Jump to content

o adevarata clasica... broscuta cu ochelari.


aldracu
 Share

Postare recomandată

mai baieti.. eu sunt un fan infocat al broscutei cu ochelari... split.. brezel...sau cum ii mai zice.... nu asta conteaza. stie careva una in stare de functionare? sau una paraginita... indiferent starea... acu e momentul sa iasa la rampa....

in viitor as vrea sa am asa ceva.... chiar daca sta in garaj fara acte...

mersi. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Fikat

    13

  • bubnoff

    4

  • citroends21

    4

  • ricacristea

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si nu poti sa sudezi o traversa pe luneta, sa-ti faci split? :(

Nu cred ca mai gasesti asa ceva in Tzara Romaneasca, daca o fi fost vreodata... Probabil au fost demult topite, iar din ele s-au facut Dacii...

Din cite stiu, cele mai multe broaste au venit in anii '60, ca masini SH, pe urma au fost importate oficial, VW a avut si service la Ciclop. Fosta Militzie a avut broaste in dotare. Cel mai vechi exemplar de broasca pe care l-am vazut eu era pe la Piatza Lahovary, de vinzare. S-a discutat la un moment dat pe forum despre broasca asta care avea semafoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca intervin ... ref. la Broasca din Lahovari - o aveam si eu in vedere. Era din 1952 si pornea la cheie ... Avea un motor asa frumos. Din pacate n-am avut bani. A fost cumparata, sau a ajuns la fier vechi. :( Stie cineva unde a ajuns ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1952? Jeez! Tipiii de la magazinul de piese de la Botanica mi-au spus ca mai e cineva care are o bropasca din 54 si care cumpara in mod constant piese de le ei. daca ia piese, atunci probabil merge si cu ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o broasca veche si paraginita (parca era cu luneta din doua dar nu sunt sigur) in curtea atelierului de incarcat tuburi de oxigen din Berceni, in spate la CET Sud. Asta primavara era acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa iti spun sigur, am fost cu un prieten sa isi umple tubul de oxigen.

Mergi pe strada Luica (pe care merge 102), cea care este in capetele bulevardelor Obregia si Brancoveanu. Dupa ce treci de Brancoveanu, venind dinspre Obregia, faci undeva stanga, mergi cam 150m si faci dreapta. Pe partea stanga este o statie de oxigen. In curtea alora era broscuta.

Dar arata ca vai de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnilor, broscuta din Lahovari a fost curtata si de mine o perioada, din pacate fara mult succes, era intr-adevar o piesa pt restaurat, motor original si repere in proportie de 85-90%, in talon era trecuta 1960, dupa cunoscatorii de pe forum se pare ca era 1959. in nici un caz 1952 :)

Pretul era derizoriu ( 600$ ) dar un dracusor m-a pus sa negociez si uite asa am pierdut-o. Adevarul este ca aveam si un mic stress referitor la cam multe fiare acumulate si cumulate :12: Mentionez ca batrana doamna avea in casa proprietarei inclusiv capace de roti in stare foarte buna, portbagaj exterior pt broasca ( daca va uitati pe net gasiti poze cu broscute din vremea respectiva purtand portbagaje subtiri si curbate, parca facute din sarma ) . Piesa de rezistenta o reprezenta radioul pe lampi, inca functional !

O piesa tare frumoasa :?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa imi aminteam ca a spus doamna :12: Acum, probabil ca am gresit. La radioul ala ma uitam si eu cu jind... Si eu am negociat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmmm... pai voi la 600 mai negociatzi?????? grrrr... io nici n-am avut curaj sa intreb.... ma gindeam la vreun pretz de 4 cifre.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut una din 51 dar avea luneta ovala .Avea probleme cu capul de sasiu.Trebuia restauratew complet si nu aveam resurse.Am vazut un singur "Bretzel" aici in Brasov.Era complet si original.Tachometru era enorm si indicatiile erau pe dos decat la ale noastre.Avea doua torpedouri mai mici unul pe extr.stanga si unul pe extr. dreapta.Deci ca sofer aveai torpedoul personal!!!.Insa se cerea luna de pe cer.Pretul de strigare a fost 10.000 DM la care s-a neg 9.000DM.Asta a fost pe vremea marcilor!Dupa care acum un an cred a scazut la 1500USD. Dar nu aveam nici banii astia.Intre timp copiii au avut grija de masina ca s-o faca covata,sa-i smulga bratele semnalizatoare.Sa va mai povestesc?Oricum pana la urma s-a dat.Asa ca am ramas la ovaliul meu din '57

la care mai strang diverse piese cum ar fi:un volan alb cu stema mare aurie,stopuri mici mici rosi si rotunde si radio 6V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

ha! am gasit topicul asta si m-am decis sa il readuc la viata...

