Jump to content

Golf 5 Tsi 140 Cp


TIESTO
 Share

Postare recomandată

@kasius - asa stiam si eu ca la viteze mari de peste 140 km/h abaterea este mai mare si cam in jurul valorii de 10km/h....

@George B - omule motorul TSI face toti banii si e super ( e o parere subiectiva ) ... singurul lucru care poate fi usor "deranjant" este faptul ca trebuie sa ai grija de el cum trebuie si benzina care tre sa fie de calitate in rest numai si numai de bine. sa raspund punctual si la intrebarile tale : - motorul nu este deloc zgomotos ba chjia as putea spune ca la relanti este super super silentios, in schimb la regimuri mai inalte se aude ( daca stii sa asculti cum trebuie ) cum lucreaza turbo suflanta dar este un sunet extrem de placut ...

Nu am fost atent sa vad la 130km/h la ce regim este dar cred ca pe undeva intre 3000 rpm si 4000rpm - data viitoare cand merg cu ea la drum lung sunt atent si o sa iti dau pm...

Cuplul mare de 220 Nm il simti inca de la 1750 rpm exact ca la carte si prin oras asta e foarte placut si relaxant .Oricum masina e beton iar motorul pentru cat e el de "mic" poate foarte multe ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

motorul de pe GT are la 120 3000 rpm si cam la 3500 140km/h... deci pe la 3200-3300 ar fi 130-ul... nu stiu daca se pastreaza rapoartele si la 140bhp, nu as crede...

la peste 120 se aud eventual anvelopele pe asfalt si atat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stef, eu voiam sa ma lamuresc. Oricum daca o sa refaci testul sa fii atent si cu grija :somnmare: .

Si, eventual, sa faci teste si la viteze mai mici: 50 km/h, 100, 120 si 140 km/h. Sa vedem care ar fi eroarea. Chiar si ochiometric, tot a iesit cam mica oricum ar fi. Cred ca masina respectiva avea rotile mai mari si in acest caz cred ca la 50-60 km/h eroarea de vitezometru ar fi cu -X km/h. Adica daca pe bord arata 50, in realitate sa aiba 55-60 km/h.

E doar o ipoteza, pentru ca nu stiu daca acum mai este valabila aceasta regula cu toata electronica asta, insa la daciile vechi tatal meu lua radare la greu pe faza asta. Pina s-a enervat si l-a pus pe politai sa ii citeasca viteza cind pe bord ii arata 50 si cind politaiul ii spunea ca are 50 pe radar si el vedea viteza pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati cu un GPS, e destul de precis in masurarea vitezei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

sau varianta mea... cu un radar, eventual la 4 dimineata pe Splaiul Unirii...:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca motorul asta ... 1.4 TSI (ar putea fi numit si TFSI ?) este cel putin un ideal in materie de motoare pe benzina cu cilindree mica, de fiecare data cand intru pe configurator VAG aleg 1.4 140 CP si diverse configuratii, de curand am vazut ca s-a introdus si cel de 125 CP (pe site) dar 122 CP in realitate (pe volkswagen.de sau luand KW in considerare).

E clar, va manca doar benzina de calitate acest motor .. indiferent de cati CP are. Despre performante, consider ca sunt mai mult decat decente (sa nu mai zic de cel 170 CP) .. si la toate astea se mai adauga taxa mica de 1a inmatriculare, asadar e conform celor de mai sus un motor ideal !

Probleme reale a avut cineva cu el, ma refer cu intrari in service si nervi .. nu detonatii de la benzina proasta :) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca motorul asta ... 1.4 TSI (ar putea fi numit si TFSI ?)

Pai 1.4 TFSI e cel de 122 CP (lipsit de compresor). Deci... :D

Si in Austria se practica impozitarea la caii putere nu doar in Franta...

Adevarul e ca probabil asta e cel mai judicios sistem de impozitare.

La noi un posesor de E klasse 200 Kompressor (185 CP) in valoare de, sa spunem 50000 euro (nou), plateste impozit mai mic decat posesorul unui Opel Vectra SH 2.2 DTI (102CP) in valoare de 7000 euro (bineinteles ani diferiti de fabricatie).

Insa eu zic ca nu se vor schimba prea curand aceste chestiuni (Vosganian nu are timp sa gandeasca).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme reale a avut cineva cu el, ma refer cu intrari in service si nervi .. nu detonatii de la benzina proasta :) !

Si detonatiile acelea tot probleme reale sunt. Posesorii care au mai avut probleme sunt sigur ca nu au alimentat de la nu stiu ce benzinarie uitata de lume si imi este teama sa nu patesc si eu acelasi lucru. Am mare grija de unde pun benzina dar cine stie ce bafta am sa incurce aia butoaiele si ma aleg cu o comanda de segmenti, supape etc.

