Jump to content

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP


Diesel
 Share

Postare recomandată

adi_bm, turbo e nou, admisia curata...egr la fel, debitmetru nou, injectoare in parametri...ce ar putea sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Paul, motorina. :)

Foarte multa lume se confrunta mai nou cu aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@z_a_c, ii posibil sa ai ceva probleme la masina...

Din pacate si eu ii dau dreptate lui z_a_c.

Eu am avut o singura data sub 5,5% (adica ~ 5,25) si asta pt ca am mers constant mai mult timp la ~ 95 km/h si 2000 RPM.

Masina o am de la 86.000 km si acum are 114.000 (in aproape 3 ani) si in 95% din cazuri am fost maxim 2 in masina si incarcatura medie im portbagaj. Stilul de mers a fost mai mereu unul normal, in ultimul an chiar foarte orientat spre consum (dar nu subturat) cu 100 - 105 km/h viteza de croaziera. Masina este inca in parametri desi am facut o curatare de admisie la un moment dat, n-am simtit nici o diferenta. Cel mai frecvent obtin un consum in intervalul: 5,6 - 5,75. Vorbesc de mers la drum mai lung (minim 120 km dus).

Problema de care pomeneste si C o s m i n am simtit-o inca de cand au bagat motorina Euro 4 si anume ianuarie 2009. In 2008, in toamna, scoteam lejer 5,5 - 5,6. In 2009 aceleasi consumuri le scoteam la un stil de mers foarte orientat spre economie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum BC1 seara in Bucuresti pe o distanta de aprox 20km, pornire cu motorul cald la ~70C, anvelope de iarna, circulat regulamentar cu trafic moderat, climatronic pe ECON 23C treapta 3 si sub 1/3 opriri din totalul semafoarelor pe acea distanta - 7,1L. Mult, putin - ce parere aveti?

P.S. Vine iarna iar?:frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Update: Bran - Bucuresti, trafic normal pentru o Duminica pe DN1, condus regulamentar atat in localitate cat si in afara, o singura oprire, caldura ECON treapta 2, consum pe BC - 4,3L. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai niste super consumuri pt calutii aia !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut

Eu tot ALH am softat și urcat cel mai probabil la 120 CP (nu știu exact, deși am mașina din 2009, de puțin timp am aflat că e tunat motorul).

Am citit destule posturi și cred că stabilesc un record în materie de consum și anume: urban 9-10 l/100km (de când am roțile de vară 215/55/16 - cu cele de iarnă 195/65/15 scoteam maxim 8). Consumul urban este pt orașul Alexandria și nicidecum pt un oraș mai mare.

Deși, am citit și alte topic-uri în care majoritatea scriu că atunci când au trecut la roți mai mari nu le-a crescut consumul, eu vin și confirm contrariul, din propria experiență - diferență de 1-2 l/100km la același stil de condus.

Recent am făcut un drum mai lung și situația s-a schimbat, reușind un consum de până în 6l/100 km, preponderent extraurban.

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De-abia tu ai consumuri cat de cat normale, multi fabuleaza pe aici :Driver: :icon_thumright:

S-a incalzit...in jur de 6l/100km extraurban, in oras e greu de calculat. Daca merg sportiv trec de 6 afara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io v-am mai zis, ceva nu ii in regula acolo...ALH 6% preponderent extern?! :blink:

sau posibil daca se merge pe autostrada la viteze de peste 150-160km/h atunci da, no coment!

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De-abia tu ai consumuri cat de cat normale, multi fabuleaza pe aici :Driver: :icon_thumright:

S-a incalzit...in jur de 6l/100km extraurban, in oras e greu de calculat. Daca merg sportiv trec de 6 afara...

Te inseli,eu merg sportiv in afara adica schimb numai in 3000 ture si imi consuma 5.2 sau cel mult 5.4.Vezi poate ai ceva probleme cum zice si adi_bm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi afara in 3000 nu e nici pe departe sportiv, e chiar turatia optima de schimbat in extraurban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect,una e sa schimbi la 3000rpm,alta e sa conduci constant la 3000rpm;pt mine,motorul de 90cp stock in oras pe timp de vara consuma 7,5-8,chipuit la 120cp(pe dyno) lua 8,5-9(a crescut consumul cu 1l);pe autostrada la 3500-3700rpm(160-170km/h) lua 8,5,iar daca mergeam linistit in jur de 2000rpm constant lua cam 4-4,5.Iarna,imi crestea consumul cu aproximativ 1,5l.

La masina din semnatura,care e quattro si grea(1640kg) ia 9,8-10,3 in oras cu trafic de bun simt,banuiesc ca in aglomeratie se duce in 12;in schimb pe autostrada la viteze mari am consum mai mic ca motorul de 90cp,deh,masina in 6trepte si mai puternica :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau să contrazic pe nimeni (nu ăsta e scopul existenței acestui forum), dar eu cu alh ul meu nu am reușit consum sub 5l/100 km.

Asta am reușit o singură dată extraurban, drum lung (500-600 km), mers liniștit adică maxim 100-110 km/h, schimbat în 3000 rpm, cu câteva depășiri mai în forță, jumătate din drum 2 persoane și portbagajul plin, cealaltă jumătate singur în mașină. Încă ceva aveam roți standard 195/65/15.