cateva updateuri:

broscuta de la Lahovari a fost cumparata de o persoana care nu e pe forum, intre timp a ajuns epava, goala carcasa pe roate, si intr-un fel sau altul, mai mult sau mai putin... la mine :D

Claudiu a gasit pina la urma si stopurile rosii mici, volanul alb cu stema mare aurie, si chiar si radio pe 6v si totusi mai are de lucru la ovalul din 57.

de ovalul din 54 de care se vorbeste vag... cine stie. au aparut ceva ovali in bucuresti, poate cel negru cu rosu, poate cel galben cu rosu, sau poate vreunul pitit in vreun garaj.

eu m-am facut cu o broasca din 52... au trecut aproape 4 ani de cand am deschis topicul asta. inca nu e ce trebuie dar e 52 si atat conteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prea de puritani topicul :D . E o placere sa vezi un oval ori un split pe strada. Dar se pare ca toate sunt la reparat ori in garaj pitite.

Cate sunt pana la urama in Bucuresti si aiurea?

Eu am vazut una in Bucuresti. Un oval cu Rag-Top. Era foarte ruginita si cam distrusa. Totusi am vrut sa o cumpar in vederea restaurarii. Se gasea pe o strada de langa aia cu gazu`, cum vi pe linia lu` 15, de la Budapesta spre parc, pe stanga chiar inainte de a ajunge la aia cu gazu`

Mai traieste masina? Stiu ca a cerut o suma mare pe ea. Si mai avea in curte un fier vechi, parca un 2 CV ceva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovali din ce stiu eu:

la cluj unu visiniu metal chinuit, plus cel al lui tudor.b din 53

ala galben la odorhei la care erau si poze aici

langa cluj 54le care era la citroends21, si unu negru la restaurat

in bucuresti al lui george53, ala rosu cu galben, unul negru cu laterale rosii si am mai auzit de unul din 53-54, confirmat.

in buzau cel al lui lucian de pe forum din 55-54

la rm valcea un oval pozat intr-o curte

la timisoara mai multi, unul cel putin era de vanzare, bleu

la baia mare 2 ovali, cel galben MM XX PIF si inca unul

la slobozia un oval 55 al lui UVe

la brasov cel al lui oaxclaudiu din 57

pe retromobil mai vad 2 bucati un 54 si un 57

split:

al meu 52,

pe samba e la registru din 1944 in romania un "beetle on kubelwagen chassis" ceea ce ar fi ori KDF or Kommandeurwagen.. insa nu este nici un alt detaliu in afara de seria de sasiu, si eu personal nu am auzit de masina asta.

zvonuri

la buzau se pare ca e/era o broasca cu 2 gemulete mici pe spate..neconfirmat.

pina acum 17 bucati ovali, 2 pre 53... altcineva poate stie de mai multi ?

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in brasov a fost in anii '90 un brezel culoare verde inchis. a fost adus la un mecanic intr-un sat de langa tarnaveni pentru a il pune pe picioare. masina a fost apoi dusa in austria.

brezelul a apartinut unui doctor din brasov. informatia e sigura. 100% a fost un brezel. omul a descris foarte bine toate caracteristicile brezel-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alte detalii despre splitul din buzau mai ai, mihai? poate mai sap eu pe urme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