Motoarele FSI cu supraalimentare sunt foarte bune dar pt ca locuiesc in Romania stau cu inima stransa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul de impozitare din Franta e bazat tot pe cilindree. In Belgia e bazat pe putere.

Impozitarea in functie de cilindree are menirea de a descuraja motoarele mari care de obicei au si un consum mai mare si polueaza mai mult. N-as putea spune ca e lipsit de logica sistemul asta. Nu cauta sa descurajeze puterea, ci consumul si poluarea.

Detonatiile FSI-urilor sint normale, nu sint dependenta de benzina cred eu. Nu mi-as face griji. Pina acum nu au fost probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intreb cand Romania o sa copie pe sora noastra Franta si o sa bage impozite pe masini si in funtie de CP, atunci nu cred ca o sa mai fie o sfaraiala prea mare cu TSI-ul. :) Sper totusi sa nu le vina ideea asta prea curand! :Driver:

Asta nu e doar in Franta ci cel putin si in Austria.

Si mie mi-ar conveni sa se bage legea si la noi ca eu nu suport cu 1.9TDI 90CP (bine cam 125 reali :blink: ) sa platesc RCA si alte chestii mai mult ca o masina de 170CP sau chiar 260CP. Pe vremuri cand cam toate masinile aveau motoare aspirate asta (cilindreea) era un indicator de putere dar nu mai este de mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei cu motoare 1,4 TSI 140 Cp, ce consumuri de carburant aveti? Cat costa reviziile si la ce intertval se fac? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consuma cat vrea el :)) Eu am cam 9% in medie acum. (mixt). Cam 12-14 in oras daca e aglomerat. ( bucuresti ). Cam 10-11 in Buzau.

Eu am facut prima revizie la 10.000 si am schimbat 3 filtre (polen, aer, ulei) + ulei (castrol 5w40) + inspectie vizuala ( sau ce se face ) si a fost cam 3.4mil.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa-nteleg ca se face la interval de 10000 km? Daca a costat pana in 4 milioane este super ok, parerea mea, sub 5 mil. nu am auzit pe nicaieri, cred ca nici la Dacia :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul e super ok la TSI si el poate ajunge si la valori foarte mici daca nu "dai" in masina . eu am scos seara pe la 21:00 cand orasul era liber medie de 5.9 pe BC iar in aglomeratzie maximala cu aerul pornit si trafic infernal de tip bara la bara maxim atinge 9.5 - 10 ceea ce cred eu ca este super pentru ce stie el sa faca .

Bine inteles ca daca o tzii numai la 5000 rpm si mergi ca nebunul cu ea consumul poate ajunge si la 15 dar un astfel de regim nu este unul normal ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11-13% in oras 6-7% in afara

4000 km prin Europa 6.8% consumul mediu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare care poate pare stupida: se simte scadere de putere cand merge aerul conditionat? Am un prieten cu un Zafira 1.8 140 CP si pana si la el se simte, cumva la benzinare se simte oricum? Acest motor 1.4 TSI nu este un motor de cursa lunga? Adica nu rezista la fel in timp ca alte motoare datorita fortei pe care o dezvolta? Deja am ajuns in situatia in care cilindreea sa nu mai conteze, cum era la americani, cilindreea e mare si "horsii" putini, cel putin asa era pe vremuri. Eu in 1996 am cumparat un ford fiesta pe care-l am si acum, si la vremea aceea motorul pe care-l are de 1250 cmc cu 75CP era ceva revolutionar, iar acum la cei 130k km pe care-i are nu pot spune ca am probleme decat ca papa un pic de ulei. Oare aceste turbine, compresoare vor avea sansa sa cada ca si la diesel?

Modificat de poe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat o parere la topicul G5 1.4 75cp, conform careia un benzinar de puterea respectiva are probleme cu clima, in situatia de solicitare maxima(temperaturile actuale 37-43 gr.C). Totodata mi-am exprimat convingerea ca un motor de 140 cp nu ar avea probleme, chiar daca este pe benzina.(cuplu mare la turatii joase) Are probleme TSI-ul cu puterea din cauza climei? M-as mira... Diesel-ul tine clima mult mai bine, datorita valorii de cuplu disponibila la turatii joase. Cat despre compresoare si turbine cu Dumnezeu inainte. Nu vad de ce turbina de pe TSI ar fi mai protejata decat una pe un diesel!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, pentru cei care aveti TSI(140/170 cp), in cazul in care ati fost la munte (mers mai mult in panta cu masina incarcata) vi s-a parut ca trage mai greu sau ca performantele motorului scad din cauza cilindreei relativ mici?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce conteaza la un motor e ce putere dezvolta. E irelevant daca ii scoti din 2L sau 1.4L.

