Jump to content

Ulei Cutie De Viteze


vavi
 Share

Postare recomandată

am schimbat uleiul in cutia de viteze... eu cu vecinul ca are "shants" - picurat in cap ,,, distractie ... ca am adaptat o "putsa" de cauciuc ce vine tras peste flacon si asha am turnat inauntru, ca nu aveam pompa cu manivela... mai aveam doar 1.2 litri in cutie ... au intrat 2.7 ... intrebarea acuma: daca mi crapat burduful planetara, pe acolo poate scapa uleiul de cutie? sau doar vaselina? ceva scapa clar... cate-un pic pic pic cate-un pic pic pic :icon_thumright:

Modificat de vavi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • broscar_valcean

    5

  • Fikat

    4

  • Madalin Zolti

    4

  • bogdan_bus

    4

cate-un pic pic pic va curge vreo jumatate de litru de ulei daca nu mai mult ... :P

schimba burduful :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la masina din semnatura ce planetare ai, pendulare sau IRS? Ca daca e IRS, n-are treaba cu uleiul din cutie. Zic si io.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai cutie IRS este posibil sa-ti curga uleiul prin burduful de la planetara la capatul dinspre cutie. In centrul flansei de care se prinde planetara la cutie e un dop de cauciuc care daca e spart, atunci cand masina e inclinata sau in mers uleiul curge pe acolo. Respectivul dop se gaseste de cumparat Kastilio stie mai bine de unde, ce si cum ca el mi-a luat si mie :rolleyes: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e pendulara. rezolvam cu burdufe noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doapele respective...pe care le are kastilio, sunt de la mine. zilele aste o sa ma duc sa mai comand 4 bucati. nu mai stiu exact cat era bucata, dar parca vreo 13 RON bucata. daca vrea cineva sa zica :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Readuc in actualitate acest topic cu o intrebare simpla de om nestiutor :lol:

Ce ulei trebuie pus in cutia de viteze? :D

Ce sa cer cand ma duc la magazinul de "uleiuri" ? :)

Cutia mea este de 1200 din 64.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus T90, si cred ca majoritatea asa a procedat. Altii zic T80 (asta e mai subtire ca T90).

Cred ca nu conteaza prea mult. La ce cutii au facut nemtii astia, cred ca poate functiona bine-mersi si fara ulei. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de raspuns. Cam ce cantitate de ulei intra "in total" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAE 80 neaditivat .. sau aditivat SAE 80W-90 .... asa se specifica in cartea tehnica .... cel aditivat a aparut mai tirziu ...la masinile din 67 incoace ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce am scris mai sus era pentru bus .. dar este pe jumatate adevarat .. oricum ulei neaditivat nu se prea mai gaseste ...la bus sigur 3,5l o sa caut si pentru broscuta cantitatea...

dupa parerea mea cel mai bun este 80w-90 pentru conditiile climatice de la noi .. celalall cred ca e pentru tari mai friguroase

post-17229-1216663104_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T90= sae 80 w 90 ?

Later edit: ca sa fiu mai explicit : acronimele T90, T80 de care mentioneaza Osi cum se traduc in "acronime: SAE tip "80 w 90" sau altceva?

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei cutie T90 simplu. daca vrei de calitate, adica mai scump un pic poti lua ceva marca aral, texaco etc... insa si romanesc e bun daca il schimbi la intervalul prescris si ai burdufele bune, garniturile la fel, si nu curge nimic din cutie.

2.5 litri.

hai ca puteai mai mult... manual august 64 pe thesamba? manualul de intretinere si exploatare? ... elementar!

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"T" - vine de la transmisie.... 75, 80 , 85 , sau 90 sint indici de viscozitate .... "W" vine de la winter

SAE = societate internationala care a produs un standard pentru uleiuri..Society of Automotive Engineers

uleiul t90 este un ulei monograd si corespunde unui ulei SAE 90 API GL-4.. adica are o viscozitate bine definita in conditiile de temperatura 100grade si 40grade celsius

uleiul 80w-90 are caracteristicile uleiului monograd SAE 80 in conditii de iarna (80w) pina la -40grade celsius .. si caracteristicile uleiului monograd SAE 90 in celelalte conditii ...aceste caracteristici sint date de aditivii care se adauga in procesul de productie

uleiurile se aleg in functie de mai multi factori .. printre acesti factori este si uzura ansamblului ..jocurile dintre piese..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bus la cat timp tre' schimbat? Nu de alta, dar am masina de 50.000 km si nu m-am invrednicit :D

Am cumparat o pompa de transvazat uleiul, la 12 V, de la Emmaus din Frantza. 3 E o fi mult? :D Prestez pentru/o imprumut PRIETENILOR. Moca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-aveti toti cu schimbatul uleiului? De ce sa trebuiasca schimbat?

Cutiile astea Volkswagen sunt f.f. rezistente.

