Jump to content

Pana Prostului


CypN
 Share

Postare recomandată

Salut!

Dupa cum zice si titlu am patit-o azi. Imi dau cu pumni in cap si cu tesla in ... , insa nu tare pt ca am ceva circumstante atenuante :lol: : am eroare pe senzorul din rezervor, insa masina am luat-o de doar 3 saptamani si a facut o gaura insemnata in buget asa ca am zis ca-l schimb io mai incolo. Calcul cu BC consum mediu*km facuti nu l-am facut pt ca nu stiam ca fiecare item din BC se reseteaza separat iar consumul mediu a ramas de la vechiul proprietar.

Ideea e ca am plecat azi spre serviciu si am zis ca fac plinul de la un OMV de pe drum, nu de la statia fantoma de langa mine, insa dupa vreo 4 km a inceput sa clipeasca becul de bujii incandescente... Pun mana repede pe tel si-l sun pe mecanic care mi-a zis ca azi are toata ziua programari si daca pot, sa ma intorc sa las masina la el si se uita maine. Din pacate nu am mai apucat sa ajung la el :rolleyes:. Nu erau bujiile de vina, ci am ramas fara motorina.

Dau telefon, aduce tata 10L de motorina, o punem in rezervor, astept un pic, las contactul mai lung pt ca stiam ca ar trebui sa fie o pompa electrica in rezervor care sa amorseze circuitul (la Fabia - motor ATD am), dau la automat, insa degeaba... Pompa din rezervor ori nu exista, ori nu lucreaza, pe furtunul de tur intre filtru si pompa era o bula mare de aer. M-am chinuit vreo 20 de min, dupa care am renuntat pt ca nu am vrut sa raman fara baterie. Dau sa caut inelul pt tractare, insa nu e in masina asa ceva, cel de la tata de la Reno evident ca nu se potrivea. Singura solutie, dat telefon si chemat o masina de la o firma de tractare cu platforma. Venit ala, dus masina la mecanic, incercat acolo cu alimentare directa, insa nici poveste. Bateria deja obosita, invartea insa nu avea turatie suficienta. Pana la urma am lasat masina acolo, eu m-am dus acas, am luat Fabia si am venit la munca. La service au pus bateria la incarcat si m-au sunat peste vreo 2 ceasuri ca dupa ce au aerisit totul a plecat fara probleme, au facut o tura cu ea si merge in regula.

Ca si costuri:

$$$ - 100RON platforma (fara factura, cu factura era mai scump si nu merita chiar daca o bagam pe firma si recuperam TVA) + vreo 2 ore de manopera la service ~50 RON

timp - vreo 3.5-4 ceasuri

nervi - grupa mare

griji - "daca are si alta hiba?", pt ca te cam mananca sa dai un purcoi de bani pe masina si la nici o luna sa ai pb. chiar daca am verificat-o cat de bine am putut inainte s-o iau (un test de drum de ~2h si ~100 km + VAG-COM + un tinichigiu cu mine).

Ca urmare, deja le-am zis la service sa-mi comande plutitorul ala nenorocit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vezi, as suntem noi, mergem pe principiul lasa ca merge si asa. De cele mai multe ori merge, dar nu pana la capat.

Bine ca s-a rezolvat relativ usor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa din rezervor ori nu exista, ori nu lucreaza, pe furtunul de tur intre filtru si pompa era o bula mare de aer.

salut,pompa electrica de motorina au PD-urile,al tau nu este PD.ai avut mult aer in sistem(injectoare,pompa)de aceea a pornit greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plutitor ? Din cate stiu la Audi senzorul masoara nivelul motorinei masurandu-i rezistenta ohmica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plutitor, flotor, sau ce-o fi, sa masoare ce-o sti el: ohmi, watti, aperi numa sa mearga.

Serios vorbind, din comoditate si pt larga intelegere i-am zis 'plutitor'. El este de fapt un senzor de nivel al combustibilului (eng:Fuel Level Sensor)

Eroarea stocata este asta:

00771 - Fuel Level Sensor (G)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Si by the way, pana si la Dacie ii zicea plutitor chiar daca Dacia mai avea unu prin carburator... masura valoarea unei rezistente: in fct de cat urca plutitorul contactul se facea mai sus sau mai jos pe o spirala care se presupunea ca este un conductor electric omogen, pe baza formulei R = ρ * l / S, unde

ρ (ro) = rezistivitatea conductorului

l = lungimea conductorului

S = suprafata sectiunii transversale a conductorului.

Desi la Dacie e tehnologie de acu tz-spe ani banuiesc ca multe nu s-au schimbat la capitolul asta.

