron si sa incerc , nu am avut timp pina acum si vremea nu mi-a permis dar vine ea primavara, mai vorbim si ne impartasim din experienta,ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-aveti mah impotriva sudarii oxiacetilenice?(vulgar spus autogen), aveti ceva argumente, sau tot asa , nu e buna ca asa au spus unii si altii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce am putut sa vad eu, referitor la suduri, cat timp imi sudeaza omu broasca.

1. sudura oxiacetilenica incinge tabla.

2. sudura in mig, incinge f putin tabla

astea sunt considerentele principale prin care se arunca cu rosii in autogen

DAR...

1. conteaza cine sudeaza , si mai ales cum sudeaza. tind sa cred ca sudurile in autogen is mai bune ptr ca se amesteca o mai mare parte din metalele de imbinat, si nu exista riscul desprinderii sudurilor, crapaturi in material etc.

2. chiar si in sudura auto, sunt piese care nu le poti face decat in autogen: punti, piese groase.

3. mig lasa suduri curate, frumoase, nu incinge tabla insa daca nu protejezi bine rugineste ca orice alta sudura.

4. in sudura cu mig, tablele trebuie calculate sa vina cap la cap ptr cordoane, sau petrecute, in puncte, ceea ce e mai dificil daca omul nu-si da interesul.

per total, ca sa nu mai scriu inca 100 de motive pro si contra, exista masini care is facute in autogen si tin f bine, doar ptr ca cine le-a facut a stiut sa sudeze si sa protejeze f bine zonele sudate. inca o chestie funny, daca luati manualul de broaste ref la table si caroserie... pina si acolo se lucra cu autogen la desfacut de repere, la sudat. a stiut vw sa protejeze tabla apoi, de a tinut pina in zilele noastre, chiar si la masinile reparate in reprezentantele autorizate vw in anii de inceput

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce am putut sa vad eu, referitor la suduri, cat timp imi sudeaza omu broasca.

1. sudura oxiacetilenica incinge tabla.

2. sudura in mig, incinge f putin tabla

astea sunt considerentele principale prin care se arunca cu rosii in autogen

DAR...

1. conteaza cine sudeaza , si mai ales cum sudeaza. tind sa cred ca sudurile in autogen is mai bune ptr ca se amesteca o mai mare parte din metalele de imbinat, si nu exista riscul desprinderii sudurilor, crapaturi in material etc.

2. chiar si in sudura auto, sunt piese care nu le poti face decat in autogen: punti, piese groase.

3. mig lasa suduri curate, frumoase, nu incinge tabla insa daca nu protejezi bine rugineste ca orice alta sudura.

4. in sudura cu mig, tablele trebuie calculate sa vina cap la cap ptr cordoane, sau petrecute, in puncte, ceea ce e mai dificil daca omul nu-si da interesul.

per total, ca sa nu mai scriu inca 100 de motive pro si contra, exista masini care is facute in autogen si tin f bine, doar ptr ca cine le-a facut a stiut sa sudeze si sa protejeze f bine zonele sudate. inca o chestie funny, daca luati manualul de broaste ref la table si caroserie... pina si acolo se lucra cu autogen la desfacut de repere, la sudat. a stiut vw sa protejeze tabla apoi, de a tinut pina in zilele noastre, chiar si la masinile reparate in reprezentantele autorizate vw in anii de inceput

fikatzele .. ai dracu nemtii astia daca ar fi descoperit ei sudura oxiacetilenica pentru automobile acu fo 40 de ani in urma .. acum erau inaintea noastra in domeniul auto......

