Jump to content

Becuri Cu Led Pe Soclu


Auras
 Share

Postare recomandată

dar sa "inseriem" cate 4-5 leduri intr-o bagheta ca la noul S5 A5? se pricepe cineva? look-ul se schimba radical, indiferent audi vw seat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • WNS

    7

  • Ice_2k

    5

  • Mihai.Nechifor

    5

  • SORAN

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stie cineva daca vreunul din becurile cu led ofertate in site-ul de mai sus poate inlocui becul care lumineaza o gura de ventilatie pentru Passat B5 ? Poate stiti ce tip e becul original si identific daca are inlocuitor cu led..

Gasesti in targ la Vitan beculete de schimb sau de la DACIA alea cu soclu patrat, le dezlipesti de pe soclu de dacia si le lipesti la loc pe cel de passat eu asa am facut si functioneaza bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Pot sa va povestesc eu ce se intimpla cu alte becuri decit cele originale. BC-ul sau altceva inteligent din masina nu mai trimite curent deloc daca nu simte consumatorul setat. Am patit asta cu un kit xenon Valeo. Am alimentat sursele de la soclul farului si dupa cca 20 secunde incepeau sa licare si se stingeau de tot (am masurat tensiunea si era 0.2v , probabil eroare de voltmetru). Daca interveniti pe vreo placa sau circuit veti pierde garantia cei care aveti. Asa ca sunt frumoase dar greu de adaptat la masinile astea la care nu mai merge cu sirma de balot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
BC-ul sau altceva inteligent din masina nu mai trimite curent deloc daca nu simte consumatorul setat. Am patit asta cu un kit xenon Valeo.

Nu stiu ce sa-ti spun ... probabil ca asta se intampla la noua Jetta , lucru care nu-i valabil si la G4 / Bora .

Cred ca aproape jumatate din membrii forumului au montat pe faza scurta kituri xenon aftermarket , pe instalatia originala a masinii . Eu sunt unul din ei . Si n-am avut probleme la instalarea kitului pe instalatia OEM a masinii . Sunt destui care au montat xenon aftermarket si pe faza scurta si pe lunga si pe proiectoare si la fel n-au avut probleme .

In plus , la fel de multi sunt si cei care au montate tot aftermarket lampi spate pe leduri . Tot fara probleme si tot pe instalatia OEM a masinii . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

pentru golf4me... intra pe www.zexstar.ro... acolo ai deja baghete cu leduri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine are pe masina sa puna poze aici ca sunt curios si eu ca tot omul cum dau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

hmmm am o intrebare la un Skoda Octavia 2 daca as pune leduri in habitaclu in loc de becuri in fata sus spate sus si din torpedeu oare as avea problema cu calculatoru de bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit o eventulala solutie pt pacalirea ECU. Gasiti aici

Ala nu era ECU ci releul de semnalizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nici nu am spus ca este ECU, ci doar o modalitate prin care in urma montarii acelei rezistente in releul de semnalizare, se va pacali ECU astfel incat sa nu mai sesizeze un consum mai mic. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate pur si simplu masura becul si lega o rezistenta de marime similara in paralel pe soclu, ca sa se obtina ce doreste electronica sa vada acolo. Trebuie numai rezistente de un wattaj adecvat (iese din calcule) si o forma convenabila pentru a putea fi montata.

Iar modificarea e perfect reversibila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti masura rezistenta becului intrucat este diferita rezistenta in functionare si rezistenta statica. Incalzirea puternica face materialul sa-si modifice rezistivitatea. Si in timp ce functioneaza mai greu masori rezistenta becului, trebuie sa o calculezi din pacate :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am incercat sa`mi pun LED`uri la pozitie si se aprind 3 sec si apoi se sting ( nu recunosc nici un consumator)

Singura sansa sa mearga e sa pui un bec normal in paralel cu LED`ul si merge.