Din cate stiu io doar la trabant aveai o tija etalonata pe care o scaldai in benzina+uleiul de amestec din rezervor (OT: super masinute trabanturile pt vremea lor :icon_thumright: )

Modificat de CypN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plutitor, flotor, sau ce-o fi, sa masoare ce-o sti el: ohmi, watti, aperi numa sa mearga.

Serios vorbind, din comoditate si pt larga intelegere i-am zis 'plutitor'. El este de fapt un senzor de nivel al combustibilului (eng:Fuel Level Sensor)

Eroarea stocata este asta:

00771 - Fuel Level Sensor (G)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Si by the way, pana si la Dacie ii zicea plutitor chiar daca Dacia mai avea unu prin carburator... masura valoarea unei rezistente: in fct de cat urca plutitorul contactul se facea mai sus sau mai jos pe o spirala care se presupunea ca este un conductor electric omogen, pe baza formulei R = ρ * l / S, unde

ρ (ro) = rezistivitatea conductorului

l = lungimea conductorului

S = suprafata sectiunii transversale a conductorului.

Desi la Dacie e tehnologie de acu tz-spe ani banuiesc ca multe nu s-au schimbat la capitolul asta.

Din cate stiu io doar la trabant aveai o tija etalonata pe care o scaldai in benzina+uleiul de amestec din rezervor (OT: super masinute trabanturile pt vremea lor :icon_thumright: )

Am aceiasi problema cu senzorii de motorina - e un defect clasic de audi quattro. din cauza cardanului rezervorul este impartit in trei si sunt trei plutitoare - senzori pentru motorina. unul il gasesti in portbagaj in fund sub o oala de tabla neagra, iar ceilalti doi sunt sub bancheta din spate - stanga dreapta . Ala din dreapta este atasat de sorb asa ca trebuie mare grija sa nu dezamorsezi iar pompa de injectie. Am intrebat la Audi si costa in jur de 800 ron setul de 3 senzori. Bineinteles cand vrei sa umbli la senzorii de sub bancheta din spate trebuie sa ai putina motorina in rezervor ca altfel iti curge pe jos cand incerci sa desfaci capacul de la senzori.

Daca gasesti undeva mai ieftin te rog spune-mi si mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,pompa electrica de motorina au PD-urile,al tau nu este PD.ai avut mult aer in sistem(injectoare,pompa)de aceea a pornit greu.

1.9 TDI cod motor ATD are 74kW (~ 100CP) si este PD. Pumpe Duse.

Nu cunosc exact metoda cea mai buna de reamorsare a PD-urilor insa stiam ca pompa electrica de medie presiune ar fi trebuit sa amorseze circuitul de alimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a mers mereu cand am schimbat filtru de motorina daca umpleam filtru cu motorina.

Altii au pus fara si au omorat bateria. Pana nu au umplut filtru nu au reusit sa o porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul de service scrie clar ca la schimbarea filtrului cel nou se umple cu motorina. Cine face altfel, o face pe riscul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la quattro...rezervorul este impartit in trei si sunt trei plutitoare - senzori pentru motorina.

Bun, se poate schimba numai unul sau trebuie schimbati toti trei? Eroarea este asta:

00771 - Fuel Level Sensor (G)

Daca gasesti undeva mai ieftin te rog spune-mi si mie.

La service mi-au spus ca senzorii astia nu-i gasesc decat pe original si cel de pe sorb e vreo 170 RON (asta fara adaosul service-ului si TVA). Deocamdata doar asta l-au comandat.

Nu cunosc exact metoda cea mai buna de reamorsare a PD-urilor insa stiam ca pompa electrica de medie presiune ar fi trebuit sa amorseze circuitul de alimentare.

Pompa aia "face minuni" ca sa zic asa: cand mi-au schimbat filtrul de motorina la fabie, nu l-au umplut cu motorina. I-am intrebat daca trebuie amorsat si am vrut sa bag nasu sa vad cum si de unde se face (la reno, 1.5 dci din cate stiu, aveam un furtunas cu un fel de seringa in cap de unde scria in carte ca se amorseaza dupa o pana de combustibil sau un accident la care masina taie alimentarea). Insa au zis ca nu e cazu pt ca e treaba pompei electrice din rezervor, care se si aude dupa ce pui contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ce a spus colegul RZF, la nonPD nu exista o astfel de pompa, daca s-a golit filtrul de motorina trebuie dat la cheie pana se umple iar sau umplut "de mana". Doar la PD pui contactul si lasi asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!