Jump to content

Lichid frina - schimbare


oaspetele
 Share

Postare recomandată

Am masina de 1 an si ceva si nu am verificat niciodata uleiu de frana..si nici cel de la cutia de viteza, inainte de vw am avut opel si se vedea cantitatea de ulei frana..la vw golf cum e? trebuie sa merg sa service sau pot sa vad si eu nivelul ( nu prea le am cu motoarele )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa vezi si tu nivelul, e recipientul ala de sub capota in fata soferului, cel cu capac galben, dar sa ai grija cum te uiti, eu m-am alarmat ca nu se vedea decat pe fundul lui ceva galben si am crezut ca nu mai am lichid, am alergat prin ger sa gasesc, iar cand sa pun am vz ca a intrat relativ putin, nivelul era aproape de minim, recipientul fiiind din plastic alb mat iar lichidul incolor e destul de greu sa vezi unde se afla nivelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa merg sa schimb distributia peste 2 sapatamani si o sa rog mecanicu sa`mi verifice uleiul de frana.

Oricum multumesc @stefan85

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uitati lucru important:este bine ca atunci cand se face schimbul lichidului de frana si daca masina are ESP sa se faca aerisirea cu testerul pt ca este posibil sa ramana aer in unitatea de ESP si nu e chiar asa sanatos. :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

glumaretzuu

Cred ca era vorba de ABS ( centrala ABS ) si nicidecum de ESP .

In plus daca schimbul de lichid de frana se face :

- prin presiune , nu exista riscul sa apara aer pe instalatie ;

- prin metoda clasica ( adica punand lichid de frana nou in borcan si aerisind pe rand rotile si ambreiajul ) daca se face cu bagare de seama iarasi nu exista riscul sa intre aer pe instalatie . :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul mi-a zis de centrala ESP si ca doar la masinile dotate ce au acest sistem apar probleme,nu si la cele care au doar ABS(eu spun doar ce mi s-a zis si nu pot spune ca e 100%adevarat);prin metoda clasica a fost schimbata si la mine si teoretic trebuia sa am frana la fel de buna sau mai buna,dar practic nu s-a potrivit si aveam frana elastica ca la un Cielo(fostii proprietari stiu despre ce vorbesc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare: pt un G4 unde as putea sa fac testul lichidului de franain Timisoara(nu am carte de service)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am gasit tarziu topicul , pt ca nu merge searchul pe forum ... ce nu am inteles

Pot sa completez eu cu lichid de frana .... sau e sub presiune cumva si trebuie neaparat mers la service ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine,daca nu a fost schimbat lichidul de frana pana acum,sa te duci la un service si sa-l schimbi pe tot.

lichidul de frana nu este sub presiune asa ca poti sa pui tu lichid dar sa fii atent sa fie norma corespunzatoare.

Dar eu te sfatuiesc sa-l schimbi pe tot si asa faci si o verificare a placutelor de frana si eventual le schiimbi si pe ele in caz ca ai nevoie.

ps: acum am vazut ca ai schimbat de curand placutele,problema poate fi de la senzorul placutelor de frana care e posibil sa se fi rupt si face un contact aiurea sau nu ai montat placute cu senzor.

Pe alt topic ti-a zis altcineva ca e posibil sa nu ai destul lichid de frana dar asta nu cred sa fie problema deoarece daca ai schimbat placutele de frana nivelul lichidului in vas creste pentru ca plcutele noi sunt mai groase decat cele pe care le-ai schimbat.Ai putea sa incerci sa te duci inapoi la serviceul unde ai schimbat placutele si sa-i pui pe ei sa verifice.

Modificat de deathwish
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns , nu pot verifica acum lichidul ca e tarziu , o sa ma uit maine , placutele sunt fara senzor intradevar . Cat despre schimbat tot lichidul .. o sa il schimb dar peste 3 sapt , atunci am programata revizia , ideea era sa comletez sa pot merge pana atunci .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dimineata era sa o mierlesc rau de tot!

Mergeam cu 45km/h si la o trecere de pietoni cand am franat am observat ca distanta de franare mi-a crescut! A intrat abs-ul in functiune, senzatia ciudata ca masina numai opreste etc. etc. Am transpirat instantaneu! Noroc mare ca pietonul care intentiona sa traverseze nu ajunsese in dreptul meu. Acu 2 zile am fost in service, am schimbat 2 bucse si am pus sa-mi schimbe si lichidul de frana ca nu-l schimbasem de aproape 3 ani.

