Jump to content

Ulei Cutie De Viteze


vavi
 Share

Postare recomandată

am si eu o intrebare si nu mai deschid un topic

am o cutie de viteze care este de pe un 59' si are o serie stantata original in dreapta demarorului si incepe cu literele KD

puteti sa imi spuneti ce cutie este si ce rapoate are, ptr ca nu am gasit-o pe net ca si cod pana acuma

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • broscar_valcean

    5

  • Madalin Zolti

    4

  • bogdan_bus

    4

  • dara19

    4

KD inseamna KundenDienst. adica a mai fost reparata. atita tot...

in 1959 nu erau cutii lungi.

singurele cu rapoarte mai aparte sunt cele de typ3 si de broscuta 1500 si 1600 din cate stiu eu. pentru 1200 pre 67 nu prea gasesticutie cu rapoarte mai lungi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok

doar nu stiam ce inseamna kd, ma gandeam ca nu e lunga, asta e

dar de exemlu daca am o cute de pe un tip 3 , atuncea aia e cutie lunga?

nu se pot inlocui pinioanele si diferentialul ptr a transforma o cutie scurta in una lunga?

Modificat de seby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal, se schimba coroana si pinionul. Piesele arata asa:

post-5838-1228939557_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce e cu cutia asta lunga? intreb ca nu sunt sigur, adica am gasit mai multe explicatii mai demult, dar nu m-a interesat subiectul. poate o sa ma coafeze la '64.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca sunt rapoartele diferite in cutie, ori ai pinionu de a patra mai lung, si diferentialu normal, ori diferentialu lung si pinionu normal/standard ori amandoua, dar in toate cazurile iti trebuie motor, asa am gasit pe net

daca gresesc corectati-ma.

in cazul tau daca pui motor de 1,2 nu stiu daca o sa fie de folos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) da ai perfecta dreptate, imi trebuie motor ca altfel vorbesc vorbe. oricum altfel nu merge masina... Ideea era ca oricum pentru rapoarte lungi imi trebuie motor in sensul in care zici tu, mai puternic, ceea ce s-ar putea sa primeasca, poate si doar ca piesa de schimb. In principiu vreau ca masina sa ramana cat mai aproape de original, dar voi avea cateva piese de schimb pentru situatii "speciale": o punte fata reglabila, dar nu o voi tranti sa zgarii soseaua, un pic mai sus doar, si un motor care va fi comun pentru amandoua, inca ma mai gandesc la 1914, dar sa vedem pe viitor cum stau cu banii. Deci cutia asta lunga din cate inteleg eu iti ofera o viteza mai mare in trepte superioare, dar va ajunge mai greu la acea viteza. oricum, daca am cu cutie si motor standard de 1.2 o viteza de croaziera de 110kph eu sunt mai mult decat multumit. nu ma omor asa tare cu viteza, cat cu placerea condusului. ca nici motorul nu il fac pentru viteza, ci pentru sprinturi scurte, cand e nevoie (de-aia ma gandesc sa las 1600 cu ceva steroizi, ca tot am carburatoare dellorto in cutia de munitie :P).

referitor la rapoartele in cutie, pe IRS am auzit de o modificare a treptei a 4-a cu una de bus. stie cineva ceva despre asta? ce implica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca sunt rapoartele diferite in cutie, ori ai pinionu de a patra mai lung, si diferentialu normal, ori diferentialu lung si pinionu normal/standard ori amandoua, dar in toate cazurile iti trebuie motor, asa am gasit pe net

daca gresesc corectati-ma.

in cazul tau daca pui motor de 1,2 nu stiu daca o sa fie de folos

Cu 1.2 am ajuns cu o cutie lunga la 130 kmh. Nu conteaza asa mult motorul ca nu e o cutie in 5 trepte. Diferenta este ca la 100 la ora nu mai mergi cu 3400 de ture ci cu 3000 de ture. Ca sa nu ai probleme la motoarele mici trebuie pusa volant de 200. Daca ai de 1.6 nu conteaza ce volant ai decat la turatii foarte mari unde poate incepe sa patineze ambreajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca s-a discutat de schimbarea uleiului din cutie...in principiu e bine sa speli cutia. inainte de a pune ulei bun .(personal am bagat T 90 tinut o jumatate de ora). Dupa aceea e recomandat sa pui ulei bun (unul bun e peste 20 lei litrul apropo). Daca nu speli cutia in prealabil, risti sa murdaresti si noul ulei.Eu asa am facut, chiar daca nu am VW..dar se aplica la toate masinile vechi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum speli cutia? doar punund ulei T90 si tinandu-l in cutie juma de ora? fara sa mergi cu masina? sau cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus T90 si apoi am mers cu masina vreo jumatate de ora prin oras..

Sincer...cand l-am dat jos era fff muradr.M-am minunat cand am vazut cat de muradr a devenit,.Deci..s-a mai spalat cutia cat de cat.

Sincer, eu nu as folosi benzina..diluant..sau alt cele ce s-au scris pe aici, ci un ulei ieftin nou (T90 e destul de potrivit...7 lei litrul)pe care sa il arunc apoi. rept..nu puneti diluant sau alti solventi din acestia!!!!

