Jump to content

Lichid frina - schimbare


oaspetele
 Share

Postare recomandată

Corect, absoarbe apa=hidrofil, cre nu se combina cu apa = hidrofug, cele 2 cuvinte sunt antonime. DAr la ora cand am scris nu erau, in mintea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ar scadea sub nivel ar trebui sa curga pe undeva, dar daca nu atunci singura problema e aceea de care a scris mai sus Al Bundy

fara sa fortez un warn:

HIDROF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

Ok baieti. Am inteles.

Totodata am inteles ca trebuie sa fie din norma DOT4 si ca intra in sistem cam 1,25 litrii.

Deci trebuie neaparat sa cumpar 2 l in loc de 1 :(

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

E destul un litru. Mie mi-a fost , am scos cu seringa din pahar, am pus si am aierisit pe rand etreirii ,incepaind cu cel dreapta spatesi mi-a si ramas. Aierisesti pana vine de ala nou, deobicei mai deschis la culoare.

Eu parca stiam ca intra cam 0.7l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu uitati sa aerisiti si traseul ambreiajului tot din acelasi vas se alimenteaza! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

Eu am cumparat lichid de frana ATE, dar nu m-a lasat mecanicul sa-l pun pana nu se intareste pedala dupa schimbarea tuturor discurilor si placutelor ATE.

k0fqio.jpg

A zis sa mai merg in jur de 100 km cu lichidul vechi, iar apoi sa-l pun pe cel nou.

Mai precizez un lucru care mie mi s-a parut destul de ciudat. Dupa schimbarea discurilor si placutelor vechi cu cele noi ATE, am mers cu masina cam 2-3 km. Dupa ce am oprit, am zis sa ma uit pe la motor sa vad cum se comporta lichidul de frana. Mi-a dat pe dinafara si am vazut pe acolo stropite niste furtunase. Mi se pare ca este putin peste nivelul MAXIM. Am mai strans acel capac de care este prins senzorul ca sa numai curga.

E bine sau mai golesc din lichid ? Totodata vreau sa va intreb daca acel lichid este sub nivel sau stiu eu, de proasta calitate, ma anunta vreun

martor in BC ?

Mecanicul mi-a zis ca e bine ca mi-a dat peste, deoarece s-a facut presiune in acele pistonase care preseaza placutele de frana si sa nu-mi fac probleme ca e ceva normal. Lichidul din vas arata bine, e de culoare galbena si nu pare sa aibe mizerie.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

Super.

Mersi @Marius. Deci se aprinde numai daca este nivelul prea scazut :)

Acum 1 ora am mai scos cu o seringa din lichidul de frana. Nivelul lichidului este acum cam cu 3-5 mm deasupra scrisului MAX :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11
E bine sau mai golesc din lichid ? Totodata vreau sa va intreb daca acel lichid este sub nivel sau stiu eu, de proasta calitate, ma anunta vreun

martor in BC ?

Sub capota la golf exista un mic laborator de analize in care se face cromatografie in gaz si un etalon cu targeturile analizelor si o imprimanta laser.

Si lasand gluma la o parte e normal sa iti dea pe afara lichidul de frana la schimbarea placutelor deoarece pistonasele au fost impinse in etriel pt ca placulele noi sunt mai groase(evident).

Sa ia grija cum faci beading-in la placute si discuri ca ar fi pacat la le strici de noi cum fac multi sa le testeze la maxim cu ele noi noute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa aud si eu pe cineva spunand ca s-a defectat sist.de franare din cauza ca nu a schimbat lichidul de frana la timp,eu l-as fi schimbat dar nu ex.servis cu echipament necesar in Zalau,si decat sa mearga mai rau mai bine nu schimb.

Sunt f.multumit de franele existente si in viitor daca mi se va strica ceva la frane o sa povestesc.(am convingerea ca nu voi avea probleme)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam frana proasta tocmai din cauza lichidului vechi. Aeriseam o data pe luna si iar aparea aer in instalatie. Dupa inlocuire, totul a revenit la normal.

