Jump to content

Martor Esp - probleme cu ESP-ul ?


IoneLL
 Share

Postare recomandată

Salut. Aceeasi problema cu martorul ESP care sta aprins dupa ce pornesc masina. Am fost la tester si nu mi-a gasit nici o eroare. Culmea :offtopic:. Da-ti-mi o solutie. MS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Da-ti-mi o solutie.

1. Nu te mai duce la mecanicul ala.

2. Du-te la altceinva, poate cineva de pe forum. Nu exista martor aprins fara eroare. :icon_rambo:

PS: Nu cumva e apasat butonul de ESP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diagnoza-porsche

trebuie scanata masina cu o solutie buna de diagnoza,un vag com nu cine stie ce chinezarie

exact cum a spus si Cosmin..cum sa existe martor aprins fara problema??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RomeoD, cauta un coleg cu un vag-com sa-ti scaneze ABS, posteaza eventual si scanarea. Martorul ramane aprins din multe cauze.

:P @c o s m i n & diagnoza-porsche, mai exista si martori care raman aprinsi pe bord si nu ai nici o eroarea stocata :( , dar in cazul de fata la abs/esp trebuie sa fie ceva stocat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@romeoD: martorul de ESP poate ramine aprins fara sa dea eroare in cazul in care butonul de decuplare ESP se defecteaza si ramine ca si cum ar fi apasat(fara sa fie apasat fizic in realitate) astfel incit ecu de ESP crede ca tu ai decuplat sistemul in mod voluntar...du-te la cineva care stie sa minuiasca vag-com-ul si poate verifica treaba asta...vorbesc din proprie experienta...daca nu e asta,mai vorbim apoi...

Modificat de maumau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

am si eu o problema cu martorul ESP.de curand am avut o problema mare cu motorul, adica mi-a iesit o biela prin bloc, intr-un cuvant naspa tare.cand am luat motorul jos mecanicul a observat ca este ceva in neregula si cu puntea fata.am schimbat bucse, capete de bara si cadru motor(jug).acum ii fac un rodaj de 1000 de km si apoi schimb uleiul si strang chiulasa din nou.in timpul mersului imi sta aprins martorul ESP, am fost la service si am reglat unghiul de fuga si nu s-a schimbat nimic, martorul ESP ramane tot aprins.imi puteti spune cam despre ce este vorba? va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza intai sa vezi ce erori ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

Aceeasi pb cu martorul ESP o am si eu, ce am observat de o buna vreme , e ca se aprinde cand virez la stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare!

Am o problemă destul de ciudata la un Golf IV cu ESP-ul, motor 1,4 din 2002. Din c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare :(

Am si eu problema.Vad ca la toata lumea se aprinde ba ESP ba ABS,problema la mine e ca nu se aprinde nici unul din astea 2-nici cind pun contactul.Dupa un test cu VAG COM mi-a dat senzor acceleratie laterala defect.Am mai facut un test cu un program de la BOSH si la el scria senzor acceleratie transversala defect.Intrebarile ar fi:

1.De ce nu se aprind martorii in bord deloc?

2.E acelasi sensor dar cu denumiri diferite datorita programului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Incearca sa postezi rezultatul scanarii cu vagcom (daca il ai :( ). La senzorul de acc. laterala defect (G200) eu stiam ca se aprinde martorul din bord. Daca e G200 defect, sa stii ca de multe ori a fost posibila repararea acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca au fost manariti martorii din bord sa nu se mai aprinda. Odata ce ai g200 ai si esp. Masina cred ca nu o ai de noua, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu nu masina nu este noua e din 2000, abia am luat-o dar nu stiu care e treaba pina la urma de nu se aprind deloc martorii

NU am rezultatul de la vag com

Totusi cind iau un viraj parca ar frina automat.Sunt cam afon cu probleme astea.

daca martorii au fost smenuiti asta ce inseamna ca a fost facut?

Modificat de luigi35
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a fost umblat in bord si scoase ledurile de acolo. Nu se aprind nici macar atunci cand interoghezi modulul ABS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aprind martorii respectivi cand pui contactul? Ar trebui sa se aprinda pentru 2-3 secunde dupa care se sting, daca nu se aprind deloc atunci ar dreptate Al Bundy si ti-au fost scoase ledurile de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.