informatie noua: cica pe la intrarom prin curte ar fi o broasca cu semafoare. ma gandesc ca e vreun oval. omu care mi-a zis de ea spunea ca a plecat in primavara de acolo si masina era tot in curte in spate undeva, nemiscata de ani. cica era a unuia cu porecla Zaher care cerea la un moment dat vreo 5000 de dolari pe ea, ca are un fel de atestat de originalitate ceva de la fabrica. o sa incerc sa intru pe la intrarom prin curte sa vad despre ce e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de "splitul" dn buzau am auzit doar ca ar fi o broscuta cu luneta mica impartita... omul mi-a zis ca a zacut mult timp intr-o curte undeva .. si apoi cand am insistat sa spuna mai multe a zis ca nu mai e nimic acolo, ca nu locuieste nimeni in curtea aia. acu nu stiu daca omu a zis doar asa la impresie artistica ori chiar asta a fost adevarul .. cert e ca dupa ce am insistat sa vin sa vad si eu omul s-a dat la fund... ca nu are timp, ca nu stie sa explice exact... si a ramas undeva in aer discutia, la stadiul de vinat inorogi cu corn in frunte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in timisoara mai sunt 2 ovali... un pre 55 si un 56 ragtop. restul au disparut in timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de "splitul" dn buzau am auzit doar ca ar fi o broscuta cu luneta mica impartita... omul mi-a zis ca a zacut mult timp intr-o curte undeva .. si apoi cand am insistat sa spuna mai multe a zis ca nu mai e nimic acolo, ca nu locuieste nimeni in curtea aia. acu nu stiu daca omu a zis doar asa la impresie artistica ori chiar asta a fost adevarul .. cert e ca dupa ce am insistat sa vin sa vad si eu omul s-a dat la fund... ca nu are timp, ca nu stie sa explice exact... si a ramas undeva in aer discutia, la stadiul de vinat inorogi cu corn in frunte...

da' cine e omu'? broscar buzoian sau ...?

stiam si eu o curte cu 2 broaste sub prelate dar nu prea imi vine sa cred ca era vreuna split. una sigur avea talpi de elefant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

am primit poze cu un split... din 1950-1951... standard. nu o sa pun poze cu el decat daca cel care mi-a dat pozele isi da acordul. cert e ca masina nu mai e... si nu a fost exportata. :D si a avut pe ea TOT original, mai putin aripile, care erau tot vechi dar model mai nou si in stare buna. asta e... am aflat si de cea mai veche broasca din tara, pina acum cativa ani. :D

PS tot =bare, tampoane bara, capote fata si spate, manerase, macarale geam, usi, scaune, pedalier, motor... fusta spate si pp ca si fata.

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, dar totusi cum de nu a cumparat-o cineva inainte sa ajunga la remat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pina una alta... facem din topicul asta un registru pre 58? o sa scormonesc pe acasa dupa toate pozele care le am cu masinile pre 58 care sunt/erau/au fost zarite prin tara. cei care au poze pot sa contribuie aici. pozele care le-am primit pe mail de la persoane care sunt in curs de a cumpara masinile ori mi-au cerut confidentialitatea nu sunt postate aici si nici nu le trec in registru decat daca isi dau persoanele acordul.

pe cat se poate as vrea sa editeze fiecare numerele masinilor, cel putin pentru cele ale caror proprietari nu ii cunoastem sau nu is pe aici pe forum. am zis pre 58 ptr ca dupa 1958 sunt destul de multe masini ramase. ovaluri si in jos.

actualizare "registru"

Fikat 1952 Ploiesti

Tudor B. 1953 Cluj Napoca

George 1953 Bucuresti

langa cluj 54ragtop (ex citroends21)

Lucian 1955 Buzau

Ultimuvenit 1955ragtop Slobozia

Bucuresti 1956ragtop

Paolo 1956 Bucuresti

MMXXPIF 1957 Baia Mare

Weiss 1957ragtop Baia Mare

Claudiu 1957 Brasov

la cluj unul visiniu metalizat, chinuit, modificat

galben la odorhei 1956-57 la care erau si poze aici

Medgidia oval modernizat pe camp, epava 1956

langa Cluj oval negru la restaurat

Bucuresti ala rosu cu galben, era pe forum la tehnic topic, poate are cineva pozele

Bucuresti, negru cu laterale rosii 55-57

Bucuresti, 53-54, confirmat.

Rm Valcea un oval pozat intr-o curte.

Timisoara mai multi, unul cel putin era de vanzare, bleu, era si pe mobile.

Pe site retromobil mai vad 2 bucati un 54 si un 57.

la epave in forum 56-57 ragtop argintiu.

in Bucuresti pe linia lui 41 oval fara acte.

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hihihi... un fel de ... club exclusivist?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!