\sincer am toata cartea de reparatie scoasa de nemti ptr masinile de prin 60 70 .. inca nu am vazut unde folosesc ei la reparatie alta metoda decit electrica...ai sa spui ca ei sudau in puncte.. dar cine te opreste sa folosesti migul la puncte???

post-17229-1197740424_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Cele spuse de Fikat sunt adevarate... de asemenea ce zice Bogdan este corect: poti folosi aparate MigMag ce au aceasta functie de Spot... atentie insa! nu va prinde niciodata tabla groasa! un aparat de sudura electronic in puncte la 6000A max prinde tabla cam de 1,5 la brate lungi de 500... cu brate scurte merge si 2,5 cu 2,5... Migul nu va scoate ever asa ceva... el face o prindere pe punct de sudura, nu un punct de diametru (mai) mare cum face Spotul si de rezistenta acestuia... spotul mig-magului eu il vad doar ca o functie care te ajuta sa prinzi ceva temporar pana termini sudura efectiva... sa nu mai folosesti tot felul de clesti

Iar functia Spot o au Mig-Mag-urile profi...

Intre oxi si migmag, problema "autogenului" as vedea-o in faptul ca afecteaza un pic cam mult tabla, prin temperatura... in timp ce la mig-mag cureti, polizezi, chituiesti (relativ putin) si vopsesti, la autogen s-ar putea sa ai de furca mai mult cu indreptatul tablei, mai ales daca sudorul a tinut prea mult brenerul...

My 2 cents! :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fikatzele .. ai dracu nemtii astia daca ar fi descoperit ei sudura oxiacetilenica pentru automobile acu fo 40 de ani in urma .. acum erau inaintea noastra in domeniul auto......

\sincer am toata cartea de reparatie scoasa de nemti ptr masinile de prin 60 70 .. inca nu am vazut unde folosesc ei la reparatie alta metoda decit electrica...ai sa spui ca ei sudau in puncte.. dar cine te opreste sa folosesti migul la puncte???

bogdane imi pare rau ca trebuie sa te contrazic.

aici sunt cateva fragmente din cartea mea de reparatie de la VW. cartea este din 1958. chiar nu au descoperit sudura oxiacetilenica acum 40 de ani... ci mai devreme.

post-6468-1197763871_thumb.jpg

post-6468-1197763878_thumb.jpg

post-6468-1197763885_thumb.jpg

post-6468-1197763892_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

caut asociat pentru preluarea unei sifonarii ;)

mai in gluma mai in serios, tinand cont si de sfaturile lui Mishu

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=540843

cu privire la ce tuburi sunt bune si care nu, daca gasiti vreo ocazie de a cumpara si nu se vand mai putin de doua, ma bag si eu la unul, numai sa fie in regula

up :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta voiam sa pun si eu ca poze, merci sergiu. nu incepem acu sa ne contrazicem, ca nu are rost. fiecare face masina cum crede de cuviinta, ca s-au facut kitschuri si in mig si in oxiacetilenic, carpeli cu ambele metode.

ca sa diferentiem:

probabil bogdan_bus a pus poze de la asamblarea masinii in fabrica, nu reparatii si inlocuire repere de caroserie,

sergiu a pus poze exact cu manualul pe care il am si eu (tot de la el, suntem in cardasie :icon_cheesygrin:) care arata desfacerea de repere si sudarea lor in oxiacetilena.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai baieti .... pina sa apara migul pentru toata lumea adica acu vreo 5-6 ani in urma, nu se lucra in romania decit autogen sau sporadic unde sudorul era mai bun si electric .. cu electrod.... ceea ce imi aratatzi voi este lucrul la partea de structura unde tabla este de 2,5mm sau de 3mm, acolo e mai greu cu migul dar nu imposibil, la panourile care compun caroseria.. zic ca nu ar fi indicata autogena.. si nici macar la podea...ei folosesc autogena la taiat si rareori la suduri .. dar daca vreti sa taiati exista destule metode mecanice ..flex,dalta,fierastrau coada de vulpe..metode care nu afecteaza materialul pe o suprafata atit de mare...apoi o ventuza la o fatza de usa sau o aripa sa poate face si cu o lampa cu gaz nu neaparat cu aotogena..eu asa am facut si nu am observat diferente intre cele doua procedee...apoi eu sit un pic cam comod cind e sa-mi procur materialele ..la mig un singur tub .. la autogen doua .. sau mai rau carbid cu apa...dar singura deficienta majora a sudurii oxi este inertzia ff mare a sistemului ... sa ma explic .. la mig scinteia produsa asigura topirea materialului in foarte scurt timp si pe o suprafata mica...la oxi ca sa ajungi la 1400 grade pentru a topi tabla trece mai mult timp..timp in care tabla din jur se incalzeste foarte tare.. si stim ca la fier prima schimbare de faza este la 770 grade .. deci incalzind tabla incepe reactia chimica de decarburare.. adica otelul pierde din procentul de carbon si se apropie de fier mort care la rindul lui reactioneaza mai usor cu oxigenul din aer .. restul isi da seama fiecare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haidi mah, intram in d'astea "grele" cu schimbari de faza si alte alea...E u am mai zis pe undeva toate procedeele de sudare sunt bune...pentru ce au fost inventate ca altfel se ramanea la cel mai vechi dintre ele si anume "Sudarea prin presiune la cald" (nu cred ca mesterii japonezi care faceau sabiile alea minunate stiau cum o sa-i spuna urmasii)

