Jump to content
Sign in to follow this  
GIZMO

Cutie Tiptronic

Recommended Posts

GIZMO

Un prieten merge luni dupa un Audi A4 2.0Tdi Tiptronic. Imi puteti spune va rog cum funcioneaza aceasta cutie?

m024.jpg

mai exact fiecare punct P; R (intre P si R este ceva?) N; D; S. ce se face si ce nu se face..

:P nu am putut face topic la Intrebari frecvente si nu am gasit nimic cu search.

Share this post


Link to post
Share on other sites
WNS

Cutia despre care vorbesti tu este "MULTITRONIC", nu "TIPTRONIC".

Este mai evoluata decat tiptronic. Se poate spune ca este bunicul DSG-ului.

P= parcare

R= reverse (inapoi)

D= drive (mersul in mod complet automat)

S= sport

Cand maneta este in pozitia "D", daca o impingi spre dreapta vei putea schimba treptele de viteza manual. "+ si -"

Intre P si R nu mai este nimic, doar un martor luminos ce iti va aduce aminte sa tii piciorul pe frana.

Este o cutie de viteze excelenta, schimbul treptelor de viteza este aproape insesizabil.

Felicitari pt alegere!

Edited by WNS

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO

Masina e a unui prieten. Faza ciudata e ca in anuntul de pe mobile scrie Tiptronic si arata in poza ca si cea postata de mine. Merci de info dar vroiam sa aflu mai multe de cum se foloseste modul P de exemplu, e raspunsul acceleratiei mai slab sau cum? Parca masina se opreste si se porneste intotdeauna in N.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dany

modul P este pt parcare....se foloseste cand opresti motorul...

Share this post


Link to post
Share on other sites
WNS

N inseamna "neutru". P este parcarea iar in aceasta treapta tebuie cuplata cand opresti si parasesti masina. Dar o poti porni in aceasta, chiar o poti cupla si cand stai la semafor( treapta P ), masina va fi imobilizata, adica daca te afli pe o strada inclinata nu o va lua la vale. Acest lucru se va intampla daca esti in treapta N.

Masina se opreste si se porneste intodeauna in treapta P (parcare).

Daca masina are cinci trepte atunci cutia este tiptronic, iar daca are sase este multitronic. Cel putin asa stiu eu, sper sa nu ma insel !

Edited by WNS

Share this post


Link to post
Share on other sites
imircea

Cred ca te inseli... masina este Tiptronic.

Multitronic este cutia cu variatie continua si nu are, practic, trepte... rapoartele variaza continuu

Share this post


Link to post
Share on other sites
gynel

Trebuie sa o conduci. Daca la mers normal, acceleratie in crestere fara bruscari simti cum schimba vitezele atunci e tiptronic, daca nu simti nimic, ea crescand in viteza dar turatia ramane constanta, atunci e Multitronic.

Daca dai pe modul manual atunci vei vedea un nr presetat de viteze pe care le poti folosi. La multitronic sunt 6 si mai nou 7 presetari.

Din layout-ul din habitaclu nu poti sa-ti dai seama, modelele mai noi au acelasi aranjament.

Mai este si cartea service care da codul cutiei dupa care te poti orienta in ETKA de exemplu.

Daca e 2.0 TDI si are quattro atunci e Tiptronic. Multitronic nu e compatibila cu quattro.

Edited by gynel

Share this post


Link to post
Share on other sites
kome

Salutare. Eu am un Passat cu tiptronic doar ca eu nu am S-ul de la sport. Eu am P R N D 4 3 2 si +/- daca din D dau spre dreapta. Stie cineva la ce folosesc pozitiile alea 4 3 2 ? In ca ceva....am luat masina din Germania si cartea masini nu e pe romaneste. Stiti cumva unde pot gasi pe net o carte a masini sa mi se potriveasca la modelul meu ? Am un Passat B5.5 (3BG) 2003 1,9 TDI 131 CP si cutia v-am explicat-o mai sus.

Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
skodita100

ciudat cu faza asta . triptronic sau multitronic .... eu am dotariel de fabrica cu 0G7 - TIPTRONIC

cod GWW in etka zice ca ste constantly variable automatic gearbox with 7 plate cluch adica multitronic?

Share this post


Link to post
Share on other sites
skodita100

o sa fac astazi o diagnoza si o sa pun aici ce SW are si ce HW

Share this post


Link to post
Share on other sites
skodita100

gata am facut

Address 02: Auto Trans

Part No SW: 8E2 910 155 L HW: 01J 927 156 HT

Component: V30 01J 2.5lTDI RdW 3271

Coding: 0000001

Shop #: WSC 10190

No fault code found.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xxnelu
Component: V30 01J 2.5lTDI RdW 3271

Este multitronic.

