Jump to content

1.9 Tdi 1z


Romy
 Share

Postare recomandată

Urmeaza sa schimb uleiul de motor,si as dori o indrumare...

Nu m-am decis inca,ce vascozitate sa aleg.

Pana acum am avut 10W40,de la OMV EcoSyn.

Oare ar fi potrivit si un 5W40?

Motorul are aproape 400.000 Km...

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pina acum ai avut 10W este bine sa folosesti tot acelasi ulei, oricum OMV este un ulei bun deci mergi tot cu acest ulei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Dar de ce vrei sa il schimbi? Vrei sa pui mai subtire ca sa iti consume?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15w50 sau 20w40

R Z F pe ce iti bazezi aceste recomandari? Astea sunt vascozitati de motor de tractor!

5w40
Am fost dezamagit de vascozitatea asta; este prea subtire si se duce pe unde nu vrei tu.

Tine cont ca nu e nici macar ALH daramite PD.

___________________

Recomand OMV EcoSyn 10W40 in continuare. Bag acest ulei de 4 ani in 1Z-ul meu. Si merge bine, porneste bine, nu prea consuma ulei; cel putin nu ca cu 5W40-ul dinainte. Ceva gen 0,6-1L / 10.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut de curind schimbul de ulei. Inainte de schimb am folosit OMV 1ow40 si imi consuma 1l la 6000k. M-am hotarit sa incerc alt ulei, am pus Castrol 5w40. Pina acum am facut 1000k si nu am observat consum( ochiometric pe joja), sper sa ramina asa :D

P.S. Ambele uleiuri 50500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andREI, ma bazez pe nr de km(400ooo) si pe temperaturile de afara(in jur de 35')!

R Z F pe ce iti bazezi aceste recomandari? Astea sunt vascozitati de motor de tractor!
dar tu pe ce te bazezi?

http://vwforum.ro/index.php?showto...=ulei&st=40 .

http://www.carbibles.com/viscosity.html .

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Mentionez si eu ca am consum de ulei 10W 40 semisintetic, in jur de 1 l/ 8000-10000 km, cam ca si Andrei si poate ceva mai putin decat floriand.

20W40 daca pui si te prinde toamna-iarna.....:banghead: mi se pare exagerat de vascos.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15W sau 20W cred ca e cam prea vascos,totusi...Nu am avut niciodata asa ceva in motor.

Cu actualul ulei,mi-a consumat cam 1,5 litri /10000 Km.

Ma bate gandul sa incerc un 5W,ca nu am mai avut pana acum...Poate dauna cu ceva,o vascozitate mai mica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Dauneaza la buzunar, ca "dispare mai repede" :icon_thumright:

La altceva la nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andREI, ma bazez pe nr de km(400ooo) si pe temperaturile de afara(in jur de 35')! dar tu pe ce te bazezi?

http://vwforum.ro/index.php?showto...=ulei&st=40 .

http://www.carbibles.com/viscosity.html .

Eu ma bazez pe manualul de reparatie al masinii mele si pe experienta mea de 6 ani cu motorul acesta (1Z) pe care il am si eu pe masina mea.

De asemenea nu vad de ce trebuie luat in considerare asa mult rulajul de 400.000 km (pe care s-ar putea sa il aiba si motorul meu - cine stie... nu l-am luat nou) pentru ca unele sunt in parametrii de compresie excelenti la rulaje de acest gen.

Iarna insa cu 15W40 o sa iti cam blestemi zilele. Va fi prea vascos si pornirea si ungerea dupa pornire o sa fie de cacao.

DE ASEMENEA sa nu uitam de turbina care si ea are nevoie de un ulei BUN indiferent de starea restului motorului.

Am sa fac o poza (scanner nu prea am) la paginile din manualul masinii (nu cel de utilizare ci cel de reparare) privind recomandarile de ulei. Intr-adevar este admis si 15W40 insa nu este cel mai recomandat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am sa incerc un 5W,sa vad cum se comporta.Imi spunea cineva ca nu se mai face EcoSyn,si ca de acum se numeste Bixxol.