Atata timp cat ai acelasi cuplu la acceasi turatie motoarele(masina) se vor comporta IDENTIC! (asta daca cele 2 masini sunt identice complet in rest).

La mine se simte sub 2000rpm clima, mai bine zis cand o opresc pt ca merg tot timpul cu ea. Seara, dupa 11-12 imi place sa merg cu geamul deschis si atunci inchid clima si se cunoaste o idee.

La la peste 2000 nu se cunoaste mai deloc.. sau nu imi dau eu seama.

Oricum ECU opreste clima automat cand simte ca are nevoie de mai multa putere. (opreste vine vorba).

Revizia se face din 30 in 30mii, iar la fiecare 15 mii se schimba uleiul.

Cat de fiabile sunt nu stiu.. eu am ~17000km si pana acum nici o problema. Insa "lumea" vorbeste pe la spate ca nu ar fi fiabil. Asa ziceau si de FSI.. si golful meu 1.4fsi are acum ~75.000km fara absolut nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica revizia se face din 30000km in 30000km si uleiul se schimba la 15000km?? Sa-nteleg ca din 15 in 15 mii schimba doar uleiul si filtrul si din 30 in 30 celelalte consumabile? Ciudat. La majoritatea masinilor intervalul de revizii totale (adica ulei filtre etc.) este la 10000km sau 15000 km. Intr-adevar stiu ca in alte tari revizia se face la interval de 30000 km dar sincer mie mi se pare foarte mult sa tii uleiul 30000km. Si la noi oricum filtrul de aer si combustibil mai mult de 15000km nu le-as tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Obligatorie e revizia la 30.000km si schimbul de ulei la fiecare 15.000. Si la noi si afara.

Ca tu sau io facem revizie completa la 10.000km.. e altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu simt ca motorul pierde din putere cu clima pornita la nici un regim de lucru fie el sub sau supraturat ...la motoarele supraalimentate nu se simte pierde de puterea , ea se resimte mai mult la motoarele aspirate ....

Cilindreea mica nu trebuie sa fie un fel de sperietoare ca foarte multa lume spune ca motorul nu este fiabil pentru ca este mic dar asta este o prostie .... fiabilitatea este dependenta direct de regimul de lucru al motorului si nu are nimic de a face cu cilindreea ....de aia motoarele de tip mac sunt mai rezistente ca au regimul de lucru mediu sub cele de tip mas ....

Modificat de rfh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Netflow & rfh, multumesc pt info, asa stiam si eu, depinde de puterea dezvoltata, dar am auzit tot felul de discutii de la "specialisti" si vroiam sa aflu si raspunsuri de la owneri.

Thx!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

in alta ordine de idei, am studiat configuratorul de pe site-ul romanesc si am descoperit ca:

- apare echiparea Edition30 desi nu se mai comanda dat fiind ca de luna asta (cred) vin modelele 2008 deci nu mai este valabila chestia cu 30 de ani

- au aparut motoarele de 1.4 TSI de 122 si 140 pe CL... 140 era dar 122, cel doar cu turbina este noutate (desi la nemti este de ceva timp)

- la echiparea GT, a ramas doar TDI-PD 170 bhp...

Am o singura intrebare si va rog sa ma ajutati/corectati... nu mai vad pe nicaieri TSI-ul de 170bhp... ori voi avea o masina cu motor exclusivist... ori (fingers crossed) voi avea vizite dese prin service... citind ce scria concitadinul meu Netflow nush pe unde, tind sa fiu mandru :rolleyes:

LE: corectie... motorul in cauza a aparut la GTSport... my bad...

LE2: dat fiind ora tarzie cred ca am postat intr-un topic nepotrivit.... my bad no2 cu scuzele de rigoare...

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vazand ce se scrie despre acest motor TSI si ca foarte multi colegi considera ca avand cilindreea mica acest motor e mai "handicapat" vreau sa mai adaug si eu cate ceva si anume ca performantele dinamice ale unui vehicul sunt direct proportionale cu puterea dezvoltata de motor, turatia de lucru si invers proportionale cu masa autovehiculului .

Cine se teme de acest motor doar pe considerente de cilindree greseste si nu cunoaste inginerie.

Singurul lucru de care te poti teme dar si aici cu rezerve este faptul ca fiind un motor de turatie in utilizare excesiv sportiva si functionare preponderent la regim inalt de turatie se poate ajunge la scaderea duratei de viata dar asta este valabil pentru orice motor de orice tip care este exploatat necorespunzator ...

In general un motor lucreaza pe durata vietii doar maxim 10-15% din perioada la regim apropiat de regimul de putere maxima in rest se lucreaza la regimuri inferioare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!