Jump to content

Lichid frina - schimbare


oaspetele
 Share

Postare recomandată

Ciao,

 

Eu stiu ca daca tii pedala apasata nu curge lichidul de frane pe la etrieri. Este un truc folosit cand lucrezi la frane si nu vrei sa pierzi lichidul/aerisirea.

Eu am folosit un bat din lemn si confirm ca nu mai curge lichid cand frana este apasta si linia deconectata de pe etrier.

Dar ai grija sa nu apesi pana la fund ca poti distruge ceva in master cylinder - nu am prea inteles ce... eu cred ca am patit-o ca acum nu mai tine frana asa ca inainte, pedala e mai moale si prinde mai la "fund". Am aerisit cu un power bleeder, merge foarte bine, dar nu am gasit aerisitorul de la ambreiaj ...

 

Florin

Modificat de joflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare, insa raspunsul tau nu ma ajuta prea mult, ba este chiar contradictoriu.

Adica ai aerisit cu un power bleeder care a mers foarte bine, insa pedala e mai moale. Ai gresit ceva, nu are voie sa fie mai moale.

Eu nu vreau sa desfac vreun element al sistemului de frânare, ci pur si simplu vreau sa schimb lichidul de frâna, folosind un bleeder, facut de mine.

Cu alte cuvinte, chiar am interesul ca lichidul de frâna sa iasa din sistem pe la purjele etrierilor, in timp ce lichidul nou intra din bleeder in vasul rezervor aflat pe pompa de frâna.

Repet intrebarea de mai sus si anume este acest dispozitiv "Brake pedal depresser V.A.G 1869/2", absolut indispensabil, atunci când se face inlocuirea lichidului de frâna cu ajutorul unui bleeder ?

Dispozitivul acesta se monteaza intre scaunul soferului si pedala de frâna, ca sa o tina apasata. Am vazut un astfel de dispozitiv folosit de catre cei care fac geometria directiei.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie la servis cand mi-au schimbat lichidul folosind metoda de mai sus nu au apasat frana...

lafel, cand am schimbat puntea spate si am deconectat conductele de frana de pe punte am pus o greutate pe pedala de frana ca sa o tina apasata, asa scrie la carte.intr-adevar nu curgea lichid. acuma nu stiu daca nu o tineam apasata ce sa intampla pt ca nu am incercat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu power bleederul nu iti trebuie pedala apasata. La mine e moale din alta cauza - am tras aer in master cylinder si cu tot power bleederul din lume nu l-am mai scos - cauta pe net "soft brake pedal Golf 4" - e o problema destul de comuna la Golf 4.

Aceste info as fi vrut sa le am inainte de a ma apuca de frane. (mai ales cea cu apasatul la capat a pedalei de frana si cu maxima atentie sa nu tragi aer in cilindru) dar le-am aflat the hard way.

 

Spor la citit!

 

Florin

Modificat de joflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat sa mai remdiezi putin cu output test cu vag- com?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Marius,

 

Inca nu am incercat deoarece trebuie sa schimb discurile si placutele pe fata si sa verific etrierii fata (masina asta a stat mult si pe spate cilindrii etrierilor au fost foarte oxidati asa ca i-am schimbat). In plus pentru procedura cu pompa ABS ar fi bine ca masina sa fie pe butuci sa am access usor la aerisitoarele fata/spate ... si mi-e cam frica sa o pun pe butuci roata roata...

Oricum ma poti ajuta cu niste masuratori VAGCOM pe presiunea in pompa de frana?

Am vazut ca sunt 2 senzori care masoara presiunea si cred ca o indicatie buna ar fi daca imi poti spune care este presiunea cu motorul pornit la o franare mai brusca si tinuta pedala un pic. de asemenea m-ar ajuta sa imi spui cam unde iti prinde frana (cat la suta din cursa trebuie sa apesi pana se intareste). Cred ca astea ar fi info de interes general ca referinte pentru o masina care functioneaza bine.

 

Stima,

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar masinile cu ESP au functia asta,iar a mea nu are...inca, poate pe viitor.