P'aia cu "afecteaza" metalul mor cand o citesc. Pai afecteaza ca d'aia e sudare! Si o "afecteaza" in multe feluri.

Preincalzeste materialul de baza - E bine! (previne fisurarea ulterioara a ansmblului )

Se decarbureaza o zona mai mare de material...MIG-ul are posibilitatea de a remedia aceasta problema aparuta chiar intr-o zona mai mica, asa cum o face el? - autogenul poate! - se regleaza cu flacara "carburanta" - adica mai multa acetilena.

Poti trata termic( cali) dupa dorinta suprafata pe care ai incalzit-o cu o carpa cu apa(cosmarul nostru), sau poti sa faci "recoacere", "detensionare" etc. Rezulta imbinari sudate mult mai rezistente decat in cazul unei sudari cu un procedeu cu arc electric.

Apropoz de apa , am sa caut o bucata de tabla pe care s-a jucat Jan, tinuta in ploaie de doua saptamani. Surpriza placuta si pentru mine este ca sudura si partea de metal "afectata" NU A RUGINIT DELOC! si nu a fost tratata in nici un fel! De vina e oxidul negru de fier ce sa format la suprafata metalului.

Ca e un procedeu de sudare jegos, ca e greoi, ca-ti trebuie muuuulta indemanare, aia da, sunt de acord.

Ca se deformeaza tablele cand tu vrei sa stea drepte, aia da! - cateodata vrei sa se deformeze si atunci chiar poti cu autogenul!

Dar dupa parerea mea este cel mai bun procedeu de la reparatiile auto si la reconditionari (si asta din practica nu din vorbe)

Am vorbit mai mult de oxiacetilenic aici pentru ca e cel mai hulit!

Modificat de mircea_cotiga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fikatzele .. ai dracu nemtii astia daca ar fi descoperit ei sudura oxiacetilenica pentru automobile acu fo 40 de ani in urma .. acum erau inaintea noastra in domeniul auto......

urmaresc acest topic direct interesat fiind de subiect pt ca la primavara am de realizat lucrari de tinichigerie si vreau sa aflu cat mai multe opinii.

pt mine si dupa parerea mea aici (aici in topic si aici pe forum) nu este un concurs nici de cine are dreptate nici de cine stie mai multe despre un subiect indiferent care e el.

bogdane

nu vreau sa ma contrazic cu tine. stii clar mai multe decat mine in domeniul asta. dar...tu ai scris aici iar eu doar am citat din tine mai sus si am postat pozele. nu am spus nici la ce nici pentu ce foloseau ei autogenul si doar am aratat ca il foloseau.

