Jump to content

AMORTIZOARE


victor_hey
 Share

Postare recomandată

Propun sa incercam sa reconditzionam un amortizor de directzie. Are cineva unul stricat? Ma gandesc sa fac la "gura" lui o bucsha filetata, alamita de corp, si un capacel port-simering care sa se fileteze in aceasta bucsha.... Dikisul e de gasit simering nou, daca cel vechi e stricat, restul e parfum....

Ulei pot eu face rost de la serv., ideea e sa vad daca au si nou, sau daca e recuperat sa fie limpede macar...

<{POST_SNAPBACK}>

E cam pierdere de vreme cu reconditionarea pentru ca :

- de obicei amortizorul are ori sementi ,ca la piston ,ori segment de teflon si daca nu ai originalul pentru inlocuire mai ales la banda de teflon se poate face 3,14 pe el de amortizor :rolleyes:

-daca se intimpla sa fie totul ok si trebuie inlocuit numai uleiul ideal este sa recuperezi ulei de la un alt amortizor,sau si mai ideal sa ai ulei de amortizor,conform STAS....,pentru ca altfel fierbe,face spume ,etc si iar se face 3,14 pe el :P

- daca este suficient de uzat vetzi constata ca axul a jucat destul de zdravan in amortizor si afacut ceva santuri si din nou ajungem la aceiasi concluzie 3,14 pe el :P

SOLUTIA = AMORTIZOR NOU :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alexserb2000

    4

  • ricacristea

    4

  • 13 Todesengel

    3

  • sergiup

    3

E cam pierdere de vreme cu reconditionarea pentru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este sa o lasati balta

eu m-am umplut de spume mai cebva decat uleiul pe care l-am pus in amotizor

daca ar fi sa mai fac o data asta pt cineva pe bani as lua cred ,dublu fata de cat face un amortizor nou

au niste segmenti, niste garnituri de cauciuc, pe care daca nu le gasesti la dimensiune e fix k k, nu 3,14

chin mare,am ajuns la concluzia ca mai rau te rupi daca te carpesti!

bafta in tot ce intreprindeti,..........

si cu intarziere dar mai bine decat nicioadata...sarbatori fericite!!

celor care mai aveti./....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

...am condus in aceasta saptamina BMW cu arcuri sport si amortizoare facute la "mesterul"de care v-m zis.Au trecut 7luni de la "operatie'si zau,sint ca noi.Concluzia:ieri mi-am dus si eu amortizoarele fata de la Golful pe care mi-l "'pregatesc"la aceiasi persoana.Operatia este destul de complicata,omul umbla si la supapa de pe fundul amortizorului,le modifica tijele pt.arcuri sport,etc.Fara gluma,am discutat cu el si e super.Daca doreste cineva,il pot ajuta.Transforma niste amortizoare obisnuite si uzate in super amortizoare sport fara probleme,si nu cere mai mult de 700.000(fara scurtarea tijei!!!).Daca i se pare mult cuiva,uitati-va cit costa niste amortizoare intr-adevar bune,nu gunoaie gen Monroe,cum mi-am cumparat eu de`aici si mi-am pus prima data..3 luni le-am tinut pe masina,si asta nu ca Monroe ar fi o firma proasta,dar se pare ca in romania firma nu este decit in inscriptia de pe cutie...indiferent ca's amortizoare,ulei,set de motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar eu vreau sa le intaresc pe ale mele care sunt noi (NEUZATE) deci e vorba ca nu au pierderi de etanseitate doar lichidul sau/si valvele (cum or functiona amortizoarele astea??! - ca principiu..) lor. Am sanse sa obtin un rezultat bun si longeviv? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel
dar eu vreau sa le intaresc pe ale mele care sunt noi (NEUZATE) deci e vorba ca nu au pierderi de etanseitate doar lichidul sau/si valvele (cum or functiona amortizoarele astea??! - ca principiu..) lor. Am sanse sa obtin un rezultat bun si longeviv?  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Exact asta a fost si situatia mea.Deci raspuns DA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
Merg de Wartburg 353. Nu stiu pentru care broaste.

Dar ideea este alta:

ca sa ai o suspensie eficienta trebuie sa pui amortizoarele care au fost calculate pentru masina ta, deoarece la calculul amortizorului se tine cont de coeficientul de elasticitate al arcului fiind putin probabil sa nimeresti de la alta masina un amortizor care sa lucreze cum trebuie cu arcurile(barile de torsiune) pe care le ai tu, deci nu e suficient "sa se potriveasca la gauri si lungime"

a pus cineva vreodata amortizoare de wartburg la broscuta, la modelul pana in 66....???

cum se comporta?

se pare ca nu m am lecuit cu ambreiajul de wartburg... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus eu pe un 1200 din 65 amortizoare de oltcit, de fata

pe fata era putin cam rigida, spate ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragos timariu

Boge a fost si pe a mea si siau facut treaba super bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de amortizoarele Gabriel care se gasesc acum, are cineva vreo parere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca pentru brotaci ai nevoie de telescoape mai moi, nu telescoape sport, ca si asa cu barile de torsiune scutura in draci. La alea sport iti face creierul si posteriorul TERCi.

