Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

vezi ca la motor ar trebui sa fie 3 tampoane..unul in fata si 2 pe lateral, cel putin asa e la mn....trebuie sa ridici masina ca sa poti vedea...iar la cutie sunt 2 tampoane undeva pe lateral, din locul in care incepe timoneria...sunt diferite...cel din dreapta e diferit, nici nu zici ca e tampon

 

cum iti dai seama??ai sa vezi cand le gasesti, sunt ori crapate, ori rupte.

 

ps, daca era vb de tampon de la cutie, cum ziceati mai sus, nu ar fi treb sa intre si mai greu in viteza?

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • lupo_bv

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,stiu ca cele de la motor sunt pe ulei.verifica-le daca sunt curse,murdare de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare! Am si eu o nedumerire. Stiti careva cati dinti trebuie sa aiba capul de planetara dinspre roata la masina mea? Cumva 38 exterior si 27 interior? As lua GKN. Masina mea este 1.9 TDI, AFN,1999. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PE siteurile de piese auto e data asa:

Parte montare : spre roata
Tip c.v. : c.v. manuala
Tip c.v. : c.v. automata
Diametru simering (mm) : 59,5
Dinti exteriori (roata) : 38
Dinti interior (roata) : 27
Lungime (mm) : 97,5
Nr. dinti inel ABS : 45
Specificatie : caneluri interior

Mai verifica si tu, dar in principiu la toate marcile care fabrica piesa e la fel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa schimb burdurii la planetara din stanga, si cel dispre roata, si cel dinspre cutie, si nu stiu de care sa iau.

     I-am schimbat acum vreo 3 ani pe cel dinspre roata, si mi-a iesit colierul de pe burduf dupa vreo 100 de km.

    Am mers inapoi la mecanic, a zis ca a pus burduf original, si a pus alt colier, de data asta din ala simplu, care se infileteaza, si l-a strans f tare.

    Dupa 200 de km, iar a iesit colierul, de fapt, mai bine zis, burduful a iesit de sub colier.

    Eu zic ca problema era din cauza burdufului, care era f tare, aproepe ca plasticul, si poate nu statea prea bine la indoituri (viraje).

    Am mers atunci iar la mecanic, si mi-a pus alt burduf, de data asta unul moale, ala nu a mai sarit, dar acum deja e copt, aproape se rupe.

    Ce tip de burduf sa cumpar? Ce marca? Ala care a zis ca e original era prea tare si sarea.

    Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai bună soluţie: kit burduf original (burduf+vaselină+colier)+ mecanic ce ştie să-l pună (suprafeţele unde vine colierul trebuie să fie degresate - burduful şi planetara - iar colierul se strînge la cuplu cu cleşte special şi cheie dinanamometrică). Cam toate burdufurile se fac acum din termoplast care este mai dur, dar dacă este pus cum trebuie nu ar trebui să fie probleme.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe un topic pe care l am deschis eu la un moment dat am pozat burduful prins cu soricei de plastic.a stat f ok muulta vreme,burduful era insa GKN,si dupa 2 ani de la prima montare incepuse sa prezinte fisuri.

 

a fost inlocuit cu unul luat din reprezentanta,150 ron, cu colierele aferente.

montaj tot in reprezentanta,AVIA, ocazie cu care au stricat un senzor de ABS,dar asta e alta poveste.

colierul nu a fost strans cu cheie dinamometrica.

dar burduful nu era nici pe departe atat de rigid incat sa se intample neplacerile colegului de mai sus.

sper ca am fost si eu de folos,si scuze daca am deviat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc mult pentru sfaturi si pareri.

mecanicul o sa fiu eu de data aceasta si sper sa imi iasa bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca marcă poţi să iei Spidan, Febi, GKN (spre cutie s-ar putea să nu găseşti decât pe original, eu unul la lupozaurul meu nu am găsit pe producător).

Dacă ai stat lângă mecanic atunci când a schimbat probabil ai văzut cum a făcut pt că nu este chiar simplu  plus că îţi trebuie şi o cheie dinamometrică pentru strângerea şuruburilor dinspre cutie şi a piuliţei de la roată (dacă nu o strângi la cuplu rişti să strici rulmenutul). Cleşte poţi lua unul la vreo 100 lei Yato, dar eu mi-am făcut dintr-unul normal, i-am polizat fălcile să fie subţiri să nu umfle ansa aia de la colier şi fiindcă trebuie forţă destul de mare şi controlată folosesc o cheie franceză (din aia care roteşti de mâner), dacă vrei fac mâine o poză. Având în vedere că am stat pe lângă mecanici când au făcut operaţiunea sau am mai corectat eu pot să-ţi explic ce am reţinut. Ţi-ar trebui şi o presă ca să scoţi axul planetarei din butuc, asta dacă nu vrei să foloseşti hammer mode.

Dacă mai ai nevoie de sfaturi suntem prin zonă, până una alta am pus nişte pdf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FanBarcelona

am si eu o curiozitate....ieri dupa prima ploaie sanatoasa cu balti de 30-40 cm in unele locuri , am obs seara cand am iesit la plimbare ca se aude cu preponderenta in partea stanga o ciocaneala mica ca de bieleta terminata...,bieleta este exclusa, capul de planetara e ok...eu zic ca a intrat pe undeva apa insa am aruncat un ochi si nu mi sa parut ceva nelalocul lui. totusi de curiozitatea, capul de planetara dinstre cutie cum suna cand e terminat??

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FanBarcelona

ma scz de post repetat insa, am ascultat mai cu atentie si se aude acest sunet chiar si cand merg drept, si bruschez volanul(uneori), am obs ca daca pun frana tare si caroseria se duce in fata din inertie si atunci se aude (tot uneori), parca vine din stanga , uneori parca il aud si in dreapta...

 careva a mai intalnit aceasta situatie.???

 

p.s am ridicat rotile fata pe cric si in momentul in care piesele de acolo se detensionau se auzea acelasi cloncanit...zic eu ca de undeva de sus insa numai la roata stanga..dreapta nu...

 

p.s2. noi la passat avem vizibil surubul de prindere de sasiu a casetei de directie??ar putea sunetul sa vina si de acolo, ca la renault?

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de atasamente. sunt f explicative.

Spidan am luat ambii burdufi.

inteleg care este cheia franceza, dar cat de mult ai strans cu ea? cum iti dai seama? cum ai folosit-o, ai prins cu ea manerul clestelui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa prinda cu franceza manerul clestelui ??? s-a explicat clar.

 

Trebuie stransa atat cat sa nu miste, la planetare, depinzand de producator se livreaza mai multe feluri de coliere.

Esential este ca din burduf sa nu-ti iasa vazelina.

Coliere stranse cu dinamometrica nici eu nu am auzit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar dacă nu ai auzit, corect aşa se face, poţi citi în ataşamentul de mai sus. Ideea este că scula aia VAG 1682 cam sare de 100 Euro, cine dă atât pe ea?

Se găsesc şi alternative, dar nu aşa de bune.

Treaba este că acele coliere originale, sau cele care vin cu burduful, sunt din oţel nu din fier mort cum sunt cele care se găsesc prin magazine.

Prin urmare pentru o strângere corectă trebuie îndeplinite 2 condiţii: cleştele să aibă fălcile suficient de subţiri ca să nu umfle ansa aia (dacă ansa se umflă şi capătă o formă rotundă se slăbeşte în timp scurt, trebuie să rămână cumva aplatizată ca să-şi îndeplinească funcţia, cine a pus mâna pe un colier a văzut că acea ansă are o nervură care împiedecă deformarea ei) şi a doua condiţie este ca asupra mânerelor cleştelui trebuie aplicată o forţă suficient de mare.

Pentru ultima condiţie cel mai simplu ar fi să puneţi 2 ţevi prelungitoare la mânerele cleştelui dar are incovenientul că s-ar putea să nu fie loc şi în plus este greu de controlat forţa. Eu am preferat varianta cu cheia franceză pentru că se poate aplica o forţă suficientă, este cam greu să depăşeşti o limită şi poţi vedea de aproape cum evoluează treaba sau te poţi opri la un moment dat fără să se slăbească colierul.

Într-adevăr burduful nu trebuie să se mişte deloc şi nicidecum să iasă vaselina.

Cât de tare se strânge? Cam greu de spus chestiunea depinzând de muşchii fiecăruia, eu am strâns până nu s-a mai mişcat, i-am mai dat cam un sfert de tură (nici nu cred că puteam mai mult) şi văd că nu mai iese nimic de vre-un an (colierele fuseseră strânse de mecanic şi tot mai dădeau puţină vaselină). Colierul mic a fost pus puţin strâmb din start şi oricât l-am strâns tot mai lăcrima, aşa că am făcut un fel de manşon ca să nu mai piardă.