...ei folosesc autogena la taiat si rareori la suduri ..

ciudat... fara nici macar sa imi dau seama pana nu ai spus tu asta in toate paginile alese de mine aleator din respectiva carte se foloseste adaos... care din cate stiu eu NU se folosete si la taiat

PS: sper ca aceasta discutie sa fie constructiva si utila tuturor celor interesati. sper de asemenea bogdan sa nu afecteze "conlucrarea " noastra privata :D . apropos: cand ai timp da-mi un semn sa vedem cum facem sa iti trimit documentatiile de catre am vorbit ultima data. au ajuns :huh: .

post-6468-1197814955_thumb.jpg

post-6468-1197814971_thumb.jpg

post-6468-1197814977_thumb.jpg

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nene mircea .. am vazut ca nu ti-e strain isisul si planseta iar a treia zecimala o scoti cu rigla de calcul mai repede decit cu calculatorul de mina... hai sa gindim logic si fara sa ne bagam in diagrama fier carbon ....daca la o aripa faci un petec cu autogena, va arata el ca aceeasi chestie facuta electric, mig tig wig electrod??? .NU .. pentru ca autogena incalzeste tabla si o onduleaza.. oricita apa ai pune pe ea...ceea ce la mig nu se intimpla....schimba mata un segment de aripa la o dacie cu autogena si unul nu cu mig ..cu electrodu..sa vedem care arata mai bine???....eu am lucrat si asa si asa la masini .. e o diferenta mare.... plecind de la comoditate si terminind cu calitatea lucrarii.... daca revenim la fe-cementita...tabla de masina se caleste ..adevarat.. dar e numai o impresie ..tabla auto este un otel care nu suporta tratamente termice.. iar a cali tabla de masina este ca a baga o sticla incinsa in apa.. chestia asta o relatez din vazute la un ford escort care a fost reparat asa adica s-a schimbat o parte dintr-un lonjeron.. eu am gasit masina cind lonjeronul respectiv incepea sa se crape din loc in loc si deja piesele puntii incepeau sa se deplaseze...si atit...eu voi folosi mig ...si incerc sa fac rost si de un tig pentru materiale mai pretentioase.......NU INCERC SA MA CONTRAZIC CU NIMENI IN NICI UN TOPIC .. INCERC DOAR SA IMPARTASESC IDEI SI CU ALTII DIN ACEASTA COMUNITATE VIRTUALA.. MECANICA RAMAS PENTRU MINE DOAR O PASIUNE..RAR IMI MAI FOLOSESC CUNOSTINTELE DOBINDITE LA SERVICIU.. NU SINT O FIRE CONFLICTUALA .... CIND NE VEDEM LA UN SHPRITZ O SA NE CUNOASTEM MAI BINE...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut: Nu ne contrazicem, dar poate iese ceva bun din asta! Nu contest ca o sursa de caldura punctuala, asa cum e cea pe care o are un arc electric( nu am spus numai a M.I.G.-ului) creeaza o zona influentata termic (Z.I.T.) foarte mica, dar , atentie, Tocmai aici e pericolul!

A "introduce " aproape 3700-4000 grade celsius, langa un material la temperatura ambianta creaza tensiuni interne ENORME, DUCAND INEVITABIL LA FISURI ale materialului din Z.I.T.,si ale cordonului, punctului de sudura , fisuri ce apar inca din faza Lichidus-lichida , daca tot ai adus aminte de diagrama la care ne picau aia (vorba lui Jan - ce faza!)

Am vazut si eu o gramada de reparatii facute cu "sudura electrica"(deliberat nu spun numai de M.I.G.) toate sunt in stare critica adica sunt ori fisurate ori desprinse.( intrebati un moderator care are o reparatie d'asta) Exista si cordoane de sudura care se executa pentru a trata termic pe cele anterioare dar cred ca intru in pre multe...

Tratamente termice insa da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine, trebuie aplicate obligatoriu, daca am spus calire m-am referit la o intarire slaba a tablei dupa incalzire , tabla folosita la autoturisme are si un cod special "A", tocmai ca este foarte maleabila si poate fi ambutisata cu usurinta dar tensiuni interne tot capata.

In caz ca nu putem sa incalzim/ racim un element sudat ,se aplica tratamente de detensionare - CIOCANIRE! - nu radeti!

