Jump to content

Bloc Motor: Schimb Sau Schimbare Motor Cu Totul?


SIT
 Share

Postare recomandată

Salut, sunt nou in forum, am citit cu interes parerile vostre despre diverse chestii tehnice ( de ex legate de pachetul de drumuri grele ) sau legat de asigurarile casco sau legat de locul unde voi face chip tuning cand rezolv aceasta problema la masina, dar si niste oameni foarte profi de la care voi cumpara si in viitor piese de schimb.

dar va rog sa ma ajutati cu un sfat sincer si daca se poate cu argumente:

Am avut o problema cu blocul motor in sensul ca nu a fost strans bine in suruburile care il fixeaza prin tampoane pe caroserie si una din urechile turnate in blocul motor s-a spart ( in care venea un surub de 10 care il fixa in tamponul de amortizare pe caroserie) . A fost sudata cu argon la loc ( nu bucata originala ci o alta bucata ). Nu stiu daca va tine, merg cu frica oarecum. Mentionez ca la 10 cm mai jos este o alta ureche care e in buna stare, si aceea e fixata in tampon. Aparent sudura arata bine, si tamponul ( amortizorul) motorului sta bine fixat in caroserie. Dar ma chinuie gandul ca s-ar putea rupe din nou, desi motorul pare bine fixat in celelalte tampoane si chiar si in acesta sudat, precum si in cel de la 10 cm de el. Ce variante am?

1. Oare sa il las asa?

2. Sa schimb blocul motor?

3. Sau sa schimb tot motorul?

A mai patit careva chestia asta? Cum ati rezolvat-o? Cum ati rezolva-o?

Motorul este de GOLF MK4, serie ALH 1,9 TDI 90CP , are 160.000 si e extraordinar de puternic. MI-ar parea rau de el ptr ca mai are viata de inca 150.000 cel putin. Ce ma sfatuiti sa fac? Exista specialisti in sudura? As putea sa o refac sudura undeva profesional? Sa schimb blocul motor ( desi costa manopera foarte mult ) ? Sa caut mai repede un motor complet? Ce ma sfatuiti?

Help va rog, dar nu astept o solutie gen vinde masina sau o solutie foarte costisitoare, as vrea mai degraba o solutie sigura si oarecum economica in conditiile date :))

Multumesc tuturor si astept raspunsurile voastre

Daca topicul meu nu a fost postat unde trebuie , scuze si va rog sa il mutati la rubrica corespunzatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa mergi asa si daca se va rupe(nu cred si nu-ti doresc) sa incerci o metoda de sudura profesionista.in caz ca nu se va mai putea reface sudura, sa schimbi blocul.bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Da RZF are dreptate.Daca vrei sa fii linistit dute la un centru profesional de sudura unde au defectoscop cu ultra sunete si poate cerceta calitatea sudurii.Ideea este ca un sudor care stie sa sudeze in argon cu experienta nu prea greseste , adica calitatea suduri este buna deoarece sudura in argon necesita o pregatire foarte buna si cunostinte solide de tehnica sudurii. :)

Totusi nu am inteles din ce cauza s-a rupt urechea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da RZF are dreptate.Daca vrei sa fii linistit dute la un centru profesional de sudura unde au defectoscop cu ultra sunete si poate cerceta calitatea sudurii.Ideea este ca un sudor care stie sa sudeze in argon cu experienta nu prea greseste , adica calitatea suduri este buna deoarece sudura in argon necesita o pregatire foarte buna si cunostinte solide de tehnica sudurii. ;)

Totusi nu am inteles din ce cauza s-a rupt urechea?

Din prostia mea. Noapte. 100 la ora. saritura peste o trecere la nivel cu calea ferata aiurea, din aceea noua cu cauciuc, care in mod normal sunt bine facuta... Asta nu era..... Aterizare. ruperea urechii. retezarea surubului de la urechea de sub prima ureche. Motorul se sprijina cu capacul de la distributie pe contraaripa sau ce e acolo. Capacul se sparge. Distributia freaca de capacul spart. Se aude un zgomot usor, opresc si constat toate acestea. Daca nu se auzea zumzaitul de la distributia care freca, nu ma prindeam. ptr ca nu avea nici un simptom aiurea. Mergea ca de obicei, doar zgmotul acela...

In fine, sudura nu au facut-o profesionisti, ci cei din service ( sa speram ca sunt...). Vreau sa spun ca nu era un atelier specializat. Oi mai vedea. Multumesc ptr sfaturi. Alte opinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Te am intrebat cum ai rupt urechea deoarece daca este bine strinsa nu are cum sa se rupa. Dar atunci cind mergi si schimbi distributia la coltul blocului ca e mai ieftin nu are cum sa stringa puternic suruburile de prindere a tamponului de la motor.

La mine toate suruburile au fost strinse pneumatic, doar de mecanicul sef in persoana.Initial nu am inteles de ce le stringe de doua ori si cu cheia pneumatica in forta...