Am citit toate 11 pagini si nici un raspuns concret nu am gasit. Ba este senzorul de la volan, ba cel de la switch-ul de la pedala de frana, ba cel lateral...

La mine se aprinde rar si aleator, iar atunci cand se aprinde ramane blocat si numai merge stins din butonul ESP.

De multe ori opresc motorul in mers si il pornesc din nou. Se stinge si nu se mai aprinde. Am observat ca se aprinde de obicei cand conduc mai sportiv, curbe taiate, accelerari bruste, etc., dar am observat ca se mai aprinde si cand plec de pe loc, la viteza 1 sau 2.

Totodata am vreo 2000 de km de cand am schimbat toate placutele si discurile de frana. Franele sunt bune, cand imi intra ABS-ul si se simte, cand imi scartaie rotile pe asfalt.

Probleme astea cu ESP-ul au inceput sa apara de cateva luni. La mine nu se mai aprinde ledul din butonul ESP, atunci cand il apas.

Au fost zile cand am mers cu masina cu el dezactivat de mine din buton. Se simtea diferenta la curbe si le puteam taia mai usor.

Dar atunci cand martorul se aprinde singur si ramane blocat de nu-l mai pot stinge din buton, se simte putin cum masina este mai infranata, fata de atunci cand il aprind eu din buton si ii dau parca libertate la fuga.

Un prieten mi-a zis ca nu e bine sa merg cu el dezactivat pe distante lungi. Nu stiu cat de adevarat e, dar atunci de ce mai e pus acolo acel buton ESP de activare/dezactivare.

Erori pe VAG-COM 704.1 nu am deloc si nu inteleg de ce nu ramane nici una legata de acest senzor.

Macar stiam cu precizie de la ce ar putea fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 4, ALH .... martorul ESP se aprinde dupa vreo 10 sec de la pornirea motorului si nu se mai stinge

Dupa testare apare eroarea 01314 pe abs = ECM si 17656 P1248 pe motor. Mentionez ca a fost schimbata garnitura cde chiulasa si dupa aceea au aparut erorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.

Am citit toate 11 pagini si nici un raspuns concret nu am gasit. Ba este senzorul de la volan, ba cel de la switch-ul de la pedala de frana, ba cel lateral...

Atunci stii ca primul sfat este o scanare.

De multe ori opresc motorul in mers si il pornesc din nou.

Nu mai face asta niciodata!!!

Se simtea diferenta la curbe si le puteam taia mai usor...

Dar atunci cand martorul se aprinde singur si ramane blocat de nu-l mai pot stinge din buton, se simte putin cum masina este mai infranata, fata de atunci cand il aprind eu din buton si ii dau parca libertate la fuga.

Placebo! La pariu ca nu se simte nici o diferenta la mers normal in curbe, mai cu alte cuvinte daca-ti acoperi bordul sa nu vezi nici un martor, nu vei sti face diferenta. Asta pentru ca nu exista. ESP daca functioneaza in conditii normale NU intervine decat in cazurile "extreme", cand intr-adevar este nevoie de o corectie a directiei de rulare. Derapaj.

Un prieten mi-a zis ca nu e bine sa merg cu el dezactivat pe distante lungi. Nu stiu cat de adevarat e, dar atunci de ce mai e pus acolo acel buton ESP de activare/dezactivare.

Nonsens. ESP se reactiveaza odata ajuns la 50kmh, chiar daca martorul din bord nu se stinge. Oricum ideea asta ca nu e bine sa mergi cu ESP oprit este ca si a nu merge cu casul pornit. ;)

2. Butonul pentru pornit/oprit se refera mai mult la functia de controlul tractiunii in conditii de noroi/zapada/gheata/samd, cand in unele instante trebuie sa lasi roata sa mance un pic de gheata sa ajunga la asfalt pentru tractiune.

Erori pe VAG-COM 704.1 nu am deloc si nu inteleg de ce nu ramane nici una legata de acest senzor.