Asa ca nu trebuie neaparat sa se strice instalatia. E destul sa nu ai frana calumea cand ar trebui... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai avut cumva si ceva probleme la garnituri ?pentru ca din ce am citit neschimbarea lichidului ar duce la o imbibare cu apa in urma condensului si care ar provoca oxidarea zonelor de lucru.corectatima daca nu e asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. Dar probabil tre' sa treaca mai mult de 3-4 ani ca sa se intample asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golful meu e din 2002 si nu a fost schimbat inca lichidul de frana si merge f.bine si nici nu-l voi schimba pana nu dau de un servis care are pompa sau ce trebuie sa schimbe lichidul ca la carte.Mai mult ma tem sa nu-mi strice mai rau franale !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e necesara pompa. Se desfac aerisitoarele si se lasa sa curga, Cand nivelul in vas a scazut, dar fara sa prinda aer se completeaza cu lichid nou, se lasa sa curga cam 250ml de la fiecare roata. Se strang aerisitoarele si se face la fel la ambreiaj. GAta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si aerisitorul la ambreiaj unde este ?

cumva langa/pe cutia de viteze ?

o poza cu locatia exacta ... daca nu cer prea mult ! :offtopic:

Intreb numai ca sa fiu sigur ca mecanicul aeriseste (curata) si circuitul ambreiajului !

multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se afla pe cilindrul receptor de pe cutie. Urmaresti unde merge conducta de lichid spre cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

sa presupunem ca am facut schimbarea lichidului de frina printr-o metoda proasta (cu pedala, dar s-a golit de tot borcanul si sistemul) si unitatea ABS a luat aer. Masina are si ESP.

Aplicam procedura de aerisire a acesteia cu VAG-com-ul, dar aerul din untitatea ABS unde este evacuat in vasul de pe pompa sau mai departe in sistem ?

Cu alte cuvinte as dori sa intreb cum se procedeaza in cazul de mai sus dupa ce s-a reumplut sistemul, s-au "facut" pedale pina cind nu a mai iesit aer si apoi s-a aplicat aerisirea ABS-ului cu VAG- com-ul.

Mai trebuie desfacute iarasi purjele etrierilor (concomitent cu completarea lichidului in vas ca sa nu ia aer) pentru eliminarea eventualului aer eliminat cu VAG-com-ul sau este suficienta aplicarea procedurii de aerisire cu VAG-com ?

Sau eventual o metoda despre cum s-ar proceda in cazul de mai sus mentionind ca nu este disponibila o instalatie profesionala in genul celei de le dealer.

Pentru eliminarea eventualelor dubii iata procedura de aerisire ABS luata dintr-un post anterior.

Procedure for Bleeding the ABS Brake Pump on VW Golf, GTI, Jetta, and Audi TT:

[select]

[03 - ABS Brakes]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

This will trigger the ABS pump to turn on for about 10 seconds. You should hear the fairly loud pump clicking during this time.

Click the [Done, Go Back] button and you're all set.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am observat astazi ca mecanicul care mi-a schimbat lichidul de frana mi-a umplut pana sus de tot recipientul respectiv. Are vreo importanta daca il las asa sau nu? Sau sa mai trag din el pana la semnul MAX de pe recipient?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal este sa fie intre cele 2 repere (de preferat cel max). Daca nu ar fi avut importanta, nu s-ar mai fi aplicat cele 2 marcaje pe vasul de lichid de frana.

Daca este plin ochi, in momentul in care se incalzeste lichidul de frana (si implicit isi mareste volumul), iti va da afara din el.

Deci sfatul meu este sa corectezi nivelul la reperul maxim. Mecanicii tot mecanici raman...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident mecanicul roman se crede mai bun decat inginerul neamt... Problema tipica la noi. La fel se intampla si cu schimbul de ulei la motor. Toti umple pana la refuz "ca sa fie". Totala lipsa de profesionalism!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ulei chiar am stat cu ochii pe el si i-am zis sa nu bage mai mult de 3.5 litri. Dar la lichidul de frana n-am stiut, cu toate ca se vede clar pe recipient inscris MIN si MAX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

spuneti-mi si mie un service in Pantelimon unde pot verifica franele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat si eu lichidul de frana de cateva zile la Proton Auto Bosch Service Cluj. Am cumparat 1L de Ferodo DOT 4 stiind ca 1L ar intra.

Baietii nu au avut pompa si am vazut ca au lucrat la fiecare roata separat. Toata treaba a durat cam 40 de minute. La final a mai rams in bidon cam 300 ml si mi l-au dat inapoi.

Citind aici am vazut ca trebuie si aerisit ambreiajul? Nu stiu daca au aerisit ambreiajul sau nu. Ce se poate intampla daca nu au facut aceasta operatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic, doar ca a ramas in instalatie un procent mai mare de lichid de frana vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!