Jump to content

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP


Diesel
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Am scos eu 4,6 parca la 2400 km . Plin pe plin , nu dupa computerul de bord . Postul era 365 parca pe topicul asta . :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de stilul de condus al fiecaruia....si de locul unde mergi....k daca te lauzi k ai scos consum de 4% si de fapt tu ai coborit de la predeal la comarnic....ala nu mai e consum....

Eu am 5,6 la 2600 km efectuati,din care vreo 1000 numai prin oras....

Ieri am venit de la medgidia la mangalia cu 120 si am avut un consum de 5,1.....

Asadar...depinde de multi factori.

Cel putin la masinile puternice am realizat un lucru: daca vrei consum mai mic,nu accelera lent si progresiv,ci rapid (bine,nu bagind pedala la fund) caci mai multa motorina iti consuma in 15 secunde de accelerat lin de la 80 la 120 decit in 5 secunde de accelerat rapid ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin la masinile puternice am realizat un lucru: daca vrei consum mai mic,nu accelera lent si progresiv,ci rapid (bine,nu bagind pedala la fund) caci mai multa motorina iti consuma in 15 secunde de accelerat lin de la 80 la 120 decit in 5 secunde de accelerat rapid ....

Din ce stiu eu, energia necesara efectuarii unui lucru mecanic e cam aceeasi oricat de repede ai aplica-o :soothe[1]: Ca atare, atata vreme cat schimbi la aceeasi turatie nu vad ce importanta are daca apesi blana sau apesi progresiv (ba chiar la blana s-ar putea sa se injecteze ceva mai multa motorina decat necesar => fum => motorina irosita => consum mai mare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

kye04 , de la tine ( fiind amandoi de aici din zona :soothe[1]: ) ma asteptam la mai multa atentie cand citesti forumul si cand citesti un post al cuiva . Macar de curiozitate , ai cautat si citit postul indicat de mine ?

In primul rand nu ma laud cu acest consum , pentru ca altii au scos si mai putin . Si daca as fi avut un consum de 10% nu mi-ar fi dat nimeni banii pe diferenta pana la 4,6 . Am postat un consum real si-atat .

E adevarat ca in final calculul consumului are foarte multe variabile - starea drumurilor , stil de condus , distante , etc , etc - dar indiferent cat de tare te chinui n-ai sa poti face 2400 km DOAR coborand de la Predeal la Comarnic . Trebuie sa mai urci si inapoi la Predeal , ca sa ai de unde cobora iarasi . Nu ? Sau ma insel eu ? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu mai inteleg nimic. Cum reusesti tu sa scoti consum de 7,3 in oras la un plin? Si cred ca ai vrut sa spui invers 60km in oras si 160km in afara. Asa mai merge daca faci cu 7 litrii 60 de km in oras, inseamna ca si masina ta consuma undeva pe la 10-11 in oras, ceea ce mi se pare normal la un oras cum e Bucurestiul. Si altceva sa inteleg ca: 7 litri afara faci 160km? Asta inseamna ca tie iti consuma masina afara 4,375l????? (asta daca mergi cu 70 de km/h in a V-a) Si spui ca ii mai dai si forja?:lol:) Pai eu daca ii dau forja la trei semafoare in decurs de 2km si e aglomerat imi sare consumul in oras si la 12:))))

Si daca am gresit la calcule imi cer scuze, nu mi-au stiintele exacte.

... Si ma gandesc ca esti de acord cu mine ca nici macar AXR nu consuma 4,3l in afara...

Cine a zis de 4,3 in afara? sau 7,3 in oras?

Eu am calculat simplu, cand a venit masina, era aprins becu de ceva vreme, am bagat 16 litrii de motorina si am mers pana cand a stat tot cam la fel de multi km becul aprins, si am calculat km, care erau 220 in total (60 in afara orasului + 160 in oras = 220 km in total). Dupa impartire, reiese un consum de 7,3 mixt.

Mentionez ca pe computerul de bord am niste valori imense, daca plec mai tare imi arata 28 l/100km. Pe comp de bord am acum 8,3, o sa vad la sfarsit daca da ca cel de la pompa. (prima data nu mai stiu la comp de bord cat era, si l-am resetat).