 

daca te referi al output test, nu trebuie facut cu masina pe butuci, pur si simplu urmaresti instructiunile din program,bazaie pompa de cateva ori si gata, cel putin asa am facut eu si cica asta ar scoate aerul din cilindru si modul abs

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daca se inlocuieste doar lichidul din vas are ceva?dot 4 cu dot 4 difera cu ceva?adica poate fi un lichid ce poate contine si altceva.si sa nu se amestece?As imbunatati lichidul de frana macar din vasul de expansiune..pana o sa pot sa-l inlocuiesc de tot,pt ca observ ca are o culoare usor inchisa(vw golf 1.9 tdi axr).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu cred ca rezolvi mare lucru doar cu schimbarea lichidului din vas, ca pana la urma partea "stresata" a lichidului e aia din apropierea rotilor, care se incalzeste la franare de la placuta->pistonas->lichid.

Pana se face amestecarea lichidului din vas cu cel de pe conducte... mai vine Hrusca de 2-3 ori in tara. :lol:

Daca tot iei un bidon de lichid, schimba-l pe tot. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul e cel mai uzat la etrier....acolo sunt temperaturile cele mai mari. Daca schimbi doar lichidul din vas...nu rezolvi mare lucru :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Adica decat sa schimbi numai lichidul din vas, mai bine nu il schimbi deloc. Eu l-am schimbat acum dupa 7 ani de cand am masina. Nu cred ca este asa de importanta schimbarea asta, dar daca asa este recomandarea, o respectam cat de cat, dar la 2 ani sigur nu o sa-l schimb. La Dacia pe care am avut-o inainte si am tinut-o vreo 12 ani nu am schimbat lichidul niciodata si nici nu am stiut ca trebuie. Oricum lichidul nu se schimba ca se uzeaza din motive de temperatura.  Se schimba ca este higroscopic, adica absoarbe apa care ii coboara temperatura de fierbere. Deci la frane prelungite gen Transfagarasanul, lichidul poate sa se transforme mai repede in vapori care sunt compresibili, adica ramai fara frane. ( Altii zic ca absorbind apa, poate ingheta, dar nu am gasit niciunde scris asta oficial).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Luati in calcul si achizitionarea lichidului de frana original.45 lei bidonul de 1 litru de dot4 super.

 

post-64586-0-09504300-1392801912_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Din cate am inteles, pt masina mea am nevoie de DOT 4. Din intamplare am 1l de lichid FERODO DOT 4, ce parere aveti despre el?

Sa-l folosesc pe acesta sau sa cumpar altul?

Modificat de GinelSB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca influenteaza cu ceva marca lichidului...? Eu nu :) pune domne ce ai..nou sa fie si dot 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

dar ate sl6 ar merge.As vrea cine stie sa ne lamureasca in legatura cu Output test si Abs Bleeding.Ce si cum mai ales pt Golf 4.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Salut comunitate,

Am întâmpinat o problemă cu sistemul de frânare și aș avea nevoie de ajutor. Am efectuat câteva reparații la sistemul de frânare, schimbând placuțele, recondiționând etrierii cu garnituri noi și pistonase, iar apoi am aerisit instalația. Cu toate acestea, când încerc să completez lichidul de frână, acesta scade instantaneu sub nivel, fără să lase vreo urmă vizibilă sub mașină. 

Am verificat conexiunile, furtunele și conductele, dar nu am găsit nicio scurgere evidentă. Există vreo altă zonă unde ar putea dispărea lichidul de frână fără a lăsa urme vizibile? Poate fi o problemă cu cilindrul receptor al pompei de frână sau cu altă parte a sistemului pe care ar trebui să o verific?

Orice sugestie sau sfat pentru identificarea acestei pierderi de lichid de frână ar fi extrem de apreciate. Mulțumesc anticipat pentru ajutorul acordat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica pompa de ambreiaj, sa nu cumva sa pierzi pe acolo. Verifica zona interioara de sub pedalier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...nu este pierdere,trebuie sa insisti putin...

Toarna pana nu mai dispare...

Intr-adevar este o senzatie ciudata dar asa e sistemul...nu l-am inteles nici eu dar am turnat in continuu si la un momendat nu a mai disparut...

Abia daca pui 500ml incepi sa iti faci griji...dar daca ai umplut vasul de 2 ori si a disparut,mai ai de pus :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22.11.2023 at 16:43, Laurentiu_LWR a scris:

Salut...nu este pierdere,trebuie sa insisti putin...

Mulțumescdin suflet, Laurentiu! Ai avut dreptate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!