Masina la care am facut operatia asta e un Citroen BX diesel. Diferenta s-a simtit cand am pus un ulei de calitate in cutie(aveam inainte hexol..bunicel..dar nu suficient de bun)..acum intra mai usor in viteza cu ulei de cutie mai bun. Am luat Elf 75W80.Bineinteles, poate voua va trebuie alt indicativ..

Va recomand sa va uitati pe specificatiile constructorului sa vedeti ce recomanda pt masinile noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
misu ploiesteanu

a schimbat cineva bucsa si semeringul din "nose cone" ??? am constatat ca pierde ulei pe acolo dar mai grav mi se pare faptul ca are joc radial si cred ca la lungimea levierului cred ca se traduce intr-un joc mult mai mare. deci stie cineva cum se face ??? prima parere este ca trebuie desfacut capacul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
misu ploiesteanu

da intr-adevar a trebiut desfacut capacul. din setul de reparatie am folosit doar semeringul bucsa era mai mare in diametru decit bucsa originala, asa ca tot la strung am rezolvat problema. ori nu am stiut eu ce sa cumpar si setul ala era pentru alt an ori , ori brazilienii astia baga la greu rebuturi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
broscar_valcean

eu am gasit la cutia mea un capac improvizat din tabla in locul celui de antimoniu sau aluminiu... se potriveste capac de la orice cutie sa pun acolo??? cutia mea de de la 1303 s

post-47109-1255032200_thumb.jpg

Modificat de broscar_valcean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa tampon iti trebuie capac de cutie de 302 ... :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

broscar_valcean
dupa tampon iti trebuie capac de cutie de 302 ... :)

sar'mana pt sfat numai ca asta am constatat si singur..... intrebarea erea daca merge si de la modele mai uzuale gen 1200,1300.. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sar'mana pt sfat numai ca asta am constatat si singur..... intrebarea erea daca merge si de la modele mai uzuale gen 1200,1300.. :)

capacul nu merge decit de la 1302 sau1303

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

broscar_valcean

asta vroiam sa stiu.... acum..... mai conteaza daca e "s" sau e normala??? o mai fi vreao diferenta??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io am o problema diferita... :blink: am primit donatie :icon_cool: trei litri de oloi in sticla, sigilate.Lucoi. :blah_: problema e asta: are ceva daca data de pe sticla e de acu' vreo...5 ani??? :blink: sticlele sunt sigilate..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta vroiam sa stiu.... acum..... mai conteaza daca e "s" sau e normala??? o mai fi vreao diferenta??

nu

io am o problema diferita... :blah_: am primit donatie :icon_cool: trei litri de oloi in sticla, sigilate.Lucoi. :blink: problema e asta: are ceva daca data de pe sticla e de acu' vreo...5 ani??? :blink: sticlele sunt sigilate..

mult succes la schimbare.ai grija sa ai o cheie buna caci altfel distrugi busonul :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviule, dar daca cineva iti da ulei de bucatarie sau niste otet.suc de acu 5 ani, tu le-ai consuma?

e o utopie ce ziceti voi, uleiul ala are si el niste proprietati, este expirat. Sfatu meu e sa nu-l pui

mai intreaba si tu pe nea jan sau pe bogdan_bus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

broscar_valcean

uleiul si lichidul de frana sunt declarate "marfa perisabila" doar de comerciantii care odata la an vor sa faca un ban din schimbul uleiului. Uleiul e perfect. Din cate stiu eu uleiul din cutia de viteze nu se inlocuieste decat la cutiile automate, el numa se completeaza. Asa ca nu vad ce conteaza de cand e atata timp cat nu e folosit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aicea chiar gresesti !

se inlocuieste si uleiul la cutia de viteze dupa X km ... ^_^

unde este nea jan si bogdan bus? :( :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La broasca spune clar ca uleiul din cutie se schimba la 50.000km, ocazie cu care se curata si magnetii de la busoane. Numai ca pe la noi nu prea se da importanta la asa ceva si lumea cam baga ce apuca prin cutii. Masina mea a avut bagata valvolina, iar acum trebuie sa schimb cutia, deoarece a inceput sa sara din a 4-a. Pana m-am gandit sa-i pun ulei bun si un tratament, raul a fost deja facut, dar cu toate astea tot s-a simtit o imbunatatire, in sensul ca imi sarea din viteza mai rar ca inainte. Pe vremuri se mai practica si bagatul uleiului ars de la motor... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cam la asta vroiam sa ma refer si eu .... rooomaaaniiiiaaaa treeezeeesteeeeteeeee !!!!

ce pacat ca nu-l avem pe doctoru mengele sa ne zica de starea de oligofrenie a inculpatilor maniaco depresivi care merg cu cutiile de viteze fara ulei sau tin uleiul acela o vesnicie, dupa care da tepe la oameni mai departe vanzand ori masina cu totu' ori vinde pe forum sau pe la talcioc cutia de viteze ca fiind buna, fara nici un fel de proba sau garantie !!!

si va mirati apoi de ce aveti sirenaj, de ce caraie cand o bagi in viteze sau sa sara din viteze, de ce s-au uzat rulmentii ... etc etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!