@ fx_ nu merge cum zici tu cu rezistenta , gandeste`te cum ar fi daca ai pune o rezistenta de putere direct pe baterie (e exact aceeasi treaba)

Mi`am pus pe masina "bara cu LED`uri" (DLR) si da bine dar nu am reusit sa pacalesc martorul "bec ars"

cu toate ca sunt destinate acestui scop

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fx_ a zis bine ca se poate pune in paralel o rezistenta, astfel incat sa creasca consumul pe firele de alimentare. Becul in paralel nu e o solutie buna ca te lupti dupa-aia cu spatiul ocupat de bec, pe cand cel ocupat de o simpla rezistenta e mult mai mic. Rezistenta aia se comporta exact ca orice consumator, consuma doar cat curent ii trebuie si atat, nu mai mult. Nu e nici o problema sa puna o rezistenta. De calculat s-ar putea cam asa: se masoara curentul cu ampermetrul in timp ce este conectat un bec normal si nu LED-uri, cea de-a doua masuratoare se refera la masurarea cu ampermetrului a curentului cand este montat ansamblul de LED-uri. Se va face diferenta intre cele doua (consumul de curent cu bed normal va fi mai mare decat cel cu LED-uri) si diferenta de consum care reiese va trebui asigurata de rezistenta. Se stie tensiunea pe rezistenta, daca se monteaza in paralel cuansamblul LED (daca nu se stie se poate masura), si se stie si consumul ce trebuie asigurat prin rezistenta. Se aplica legea lui Ohm si gata, rezistenta dimensionata, mai trebuie doar calculata si puterea inmultind tensiunea si curentul prin rezistenta (puterea nominala a rezistentei este indicat sa fie mai mare decat cea calculata) si gata. In mod normal ar trebui sa functioneze dupa aceasta operatiune. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am pus acest tip de leduri pe pozitie si stop pe masina din semnatura. Becurile au mers perfect singura problema fiind faptul ca becul de pozitii nu intra in gaura din stop, becul de pozitii fiind considerabil mai mic decat cel de frana.

Diferentele dintre becurile led si cele normale mi s-au parut a fi o culoare mai aprinsa, si faptul ca se aprind instantaneu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functioneaza normal, nu mai trebuie facute alte artificii ?

Ce pret are o bucata ? De unde le-ai achizitionat ?

Sunt si modele care sa aiba doua intensitatii ale luminii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functioneaza normal si nu am facut nici un fel de artificiu (spre surprinderea mea). Nu-mi da eroare de bec ars.

Sunt achitionate de la userul lexxus iar pretul nu-l mai stiu exact...vezi topicul cu leduri.

Modelul asta are 2 intensitati ala luminii. Am observat asta la becul de pe frana. Cand pornesc pozitiile se aprinde becul de pozitii si becul de frana. Iar in momentul cand apas frana, becul de pe frana se aprinde mai tare.

Becuri de semnalizare a incercat cineva sa puna? Preferabil pe masini cu avertizare de bec ars.

Modificat de premieru`
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becurile la care face referire premieru` sunt 28ron /buc. Mi-am comandat si eu 2 buc si eram curios care sunt ledurile care se aprind pe pozitie si care pe stop. Lumina e mai purternica decat la becul clasic?

Norocul la mine e ca nu am avertizare de bec ars. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se aprind toate ledurile pe pozitie iar cand pui frana cresc in intensitate. Lumina este parca mai puternica decat la becul normal si nu stiu de ce mi se pare ca este distribuita mai uniform.

Eu am avertizare de bec ars dar totusi nu mi-a dat eroare. :))

Stie cineva cat consuma becurile pentru semnalizare?

Modificat de premieru`
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil sunt montate atatea leduri, incat consumul sa fie identic cu al unui bec clasic cu filament.

Daca exista si becuri ca acestea, dar care sa aiba numai o intensitate, nu vad de ce nu ar functiona normal si pe semnalizare.

De ce crezi ca ar putea aparea probleme in cazul semnalizarii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sigur ce consum are semnalizarea. Pozitiile si frana stiam ca au consum in jurul valorii de 20W.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine si usor cred ca se poate face astfel:

Eu mi-am pus pe pozitii fata, leduri albe si comp de bord imi spunea ca am bec ars, imi aprendea pozitia 5 secunde si apoi o stingea.

