Jump to content

Motorul Cald Nu Se Mai Infige


constantinu
 Share

Postare recomandată

Salut,

Zilele trecute pe canicula asta, am observat inca o cestie :icon_thumright: : dupa ce a stat masina in oras intr-o parcare in soare ver o2 ore si s-a incins TARE, (de m-am ars la mana cand am atins tabla), cand am plecat din parcare si am vrut sa ma "infig" in trafic, nu a mai tras asa tare. Am apasat la fund si de abea de abea. Si am mai observat o data da nu am bagat de seama - atunci a fost dupa un drum B-CT fara oprire, la 150 constant, am oprit la o tigara si cand am plecat dupa 2 minute de pe loc, la fel, nu a mai tras cum tragea. Rece trage normal. Chiar asa sa fie ?. Cand e motorul fierbinte sa nu mai traga ?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, aic isant doua mari variante :D : ori nu stie nimeni nimic despre acest aspect, dar ma cam indoiesc pt. ca multi aveti masini de ani buni si trebie sa aveti o parere cat de mica mica, ori nu vret isa imi raspundeti. Nu stiu daca am suparat pe cineva numai din simplul fapt ca am deschis mai multe topic-uri, din evoie de ajutor, dar nu am avut sincer nici o intentie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am observat ca trage mult mai bine cu motorul rece, decat atunci cand este f cald.

o fi de la ambreiaj de fapt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oooo, multumesc de mesaj :rolleyes:. Pai eu inclin asa : 30 % de la ambreiaj si 70 % de la motor. Nu stiu de ce dar cald, (adica fierbinte mai precis), zici ca trag o remorca dupa mine. Oricum tu ai "cam" altfel de motor .... . Si nu stiu daca se aplica aceeasi chestie. Numai daca nu o fi de la ambreiaj si se aplica in mod egal si la tine, ca si tu ai ambreiaj chiar daca ai diesel :Driver: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ghici : si motorul meu PARCA trage putin mai greu cand e fierbinte (dupa mers 2 ore continuu in oras, sau dupa un drum lung). Probabil ca este normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Normal ar fi sa mearga mai bine la temperaturi ridicate...si cred ca si asa este...daca ar fi probleme ar fi semnalate pe indicatorul de -temperatura motorului-.

Eu daca merg inafara, la drum lung, dupa un timp merge mai "smooth" masina si cred ca in mare parte e si de la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine este exact invers.am masina din semnatura.trage ok cu motorul rece,dar la drum lung se simte oarece diferenta si trage mult mai bine.inca un exemplu:saptamana trecutaa trebuit sa astept pe cineva mai mult timp,si intrucat era caldura mare,am stat cu motorul pornit,pe loc,o ora in cap.dupa ce m-am pus in miscare s-a simtit o diferenta uimitoare la felul cum trage masina,in bine normal :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerul cald are densitate mai mica decat cel rece. Ca urmare vor intra o cantitate mai mica de molecule de aer pe unitatea de timp in motor. Benzina va intra mai putina, ca altfel ai scoate fum....Prin urmare e o explicatie fizica, naturala sa ai putere mai mica atunci cand afara e cald si motorul e cald...

Intercoolerul exact asta face, compenseaza aces efect putin....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect tot ce spui @I_am_Stealth.

O mentiune totusi ; intercooler-ul este necesar la supraalimentate (la cele cu compresor se numeste aftercooler) mult mai mult pentru ca incalzirea produsa prin comprimare e mult mai mare.

Si in plus la intercooler la un aspirat cu ce ar raci aerul cald? Cu alt aer cald? nee....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Da, da, da, normal ca e mai mare incalzirea de la comprimare, insa se adauga la ce era deja cald...

2. Exista solutie. Tot o smecherie fizica. Pai cu picaturi de apa de exemplu :) . Am vazut candva niste sisteme, parca fix la niste modele de Audi erau, unde pe cele doua intercoolere se stropea apa atunci cand era cald afara. Se folosea caldura latenta de vaporizare pentru a raci intercoolerul mai eficient. Cica se castiga ceva de genul 8-9 grade Celsius la temperatura aerului admis.

