Jump to content

Modificarea Instrument Cluster-ului la Skoda Octavia


ender
 Share

Postare recomandată

doamnee...

rvacaru, fa-ma sa inteleg. te-ai apucat sa lipesti pe placa fara sa scoti mufele de la bord? cine te-a invatat ma asta? bai, tu ai impresia ca lipesti cu super glue? ai inebunit? prietene, ai grija ca asa distrugi ceasurile..

nu mai faceti bai prostii dastea

scoti cheia din contact, scoti mufele, bagi mufele bagi cheia in contact. clar!

e posibil sa fii ars ledurile dar.. fratioare... lasa-te de electronica daca nu te pricepi, mai bine dai banii unuia care stie decat sa-ti dai foc la masina.

la skoda fabia e ca la golf, passat, octavia, poti vedea cu ochiu liber polaritatea, dar daca nu esti expert iei aparatu si masori. dar fara sa fie ceasurile mufate pe masina. si nu mai dati solutii gen scoate borna de la baterie. astea se faca cu ceasurile fara sa fie puse pe masina.

Modificat de Mihaitza83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • Replies 444
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    93

  • bn64and

    53

  • sinn3r

    29

  • pop cristian

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sunt din Botosani si ma intereseaza si pe mine sa schimb ledurile din bord . Sa imi pun ceva pe rosu. Unde as putea sa le montez ? La un service Skoda ca masina o am inca in garantie ? Cam cat ajunge toata schimbarea ?Mentionez ca am o Skoda octavia Tour 1.9 TDI . Multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare

sant din cluj si as vrea sa schimb si eu IC pe alb cu acele rosu. unde as putea sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doamnee...

rvacaru, fa-ma sa inteleg. te-ai apucat sa lipesti pe placa fara sa scoti mufele de la bord? cine te-a invatat ma asta? bai, tu ai impresia ca lipesti cu super glue? ai inebunit? prietene, ai grija ca asa distrugi ceasurile..

nu mai faceti bai prostii dastea

scoti cheia din contact, scoti mufele, bagi mufele bagi cheia in contact. clar!

e posibil sa fii ars ledurile dar.. fratioare... lasa-te de electronica daca nu te pricepi, mai bine dai banii unuia care stie decat sa-ti dai foc la masina.

la skoda fabia e ca la golf, passat, octavia, poti vedea cu ochiu liber polaritatea, dar daca nu esti expert iei aparatu si masori. dar fara sa fie ceasurile mufate pe masina. si nu mai dati solutii gen scoate borna de la baterie. astea se faca cu ceasurile fara sa fie puse pe masina.

Din pacate am vazut doar acum "interpelarea" ta. Si iti sunt dator niste explicatii se pare.

In primul rand eu nu sunt "bai" si "mai" cu tine, ca nu imi aduc aminte sa ne fi tras de chiloti in gradinita.

In al doilea rand se pare ca nu ai prea inteles ce am facut eu (te rog citeaza unde am scris eu ca am scos borna si am lipit direct pe masina). Nu ca ar fi important pentru mine ce crezi tu, dar n-as vrea sa ramana si ceilalti in ceata.

Pe placa am lucrat in casa, la caldurica, evident dupa ce am scos mufele din spate, si evident contactul a fost pus la sfarsit dupa ce totul a fost reconectat.

Daca in viata de zi cu zi ai de-a face cu tampiti, nu inseamna ca suntem toti la fel :)

PS: Masina inca merge bine, lumineaza toate LED-urile, no problems. Nu am stricat ceasurile mai rau decat le-a facut VDO.. cablaj corodat la masina de 5 ani... e cam nasol as zice...

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt din Botosani si ma intereseaza si pe mine sa schimb ledurile din bord . Sa imi pun ceva pe rosu. Unde as putea sa le montez ? La un service Skoda ca masina o am inca in garantie ? Cam cat ajunge toata schimbarea ?Mentionez ca am o Skoda octavia Tour 1.9 TDI . Multumesc .

man, nimeni de la skoda sau de la alt service, reprezentanta n-o sa-ti schimbe ledurile alea..

daca faci lucrul asta trebuie sa intelegi ca ai sa pierzi garantia pe electrica..( asta daca nu stii pe cineva pe la service cand ti se face revizia).

asteapta sa iasa din garantie in cazul asta...

rvacaru:

"Iar ca sa nu raman dator cu explicatii legate de ledurile mele moarte din IC, iata cauza:

dupa 2 ani in care 4 bucati au stat stinse, am desfacut IC si am constatat ca ledurile merg. Si am luat circuitul la pas si am tot analizat. Problema era un traseu intrerupt _exact_ sub kleberul cu versiunea SW/HW (o fi atacat adezivul placa?). Se vede in poze. Am conectat capetele traseului cu un fir si ledurile "scanteiaza" din nou?

tu ai folosit cuvantul adeziv, deaia am facut referire la super glue..

in fine.. singurele probleme pe care le-am gasit la ceasurile de bord in general au fost lipituri reci la mufele principale si atat.

daca imi aduc bine aminte passat-urile de 97-98 au avut probleme cu ceasurile de bord care s-au rezolvat destul de repede printr-un mic artificiu..

asta am gasit-o la vreo 3-4 passat-uri din anii respectivi..

iar faptu ca tu ai avut un traseu intrerupt asa cum apare in pozele tale mie mi se pare ca alta e problema si nu cei de la vdo sunt responsabili..

apropo.. am avut si eu un traseu de genu ala aparut la un ceas de logan nu de skoda si din cauza unui scurt facut de surubelnitza mea :rolleyes:

bafta..

Modificat de Mihaitza83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba de adezivul cu care VDO a lipit un sticker cu versiunea placii (se si vede un pic de hartie ramasa mai jos). Exact unde fusese lipit a aparut coroziunea. Daca esti specialist si te uiti pe poze, o sa vezi ca nu prea arata bine cablajul, e predispus la coroziune/intrerupere in mai multe locuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

cat a costat toata treaba cu manopera?

as vrea sa schimb si eu IC tot asa pe alb cu rosu.

numai ca nu am gasit inca pe nimeni care sa faca asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut .Da si tu cautare pe google la zextar ai niste nr de tel acolo .Sunt doi baieti care se ocupa,masina o fac acasa la ei undeva pe sos viilor. Pretul e undeva la 3-3,5 mil nu mai stiu exact dar stai fara grija din punctul de vedere al demontarii-montarii la tot ce e pe acolo. Nu se va cunoaste nimic(zgarieturi) Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

mai nou fac si eu asa ceva adica sa va schimb smd-urile.... cine e interesat am preturi atractive

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

cum se scot acele la passat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun le-am scos, dar cum le calibrez?!?! benzina si apa sunt decalate 5 mm in plus, iar vitezometru si turometru 1 cm in jos...deci

cum se poate cu ajutorul vag-com-ului?!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ati desfacut rama neagra de la ceasuri? unde sunt cleme de jos pozitionate ca eu nu am reusit sa o dau jos, poate cineva sa puna un clip?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari! Sunt nou pe forum. Rog scuze si intelegere daca gresesc. As dori sa stiu si eu cate leduri sunt la bord pentru lumini, cate pentru ace si aproximativ cate pentru celelalte. Am vazut combinatia de alb si rosu care mi-a placut si vreau sa stiu cate sunt albe si cate rosii. Multumesc pentru intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sory. Am rezolvat problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Daca tot vorbiti aici de bord.. nu imi vinde si mie cineva ceasurile cu totu ? Eu sunt ala prajit de fulger si imi caut piese .. imi cer scuze daca e off topic :(:-s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o rugaminte ,spuneti-mi si mie cum inlocuiesc iluminarea la ac/viteza ac/zona ac,am reusit sa imi schimb luminile peste tot numai acolo nu am reusit sa scot acea consola ,si poate nu va vine sa credeti dar am pus pe ceas si pe butoanele masinii leduri smd de la tastaturi de telefoane mobile.m-am impotmolit la acele rotite de la aerul conditionat

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca nu are treaba cu IC, acolo e un singur bec, tragi de butonul de viteze in afara pe pozitia 2 si vezi becul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La inlocuirea cadranelor, mare atentie la pozitia acelor inainte de a le scoate. Cateodata dau mari batai de cap la remontare. Chiar si scoaterea lor e dificila. In unele cazuri ti-e frica sa nu se rupa (se mai intampla), asa de intepenite sunt. O furculita folosita pe post de parghie poate fi de ajutor, sau poate doua surubelnite finute actionate simultan in puncte diametral opuse.