Am pus 2 poze cu sculele folosite de mine.

post-40889-0-39338800-1370033094_thumb.j

post-40889-0-06778200-1370033099_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am terminat lucrarea :) .

clestele a trebuit sa-l fac si mai ingust sa incapa acolo unde e colierul mic, si i-am facut si mai subtiri falcile, asa cum am putut.

l-am strans cu mana cat am putut, apoi am pus un mox pe manerul clestelui si am strans cu moxul de maner, forta cred ca mai mare decat cu cheia franceza, mult mai mare.

deja am cam 100 de km, si totul e la loc, si sper sa ramana asa. sunt tare entuziasmat ca mi-a iesit, pentru ca e o lucrare nu chiar simpla, avand in vedere ca am si scos bilele si cusca din capul planetarei ca sa curat vaselina veche, si era sa nu mai stiu cum sa le pun la loc, iar la partea dinspre cutie, nu e ca la passat, tripoda, si nici nu am gasit pe net, este tot ca si la partea exterioara, un fel de cusca cu bile, la care trebuie sa dai jos un capac prima data.

oricum ma bucur ca am facut tot cu mana mea, si cred ca nici un mecanic nu ar fi lucrat asa migalos si cu grija. ma refer ca am lucrat ca pentru mine, nu ca pentru un strain.

va multumesc de sfaturi.

sa aveti un weekend placut.

Ionut

Modificat de johny77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă bucur că ai rezolvat-o.

Sunt mai multe modele de cap planetară, vezi pdf. Unele cu bile altele cu tripodă. Pentru cei care au cu tripodă trebuie însemnată poziţia capului astfel încât să-l pună la fel, altfel apar zgomote şi vibraţii. Nu se pune această problemă la cele cu bile.

Să mai verifici periodic, măcar un timp, dacă mai dă vaselină. În cazul strângerii excesive există şi riscul tăierii burdufului, am păţit-o şi pe asta (pusese nenea mecanicul nişte prelungitoare de peste 1 metru la cleşte aşa că îţi dai seama ce forţă a aplicat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e de tipul 2.

intr-adevar tare de tot am strans si eu colierele, dar sunt destul de rezistente. le-am pus pe pozitie, au un umar, asa ca nu o sa iasa nici vaselina, nici nu o sa sara de la loc (sper, oricum am urmarit, si o sa mai urmaresc un pic sa vad daca totul o sa fie in regula).

am si degresat planetara si burduful pe interior in locul unde se pune colierul, ca sa nu iasa.

ma bucur ca am gasit oameni care sa ma ajute.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La mine cand plec virat stanga de pe loc face urat o planetara,si cred ca este pe partea stanga.am gasit la 220 roni gkn in timisoara si 740 roni originale cu piesa veche la schimb.dupa ce am citit pe forum am vazut ca gkn echipeaza si vw.trebuie schimbate amandoua?sau ar fi mai bine amandoua si stau linistit.

 

astept parerile voastre.multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimb-o pe aia care rontaie.

De ce ai sta linistit ca le inlocuiesti ambele? Burdufurile sunt mai importante decat capul in sine. A crapat un burduf si a apucat sa intre praf, adio cap de planetara. Poate fi el chiar si nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai problema era ca la mine erau duse burdufurile la planetara...dupa care le-am schimbat si dupa vreo 2 luni a inceput sa bata...si ma gandeam daca tot fac operatiunea asta mai bine le schimb pe amandoua ca nu  stiu cat o sa mai tine cel de pe dreapta...capul de planetara...spui ca cele de la gkn sunt bune?sau merita originale?totusi diferenta este enorma de pret,cat costa unu cap de planetara original fac tot inclusiv manopera cu gkn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu GKN am pus deja de vreo 4 ani si n-am probleme.

Eu zic sa-l schimbi pe cel care bate si gata. Oricum manopera o platesti individual pentru fiecare, nu iesi mai ieftin ca ti le schimba pe amandoua.

 

Adica vrei sa spui ca pe pretul unuia original platesti 2 GKN + manopera. Nu doar unul. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cat as da pe un cap original cu banii aia fac ambele parti + manopera.deci sa inteleg ca la mine cand virez stanga careie cand virez dreapta nu face.deci in concluzie este dus capul de planetara de pe partea stanga?oricum peste 2 saptamani ajung si eu in tara si imi comand de la noi capul de planetara ca astia aici nu se mai stiu cu preturile,mi-au cerut pe un cap de planetara mitelli 90 euro si gkn sau spidan 185.sunt belea rau.

capul de planetara are vreo ordine,adica este de stanga si de dreapta?

 

multumesc mult pentru raspunsuri si mai astept sa stiu pe care parte trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stanga.

Nu conteaza pentru care parte il iei, sunt la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am dat comanda la capuri planetara,gkn 220 ron.o sa le schimb pe amandoua "sa stau linistit"(cel putin asa sper)am facut niste drifturi pe zapada asta iarna si poate de acolo mi se trage,sau de la niste curbe mai stranse asa.

 

numai bine si km multi fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drifturile nu influenteaza. Praful sau lubrifierea precara, da.

E o homocinetica foarte rezistenta in capetele de planetare. Daca nu patrunde praful si nu iese vaselina, teoretic nu au moarte.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!