LE: este suficient ca, despre o problema sa scrii intr-un singur topic (ai mai scris si AICI)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mastabac

exista mai multe variante de cutii automate pe lumea asta...

dar toate denumirile care se termina in ***TRONIC sunt cutii manuale chioare (cu trepte, cate vrea producatorul) la care se ataseaza niste servomecanisme hidraulico-electrice comandate de un calculator. Calculatorul asta este cel care pe baza unor senzori stie cand sa apese sau sa dea drumul la ambreiaj, sa schimbe vitezele, mai are si autoblocant pentru diferential uneori (butonul cu steluta de zapada) si/sau butonul S (sport) care schimba la turatie mai mare (si in kick-down, si in mers normal). problema e ca cu cat se invecheste incepe sa o ia razna si cel mai bine e daca auzi ceva zgomote ciudate in mers (la plecare de pe loc, franare sau oprire) e sa ii faci masinii vant cat mai repede :icon_thumright:)) nu de alta, dar in Romania nu gasesti electronisti si programatori in servisuri capabili de a repara asa ceva. si nu sunt singurul incercat, intrucat am fost si sunt un fan al automatizarii.

mai sunt cutiile hidramate.... generatie pe moarte, nu se mai fabrica, foarte greoaie, dar are raspuns instantaneu (in ciuda la tot ce se povesteste pe forumuri ca automatele sunt lente pt. ca schimba foarte greu... FALS ! (asta e valabil pentru cutiile ****TRONIC, si nici aici pentru toate). avantajul acesttor cutii este ca sunt de sine statatoare, nu au calculator aferent, totul se face automat dintr-un circuit hidraulic cu supape dublusens care lucreaza pe diferente de presiune. se strica cutia, dai banul, o schimbi si mergi in continuare. asta a fost bucuria mea pana mi-a murit, macar am tras de ea la maxim :) acum o sa trec pe manuala, nu de alta, dar are mai multe trepte. Dezavantaj : pentru a face circuitul hidraulic de comanda la mai mult de 4 viteze cutia devenea prea complicata. asa ca nu se putea face o masina si de oras si de drum intins (cu avantaje de cuplu si consum in ambele regimuri de mers). Alt avantaj e lipsa completa a ambreiajului, acesta fiind inlocuit de o pompa de transfer a energiei de la motor la cutie. Orice s-ar spune despre pierderile acestui convertor, eu personal l-am gasit cel mai smooth si fin controlabil ambreiaj incercat vreodata.

CVT (cutia fara rapoarte cu transmisie continua) e alta inovatie deja larg utilizata. in loc de roti dintate foloseste niste conuri rotative care in functie de unghiul dintre ele schimba in permanenta raportul fara a pierde contactul. uzura cam rapida, dar constructia usoara si deja multe jucarii ATV pe langa masini au inceput sa o utilizeze.

Motorul Electric : asta nici nu mai are nevoie de cutie, doar de circuitul de comanda care ii da curent mai mult sau mai putin, are cuplu maxim la orice turatie si nu trebuie intrerupt contactul cu roata niciodata pe durata accelerarii. Foarte controlabil si eficient, dar inca nu sunt acumulatori pe masura lor ieftini pe piata. (((vezi www.teslamotors.com)))

daca vreti sa aflati cate ceva despre ce nu stiti va recomand www.howstuffworks.com. Acolo am aflat multe si daca urmezi linkurile sunt bine documentate... atata sper sa stiti engleza.

hai, bafta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Symphony4

Am vazut de curand doua cutii de A6 desfacute complet: una era o cutie manuala, plina de roti dintate, pinioane, alta era o cutie Tiptronic ( e mea, era defecta ), nu are nici un pinion sau roata dintata, are doar pachete de discuri si toate sut comandate in presiune de ulei de blocul de valve. Cam mare diferenta intre ele, n-as spune ca Tiptronic-ul e tot o cutie manuala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vi_escu
. Stie cineva la ce folosesc pozitiile alea 4 3 2 ?

Va multumesc

Limiteaza functionarea cutiei in modul automat la max. 4 3 2 trepte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Petros

Schimba viteza pana la nr. respectiv a 2-a, a 3-a, a 4-a. E bine doar 2-3 sa folosesti in pante sau drum greu. Eu de 2 ani am Tiptronic si am folosit 2 pe un drum cu gheata si polei si a fost ok, se tura fara sa schimbe. In rest e bine pe D. Atentie mare la ulei. Trebuie obligatoriu schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
moby007
Salutare. Eu am un Passat cu tiptronic doar ca eu nu am S-ul de la sport. Eu am P R N D 4 3 2 si +/- daca din D dau spre dreapta. Stie cineva la ce folosesc pozitiile alea 4 3 2 ? In ca ceva....am luat masina din Germania si cartea masini nu e pe romaneste. Stiti cumva unde pot gasi pe net o carte a masini sa mi se potriveasca la modelul meu ? Am un Passat B5.5 (3BG) 2003 1,9 TDI 131 CP si cutia v-am explicat-o mai sus.

Va multumesc

cu 4-3-2 poti sa faci frana de motor super bine. daca in mod manual nu te lasa sa schimbi a 2-a pt ca viteza ar fi prea mare, aici nu se intampla acelasi lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NicuA8

Salut am si eu un AUDI A8 2005 d3 4e 3.0tdi stage 1 

As vrea sa resetez cutia si throttle aligneament daca stiti despre ce vorbesc fara VCDS se poate? stie careva toata operatiunea? am vazut gen ceva pedala la fund contactu 10 secunde si asa mai depararte! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mik15

ai nevoie de vcds, asta cu pedala mi se pare ceva empiric care nu cred ca are vreun efect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri