Jump to content

Lichid frina - schimbare


oaspetele
 Share

Postare recomandată

M-am uitat in Autodata si acolo zice ca intra 1L. Asta inseamna ca a ramas cam 30% din cel vechi. Nu e chiar asa un procent enorm ramas in sistem. Eu eram curios de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Am si eu un Passat 1.9 TDI 131 CP cu mici probleme.Ce ma deranjeaza in momentul de fata este lichidul de frana la care ii creste nivelul in recipient.Nu am apucat inca sa-l schimb, iar probleme nu am sesizat la franare. Am scos din lichid deja de 3 ori. Apelez la colegii de pe forum pentru ca dragii nostri mecanici habar n-au de nimic. Cel putin din experienta mea de pana acum...Tin sa mentionez ca nu am gasit nimic pana acum in legatura cu acest aspect. Multumesc si va doresc o zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat cumva placutele de frana de curand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am schimbat placutele si discurile pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fenomenul este unul cat se poate de normal in acest caz: noile placute si discuri, avand grosime mai mare decat cele uzate, au impins pistonasele in cilindrii etrierilor, scazand astfel volumul acestora. In acest mod, diferenta de volum de lichid din cilindrii este preluata de vasul de expansiune.

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru raspunsul promt si la subiect, dar nelamurirea mea este daca nivelul lichidului trebuie sa fie sub sita, sau sa fie vizibil lichidul. Problema este ca nu prea ma pot orienta dupa marcajele de pe recipient. Mersi inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sterge cu o carpa vasul de lichid de frana in dreptul celor 2 repere de min si max. Nu are cum sa nu se vada nivelul, materialul vasului este semi-opac. Atentie insa, cand faci verificarea, masina sa fie pe o suprafata dreapta !

In privinta intrebarii tale daca nivelul lichidului de frana trebuie sa fie sub sau deasupra sitei, sincer sa fiu nu am dat atentie acestui aspect, eu ma ghidez dupa marcaje intotdeauna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce a zis x-tremist este valabil. o alta chestie e ca atunci cand au schimbat discurile si placutele au impins pistonul cu presa a iesit lichid din vas pe afara. cel putin asa s-a intamplat la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos pentru raspunsuri. Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

pana la urma a reusit cineva sa schimbe lichidul acasa fara a apela la acea instalatie de la dealer, di daca da care au fost urmarile ( se comporta bine franele ?), intreb asta ptr ca la service te cam usuca in vremurile de azi si nu prea fac nici treaba buna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma a reusit cineva sa schimbe lichidul acasa fara a apela la acea instalatie de la dealer, di daca da care au fost urmarile ( se comporta bine franele ?), intreb asta ptr ca la service te cam usuca in vremurile de azi si nu prea fac nici treaba buna !

salut...

da se poate si fara a apela la un service autorizat.

Prin metoda, nu stiu cum sa.i spun, FACI PEDALA, tb doua persoane.

Incepi cu roata cea mai indepartata de pompa, in cazul asta dreapta spate, apoi stanga spate, dreapta fata, stanga fata si apoi la ambreiaj, cu mentiunea ca sa se verifice nivelul lichidului din borcan sa nu prinda aer, cu alte cuvinte sa fi mereu plin.

Am facut aceasta operatiune cu un an in urma si nu am pb.....a..masina franeaza mai bine :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca citeai ce screi pe forum vedeai cati au facut fara instalatia lor. Doar ca dai mai mult la pedala si ai nevoie de cineva sa te ajute in timp ce desfaci si strangi surubelele pe unde scoti lichidul de frana...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Golf4 din 2000 ce canitate trebuie pentru a inlocui de tot lichidul ? Adica cat intra in tot circuitul lichidului cu aprox ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nivelul pe mai jos de minim la lichid atunci ce martor ar trebui sa se aprinda ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

martorul de la frana de mana de 3 ori insotit de 3 bipuri ascutite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am si eu o nelamurire daca ma puteti ajuta. As vrea sa schimb lichidul de frana la masina din semnatura si sincer nu stiu ce tip imi trebuie. Si am ceva emotii la alegere pentru ca am inteles ca pot aparea probleme destul de serioase daca nu se respecta norma impusa VW. Inclin sa cred ca imi trebuie un DOT3 sau DOT4. Dar nici nu stiu care-i diferenta intre ele.

Si inca ceva: cam cata cantitate mi-ar trebui?

Multumesc mult!

Masina este un New Beetle, 2007, 1.4 75CP benzina, tehnic e un Golf 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa te duci la cineva sa-l schimbe cu instalatia de vidare(speciala).Si la service daca nu au instalatia respectiva sa nu stai la discutii,daca vor sa schimbe lichidul prin sistemul clasic aerisire si pedala.Te costa in jur de 80-100lei cu tot cu lichidul lor.Preferabil sa iti puna ATE,TEXTAR,ETF,ARAL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

As vrea ca cineva care lucreaza in service sa ne lamureasac asupra celor trei metode de schimbare a lichidului de frane (avantaje-dezavantaje)

1.schimbare clasica a lichidului, se goleste instalatia si se introduce lichid nou prin metoda pedalelor la fiecare etrier.

2.se introduce un compresor in circuit care creaza presiune in sistem, dar airisirea se face tot prin pedala.

3.o instalatie de vidare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Cu un furtunas bagat in aerisitorul deschis se poate extrage lichidul de frana cu o seringa mai mare?Daca ar merge asa practic nu ar mai fi nevoie de facut pedale.

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda era cam aiurea metoda:) deci voi face in doi oameni la pedala schimbul.Daca inlocuiesc din borcan inainte sa ma duc la roti si sa mentin nivelul peste min mai are rost sa fac si abs bleeding la sfarsit?

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pedala tine bine nu mai faci nimic.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Vreau sa-mi schimb lichidul de frâna. In acest scop mi-am construit un dispozitiv cu ajutorul caruia pot inlocui lichidul de frâna sub presiune (1 bar), conectând acest dispozitiv la borcanul pompei de frâna si apoi deschizând pe rând câte un aerisitor de la etriere.

Am citit in manualul de reparatii postat in sectiunea Golf 4 / Bora, ca VW recomanda ca la aceasta operatie sa se folosesca un dispozitiv numit "Brake pedal depresser V.A.G 1869/2".

Acesta se monteaza intre scaunul soferului si pedala de frâna, ca sa o tina apasata. Am vazut un astfel de dispozitiv folosit de catre cei care fac geometria directiei.

Intrebarea mea este la ce foloseste acest dispozitiv in cazul inlocuirii lichidului de frâna atunci când se foloseste metoda introducerii lichidului nou sub presiune in instalatie si concomitent se scoate cel vechi pe la purjele etrierilor ?

Este acest dispozitiv absolut indispensabil ? Nu am observat sa fie facuta vreo mentiune vis-a-vis de el in acest topic si nici in altele ce trateaza acelasi subiect.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!