Jump to content

defectiuni tipice la cutia de viteze


bubu
 Share

Postare recomandată

Motivul pentru care deschid acest topic este legat de patzania amicului meu. Din cite stiu, tot de pe forum, cutiile de broasca, daca sint exploatate corect, au o anduranta buna. Totusi, nu sint infailibile, iar dupa 40 de ani de munca dau semne de oboseala. Care sint defectele tipice, care sint cauzele cele mai frecvente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

defecte:

-intrat greu in viteza. cauze :cablu ambreiaj (reglaj, bucla), kit ambreiaj

-huruit, in general in treapta IV. cauza : uzura, lipsa ulei

-agatat la coborirea in a II-a. cauza : sincron uzat

-schimbator care "balangane". cauza :cuplajul de sub bancheta si/sau bucsa de ghidaj din tunel

cam asat stiu eu. completarii!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suficient cit sa-l lamuresc pe om: mi-a spus ca ii balangane maneta schimbatorului. Are o broasca din 64, gri. Nu prea se pricepe, e mai mult pescar decit broscar. A fost cu ea in reparatii pe la Sima.

Multzam!

Mie mi-a facut mici figurine dimineatza, mi s-a parut ca intra mai greu la primele schimbari de viteze, dar pe urma si-a revenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ceea ce am inteles, fara sa vad, punel sa verifice cuplajul de sub bancheta. Daca e slab sau distrus se poate sa nu mai "gaseasca" vitezele.

La tine, probabil ca ai ulei T90 romanesc(tip pamint uleios) si cum deja se faca frigut noaptea e normal sa intre mai greu dimineata ptr ca uleiul e mai vascos pe masura ce se incalzeste intra si mai usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mey... chestia cu balanganitu'.... schimbatoru' de viteze are in capatul din cutie un bolt... la a mea avea boltul mai lung..adica ieshea o bucata afara, care bucata se infigea in nuca aia....am schimbat maneta si-am pus una fara bolt lung (din motive estetice). E! de-atunci tre' sa caut vitezele prin cutie :) Voi trageti concluziile...A! ar mai putea fi patina aia uzata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat in conul cutiei: furca, bucsele si simeringurile

singura problema pe care o am este ca scoate un zgomot mai pregnant la mersul in marsarier, in rest se comporta foarte bine

singurele dereglari aparute si care mi-au facut probleme la bagatul in viteza au fost de curand dar s-au rezolvat cand am constatat ca tamponul fata de la cutie era slabit din suruburi :P => miscari de du-te vino ale cutiei de tipul hatana-ma hatana-ma :D .

in plus geometria schimbatorului de viteze se mai regleaza din placa de sub el in asa fel incat schema H (adica dispunerea in spatiu a traseelor pe unde circula maneta cand schimbi vitezele) sa confere o pozitie cat mai verticala manetei si operarea acesteia sa se produca cat mai central pe tunel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine, probabil ca ai ulei T90 romanesc(tip pamint uleios) si cum deja se faca frigut noaptea e normal sa intre mai greu dimineata ptr ca uleiul e mai vascos pe masura ce se incalzeste intra si mai usor

E clar: trebuie schimbat cu ceva mai acatarii!

Mai am o intrebare: manetele de schimbator nu au acel arc care sa le tina, cind sint la punctul mort, intre viteza 3 si 4, ca la Dacii, de pilda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator

Eu am probleme in momentul de fata si anume: intra greu in a 3-a, trebuie sa imping de 2-3 ori si cum iau piciorul de pe acceleratie sare din viteza. E un chin...Credeti ca e mai usor sa iau o cutie SH buna sau merita sa o desfac si sa vad ce are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU te grabi sa maruntesti masina imediat ce ai adunat-o din batista. Verifica mai inti sistemele de actionare, despre care s-a discutat mai sus: maneta, bucsa, cuplaj. Uleiul fu schimbat de cind o ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator

Ulei schimbat acu 200 km, nu cred ca e de la astea pt. ca in celelalte viteze intra bine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te conforma stilului "hai sa desfacem tot" cand poate fi vorba doar de un mic reglaj. verifica cuplajul de sub bancheta, verifica reglajul manetei (din placa de sub cele 2 suruburi ce tin maneta prinsa pe tunel). verifica starea tampoanelor cutiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te conforma stilului "hai sa desfacem tot" cand poate fi vorba doar de un mic reglaj. verifica cuplajul de sub bancheta, verifica reglajul manetei (din placa de sub cele 2 suruburi ce tin maneta prinsa pe tunel). verifica starea tampoanelor cutiei

Domnilor, cam de cand s-a deschis forumul asta am constatat tendinta generala de a rezolva orice mica dereglare prin tot soiul de metode fantastice: dat jos motorul, desfacut chiulase, demontat cutia si facuta bucati, eventual scoasa carapacea de pe sasiu. Ca pana la urma buba sa fie o dereglare a unui sabot, sau sarirea papucului de la claxon.