Incerca sa gasesti un aparat tip defetoscop pt sudura si apoi stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te am intrebat cum ai rupt urechea deoarece daca este bine strinsa nu are cum sa se rupa. Dar atunci cind mergi si schimbi distributia la coltul blocului ca e mai ieftin nu are cum sa stringa puternic suruburile de prindere a tamponului de la motor.

La mine toate suruburile au fost strinse pneumatic, doar de mecanicul sef in persoana.Initial nu am inteles de ce le stringe de doua ori si cu cheia pneumatica in forta...

Incerca sa gasesti un aparat tip defetoscop pt sudura si apoi stai linistit.

Cristianionut aici te inseli. Nu mai merg din anii 80 la coltul blocului. Treaba a fost facuta la un service care apartine unei retele de service-uri. Am mai fost la ei si am fost multumit. Dar este posibil sa fie asa cum spui tu.

Asa am sa fac, am sa merg la un defectoscop. Multumesc pentru post.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tonigri ... exact aceeasi problema am avut-o si eu la vechiul meu Golf 4. Mi s-a rupt urechea de pe blocul motor ... a fost sudata...s-a rupt iar. In final am cumparat un alt bloc motor. Poate la mine nu a fost sudata cum trebuie si d'aia nu a tinut. Cel mai bine ar fi sa te duci la defectoscop si sa vezi daca sudura e cum trebuie ...altfel SIGUR o sa ti se rupa iar ... si daca nu esti atent cand se intampla poti sa iti distrugi toata distributia (cum mi s-a intamplat mie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tonigri ... exact aceeasi problema am avut-o si eu la vechiul meu Golf 4. Mi s-a rupt urechea de pe blocul motor ... a fost sudata...s-a rupt iar. In final am cumparat un alt bloc motor. Poate la mine nu a fost sudata cum trebuie si d'aia nu a tinut. Cel mai bine ar fi sa te duci la defectoscop si sa vezi daca sudura e cum trebuie ...altfel SIGUR o sa ti se rupa iar ... si daca nu esti atent cand se intampla poti sa iti distrugi toata distributia (cum mi s-a intamplat mie).

multumesc pentru raspuns si pentru sfat, asa am sa fac. Ma ajuta experienta voastra sa inteleg ce se intampla cu un motor care functioneaza perfect, dupa ce il desfac. Ma cam doare inima ca trebuie sa intru asa adanc in motor, dar daca trebuie, asa am sa fac. Cat te-a costat blocul motor? Dar manopera? A fost greu? Merge bine acum motorul dupa "interventia chirurgicala"? Sau l-ai vandut pentru ca nu mai mergea bine? multumesc pentru raspuns, ma ajuta mult...

Si o alta intrebare pentru forum: un motor in care se umbla mai da randament? Mai scoti din el ce scoteai? Sau e bun doar pentru fier vechi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca in acel motor va umbla cineva priceput nu va fi nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

daca in acel motor va umbla cineva priceput nu va fi nicio problema.

Daca un doctor te opereaza, mai traiesti? Asta e problema...

la motoarele mai noi nu am auzit de oameni care repara dar la cele vechi exemplu Golf 2 da, iar uni sunt adevarati chirurgi, il fac de nici nu crezi ca e umblat in el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tonigri blocul motor am dat pe el 500 E dupa indelungi cautari, manopera 10 mil + ulei, filtre etc. Masina nu a avut nici o problema dupa ce i-am facut transplantul, dar am vandut-o pe motiv de up-grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bruce, RZF, cristianionut : multam fain, raspunsurile voastre m-au lamurit, multumesc si celorlalti. As spune ca mecanicul meu este doctor de VAG, doar ca acum masina nu e pe mana lui, e undeva in resita. Am sa o duc saptamana viitoare la el si vedem. Va tin la curent Multumesc si celor de la VOLKSPARTS ca m-au ajutat cu o planetara la un pret super. Vreau sa rezolv problema asta cu blocul motor. Apoi as vrea un drum la DL. Voinea. Va multumesc tuturor si as vrea sa vin si eu macar la o intalnire de indata ce verzitura mea va fi pe roti. Circul cu un FORD FOCUS si ma doare tareeeePS Daca va mai vin idei, va rog sa postati. Bruce, unde ai facut transplantul? E ok sa intreb asta aici?

Modificat de tonigri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat blocul motor la mecanicul meu care se ocupa de golf atunci. Asa cum au spus si ceilalti daca mecanicul e priceput nu ar trebui sa fie probleme dupa operatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat blocul motor la mecanicul meu care se ocupa de golf atunci. Asa cum au spus si ceilalti daca mecanicul e priceput nu ar trebui sa fie probleme dupa operatie.

multumesc tuturor pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca se poate inchide

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 years later...

Buna.De curand am o "gaura " cam cât un ou de găină in blocul motor.Mentionez ca masina este un Vw Touran 1.9 Tdi 105 cp din 2008 cod motor Bls.Problema cea mai mare este ca nu gasesc bloc motor pentru că acest model ar avea un filtru de particule sau ceva de genul in plus de modele anterioare.Daca ma poate ajuta cineva cu sfaturi si informatii.

Va multumesc

Razvan

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!