...era sa uit ,stiu o fieratanie care are niste suduri cu "mig"-ul de te iei cu mainile de cap, da' lu' nebunu ala asa-i place, si altele care sunt sudate cu otogena si NU se vede!

tine de indemanare, de meserias, de experienta , si nu de procedeul de sudare!(ma rog nu numai)

Mai e ceva, materialul de aport sau mai bine zis , cu ce sarma sudezi? ar trebuii ca sa ai role de materiale cu calitati diferite pentru diferite componente de reparat, ca nu doar tabla o repari, poate ai indoit si puntea (arcul electric e nefolositor in cazul asta) sau ai o piesa de Al (cu autogenul se poate suda Al- mai greu da' se poate)

Poate ca la fixarea unor repere care vin exact la locul lor M.I.G.-ul e mult mai bun dar eu vorbeam de reparatii mai complexe!

Modificat de mircea_cotiga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in legatura cu tratamentul de CIOCANIRE se numeste ECRUISARE si se foloseste (auto) la sasiurile de camion, unde se bate tabla de colo pina colo cu niste ciocanele electrice speciale.... cit despre sudura mig .. si mai ales mag ...am vazut si eu in service niste.. care sudau mag..ceea ce faceu se numeste datul cu sare la stamina....presupun ca dupa a doua groapa masina se retragea la garaj cu taxare........concluzia mea este ca metoda pe care o stapinesti bine e aia care iti da satisfactii.. numai ca eu am lucrat si autogen si sint mai multumit de mig mag... imi lipseste autogenul din garaj mai ales pentru alamiri, ventuze, taiat acolo unde nu intra flexul sau fierastraul, sau pentru intorsul coroanei la volant, sau pentru alte operatiuni unde am nevoie de o sursa de caldura rapida, dar pentru lucrul la caroserie nu imi trebuie.. de exemplu busul meu a fost lucrat cu autogena.. de la mijloc in jos nu am o palma de tabla care sa nu fie ondulata.. si cu migul poti gresi dar parca nu in asemenea hal.......... off topic ... am vazut in alta parte ca faceai o usa de kubel... sint curios ...cum ai sa faci profilurile de pe ea.. ??? ... eu m-am gindit la doua valtzuri gen cele de facut scocuri .. pe unul sudate platbanda de tabla in dreptul fiecarui profil .. pe celalalt valt lipt cauciuc de genul celui de banda transportoare de la turceni.. si trecuta tabla printre valturi ...............eu nu am picat la diagrama.. ca la partial am copiat si m-a prins .. si mi-a spus ca daca stiu de 10 in vara pot lua un 6.. asa ca in vara m-am dus cu toata materia invatata dumnezeiste si am luat 10 .. si acum stiu diagrama pe de rost .. ca cu aia incepea cursul .. si se termina cu amestecuri intermetalice si materiale sinterizate... si am mai facut niste ghidusii d-astea si la alte materii inclusiv la socialism stiintific ..unde si acum pot recita tezele din aprilie...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. off topic ... am vazut in alta parte ca faceai o usa de kubel... sint curios ...cum ai sa faci profilurile de pe ea.. ??? ... eu m-am gindit la doua valtzuri gen cele de facut scocuri .. pe unul sudate platbanda de tabla in dreptul fiecarui profil .. pe celalalt valt lipt cauciuc de genul celui de banda transportoare de la turceni.. si trecuta tabla printre valturi ...

coaja exterioara o face din fibra de sticla :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coaja exterioara o face din fibra de sticla :)

eu credeam ca din tabla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deh e mai usor! :)

Scocurile sunt mai usor de facut, ca de, am va'st o garama' de tigani unguresti, d'aia cu palarii ce dau ponturi,ca jgheaburi oha, ce au la subrtaz table curbe.

Pai aia e, baga-ti in dotare unu' si ai sa te indragostesti, o sa descoperi lucruri ce nu ai crezut ca sunt posibile! De la curatzatul vopselei si a chitului dat in exces de unii, pana la plumbuire sau cositorire la final in loc de chituire!

N-ai cum sa ma contrazici orice ai vrea! :)

Modificat de mircea_cotiga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!