Oare ce sa fie? Mi-au pus un alt tip de lichid de frana sau au uitat sa aierisesca franele ? Placutele sunt ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABS-ul in unele cazuri mareste distanta de franare, dar te lasa sa virezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc dar stiu cum se comporta masina mea (o am de peste 3 ani) si dintr-o data imi face surprize !

Apropos, am mai facut teste la diferite viteze si se comporta la fel. Parca mi s-a lungit distanta de franare si inainte abs-ul nu intra asa de des!

Parca era mai desteapta acu 3 zile :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat si la starea cauciucurilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucuri de iarna R16/205/55 Firestone cumparate in decembrie ! M-am gandit si eu daca are vreo importanta daca conteaza felul lor iarna/vara.

Asfaltul era uscat!

Modificat de hbogdan
Quote inutil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile de iarna sunt mai moi si mai inalt profilul. Incearca o aerisire a franelor si testeaza undeva reactia noua a pedalei, s-ar putea sa tina mai sus si sa blochezi rotile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai observat vreo modificare la cursa pedalei dupa schimbarea lichidului ? Prinde cumva mai jos ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca prinde un pic mai jos! Am sa ma duc azi sa aerisesc franele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Daca ai schimbat lichidul de frana , aeriseste cele 4 ertriere dar nu uita de aerisirea cilindrului ( de la ambreiaj ) de pe cutia de viteze . Ambreiajul si franele folosesc acelasi lichid de frana . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

in primul rand imi cer scuze pentru offtopic...

De ceva vreme am o problema cu franele.

Am deschis si topic dedicat pe arie corespunzatoare, dar nu prea am primit lamuriri concludente.

Dupa pornirea motorului, dupa cateva pedale usoare de frana, masina incepe sa se infraneze. Pedala devine ceva mai tare, nu'si schimba pozitia (sa ramana apasata, sau chestii de genu). Si... toate revin la normal la o oprire si repornire a motorului, pana la urmatoarele cateva pedale usoare de frana , desigur.

Pe vagcom nici o eroare. Nici un martor pe bord aprins.

De la deferiti mecanici am primit tot felul de variante: pompa de servofrana, pompa centrala de frana (sau doar garniturile), pompa/modul de ABS.

De aproximativ o luna si jumatate masina sta in garaj, iar saptamana trecuta am fost cu ea la un service, iar cand am mers cu inginerul sa vada cum se infraneaza nu a mai vrut nici in ruptul capului sa o faca... oricum si oricat am franat :blink: Totul normal... zici ca era cu dracu. :angry:

Nu puteam face treaba decat cu masina in "stare de infranre" sa dea drumu la vreun vacuum.

De mentionat:

- lichidul de frana am impresia ca e deodata cu masina (2002) si arata ca un fel de ceai cu tot cu plante in el (neste firicele de ceva). Si in urma unui test cu acel stelou cu leduri a rezultat ca e cu apa.

- OutPut Test pe ABS a zis ca nu are rost sa faca. O zice bine?

Operatia de schimbare o sa se intampla poimaine.

Si acum intrebarile:

1. poate acea apa din lichid si vechimea lichidului sa fie raspunzatoare pentru acest comportament? Si daca da, de ce revine la normal cand opresc si repornesc motorul?

2. Ce alte stricaciuni poate face lichidul vechi si cu apa in el?

Multumesc!

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Ionut Maruta

La schimbarea discurilor de frana si a placutelor, trebuie sa schimb si lichidul de frana sau ala mai poate astepta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana la masina ta pana la ora actuala trebuia sa fie schimbat de minim 3 ori. Asta reiese din urmatorul calcul: masina e din 2001, deci in 2003,2005,2007 trebuia schimbat lichidul conform cerintelor VAG. Pe parcursul anului ar trebui schimbat din nou. Daca nu cunosti istoricul masinii iti recomand schimbul.

Drive safe :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

O am de anul trecut. Nu am avut probleme cu franele pana acum. Lichidul l-am tot verificat odata la 2-3 luni si chiar este la nivel MAX.

Mersi pentru raspuns :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul se schimba deoarece este hidrofug, nu ca scade sub nivel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

:D Din cate tin eu minte, parca se zice hidrofil :P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!