Jump to content

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP


Diesel
 Share

Postare recomandată

nu am pus euro 4 in masina

golful il am din noiembrie 2009 si am alimentat numai de la pompa euro 5 efix

am obtinut si niste date mai exacte privind consumul si anume

parcurs 318 km cu 20-21 l

160 km urban

restul 158 extraurban, dar destul de incarcat 2 persoane, portbagaj plin, bancheta din spate plin cu bagaje

mi a iesit un consum mixt de 6,6 %

insa ce constat acum este ca o crestere semnificativa de consum am avut o pe urban

logic zic eu, av

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 4 90 CP ALH

consum drum intins si traversat cateva orase mari 5,2-5,5% si am dat in ea nu gluma, parte din drum facut si pe autostrada

asta cand aveam jante tabla 15

acum am jante 16 si cauciucuri 215/55/16 am urcat la 6-6,5% si am mers ceva mai potolit

poate influenta atat consumul faptul ca am roti mai mari?

La acelasi stil de mers dimensiunile jantelor influenteaza consumul prin:

- greutatea lor (jante + cauciucuri). Rotile cu jante aluminiu de 17 de exemplu sunt mai grele decat cele cu janta de tabla de 15.

- dimensiunea lor. La dimensiunea de 225/45/17 supreafata de contact cu asfaltul v-a fi mai mare decat la 195/65/15. Intre acestea doua se situreaza 205/55/16. Eu am ambele dimensiuni pentru vara si respectiv iarna si it zic sincer ca se simte diferenta de consum cu 0.5 pana la 1l in functie de cum e incaltata.

Alte chetii care influeteaza consumul ar fi stilul de mers, trafcul, clima pornita, greutatea totala a masinii (persoane in plus sau bagaje). Chestiile astea se aplica in general la orice consum fie ca masina e diesel sau benzina.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin in cazul meu, cu anvelopele de vara 205/55/16 am consumul MAI MARE cu 0,5l/100 km fata de anvelopele de iarna 195/65/15. In afara de motivele expuse mai sus de volnick, mai intervine aerodinamica, o anvelopa mai lata opune mai multa rezistenta la inaintare datorita frecarii cu aerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e doar in cazul tau SHARANEL. :somnmare: Asta e o regula general valabila pentru toti. Exista poate si exceptii de jante din aliaje "super light" cu cauciucuri "super light" fata de cele normale, ca care treaba sta invers. E adevarata si expliatia ta cu aerodinamicitatea.

Pe locul 1 ar fi suprafata de frecare cu asflatul data de latimea anvelopei, iar pe locul 2 greutatea rotilor (janta + cauciuc). Pe locul 3 s-ar putea enumera si aerodinamicitaea pe care o zici tu. La aerodimnamicitate mult conteaza profilul si directia lui. Daca acestea din urma sunt optimizate (de catre producator la proiectarea anvelopei) aerul ce vine in contact cu anvelopa este dispersat mai bine, astfel micsorand "drag"-ul (rezistenta aerului).

PS: Apropo de aerodinamica. Stiati ca mingea de Golf inital era neteda. Ulterior i s-au adaugat impresiunile respctiva fiindca oamenii si-au dat seama ca astfel ea merge mai departe datorita micilor trubulente de aer ce se creeaza in jurui ei din cauza impresiunilor.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca in CAZUL MEU consumul a crescut cu 0,5l/100km. In cazul tau poate a crescut cu 0,7, la altii cu 0,3, la altii cu 1,2l/100km. Deci nu e nicio regula generala cu 0,5l/100km.

Daca circuli mult extraurban (viteze mari), modificarea aerodinamicii prin latimea anvelopei influenteaza consumul in mod masurabil, probabil mai putin decat din celelalte motive, dar nu este de neglijat. Si pana la urma forte de frecare cu asfaltul este constanta, indiferent de latimea anvelopei. Greutatea jantei conteaza mai putin la un mers constant, gen autostrazi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este! No o zis nimeni ca 0.5 e batut in cuie. Un weekedn fain sa aveti cu un consum cat mai mic!

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am montat powerbox pe masina din semnatura . la intoarcere de la mare am scos un consum mediu de 3,6l/100km mers normal prin oras aglomeratie iar inafara cu depasiri si mers cu minim 100km/h . am alimentat 15 litri cand eram pe rosu si am facut 400km pana a ajuns iar pe rosu . deci powerboxul chiar iti micsoreaza consumul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Powerboxu` asta ii dat dracului!!! Nu pot monta 2 powerboxuri, sa-mi scada consumul mai mult? Sa ajung pe la un 2,99l/100km sau chiar mai jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am montat powerbox pe masina din semnatura . la intoarcere de la mare am scos un consum mediu de 3,6l/100km mers normal prin oras aglomeratie iar inafara cu depasiri si mers cu minim 100km/h . am alimentat 15 litri cand eram pe rosu si am facut 400km pana a ajuns iar pe rosu . deci powerboxul chiar iti micsoreaza consumul ...

