Jump to content

1.9 Tdi 1z


Romy
 Share

Recommended Posts

uite ce zice autodata.... climat cald 20w/40.... climat moderat 15w/40...climat rece 5w/30

si mai e engine oil-alternaternative-moderate climate-10w/40 semisintetic

Link to comment
Share on other sites

....si la noi s-a cam zis cu climatul moderat-continental, asa ca...

Link to comment
Share on other sites

E din ce in ce mai greu sa ma hotarasc...

Cred ca o sa incerc cu un 5W30 sau 5W50.

Link to comment
Share on other sites

eu zic 15w/40.... si vezi cat iti consuma... daca consuma putin treci la 10w/40

Link to comment
Share on other sites

cristianionut

La orice distribuitor de piese auto ceri solutie de spalat motorul.Se aplica inainte de scimbul de ulei in motor si se porneste motorul cu ea sa mearga circa 5 minute.Dupa aia schimbi uleiul si filtru.Merita sa o faci lo data la 50 000 de kilometri. Chiar daca dupa ceea vei avea senzatia ca tacane un pic motorul masina va merge ulterior super.

.Bogdan_G are dreptate.Nu schimba tipul de ulei daca vrei sa ai un motor care sa mearga mult timp.Singura data cind am facut o prostie a fost cind am bagat in golf 2 aditiv de ulei si era gata gata sa distrug motorul.Se facuse acolo o mamaliga.

Tu ai auzit pe cei care au masini mari diesel (camioane, tiruri, etc) ca schimba tipul de ulei sau norma?

Link to comment
Share on other sites

Ce parere aveti despre Castrol EDGE 5W40,special pentru TDI?

Mi l-a recomandat cineva...Nu stiu ce sa fac...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu stie nimeni nimic despre uleiul asta?

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca nu. Ce norme indeplineste? Pentru ACEA si API ce calitati are? Bx pentru acea si Cx pentru API.

Link to comment
Share on other sites

incearca un 5w50 sau 10w60 (full sintetice),care iarna iti ofera o pornire usoara iar vara o pelicula mult mai stabila.

Daca te referi la Castrol 10W60 -> nu il recomand. Am avut si eu intr-una din ierni acest tip de ulei in Audi-ul 80 si a fost de altfel si singura iarna in care am avut probleme cu pornirea motorului dimineata. I-am auzit si pe altii spunand cam acelasi lucru.

Eu am fost cel mai multumit la Audi 80 pana acum de Castrol 10W40 Magnatec, dar nu stiu daca merge si la motorul diesel cod 1Z.

Ce parere aveti despre Castrol EDGE 5W40,special pentru TDI?

Mi l-a recomandat cineva...Nu stiu ce sa fac...

Ai vazut pe undeva la noi in tara Castrol Edge? Eu nu am vazut, am gasit numai informatii pe internet.

Link to comment
Share on other sites

Uleiul este Castrol EDGE 5W40,si stiu sigur ca am vazut pe eticheta normele 505 00 si 505 01.

Am gasit la un magazin de aici din Piatra Neamt,si costa 180 RON (4 litri).

Zilele astea trebuie sa schimb uleiul,si inca nu stiu ce sa pun... :D

Link to comment
Share on other sites

Am luat Castrol EDGE 5W40.

Voi vedea cum se comporta...

Multumesc tuturor pentru opinii.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Revin asupra acestui topic.

Cand am avut in motor OMV 10W40,la 13.000 Km completasem cu aproape 1,5 litri.

Cu Castrol EDGE 5W40 am 9000 Km,si am completat cu aproape 500 ml.

Link to comment
Share on other sites

Romy, asa ca idee si eu merg pe Castrol 5w40, la ALH-ul meu si e f bine. Cind cumpar uleiul, ma inv cineva sa ma uit pe bidon sa aibe la inceputul codului de bare cifra 4, ca sa fiu sigur ca nu e facut prin Ro. Mobil, de ex, nu am vazut decit cu cifra 5, care inseamna Romania..............

Link to comment
Share on other sites

cristianionut

Problema este cam asa:

-pina de curind clasificarea uleiurilor era cam asa: ulei mineral pt 10-15 W ...., ulei semisintetic 10-5 W ....., ulei full sintetic pt 5-0 W.....

-politica principalilor producatori mondiali de ulei s-a schimbat treptat prin productia de ulei full sintetic si pentru alte viscozitatii (categorii) deci s-a trecut de la 0W ..., la 5W... si acum 10 W...(spre exemplu: Valvoline in gama Synt produce 10W 40 full sintetic, din aceasta gama in Romania a aparut doar 5 W 40 full sintetic, pe linga clasicele 0W 30 si 5W 30).Politica nu este determinata de marketing ci de politicile de protectia mediului prin faptul cunoscut ca la un ulei full sintetic creste perioada de schimb pina la 50 000 Km (ex: Valvoline gama Synt).

In concluzie poti pastra clasa (ex: 10W 40) sau trece o treapta mai sus (5W 40), dar poti trece de la un ulei semisintetic la unul sintetic daca masina nu maninca ulei (uzura motor sau pierderi pe la garnituri sau turbo) cu avantajul unei functionri mai buna a motorului si evident marirea (dublarea) numarului de kilometri pina la schimbul de ulei.

Va da-ti seama ce vor spune servicurile din Romania fata de aceasta politica (de mediu) cu schimbul la numar mai mare de kilometri?

Ca in conditiile din Romania nu sunt ca in alte tari.....ca in USA (unde au desert si Alaska) si baga aceleasi ulei, vrajeali, bla bla bla...

In Germania te cheama la schimb intre 30-50 mii de km (dupa senzor) iar in Romania la 10-15 mii de km si iti pune in masina ulei made in europa (de est :frigbaitata: ).

Link to comment
Share on other sites

Problema cu intervalul de schimb e putin alta la noi: -"dincolo" masina se foloseste pentru deplasari zilnice pe distante relativ mari si cu starturi la rece reduse; la noi e invers- deplasari scurte si starturi la rece dese. Deoarece pornirea la rece implica o mai slaba etansare a segmentilor, o temperatura scazuta in carter si un amestec imbogatit de socul automat (sau manual), se produce o deteriorare rapida a uleiului prin poluarea lui cu produsi acizi si cu combustibil. De aceea , la noi , ORICAT de grozav ar fi uleiul el trebuie schimbat la 7500-10000km sau un an si TOT de aceea NU se recomanda utilizarea sistemului LongLife.

Link to comment
Share on other sites

cristianionut

Fara a intra in polemica cu tine in mare sunt de accord, dar de curind am vorbit cu un roman care lucreaza in austria ca mecanic la un service (in Romania tot mecanic a fost) si l-am intrebat de modul de exploatare a masini in vest:

-masinile merg zilnic un numar mai mare de kilometri decit in Romania (media 200/zi)

-intretinerea periodica se respecta cu strictete

-mai mici probleme la bucse si pivoti, etc

-si acolo sunt ambuteiaje, stopuri si opriri dese.

Aceste lucruri le-am remarcat si eu in olanda, Austria si Italia la modul de exploatare al masinilor cu mentiunea ca in Italia pareau mai disperati la volan decit romani nostri.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!