Jump to content

Martor Esp - probleme cu ESP-ul ?


IoneLL
 Share

Postare recomandată

Citeste definitia ESP si explicatia de mai sus cu atentie, poate vei intelege mai bine.

Poate ca trebuia sa ma exprim invers, ca fiecare roata sau mai multe sunt infranate individual pentru a corecta traiectoria.

Dar ce importanta are asta, cand pe noi ne intereseaza de ce se aprinde acel martor ESP?

Numai bine.

Fa o scanare in momentul cand martorul e aprins.

Golf 4, ALH .... martorul ESP se aprinde dupa vreo 10 sec de la pornirea motorului si nu se mai stinge

Dupa testare apare eroarea 01314 pe abs = ECM si 17656 P1248 pe motor. Mentionez ca a fost schimbata garnitura cde chiulasa si dupa aceea au aparut erorile.

17656/P1248/004680 - Start of Injection Timing Regulation: Control Deviation

Possible Symptoms

  • Loss of Power at high Engine Speeds
  • Engine difficult to Start

Possible Causes

  • Start of Injection Timing Regulation not OK
  • Injection Pump Control Range blocked/dirty (e.g. by Metal Particles)
  • Engine has stalled / ran out of Fuel recently
  • Wiring/Connectors from/to Injection Valve (N108) faulty

Possible Solutions

  • Check/Adjust Injection Start
  • Check Fuel Supply
  • Check/Replace Fuse(s)
  • Check/Repair Wiring/Connectors from/to Injection Valve (N108)

<a name="Special_Notes">

Special Notes

Rezolva problema de pe motor si cred ca o sa dispara si cea de pe ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sper sa reusesc sa postez si eu in sfarsit ceva..imi spune si mie careva care e diferenta intre seriile de la spira airbag la un golf 4 ...ce inseamna 1j0959654 j si 1j0959653 ? daca e 654 e cu esp si daca e cu 653 e fara esp sau cum? mi s-a rupt panglica aia din interiorul spirei si mi-au ramas aprinse becurile de la esp, airbag si nu mai imi functioneaza claxonul...de unde pot cumpara si eu o spira d-asta cu seria 1j0858654j ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, am si eu o intrebare despre butonul ESP si anume daca-l apas apare martorul in bord dar butonul nu se aprinde ca cel de la dezaburire luneta se aprinde rosu numai cand pun pozitiile, este normal? nu ar trebui sa-si schimbe nuanta sa se vada ca este activat? sau e destul numai martorul din ceasurile de bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LAsa-l asa ca asa functioneaza el.

Nu-l strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face si al meu de prin primavara de cand am luat o curba mai stransa in coasta si s-a ars ledul din interiorul butonului, dar asta nu e o problema.

Totodata nu mi se mai aprinde de nebun in timpul mersului de ramanea blocat pana la oprirea motorului de vreo 3 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea! Sunt nou pe forum si prospat posesor de vw golf4. Am sin eu problema cu martorul esp, plus ca la tester imi da eroare la acel senzor acceleratie transversala. Inainte sa-l schimb as vrea sai fac o curatare numai ca nu stiu unde este pozitionat. Ma poate ajuta cineva cu localizarea lui?

Astept raspunsurile voastre si imi cer scuze daca s-a discutat ceea ce intreb, dar eu nu am gasit.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

G200 este situat sub bord, langa coloana volanului. Poate te ajuta poza din atasament.

post-12725-1253804902_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat un amic care are magazin de piese auto si i-am spus de acest senzor. Mi-a zis ca nu vine separat, ci cu toata coloana volanului.

Sambata si duminica la drum lung mi s-a aprins iar. Duminica pe la pranz, am scos masina dintr-o curte, pe unde am fost la un chef si am mers cu spatele pana la vreo 70-80 km/h pe o portiune mica de drum. La fel, s-a aprins :)

Totodata in poza de mai sus scrie clar "Checked by OBD", adica se poate verifica cu interfata VAG-COM din cate inteleg.

Mi-am verificat masina si nu am nici o eroare...

