Jump to content

Aparat De Sudura In Argon Mig/mag ...?


Komissar
 Share

Postare recomandată

bbogdanmircea

Tare semnatura d-nu tipatescu mi-ati adus aminte de o carte buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Komissar

    28

  • bogdan_bus

    26

  • tipatescu

    21

  • mircea_cotiga

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare!

Referitor la aparatele MIG si sudarea Al, pot spune ca acest lucru nu cred ca se va intampla cu un hobby/DIY... ca sa sudezi Al trebuie sa schimbi duza din varful pistolului, tubul pistoletului (nu va mai fi cel "sarmat" ci unul doar plastic), rola tractoare (profilul rolei la aluminiu este "U" in timp ce la otel este un "V" cu rizuri) si, poate cel mai important, gazul - AL se sudeaza cu argon pur

La fel de importanta este mana sudorului... povesteam tot aici cred cum am vazut un tip care suda o doza de bere... :vaidecapulmeu:

Am ajuns in anii astia sa cunosc cate ceva despre producatori si va pot spune ca si cei mai prezenti dintre acestia au game OPP (open price product) pe care le baga in marile suprafete (Brico, samd)... Pe de alta parte, nu cereti unui aparat hobby sa va sudeze 1.0 (sa zic tabla de 8) perfect timp de 1 ora...

Se recomanda pe cat posibil sa alegi scula conform aplicatiei dar stiu ca poate fi mai greu/costisitor...

PS: Importanta este si sarma... degeaba ai scula buna daca ai accesorii/consumabile proaste

Spor la lucru!

PS: ca tot imi adusei aminte: tipatescu, cum merge lucrul la plasma-cutterul ala artizanal ?! :vaidecapulmeu:

PS2: daca vreti sudura super curata in AL, folositi TIGul ;)

Tipii ăia care sudează doze de bere, le sudează cu TIG,

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost ocupat (poate "ocupat" nu e mai bine spus ci "ingandurat" :vaidecapulmeu: in ultima vreme) .. .am trecut printr-un divortz, etc. Cat despre aparate, doua din ele sunt 90% gata De vreo luna am intrat in ele, sa le termin. Plasma inca e pe hartie, am 50% (cele mai importante piese) mai imi lipseste un compresor mic si puternic ca sa fie de sine statator device-ul, sa nu iau de la un alt compresor mare - imi trebuie un compresor de aerograf, mai puternic si mai robust decat un compresor de masina (ma gandesc eu) care sa bage min 90L/ minut ... e mai greu de gasit, dar nu imposibil. Oricum m-a pasionat sa le fac eu si din alt motiv ... e o intrecere cu mine, cu lenea din mine, si orice cunoastere inseamna o satisfactie mai mare, cu toate problemele ivite/depasite. Plasma ar fi mai usoara decat un TIG care sa sudeze si in curent alternativ ... deocamdata am TIG-ul in curent continuu dar cu amorsare in HF ... si fiindca 50-60% pot refolosi, urmeaza partea de sudare in CA cu balans si toate cele ... . Asta o sa o fac cu microcontroller. Deocamdata am mers pe versinunea f simpla - am folosit un invertor (scoate CC) caruia i-am adaptat un modul de HF pt amorsare special pt tig. SI MIG-ul e aproape gata ... o sa vad care procedeu e mai breaz. La TIG in CA o sa merg pe doua variante - prima - simpla folosind direct un transformator de sudura fara intrefier (cu caracteristica rigida) si la care adaug modulul de aprindere, si a doua, mai complexa la care o sa fac partea electronica ...

PS. Zorba e preferatul meu ... si filmul si cartea, Cartea insa cred ca a avut o editie mai veche, mai spectaculoasa dp vedere al traducerii ... mi-a atras atentia un amic - si mie si lui ne-a cazut in mana recent, o versiune care parca e tradusa in bataie de joc ...

PS2. Foarte interesant despre balans. Stiu destul de putine lucruri despre fizica sudurii - mai mult din cele ce mai prind de pe ici -de colo. Alternativ cu semnal dreptunghiular e oarecum mai simplu de facut cu IGBT-uri pe iesire - cu traf-ul (varianta mea simpla) evident voi scoate sinusoidal. Citisem pe undeva ca semnalul dreptunghiular (de fapt varfurile) ajuta mai bine la indepartarea oxidului de aluminiu - ma rog - aici e chestie de cercetare in laboratoare specializate, probabil ...