Ai si verificat la pompa consumul aratat de CB? Pentru ca se stie, de cele mai multe ori, dupa ce montezi o astfel de cutiuta (apropos, ce model e, poti daca vrei sa-mi dai un PM cu modelul?), CB-ul o cam ia razna si nu mai indica corect, ci arata un consum mult mai mic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer eu nu mi pot explica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I agree my friend si eu o singura data am scos 4.9 si atunci am mers ca bunica pentru ca transportam un dulap...asta e dupa cum am avut noroc de masina si consum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mers legal prin Franta (mai mult pe nationale)...cel mai mic consum (personal) cu G450 stricat :))

post-45538-1283366240_thumb.jpg

post-45538-1283366244_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am alimentat 15 litri cand eram pe rosu si am facut 400km pana a ajuns iar pe rosu .
cu 15 litri am facut 390km

Nici el nu mai stie cati km a facut, dar de consumul de 3,x e sigur :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit...ai timp sa-i crezi ? :blink: Eu tot ALH am, cel mai economic cum se zice...si doar pe tempomat in Germania pe autostrada am scos consum de 4,7 l/100km, condus economic, bineinteles. In Romania sub 5,3 nu am scos niciodata oricum as merge...asa ca...trage concluziile :ceuameni:

Se poate... verificat la mai mult de 10 drumuri Baia Mare-Bucuresti, frecvent 4,3-4,4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici el nu mai stie cati km a facut, dar de consumul de 3,x e sigur ^_^

serios daca nu sunteti culmea :ceuameni:) mai conteaza 10km ? :blink:) imi pare rau ca nu am filmat consumul din bord dar nici asa nu credeati :)))

de asta ce ziceti ? e facuta acum ceva timp . cand nu aveam powerbox sau alte modificari .
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare un pic cam aberant sa stai 1h si 40 de min sa faci 100 de km pt 2-3 litri de combustibil in plus...si fac pariu ca nu e drumul de vina pt acest timp..ci soferul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau . daca tu mergi cu 100km/h prin localitati asta e treaba ta :)) 61km/h viteza medie mi se pare ok pt drumurile si traficul din romania

Modificat de nutzuXXL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai din cate vad tu mergi prin localitati si drumuri nationale/judetene etc.. si scoti o medie de 61km/h . Mi se pare mult luand in vedere acel consum. Deci consumul cu media asta nu il scoti decat pe autostrada sau drum foarte liber. Iar in situatia asta mi se pare un pic aiurea sa mergi in asa ritm.

Deci ceva tot nu se pupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca mai sunt colegi cu ALH care nu scot consumuri sub 5 (la pompa nu pe computerul de bord) deci nu sunt singurul nebun :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in fine . daca stii cum sa mergi poti sa scoti consumuri de 3,X . daca vreti sa scoateti consumuri mai mici anticipati urmatoarea miscare , nu stati in fundul celui din fata , nu calcati frana ( lasati-o sa incetineasca din frana de motor ) si fiti blanzi cu acceleratia . va spun eu ca se poate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum zici tu, dar eu iti zic ca media care o arati tu in filmulet este mult prea mare pt un drum in localitati. este media de 61km/h intr-o ora si jumatate. poate noaptea pe un drum liber. dar la fel imi sustin parerea ca e scos pe un drum drept gen autostrada. si mi se pare cam plictisitor sa mergi in ritmul asta 100 de km, pana la urma pe un drum care se poate face mult mai repede fara exagerari de viteza si de asemenea de consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a fost facut de la galati la liesti dus-intors verifica pe o harta sau pe google earth ceva si o sa vezi traseul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca stii cum sa mergi poti sa scoti consumuri de 3,X . daca vreti sa scoateti consumuri mai mici anticipati urmatoarea miscare , nu stati in fundul celui din fata , nu calcati frana ( lasati-o sa incetineasca din frana de motor ) si fiti blanzi cu acceleratia

Ai fi surprins dar chiar la ultimul drum lung pe care l-am facut (300 km dus, 300 km intors) am abordat acest stil iar rezultatul final a fost invariabil acelasi: 5,5. Oricum de felul meu prefer sa anticipez pentru ca sunt mai comod.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!