Uleiul trebuie schimbat doar daca a scazut nivelul si nu stii cu ce sa completezi (daca nu stii ce ulei a fost bagat inainte).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verba volant, scripta manent ...e mai bine asa cu argumente..chiar daca e unul pe aici care ia pietre in cap pentru ca face copy paste...

e bine sa schimbi uleiul la cutie nu numai pentru ca asa scrie la carte, mai sint si alte ratiuni ...pilitura in ulei este cea mai nociva, dar mai sint si altele, cum ar fi viscozitatea scazuta, care face sa distruga stratul dur al rolelor sau bilelor de rulmenti

post-17229-1216702418_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu bogdan.

orice ulei se toaca in timp.. la cutie la fiat aveam buson de golire jos cu magnet ptr pilitura, insa nu tot uleiul trece pe acolo si se lipesc bucatile de metal. se recomanda o golire si o reumplere a cutiei, la un interval de macar 2 ani, nu neaparat in fiecare vara.tot la 500 se recomanda ca inainte de a pune ulei,pinioanele sa fie spalate cu ceva benzina/kerosen/gaz, ptr a spala depunerile si abia apoi pus ulei nou. ca intre timp mai verifici nivelul si e scazut, no problem, pui mina de completezi nu e necesar neaparat schimbarea integrala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dom'le daca asa scrie inseamna ca aveti dreptate ;)

Am fost dezinformat.

Obs.: Si la broasca e la fel, busonul de golire e cu magnet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi se pare logic ce scriu baietii, partea cu schimbarea, dar spalarea cu kerosen sau alte hidrocarburi nu mi se pare plauzibila decat daca ai desfacut cutia. Ca daca ramane p'acolo benzol si altele si bagi ulei mai mult rau ii faci decat bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la spalatul cutiei de fiat precizez ca era ditamai capacul sus in surburi care iti dadea vedere ampla asupra pinioanelor, precum si 2 busoane de golit. deci mai greu cu ramas solutii inauntru. si apoi daca speli cu diluant sau altceva care nu ataca suprafetele pinioanelor sau simeringuri/garnituri, se poate evapora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pai, nu-i chiar asa, ca zice clar la carte ca ai 3 litri si ca daca dai jos busoanele se scurg maxim 2.5 l deci 0.5 l ramin .. .apoi daca torni 2l de benzen si mergi citiva metri ca sa cureti, benzenul ala se amesteca cu cei 0.5 l ramasi ... si atunci cind pui ulei nou vei avea benzen in ulei ceea ce cum s-a mai spus si inainte numai bine nu face ... doar daca desfaci de tot cutia, sint de acord.

Am vazut intr-o carte de mentenanta doua busoane de scurgere la cutie, (alea de jos), nu una ... o sa ma ma uit acasa ... exista cutii cu 2 busoane, in afara de ala de umplere ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, nu-i chiar asa, ca zice clar la carte ca ai 3 litri si ca daca dai jos busoanele se scurg maxim 2.5 l deci 0.5 l ramin .. .

Am vazut intr-o carte de mentenanta doua busoane de scurgere la cutie, (alea de jos), nu una ... o sa ma ma uit acasa ... exista cutii cu 2 busoane, in afara de ala de umplere ?

1 : cat ulei torni tot atata curge jos garantat !!! ca raman "umezite" de ulei toate cele inauntru e clar dar nu cu juma de litru de ulei ....

2 : da . cele "split" care se desfac in doo de-a lungul axei masinii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salve,

Azi mi am schimbat uleiul din cutia de viteze!

Intai mi am cumparat 3 L ulei Mobilube 1 SHC 75W-90, deoarece mecanicii mi au zis ca desi programul(ETKA + inca unu) imi zice ca trebuie 2 l, ar fi bine sa pun 2.7, 2.8 deoarece ar face bine cutiei si oricum nu afecteaza nimik...in cel mai neplacut caz il da afara!

Apoi mi au ridicat masina si au desfacut 2 suruburi: unu situat in partea de jos(pe unde curge uleiul) iar celalalt situat undeva mai sus, in partea din fata a cutiei INSA a curs doar putin peste jumatate de litru(asa am aproximat noi). Apoi au incercat sa mi puna uleiul cel nou, insa surpriza NU MAI INTRA, IL DADEA AFARA.

Apoi au adus un aspirator si l au bagat in gaura laterala a cutiei(nu in cea prin care curge , situata in partea inferiaora a cutiei) si au tras afara tot uleiul(sper).Furtunul fiind transparent am putut vedea uleiul -> acesta era ffff negru!!!

Apoi au luat o seringa(de vreo 300, 400 ml) si cu aceasta au inceput sa mi bage uleiul cel nou in cutie(initial infiletand busonul din partea de jos).Au bagat cam 1.5 litrii dupa care nu a mai incaput si au inchis "gaura".

Apoi mi au desfacut un al 3 lea buson- situat undeva in partea din fata a cutiei insa foarte sus(acest buson are atasat un contact care cica ar avea rolul sa aprinda farul din spate atunci cand "bagi" in masarlier) si au mai introdus(cu ajutorul unei pompe duble) inca 1, poate 1.3 l ulei => in total 2.6 2.7 L...sau cam asa ceva!

INTREBARE 1: De ce nu s a scurs tot pe la busonul de scurgere?!...am urmarit operatia si dupa parerea mea au lucrat corect.

INTREBARE 2; Este okay modul in care s a desfasurat operatia asa cum am descris o?!

INTREBARE 3: Este okay cantitatea de ulei care a fost pusa in cutie?!

P.S.: Inainte imi intra in viteze foarte bine....doar in masarlier imi agata, insa acum intra "ca unsa" in masarlier.In celelalte viteze nu se simte nici o diferenta...poate are nevoie de ceva timp...sa se obisnuiasca Driver.gif

huh.gif

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca esi intr-o arie gresita. Noi nu avem probleme din astea. Suntem Clasici. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!