Daca vrei sa folosesti amortizoare refacute se poate atata timp cat le-a facut un meserias. Eu la microbuz le duc la refacut tot la un an si sunt de multe ori mai bune decat cele ce se gasesc pe piata. Am patit ca sa pun noi pe fata si dupa aprox 6 luni au cedat amandoua. Le-am luat pe alea vechi le-am dus la facut si le folosesc de mai bine de un an in conditii de exploatare extrema. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de amortizoarele Gabriel care se gasesc acum, are cineva vreo parere?

Calitate/pret sunt bune. Un mecanic imi spunea ca rezista mai mult decat Monroe. Daca e sa ne luam dupa calitate as alege Blinsten.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am stat si am citit topicul si vad ca aveti ceva probleme cu amortizoarele. Eu am monroe parca pe a mea. Cum imi dau seama ca ar trebui reconditionate? ca o am de 3 ani si nu m a interesat subiectul asta pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand depinde cat de confortabil te simti in ea, si sigur pe viraje si pe denivelari. incearca sa ai faci balans si sa vezi cate miscari complete face pana se opreste, cu cat mai putine cu atat mai bine, una si umpic cred ca e optim. ar mai fi si asta o varianta, daca nu simti nici o rezistenta inseamna ca lucreaza doar in arcuri.

in alta ordine de idei a ajuns la urechile mele despre un mester care face amortizoare, aveam un amic care isi intarea amort pt wrc si le-a facut la el. multumit ce sa zic de calitate..pret habar numai am, cine vrea detalii, dau tel pe private

Modificat de bAndrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
electronstietot

Eu am folosit un set de amortizoare refacute pe 2 masini nu se mai stricau,cred ca sant facute de acelasi meserias pomenit in postul anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io nu iteleg de ce nu puneti amortizoare de broaca pe broasca, de oltcit pe oltcit si de wartburg pe wartburg.

Cred ca are importanta ce greutate are broasca pe puntea din fata si pe cea din spate iar amortizoarele sint facute pe masura, pe cand adaptand de la alte masini se pierde acest raport si nu cred ca se mai comporta cum trebiue pe drum.

@Ricacristea : Am si eu amortiziare Gabriel pe spate la broasca de vreo 2 ani jumate si sint multumit.

Modificat de asterics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, greutatea, masa si alte marimi n-au legatura cu amortizoarele. Poti pune amortizoare de la naveta Discovery, masa pe osii va ramine aceeasi (bineinteles, amortizoare mai usoare, ghici ce se-ntimpla; sigur o sa pui tot unele de masina, care-s comparabile).

Treaba-i ca nu merita sa repari amortizoare de tip modern, nici sa pui unele la fel de vechi, dar mai "tapene", cu atit mai putin unele modificate de la mai stiu io ce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io nu iteleg de ce nu puneti amortizoare de broaca pe broasca, de oltcit pe oltcit si de wartburg pe wartburg.

Cred ca are importanta ce greutate are broasca pe puntea din fata si pe cea din spate iar amortizoarele sint facute pe masura, pe cand adaptand de la alte masini se pierde acest raport si nu cred ca se mai comporta cum trebiue pe drum.

@Ricacristea : Am si eu amortiziare Gabriel pe spate la broasca de vreo 2 ani jumate si sint multumit.

mersi de informatie, cum fac rost de ceva bani imi schimb toate amortizoarele ca sa stea si broasca mai bine pe asfalt, cind i-am dat 120 era sa isi ia zborul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120....tractata sau cu vant din spate...??? :salut: ...glumesc..

io n am reusit inca sa ating viteza asta... :(

amortizoarele de fatza sunt la fel cu cele de spate...asa le vand si furnizorii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, la mine sunt diferite fata/spate, alea spate au bucse la ambele capete, pe fata numai jos, sus tija e filetata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pufi are dreptate oarecum, este valabil pentru puntile vechi pre '64 cele pe balamale. La puntile noi pe fata e cu surub sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, greutatea, masa si alte marimi n-au legatura cu amortizoarele. Poti pune amortizoare de la naveta Discovery, masa pe osii va ramine aceeasi (bineinteles, amortizoare mai usoare, ghici ce se-ntimpla; sigur o sa pui tot unele de masina, care-s comparabile).

Treaba-i ca nu merita sa repari amortizoare de tip modern, nici sa pui unele la fel de vechi, dar mai "tapene", cu atit mai putin unele modificate de la mai stiu io ce...

Io n-am zis ca se modifica masa pe osii doar ca adaptand de la alte masini s-ar putea sa fie prea rigide sau din contra prea moi pentru broasca si asta o face sa nu mai stea pe drum cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipul amortizorului dicteaza tinuta de drum a masinii. La broscute sunt bune cele pe ulei, deoarece amortizarea este mai lina, recomandat pentru cei ce nu trec cu brotacu de 100km/h, pentru cei cu boala in sange, sunt recomandate cele pe gaz ,care sunt mai tari si "Tzin" masina pe drum. Intotdeauna Amortizoarele spate trebuie sa fie mai tzapene pe spate din cauza centrului de greutate deplasat inspre motor.

Sper ca v-am lamurit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, abia acum e limpede ca cristalul. Multumim.

Daca mai stii lucruri, poti sa mai scrii, parca-i pacat sa le tii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!