Numai bine! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
Off topic :Un lucru curios... nu a vrut sa traga mai sus de 185 km/h

Asta e un lucru NORMAL. Atit poate masina ta. PUNCT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
am si eu o intrebare.are habar cineva la 1.9 tdi,131cp,cati km se parcurg in oras de cand se aprinde becul de motorina?am auzit p cineva care a intrat p autostrada soarelui cu becul aprins,si i-a ajuns motorina pana la primul pecocare era undeva la fetesti cred.in afara consumul scade simtitor asta stiu,dars unt curios si in oras.eu nu am bc :icon_geek:

la motorul din semnatura(e non -pd) fabricantul zice asa:

la 90 km/h--- 4,2 l/100 km

la 120 km/h---5,8l/100km

in oras---6,1l/100km(dar cred ca nu in Bucuresti)

ei, acum ce am reusit eu: am mers 142 km din momentul in care s-a aprins martorul pt. lipsa combustibil...poate mai mergea, dar am zis ca e destul,nu aveam chef de surprize...mersul a fost relativ calm si mixt(oras-afara),dar orasul meu nu e aglomerat deloc...

am facut un traseu de 20 km afara cu motorul alimentat din flacon...sa nu ma faceti nebun!...la plecare am mers cit se poate de calm,dar in treapta a 5-a fara sa depasesc 90 km/h...traseul a inclus 3 pante de urcat si 3 de coborit...rezultat---4,5l/100km...la intoarcere am mers cit de tare mi-a permis traficul,au fost locuri in care am atins 170 km/h....rezultat 7,1l/100km...fara climatizare si alti consumatori...asta e!...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in oras la mine am consum cam de 7- 7,5 %.

In Bucuresti cu o medie de 13 km/h, in plina zi din saptamana, pe o perioada de ~ 1 h ..am scos consum de 12,5 % --> cu clima pornita !

Destul de clar nu ? :)

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar fi interesant de adus in discutie factorii care maresc consumul de carburant si nu sunt sub inflenta directa a soferului, si a talpii lui. Masina mea a devenit puturoasa si consuma mult, cam 10-11% in trafic urban fluent, cu clima (momentan fiind cu licenta nu am timp de stat cu ea prin service), si am sa verific cat e de murdara galeria de admisie, egr. (186.000 km la bord)

In afara de aspecte temporare, cum ar fi calitatea motorinei luate la o anumita pompa, pneuri cu presiune mica, etc. ... ce altceva infleunteaza consumul unui TDI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de aer, daca este imbacsit, colmatat.

Eu il suflu cu aer sub presiune la 5000km, cu toate ca nu este recomandat sa umbli prea des la el din cauza de sensibilitate a MAF-ului.

Modificat de Laurg4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
nu este recomandat sa umbli prea des la el din cauza de sensibilitate a MAF-ului.

Poti detalia subiectul ?

E prima oara cand aud aceasta explicatie . :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Stiam de acel topic si l-am citit si recitit iarasi acum . Ce n-am inteles eu este de unde ai dedus tu ca daca schimbi / umbli des la filtrul de aer se strica MAF-ul ?

Asta era ideea si de aceea te-am rugat sa detaliezi .

Dupa parerea mea este invers , adica daca nu schimbi filtrul de aer si nu ai grija ca el sa fie curat tot timpul ATUNCI se strica MAF pentru ca tot acel praf care trece de filtrul de aer se aseaza si pe lamela metalica de la MAF !

Dar e doar parerea mea , asa ca astept comentarii pe acest subiect de le cei care sunt in tema si sunt mai documentati . :RO flag:

PS : Suflarea cu aer a filtrului de aer la 5000 km nu mi se pare o idee buna . La cat de mult praf si mizerie este in rromanica noastra si la cati bani costa un filtru de aer mai bine il schimbi la 6-7000 km si esti sigur ca ai tot timpul si admisia si MAF-ul fara praf . Eu asa fac si n-am de ce sa ma plang pana acum .

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea este invers , adica daca nu schimbi filtrul de aer si nu ai grija ca el sa fie curat tot timpul ATUNCI se strica MAF pentru ca tot acel praf care trece de filtrul de aer se aseaza si pe lamela metalica de la MAF !

Nu prea are legatura cu topicul asta, dar daca e sa ne raportam strict la afirmatia de mai sus, cred ca lucrurile stau un pic altfel...

Logic gandind, pe masura ce filtrul se imbacseste cu praf am putea spune ca orificiile lui microscopice devin din ce in ce mai mici/putine. Deci cu cat un filtru e mai imbacsit, cu atat mai greu vor trece prin el impuritatile, sau particulele care trec sunt din ce in ce mai mici, pana cand nu mai trece nimic si atunci admisia devine din ce in ce mai restrictionata.

Cu alte cuvinte, pe scurt, un filtru imbacsit/vechi, filtreaza mai bine decat unul nou.

Stati linistiti, ca prin constructia materialului filtrant, in mai multe straturi, chiar daca se imbacseste cu praf, acesta, praful, nu ajunge sa treaca de el si nici nu ajunge "sa dea gauri in el" ca sa treaca si sa strice MAF-ul. Din contra.