@andREI - unde as putea gasi un manual pentru motorul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asemenea nu vad de ce trebuie luat in considerare asa mult rulajul de 400.000 km

pai trebuie lut pt ca,cu nr-ul de km apare si uzura motorului(cuzineti,axe,alezaj,segmenti,turbo...chiar daca zici tu ca,compresia ar fi buna.nu este de ajuns),iar aceasta uzura trebuie compensata cu pelicula de ulei corespunzator.deja sunt producatori care fac uleiuri pt motoare trecute de 120ooo km(10w40,15w40).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce recomanda OMV pentru 1Z...

Motor, 1Z (3,5 Liter)

OMV BIXXOL special G SAE 5W-30 163102

Normal

Wechseln: 15000 km / 12 Monate

OMV BIXXOL special C3 SAE 5W-30 163104

Normal

Wechseln: 15000 km / 12 Monate

OMV BIXXOL special V7 SAE 5W-30 163105

Normal

Modificat de Romy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Decit sa treci de la gem la marmelada sau chiar la dulceata intr-un borcan murdar mai bine ai curata borcanul.

Pe bune baga o solutie de spalat motorul inainte de schimbul de ulei si fa schimbul de ulei normal.Sa vezi dupa aia ce bine merge motorul.Daca o data cu schimbul de ulei schimbi si filtru e chiar mai bine.

Parerea mea nu schimba norma de ulei, gindestete cum este sa amesteci dulceata sau magion.Cam asa face si pompa de ulei in motor. :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Romy daca zici ca ai consum de ulei nu merita sa bagi 5W40 si nu vorbesc de faptul ca e uleiul mai scump ci de faptul ca e mai putin vascos si o sa fie papat mai repede de motor, daca zici ca ai pus OMV 10W pina acum mergi tot pe asta mai ales ca acum exista si Bixxol 10w40 si este semisintetic deci mai bun decit EcoSynul vechi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Romy daca zici ca ai consum de ulei nu merita sa bagi 5W40 si nu vorbesc de faptul ca e uleiul mai scump ci de faptul ca e mai putin vascos si o sa fie papat mai repede de motor, daca zici ca ai pus OMV 10W pina acum mergi tot pe asta mai ales ca acum exista si Bixxol 10w40 si este semisintetic deci mai bun decit EcoSynul vechi .

10w40 are viscozitate mai mare fata de 5w40 asta e clar! La 90-95 de grade s-ar putea sa fie pe dos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am sa incerc un 5W,sa vad cum se comporta.Imi spunea cineva ca nu se mai face EcoSyn,si ca de acum se numeste Bixxol.

@andREI - unde as putea gasi un manual pentru motorul asta?

Eu am luat de aici -> http://www.manualeauto.ro/manual/10/VW_PASSAT.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristianionut - ce solutie pentru curatat motorul sa iau,si cum se foloseste?

@andREI - multumesc frumos pentru link :)

Atunci cred ca o sa pun tot 10W...

Va multumesc pentru opiniile exprimate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Floriand sa stii ca problema uzurii mari se pune la PORNIRE, in rest, cam toate uleiurile isi fac "datoria" destul de bine. Deci o pornire cu ulei vascos si la rece e cea mai nedorita combinatie. In rest, atata timp cat presiunea la ulei e OK, nu sunt probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@I Am Stealth - La asta ma gandeam si eu...Peste ceva timp urmeaza anotimpul rece,si poate ar fi fost mai indicat un 5W.Acum,chiar nu stiu cum sa fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca un 5w50 sau 10w60 (full sintetice),care iarna iti ofera o pornire usoara iar vara o pelicula mult mai stabila.in caz ca nu-ti convine ca vara sa mergi cu 15w50 iar iarna cu 10w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RZF - Am sa tin cont si de asta.Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Floriand sa stii ca problema uzurii mari se pune la PORNIRE, in rest, cam toate uleiurile isi fac "datoria" destul de bine. Deci o pornire cu ulei vascos si la rece e cea mai nedorita combinatie. In rest, atata timp cat presiunea la ulei e OK, nu sunt probleme.

Eu am vrut sa scot in evidenta faptul ca, consumul de ulei poate fi mai mic la un ulei 5w40 fata 10w40 desi are viscozitate mai mica :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!