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa cauti documentatie despre functionarea ABS-ASR-ESP si poate vei intelege astfel cum functioneaza, cand se aprinde martorul din bord samd. Sunt convins ca daca nu ai nici un fel de eroare stocata ESP-ul iti functioneaza perfect. Verifica de asemenea, presiunea in pneuri, pneuri de aceeasi marime fata/spate in mod obligatoriu, indicat ar fi identice fata/spate. Presiunile recomandate sunt inscrise pe capacul de la rezervor. Succesuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate pneurile sunt toate de aceeasi marca Continental / Super contact 195/65 R15. Au cam 25% uzura toate in mod egal. Presiunea pe spate este de 2.2 atm., in timp presiunea pe fata este de 2.0 atm.

Am lasat mai mult pe fata deoarece in ultima perioada am fost mai mereu plecat cu masina plina, 5 persoane sau bagaje.

Cred ca acest martor nu stocheaza eroarea cum stocheaza celelalte. De exemplu cand mi s-au dus fostele placute de frana mi se aprindea martorul de la ele de fiecare data cand puneam contactul. Pe VAG-COM nu era stocata nici o eroare. La fel ma gandesc ca si acest martor nu stocheaza eroarea.

Ca o documentatie am citit asta:

Without countersteering in the correct direction, the vehicle would break out by overbraking of a wheel, as the unsymmetrical braking forces caused as a result would bring about a tendency of the vehicle to rotate in the direction of the road surface with greater traction. Sounds complicated and it really is. But just at this point is when ESP plus steering impulse intervenes.

ESP determines the right direction: The system “detects” the direction in which the driver has to countersteer to decelerate the vehicle optimally without it breaking out. This is why the unit gives the command to the electromechanical power steering to send a steering impulse in the required direction. This is perceived by the driver in the steering wheel, who then follows this signal intuitively and carries out the classic countersteer. As a result of this stabilising intervention, the brake pressure at the wheels can be increased with the greatest amount of grip. The consequence: a shortening of the stopping distance by the aforementioned 10 percent.

Si iata si o poza cu senzorul: :)

whbd5z.jpg

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de placute nu da erori. Aprinde doar martorul din bord. Placutele uzate nu sunt o eroare. Daca pe fata ai 2.1 si pe spate 2.2 inseamna ca din cauza aia ti se tot aprinde. La mine valorile inscrise pe capacul de la rezervor sunt 2.2 pe fata si 1.9 pe spate. Masina cu motor diesel 1.9 si break, ceea ce inseamna ca la tine pe spate ai presiunea mult prea mare. Nici aprinderea intermitenta a martorului ESP din bord nu reprezinta o eroare, indica doar faptul ca modulu ESP a intrat in functiune si corecteaza traiectoria masinii.

LE. Documentatie nu inseamna un citat de 2 randuri :vaidecapulmeu:

Uite aici cateva informatii basic:

http://www.boschautoparts.co.uk/pdf/3-934584-44-6.pdf

http://www.mercedestechstore.com/pdfs/327_...%2002-26-04.pdf

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control

Si chiar aici pe forum un intreg topic care ti-ar putea fi de folos:

http://vwforum.ro/index.php?showto...1077&st=120

Succesuri !

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e martorul aprins e dezactivat ESP-ul.

Aia nu e documentatie, e doar un citat care este destul de interesant in comparatie cu alte definitii care le-am tot gasit pe net.

In fine, o sa incerc si cu presiune egala toate pneurile sa vedem daca mai face figuri :vaidecapulmeu:

Mersi pentru al doilea document postat de tine ! :)

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incerca presiune egala. Presiunile din pneuri le ai inscrise pe capacul de la rezervor, respecta-le intocmai. Daca vei citi linkurile care le-am postat mai sus, vei descoperi ca ESP-ul monitorizeaza vitezele de rotatie a celor 4 roti coroborate cu unghiul de rotatie al volanului. Daca din motive de presiune gresita sau dimensiuni diferite ale pneurilor fata/spate detecteaza diferente, ESP-ul intra in functiune. Succesuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca le am trecute pe capacul de la rezervor, dar niciodata nu am bagat cat scrie acolo (pe spate de la 1.9 la 2.2) deoarece mi se pareau cam slabe si totodata consumul era crescut. Iar pe fata am 2.0, fata de normal (numai retin cat scrie pe capacul de la rezervor).