In general VW, oricit de vechi, sint chiar VW , deci niste masini fiabile, si, asa cum spunea cineva in alta parte, majoritatea nu sunt niste adunaturi de piese s/h, ci sunt chiar ele, alea iesite din fabrica, sigur, cu cateva consumabile schimbate. A porni totusi de la ideea ca o masina VW, chiar daca are 30-40 ani are mai totul rupt prin ea, mi se pare exagerat. Poate sa aiba, sigur, daca ala care a avut-o inainte a fost animal.

Tot invirtitul in jurul cozii din topicul acesta (ca si in alte topic-uri din pacate ) n-are chiar niciun sens. Si chiar e pacat ca apar tot soiul de sfaturi distructive cand de fapt abordarea corecta e cu totul alta. Pe care citiva chiar au spus-o: se porneste prin eliminarea cauzelor cele mai probabile: distrugerea tampoanelor din cauciuc de la cuplajul de sub bancheta spate sau distrugerea bucsei din plastic din tunel, prin care trece tija de legatura. A doua cauza posibila: schimbarea pozitiei patinei, care se rezolva prin simpla slabire a unor suruburi. Apoi, alta cauza banala ptr. care n-ai nevoie sa schimbi cutia sau s-o desfaci este, asa cum a spus Victor, banala dereglare a buclei pe care o face cablul de ambreiaj. Alta cauza, un pic mai putin banala, ar fi defectiunea vreunui element al ambreiajului. Cutia este ultima care se strica in toata povestea asta !!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:ok: :ok: :ok:

AMEN BROTHER!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator

OK, m-am mai linistit daca voi ziceti ca astea ar putea fi niste cauze pentru care mi se intampla lucrurile alea la cutie, lucruri care sincer ma deranjaza ffff tare. Maine o sa verific tot ce mi-ati zis voi si va tin la curent. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inchide totusi geamul, sa nu racim :D :bounce: :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator
inchide totusi geamul, sa nu racim :D :bounce: :P

:P :P :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare !

Dupa ce am mai reglat cate ceva ( bucsa sub bancheta, arcul care tzine schimbatorul mai lungit oleaca' ), nu mai haraie la schimbat viteza din marsarier in viteza 1. Am mai strans un pic bowdenul de ambraiaj si acum merge ca ceasul, pana ajung la viteza a 4-a din care sare daca motorul e turat mai cu curaj. De fapt sare oricum dupa un timp.

Stie cineva care ar fi problema ?

O fi dus diferentialul sau altceva ?

Numai in a patra am problema in rest functioneaza perfect schimbatorul. Inca n-am ajuns sa piscalesc sau sa vad in ce stare e bucsa aia sau ce e din tunel de langa schimbator( NU sub bacheta din spate ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca este foarte importanta si pozitia schimbatorului in locas... normal se noteaza pozitia initiala si apoi se deplaseaza stanga-dreapta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Dupa ce am mai reglat cate ceva ( bucsa sub bancheta, arcul care tzine schimbatorul mai lungit oleaca' ), nu mai haraie la schimbat viteza din marsarier in viteza 1. Am mai strans un pic bowdenul de ambraiaj si acum merge ca ceasul, pana ajung la viteza a 4-a din care sare daca motorul e turat mai cu curaj. De fapt sare oricum dupa un timp.

Stie cineva care ar fi problema ?

O fi dus diferentialul sau altceva ?

Numai in a patra am problema in rest functioneaza perfect schimbatorul. Inca n-am ajuns sa piscalesc sau sa vad in ce stare e bucsa aia sau ce e din tunel de langa schimbator( NU sub bacheta din spate ).

Diferentialul e ok. Iti sare din viteza datorita uzurii. Pinionul de a patr-a ori trenul (nu stiu exact care) este uzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine sarea din a IV a cateodata in special la denivelari. Cand am dat jos motorul am constatat ca se desfacusera suruburile la jugul motorului si practic motorul se misca cu tot cu cutie in sus si-mi scotea din viteza. Din cate stiu la broasca nu are jug la motor dar poate sunt duse tampoanele pe care se sprijina cutia ..... Zic si eu :) . :P La asta mai nou intrata in familie imi sarea din marsarier (cutie ultra mega uzata si in care se umblase :P ) dupa ce s-a rupt furca am schimbat-o cu totul si am scapat de problema. Sfatul meu este sa NU umblati in cutie! Decat daca aveti solide cunostinte si sculele necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Dupa ce am mai reglat cate ceva ( bucsa sub bancheta, arcul care tzine schimbatorul mai lungit oleaca' ), nu mai haraie la schimbat viteza din marsarier in viteza 1. Am mai strans un pic bowdenul de ambraiaj si acum merge ca ceasul, pana ajung la viteza a 4-a din care sare daca motorul e turat mai cu curaj. De fapt sare oricum dupa un timp.

Stie cineva care ar fi problema ?

O fi dus diferentialul sau altceva ?

Numai in a patra am problema in rest functioneaza perfect schimbatorul. Inca n-am ajuns sa piscalesc sau sa vad in ce stare e bucsa aia sau ce e din tunel de langa schimbator( NU sub bacheta din spate ).

sare din a patra pentru ca eshti psycho si mergi tare cu ea si saracuuuuuutsa cere a 5-aaaaaaaaaaa :Driver: :lol:

Modificat de vavi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!