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost ocupat (poate "ocupat" nu e mai bine spus ci "ingandurat" :D in ultima vreme) .. .am trecut printr-un divortz, etc. Cat despre aparate, doua din ele sunt 90% gata De vreo luna am intrat in ele, sa le termin. Plasma inca e pe hartie, am 50% (cele mai importante piese) mai imi lipseste un compresor mic si puternic ca sa fie de sine statator device-ul, sa nu iau de la un alt compresor mare - imi trebuie un compresor de aerograf, mai puternic si mai robust decat un compresor de masina (ma gandesc eu) care sa bage min 90L/ minut ... e mai greu de gasit, dar nu imposibil. Oricum m-a pasionat sa le fac eu si din alt motiv ... e o intrecere cu mine, cu lenea din mine, si orice cunoastere inseamna o satisfactie mai mare, cu toate problemele ivite/depasite. Plasma ar fi mai usoara decat un TIG care sa sudeze si in curent alternativ ... deocamdata am TIG-ul in curent continuu dar cu amorsare in HF ... si fiindca 50-60% pot refolosi, urmeaza partea de sudare in CA cu balans si toate cele ... . Asta o sa o fac cu microcontroller. Deocamdata am mers pe versinunea f simpla - am folosit un invertor (scoate CC) caruia i-am adaptat un modul de HF pt amorsare special pt tig. SI MIG-ul e aproape gata ... o sa vad care procedeu e mai breaz. La TIG in CA o sa merg pe doua variante - prima - simpla folosind direct un transformator de sudura fara intrefier (cu caracteristica rigida) si la care adaug modulul de aprindere, si a doua, mai complexa la care o sa fac partea electronica ...

PS. Zorba e preferatul meu ... si filmul si cartea, Cartea insa cred ca a avut o editie mai veche, mai spectaculoasa dp vedere al traducerii ... mi-a atras atentia un amic - si mie si lui ne-a cazut in mana recent, o versiune care parca e tradusa in bataie de joc ...

PS2. Foarte interesant despre balans. Stiu destul de putine lucruri despre fizica sudurii - mai mult din cele ce mai prind de pe ici -de colo. Alternativ cu semnal dreptunghiular e oarecum mai simplu de facut cu IGBT-uri pe iesire - cu traf-ul (varianta mea simpla) evident voi scoate sinusoidal. Citisem pe undeva ca semnalul dreptunghiular (de fapt varfurile) ajuta mai bine la indepartarea oxidului de aluminiu - ma rog - aici e chestie de cercetare in laboratoare specializate, probabil ...

Ceea ce aş vrea să ştiu este cum ai pus aprinderea HF peste invertor. Din ce am văzut

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate, forumul nu mă lasă să le

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sudura No GAS sau cu self shielded wire cere nivel de expertiza ceva mai mare decat la cea cu gaz... pistoletul de derulator la mana este scumpulet (nu am acum o cifra in cap, o sa postez ulterior)

Din cate mi-aduc aminte, exista o firma in Buzau care face si vinde... numele imi scapa - revin ulterior (again... deh, de la o varsta...:offtopic:)

Nu in ultimul rand, calitatea sudurii nu va fi aceeasi, putand aparea oxidarea, mai ales in cazul unor sudori neexperimentati...

Spor!

Ăştia sunt: http://www.ductil.ro/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai baieti .... pina sa apara migul pentru toata lumea adica acu vreo 5-6 ani in urma, nu se lucra in romania decit autogen sau sporadic unde sudorul era mai bun si electric .. cu electrod.... ceea ce imi aratatzi voi este lucrul la partea de structura unde tabla este de 2,5mm sau de 3mm, acolo e mai greu cu migul dar nu imposibil, la panourile care compun caroseria.. zic ca nu ar fi indicata autogena.. si nici macar la podea...ei folosesc autogena la taiat si rareori la suduri .. dar daca vreti sa taiati exista destule metode mecanice ..flex,dalta,fierastrau coada de vulpe..metode care nu afecteaza materialul pe o suprafata atit de mare...apoi o ventuza la o fatza de usa sau o aripa sa poate face si cu o lampa cu gaz nu neaparat cu aotogena..eu asa am facut si nu am observat diferente intre cele doua procedee...apoi eu sit un pic cam comod cind e sa-mi procur materialele ..la mig un singur tub .. la autogen doua .. sau mai rau carbid cu apa...dar singura deficienta majora a sudurii oxi este inertzia ff mare a sistemului ... sa ma explic .. la mig scinteia produsa asigura topirea materialului in foarte scurt timp si pe o suprafata mica...la oxi ca sa ajungi la 1400 grade pentru a topi tabla trece mai mult timp..timp in care tabla din jur se incalzeste foarte tare.. si stim ca la fier prima schimbare de faza este la 770 grade .. deci incalzind tabla incepe reactia chimica de decarburare.. adica otelul pierde din procentul de carbon si se apropie de fier mort care la rindul lui reactioneaza mai usor cu oxigenul din aer .. restul isi da seama fiecare