In paralel cu ledurile, in bornele de la soclul unde se pun/infig becurile/ledurile am pus cate o rezistenta de 90 de ohmi la ceramica, care are un consum de 5 wati, cat consuma un bec de pozitie normal.

Asa ca, unde aveti becuri si vreti sa le inlocuiti cu leduri, puneti o rezistenta in paralel cu ledul, care sa fie intre 70-100 ohmi si sa aiba un consum de X wati cat are becul pe care vreti sa-l inlocuiti. Watii becului scrie pe el. Rezistenle de wataj, nu prea se mai gasesc usor, dar cautati un electronist si va poate indruma cu siguranta.

Nu trebuie decat sa inlocuiti watajul becului cu watajul rezistentei pentru a pacali comp. de bord.

Este aceeasi varianta ca mai sus pe care ati vazut-o cu aplicarea rezistentei pe cablaj.

Atentie mare ca aceste rezistente se incalzesc bine si nu trebuie sa atinga ceva prin far sau pe unde le aplicati.

Multa bafta! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezistenta ta nu consuma 5W, ci disipa cam 2.3W. i=14.5V/90ohm=0.161A ,161mA, am pus valoarea de 14.5V cam cat este in mod normal cand motorul merge si alternatorul incarca bateria. Puterea disipata pe rezistenta este P=U*I=14.5*0.161=2.34W, deci puteai sa pui si o rezistenta de un wattaj mai mic, nu de alta dar cele de wattaj mai mare sunt si mai scumpe, si nu are rost sa dai banii aiurea, si asa sunt putini :). Si ca sa nu arunci bani, poti face si un calcul de dimensionare cum am descris intr-un post anterior, cu o mica adaugare ca valorile ce le alegi sa fie putin mai mari decat cele rezultate din calcul, din cauza varfurilor de curent aparute la pornire.

Asta mi-se pare cea mai buna solutie, decat cea cu taiatul traseelor si lipituri pe cablaj ... :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Chestia cu rezistenta tine pentru stopuri sau acolo unde ai loc. Pentru 21W iti trebuie o rezistenta de 10ohmi cam la 20W (ce am gasit in comert este una ceramica de 10ohmi 17W). Problema este ca aceasta rezistenta este destul de voluminoasa 10mmX10mmX50mm. O rezistenta mai mica s-ar incalzi la un curent de 1.45A atat de tare ca s-ar arde singura dupa cateva zile.

Eu mi-am luat niste stopuri cu LED-uri de la FK. Dupa ce le-am montat nu am avut nici o eroare de la ECU. Am testat si cu stopurile vechi fara nici un bec in soclu(pe frana) si nu-mi da nici o eroare. Ciudatat .... Problema mea este ca aceste stopuri de la FK au in interior un releu, care cedeaza ff repede (2 ore de la montare in cazul meu) :) . Asa ca m-am apucat sa fac un montaj electronic care sa comade LED-urile. Totul a mers perfect pana cand sa le pun pe masina. Am observat ca LED-urile de pe stop se aprind chiar daca nu e actionata pedala de frana.(exista o tensiune prin care se masoara daca e becul ars). ;) . Are idee cineva cam cat este aceasta tensiune? M-am gandit sa pun un microreleu la 12V inseriat pe pe circuitul de frana si comandat de tensiunea de pe frana. Are altcineva o alta idee, ca nu prea imi surade ideea sa-mi tzacane stopurile de fiecaredata cand pun frana ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am pus leduri in locasul becurilor. Pe spate la Polo 9N.

Am o intrebare. La al treilea stop cel de deasupra haionului am schimbat cele 15 becuri cu led.

Stopul este pentru frana ;) . Se aprind un pic daca pornesc masina ( contact pus ).

Normal daca apas pe frana atunci se aprind puternic.

Ce curent rezidual poate sa fie ( Bec frana 3, punerea sub contact ) ?

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!