Vitezometrul si turometrul (motorase pas cu pas) sunt relativ simplu de reglat, pe cand acele la temperatura apa sau ulei, presiune ulei, combustibil, (care functioneaza pe principiu inductantei electromagnetice), etc. iti pot imbogatii vocabularul pana le dai de cap. Oricum le poti regla aproximativ tinand cont cum aratau inainte, dar cu greu exact ca inainte.

Eu unul, mi-am imbogatit vocabularul cu cateva ace care aratau aiurea dupa remontare.

Vitezometrul si turometrul (cel putin la mine) se regleaza in felul urmator:

Se fixeaza acul pe ax (nu conteaza pre mult pozitia exacta, dar de preferat din ce pozitie l-ai scos, adica aproape de "zero"), se roteste acul in sensul acelor de ceasornic pana la ora "7" aproximativ (chiar fortat un pic cu simtul masurii) dupa care se rasuceste invers pana in pozitia de "zero" fara a o depasi. Impingeti cat mai aproape de baza acului, nu de varful lui, sa nu-l rupeti.

Cel de temperatura e cel mai greu. Nu poti decat sa-l fixezi sa arate 90 de grade decat atunci cand esti sigur ca motorul e pe undeva pe acolo. Fixezi acul la 90 (nu-l rotesti, ci il infigi pe pozitie) cu bordul conectat dar desfacut (fara geamul de plastic). Mai poti citi temperatura cu Vag-Com sau cea de pe climatronic, cine are.

Cel de baterie e relativ usor deoarece te poti ghida dupa un voltaj de aprox 12-12,4V fara motor pornit si aprox 14,5V cu el pornit. Acelasi procedeu ca mai sus cu bordul conectat dar desfacut geamul. Un aparat de masura ca etalon este de preferat.

Cel de combustibil il poti regla sa arate prima [cenzurat] rosie atunci cand ti se aprinde becul de avertizare combustibil. Bineinteles imediat dupa ce s-a aprins desfaci bordul ca mai sus, si infigi acul pe pozitia dorita.

Cu cel de temperatura ulei e mai problematic. Nu prea ai dupa ce sa te iei decat de o citire cu Vag-Com, sau sa-l fixezi sa-ti arate aproximativ ca inainte. Aprox. intre 80 si 100 de grade cand e motorul cald (la o temperatura ambienta de aprox 20 de grade fara a forja excesiv motorul inainte). Asta doar in linii mari.

Un sfat din ce-am observat pe pielea mea:

Acele de la ceasurile de temperatura, baterie, combustibil, etc, pot fi scoase in doi pasi:

1. Se scot cam 3/4 de pe ax, iar ele se vor misca liber spre stanga sub pozitia de "zero" aratata cand sunt infipte complet. Ele au o piedica care le tine pe pozitia de "zero". Daca acul este scos partial, piedica lui nu mai are efect si ca urmare acul are o noua pozitie de "rest". Notati (faceti un semn) sau fotografiati noua pozitie a acului pentru a le infige in aceasi pozitie la remontare; dupa ce sunt infipte pe pozitie, doar un sfert, se rotesc spre dreapta (ele find fixe pe ax) atat cat piedica sa permita introducerea completa prin apasare. Mai este o piedica si pentru maxim. De fapt piedicile astea ii dau gradul de libertate al acului, ii fixeaza minimul si maximul. A se intelege ca acul nu sta in pozitia minima sau maxima numai datorita electromagnetismului. Pozitia de "rest" a acului este diferita de cea de zero aratata cand este pe pozitie infipt. Sper ca m-am facut inteles :) .

2. Se scot complet.

Daca toata operatiunea se poate face doar cu Vag-Com, as fi si eu curios!

Postul meu se vrea o atentionare nu o descurajare :D

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare - tinand cont ca se sustine ca verdele e cea mai odihnitoare culoare, dupa ce ati modificat si aveti atat rosu, alb, albastru... nu e deranjant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu este. Chiar mi se pare mai odihnitoare albastru cu rosu.

Modificat de vioami
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Culorile primare ale ochiului uman sunt : rosu verde si albastru. Toate celelalte oboseste ochiul uman deoarece acestea se obtin din combinatia celor 3 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Curlorile lumina principale sunt intradevar rosu verde si albastru (RGB), iar rosu galben si albastru sunt primare doar in cazul vopselelor, pigmentzi etc.( dar sa nu ne abatem de la topic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!