Incerc azi sa mai scot aerul din ele si sa le aduc presiunea la normal macar pana la sfarsitul weekend-ului sa vad ce se intampla.

Stima ! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy pai daca nu este nici o eroare stocata pe VAG-COM, ce alta diagnoza sa mai fac in afara de hotii de la reprezentanta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aprinderea becului de ESP, sau ASR genereaza si eroare in calc de ABS sau la cel de coloana de volan. Aprinderea INTERMITENTA nu stocheaza erori. Sigur ai scanat toate modulele si nu ai gasit erori ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Nu am avut niciodata intermitenta. Cand se aprinde asa ramane blocat pana opresc motorul. Sau de exemplu mai merg cu ESP dezactivat din buton sau cu martorul aprins si la drum lung mai apas cateodata pe buton sa vad daca se stinge. De cele mai multe ori se stinge, adica lucreaza si cateodata ramane aprins. Problemele astea care le am cu ESP-ul sunt rare, 1-2 zile pe luna, sa zic asa cam 90% lucreaza normal, dar ma interesa de ce nu ramane nici o eroare stocata si de ce ramane blocat.

O sa incerc sa aduc presiunea din pneuri la stadiul normal sa vad daca mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cand am crezut ca am scapat si eu de problemele cu masina ,azi dimineatza am descoperit ca dupa ce se incalzeste motorul se aprinde becul de la esp. Se poate ca la martorul de la esp sa fie legat si ceva senzor de la motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aprinde martoru esp si apoi masina merge ca franata, oare din ce cauza ? ati mai patit asa ceva ?(daca opresc motoru si reporesc isi revine la normal .pana sa schimb swichu de frana n-am mai patit asa ceva )

Modificat de stard
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am reglat si presiunea in pneuri si tot se mai aprinde cateodata. Luna asta s-a aprins mai des.

Exact cum am zis si eu mai demult si cum a zis si @stand ca atunci cand se aprinde si ramane blocat masina e putin mai infranata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am gasit eroarea pe un alt tester DELPHI cu conectare Bluetooth la dispozitivul de are mufa conectata la masina.

Eroarea este: Senzor frana .... nu stiu cum - Semnal Intermitent.

Acum, mecanicul asta la care am fost, mi-a zis ca nu ii arata daca e senzorul de la pedala sau din alta parte, cica sunt 2 senzori - unu la pedala si altu nujt pe unde. Numai retin cum i-a zis, dar mi-a zis ca este 70 RON original ala de la pedala. Am mai fost dupa asta la un magazin de piese auto si mi-a zis baiatul de acolo ca senzorul poate sa fie cu 2 pini sau cu 4 pini... :)

Eu nu stiu de care am. Cei drept a ramas sa ma mai duc odata la el cu becul aprins, sa nu opresc motorul si sa bage el testerul sa vada sigur eroarea stocata si sa-mi zica, care din senzori e :D

Pe VAG-COM 908 nu apare nimic ;)

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TRebuie sa apara si pe vcds la ABS sau engine. Senzorul de pedala e cu 4 pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, are 4 pini. Aseara l-am dat jos si tija aia de plastic culiseaza cam 1 cm. Am tras si de ea mai sus, dar ramanea blocata. La apasarea tijei in locasul ei, intra foarte greu, dar tot la ultimul centimetru culisa usor.

Am dat putin cu WD-40 pe tot senzorul si prin el si l-am pus la loc.

Am notat si codul senzorului pe o hartie si am sa-l postez si aici cand o sa am ocazia.

Astept sa vad daca se mai aprinde... Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o poza si codul de piesa pentru Senzorul - Switch Pedala Frana (Brake Light Switch)

Cod piesa: 1J0 945 511 A

Poza unde se monteaza:

hx23j5.jpg

Cum arata:

i3uf6v.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!