Dacă eşti suficient de maniac, poţi da ventuze cu torţa de la TIG, cu condiţia să nu fie vopsită tabla..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut am si eu o intrebare am cumparat un aparat de sudura T.I.P star 130 este la fel ca cel cu argon dar fara gaz srma pe cre trebuie so cumpar este una speciala ca sa pot suda cu el am incercat cu sarma normala si imi scoare sudura ca niste boabe de mazare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica e la fel ca cel cu argon dar fara gaz ?

adica da sarma afara si nu da gaz ?

la mig-mag daca tii pistolul intr-un loc ies fix "boabe de mazare".aceste ''boabe de mazare'' nu vor fi nici rezistente.trebuie sa ''imprastii'' sudura,sa dai pistolul in stanga si in dreapta.asa iese o sudura frumoasa.tine doar de exersare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu o intrebare am cumparat un aparat de sudura T.I.P star 130 este la fel ca cel cu argon dar fara gaz srma pe cre trebuie so cumpar este una speciala ca sa pot suda cu el am incercat cu sarma normala si imi scoare sudura ca niste boabe de mazare

da trebuie sarma fara gaz, care e mult mai scumpa si nu va iesi sudura la fel de bine si la fel de frumoasa ca si aparatul cu gaz separat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica e la fel ca cel cu argon dar fara gaz ?

adica da sarma afara si nu da gaz ?

la mig-mag daca tii pistolul intr-un loc ies fix "boabe de mazare".aceste ''boabe de mazare'' nu vor fi nici rezistente.trebuie sa ''imprastii'' sudura,sa dai pistolul in stanga si in dreapta.asa iese o sudura frumoasa.tine doar de exersare.

Adică poate are sârmă cu flux şi-atunci nu mai are nevoie de gaz.

La MIG/MAG nu-ţi dă niciodată boabe, oricât de mult l-ai ţine-ntr-un loc. Boabe îţi dă doar dacă nu ştii să corelezi între ele avansul sârmei, intensitatea curentului şi grosimea pieselor de sudat. Astfel, când îţi da boabe, înseamnă ori că ai avans prea mare la sârmă, ori curent prea mic si nu ai pătrundere deloc. Corelarea celor 3 elemente se face foarte, foarte uşor..

Se pleacă de la grosimea pieselor de sudat în funcţie de care se reglează curentul de sudare. Astfel, material mai subtire, curent mai mic, material mai gros, curent mai mare. Din păcate, nu există aceeaşi regulă pentru toate aparatele, pentru că fiecare are plaja lui de curenţi. Astfel, dacă ai ceva mai de buget redus, cu 4 trepte de reglaj la curent, orientativ, pentru tablă de maxim 0,8-1mm, mergi pe prima treaptă de curent. Dacă sari de 1mm, deja poti trece în a doua treaptă, pe care o poţi folosi până la grosimi de 2-2,5mm, poate chiar 3mm. Peste 3mm, deja trebuie să treci în treapta 3, iar peste 4-6mm, treci în treapta maximă. Peste 8 mm grosime a materialelor de sudat, deja nu mai poţi folosi un aparat de buget redus găsit în comerţ, pentru că nu mai are curent suficient astfel încât să asigure o adâncime de pătrundere suficientă.

Trecând de primul pas, cel al corelării curentului cu grosimea materialelor de sudat, se trece la pasul următor, corelarea vitezei sârmei. Aici, e şi mai simplu, numai că trebuie un pic de răbdare. Astfel, se alege un loc de probă sau o mostră de material de sudat la aceeasi grosime cu ceea ce va urma a fi sudat, se porneşte pistoletul şi se ţine în acelaşi loc, reglând continuu din potenţiometrul care controlează viteza sârmei. Se ascultă tot timpul cu atenţie zgomotul produs de arcul electric. Când se ajunge la un zgomot continuu, regulat, specific unui arc continuu, se opreşte reglajul în acea poziţie. Cam asta e tot..

Practic, reglarea MIG/MAG-ului se face cam în acelaşi fel în care se acordează o chitară, urechea spune totul.. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!