Oricum o iei, vara bagi aer de 40-50 de grade in motor aspirat iar iarna bagi de -5 sa zicem...E o diferenta mare de tot. Intercoolerul "normal" SMIC stim amandoi ca e vax oricum :rolleyes: . Multe modele turbo pe benzina nici nu aveau intercooler la inceput, doar o fanta de aer peste o galerie de aluminiu si atat. Sa nu mai vorbim ca daca mergi cu viteza mica, esti aproape fara intercooler. Ma gandesc ca daca nu ai macar un 40-50 km/h la un SMIC nu scazi temperatura cu mai mult de 5 grade vara. Citisem undeva ca pentru a nu se simti diferenta asta de vara iarna, toata treaba e compensata de ECU prin "boost level", adica o inrautateste pe cea mai buna situatie :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cind nu tragea masina aveati aerul conditionat pornit?io stiu de la mine cind am aerul pornit nu mai trage asa bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e mai evidenta. AC ia din putere...:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, ce am spus eu la inceput, m-am referit la benzina. La diesel e putin alta treaba.

Dar tot legat de asta, la ultimul drum pe autostrada spre Constanta, pe caldura destul de mare, am patit alta : supa ce am mers vreo 100 de km. de autostrada, am oprit la un refugiu dala sa fumez o tigara. Dupa 5 minute dau sa pornesc si vad ca indicatorul se ridica spre 110-120 de grade, dupa care scade usor la 90. De ce ?. Nu am mai patit ?. Si am mers is in oras pe canicula bara la bara si nu a mai facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate masina ta nu este fabricata in Germania, asa ca normalitatea devine atat de vasta incat va cuprinde orice problema. Solutia ar fi sa devii indiferent, sa dai muzica tare si sa traiesti cu speranta ca nu se va rupe nimic. Bafta si un scurt sfat: obisnuieste-te!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, ce am spus eu la inceput, m-am referit la benzina. La diesel e putin alta treaba.

Dar tot legat de asta, la ultimul drum pe autostrada spre Constanta, pe caldura destul de mare, am patit alta : supa ce am mers vreo 100 de km. de autostrada, am oprit la un refugiu dala sa fumez o tigara. Dupa 5 minute dau sa pornesc si vad ca indicatorul se ridica spre 110-120 de grade, dupa care scade usor la 90. De ce ?. Nu am mai patit ?. Si am mers is in oras pe canicula bara la bara si nu a mai facut.

Daca e primul tau autoturism ( f probabil ) iti recomand urmatoarele:

-dupa forjarea motorului (viteza mare sau urcat constant ) la oprire mai lasa motorul la relanti 2 min apoi opresti ( eventual cu capota deschisa ).

-e normal ca fenomenul de mai sus se intimpla din inertie termica la orice motor,sfatul de mai sus fiind pt a atenua inertia termica ( e dat si in carte tehnica daca ai ) asa ca nu-ti face probleme...

-la temperaturi ridicate am observat si la mine scadere de putere dar cea mai probabila explicatie ( pe linga aer ) e limitarea electronica a timpului de injectie pentru a se compensa ridicarea temperaturii lichidului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu este prima masina si nu vad ce ar insemna asa chiar aca ar fi, ca nu are legatura numarul masinilor avute cu nivelul de cunostinte, ma rog.

Da, la asta m-am gandit si eu, ca daca opresc motorul, s eopreste si ventilatorul si motorul nu se mai raceste; asa daca mai lasam motorul la relanti putin, ventilatorul il mai racea. Oricum, am mers pe la 140 in tr 5 deci nu l-am fortat oricum, dar dupa cum am spus, am oprit motorul si s-a oprit deci si ventilatorul ... .

Ok, nu siam de astea ca eu d eobicei nu prea opresc intre destinatii, dar acum eram nervos dintr-un anume motiv si trebuia sa fumez o tigara. :beer: Si asa am observat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!