Ma mir ca nu ai nici o eroare stocata, mai fa odata testarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TitvsCaivs incearca tu sa urci o coasta care are si curbe in urcare, cu 40-60 Km/h sau mai mare de 80 Km/h, cu ESP activat normal, iar in timpul urcarii unei curbe stranse, sau inainte de a intra in curba, sa dezactivezi din butonul ESP acel martor care se va aprinde automat in bord si sa vezi diferenta.

Nu-mi spune mie de ESP ca nu se simte nici o diferenta, am km parcursi cu si fara ESP si-ti spun sigur ca la mine tot timpul se simte diferenta asta cand il dezactivez. Poate nu simti tu pe masinuta ta, dar ma rog, cred explic degeaba....

ESP - Electronic Stability Program - adica este de fapt un sistem destul de inteligent, care lucreaza insa integrat cu dispozitivele electronice computerizate ce controleaza un automobil. Un ESP integrat va verifica nu doar diferentele dintre viteza unghiulara a rotilor, ci si deplasarea laterala a masinii. Timpul de raspuns este de obicei de ordinul milisecundelor, astfel ca interventia poate fi considerata destul de prompta. Numai pentru tractiune, actiunea se rezuma la impiedicarea rotii/rotilor care patineaza sa se mai invarta, astfel fiind posibil un control al directiei, similar cu ceea ce face un ABS la franare. In cazul ESP, in clipa in care se constata derapajul masinii, sistemul proceseaza informatiile si actioneaza acolo unde trebuie: franele intervin pe una sau mai multe roti, individual, pentru a corecta traiectoria, iar motorul este impiedicat sa mai genereze cuplu, eliminandu-se astfel fortele care au generat deplasarea.

De exemplu, in cazul curbelor luate prea rapid cu ESP activat, toate rotile se invart independent, altfel se invart la fel.

Erori pe VAG-COM nu sunt de prin ianuarie-februarie de cand am avut probleme cu sondele lambda. Imi scanez masina cel putin odata pe luna.

Te astept cu dovezi. Cei care au incercat ce am spus eu mai sus, ii rog sa confirme aici.

PS: Tare m-as bucura ca acel martor sa fie de la switchul de la pedala de frana. Am inteles ca e mai ieftin :)

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu, in cazul curbelor luate prea rapid cu ESP activat, toate rotile se invart independent, altfel se invart la fel.

Absolut fals! Ceea ce zici este ca si cum ai avea tractiune integrala cu diferentialele blocate, doar atunci se invart toate rotile la fel, ar fi aproape imposibil sa iei chiar si cele mai mici curbe.

Nu are rost sa-ti explic ce si cum, vad ca nu ai citit toate posturile, degeaba sustii asta. Citeste si topicul cu G200- Senzor Acceleratie Laterala, si mai povestim, pana atunci numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste definitia ESP si explicatia de mai sus cu atentie, poate vei intelege mai bine.

Poate ca trebuia sa ma exprim invers, ca fiecare roata sau mai multe sunt infranate individual pentru a corecta traiectoria.

Dar ce importanta are asta, cand pe noi ne intereseaza de ce se aprinde acel martor ESP?

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a fost umblat in bord si scoase ledurile de acolo. Nu se aprind nici macar atunci cand interoghezi modulul ABS?

Nu, nu se aprind deloc martorii de la esp si abs.Asta cred ca inseamna ca au fost scoase ledurile ,nu?Dar totusi cum ramine cu denumirile diferite de la 2 teste diferite?-senzor acceleratie laterala ----senzor acceleratie transversala.E una si aceeasi chestie?Prima denumire este de la testul facut cu vag com si a doua cu un program de la Bosch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Programul electronic de control al stabilităţii utilizează un senzor de acceleraţie pentru măsurarea acceleraţiei transversale care acţionează asupra autovehiculului, determin
Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tranversal si lateral inseamna acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tranversal si lateral inseamna acelasi lucru.

Multumesc pentru explicatie!!Inseamna ca trebuie sa repar sau sa inlocuiesc senzorul G200(senzor acceleratie laterala).Mi-a dat la teste "probleme". :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!