Ratiunea pentru care se schimba la intervale regulate este de a nu trece acel prag peste care devine un obstacol in calea aerului. Daca va uitati pe service plan, filtrul de aer e cel care se schimba cel mai rar (la fiecare 64000 km)...

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Alex e ok asta am inteles . Ce n-am inteles este cum poate influenta si strica MAF-ul faptul ca schimbi des filtrul de aer sau umbli la el ? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la Golf, dar la Passat, MAF-ul este imediat dupa filtru, si ca sa schimbi filtrul, trebuie sa demontezi MAF-ul.

Poate la asta s-a referit, ca umbli des la el si sansa de a se strica e mai mare din cauza "handling"-ului si nu a prafului care trece prin admisie...

Gata off-topicul... :)

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pai si la Golf MAF-ul este imediat dupa filtrul de aer dar ca sa schimbi fitrul de aer nu ai de ce sa demontezi MAF-ul . :)

Ii scoti doar mufa ca sa poti manipula capacul filtrului si atat .

Pentru ce sa demontezi MAF-ul la schimbarea filtrului de aer ? :D

post-7729-1182184707_thumb.jpg

PS :

Stiu ca suntem complet off topic dar vreau sa lamuresc problema asta .

Rog apoi un moderator sa mute toate aceste posturi care n-au legatura cu titlul topicului intr-un topic legat de MAF .

Multumesc . :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la Golf, dar la Passat, MAF-ul este imediat dupa filtru, si ca sa schimbi filtrul, trebuie sa demontezi MAF-ul.

Poate la asta s-a referit, ca umbli des la el si sansa de a se strica e mai mare din cauza "handling"-ului si nu a prafului care trece prin admisie...

Gata off-topicul... :offtopic:

am passatul din semnatura....ca sa schimb filtrul de aer desfac 4 cleme de metal de la carcasa in care sta filtrul...nu trebuie decit sa scot mufa de la debitmetru,nicidecum sa-l desfac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea , pe masura ce filtrul se imbacseste cu praf am putea spune ca orificiile lui microscopice devin din ce in ce mai mici/putine. Deci cu cat un filtru e mai imbacsit, cu atat mai greu vor trece prin el impuritatile, sau particulele care trec sunt din ce in ce mai mici, pana cand nu mai trece nimic si atunci admisia devine din ce in ce mai restrictionata.

Cu alte cuvinte, pe scurt, un filtru imbacsit/vechi, filtreaza mai bine decat unul nou.

Stati linistiti, ca prin constructia materialului filtrant, in mai multe straturi, chiar daca se imbacseste cu praf, acesta, praful, nu ajunge sa treaca de el si nici nu ajunge "sa dea gauri in el" ca sa treaca si sa strice MAF-ul. Din contra.

Ratiunea pentru care se schimba la intervale regulate este de a nu trece acel prag peste care devine un obstacol in calea aerului. Daca va uitati pe service plan, filtrul de aer e cel care se schimba cel mai rar (la fiecare 64000 km)...

ceea ce explici aici este caz ideal!

In realitate filtrul nu se va aseza niciodata perfect etans pe carcasa, asa ca pe masura ce se imbacseste, cantitatea de aer nefiltrat ce va trece pe langa va fi mai mare, datorita maririi dif de presiune.

In cazul manipularilor dese ale filtrului - demontare montare, probabilitatea de a-l scutura accidental in carcasa creste si cu cat este mai imbacsit cu atat cantitatea de praf scuturata va fi mai mare, si se duce direct pe MAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum Bucuresti-Mamaia(dus-intors) 4,5l% cu 4 persoane in masina si viteza medie 82km/h(100-120km/h).

P.S. Fara tempomat.

Modificat de pustyuG4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mamaia-Bucuresti 5,4l% cu 2 persoane, viteza medie 83 km/h pe computer si cu tempomat. Mers pana la Slobozia (pe Harsova) si de la Slobozia pe A2. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucuresti-Neptun, pe autostrada soarelui, medie de 120 km/h, consum de peste 6 %. E cam mult, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o medie de 120km/h e excelent. Inseamna ca ai avut varfuri de 180 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat 2004 / 96 kw / 5 viteze:

6.9 % pe 2500 km(adus din germania + arad/timisoara).

vi se pare mult? ca tot vad consumuri de 4-5% prin posturi, dar nu mi se par realiste.

si inca ceva: tempomatul influenteaza consumul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
6.9 % pe 2500 km(adus din germania + arad/timisoara).

vi se pare mult?

Nu e mult, ci e normal. Evident ca acele consumuri de 4-4.5 sint cam fanteziste sau sint puse la misto, pe distante scurte (unde si eu am consum chiar si mai mic de 4 :rolleyes:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!