Subscriu la cele afirmate de colegul mcornel, a se face diferență între a schimba treapta la 3000 rpm și apoi pe treapta superioară ,,cazi" în cuplu și a merge constant la o turație ridicată.

Urban este, întradevăr, mai greu de făcut consumul pentru că pot apărea diferențe în sensul că:

-este una să rulezi 10-15 km în oraș până la destinație și alta e să mergi 2 km, distanță în care cred că nici un benzinar nu ajunge la parametrii normali de funcționare. În cazul meu, fiind un oraș mic, nu prea parcurg mai mult de 2-3 km până când opresc motorul din nou.

de asemenea, sunt de acord că pot apărea diferențe în consum la autoturisme echipate cu același tip de motor și în funcție de alți factori, cum ar fi uzura motorului și starea tehnică generală a mașinii, modificările suferite de acesta, tipul combustibilului folosit etc. înafară de cei la care deja s-a făcut referire.

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum deja a precizat si mcornel, eu am realizat in extraurban consumul de mai sus (fie el masurat pe BC si nu la pompa) pentru ca motorul are o alta putere si cel mai important, beneficiaza de avantajele treptei nr 6 al carei rol este clar economia de carburant.

@z_a_c: fabulam toti sau doar persoanle cu un anumit cod motor? Nu prea s-a inteles. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

la mine (auto din semnatura), alh cu turbo vnt17 si soft 130cp, consumul nu scade de 5.7 medie pe bord. asta in conditiile unor cauciucuri 195. cu 215 merge spre 6.3-6.5 la fel medie.

off topic ... acum nu inteleg unele posturi de mai sus, pe autostrada unde scrie clar 130 , de ce trebuie sa merg cu 105/110 ca sa economisesc 0.5l ? de ce ne mai cumparam statii, detectoare si alte chestii daca tot mergem la consum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bluewave nu ești offtopic din moment ce faci referire la niște posturi on topic.

Cu privire la precizarea ta,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@robert03: ma refer la unele persoane.

Eu nu am BC, deci consumul il fac de la plin la plin si nu la peco ;) Nu doar la ALH-ul meu este acest consum, mai am amici care tot pe aici se invart, adica 5,5-6%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi situatie si la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri, Pitesti - Curtea de Arges - Vidraru si retur, consum 4.9%. Motorul este AXR pe Octavia Tour. Nu am depasit 90km/h, iar in apropiere de vidraru nu am depasit viteza a3a din cauza gropilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucuresti-Vaslui-Bucuresti 686km,consum 5,7l/100km,viteza medie 80km.La dus doar soferul si bagaj mediu,la intors 2adulti cu inca "9,5kg" plus bagaj la greu.Temperaturi exterioare intre 1-10grC(acu vreo 10 zile) dar si ploaie ,vant.Ventilatia din cand in cand pe 20.

Modificat de micutu6666
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea masinii scrie 3.8 l/100km extraurban. Imposibil, poate daca mergi in vid. Am reusit o singura data sa obtin 4% dar mare parte din traseu era o coborare din munti. In rest mie la drum lung 1.9 tdi 105 cai mers normal/economic intre 4.3-5.2 in functie de temperatura exterioara, incarcare, mofturi de moment ale masinii. In Bucuresti am reusit sa obtin 5.8 cat scrie in manual dar duminica dimineata , cand orasul este aproape pustiu. In rest in oras intre 6.5 - 8.5 depinde de frig si aglomeratie. Nu ma plang de consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Julianvibob

Pfff ce consumuri mici aveti fratilor:) Eu am pe masina mea cu motor AVF, un consum de 9.5-10 in oras si 7-7.5 afara fara aer conditionat, iar la mers afara cu 140-150 unde pot. Deci ma luati la consumurile voastre :) Nici nu ma gandesc cu AC cat o sa fie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal ,sunt nou pe forum si am si eu o intrabare ,sunt posesorul unui vw bora 1.9 tdi 101 cai cutie automata tiptronic

si vreau sa stiu si eu care este consumul normal la o masina ca asta ,masina nu are computer de bord si din cate am facut eu consumul doar prin bucuresti ,

mi-a dat undeva la 10 ,etse normal sa consume atat ???

si mai am un prieten care are un tester si mi-a spus ca turbina baga prea multa presiune sau cv de genul asta ca intra in limp mode ,asta a fost singura eroare care a gasito la masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul e normal daca e calculat la o folosire a masinii in orele de varf, cu trafic intens. In astfel de conditii, consumul meu este undeva intre 8-9L. Cutia ta automata ridica consumul cu cca 1L/100km, poate si mai mult daca mergi mai tare.

In alta ordine de idei, astazi pe o distanta de aproximativ 70km din care vreo 12-14 pe DN1 cu trafic rezonabil pe toata distanta, anvelope de vara, fara A/C, cateva opriri-porniri, circulat in limitele de viteza pt fiecare sector in parte (viteza medie 38km/h) a.i. am inregistrat un consum de ~6.3L pe BC1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

detin un golf 4 coupe 1,9 tdi-pd cod atd 101cp.fac naveta zilnic 20km pana la munca majoritar extraurban,in afara 110-120/h in localitati 70-80/h masina incaltata cu 225/45/17.dimineata temp ext 9-11 C, 1min relanti scot 6,8-7%

seara 15-18 C scot 6,5-6,8%. e ok consumul ?nu? ce ar putea influenta un consum marit?MAF-ul,turbina, injectoarele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!