Jump to content

Lichid frina - schimbare


oaspetele
 Share

Postare recomandată

cum se face aerisirea la instalatia de franare ?

probabil ca e vorba de o operatiune general valabila, dar n-am stiut unde sa deschid topicul decat aici.

daca se considera necesar, se poate muta ulterior.

revenid la subiect, am auzit mai multe pareri : cu contactul pornit, cu dispozitive speciale, etc.

care e oare adevarul ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca e bine a se face la un service/dealer. Asa ai pe cine sa strangi de oo daca se intampla sa ai ceva.

Eu al revizia de 45.000 am schimbat si lichidul de frana la masina. Incepuse deja sa se schimbe la culoare. S-a facut f simplu cu un aparat conectat la rezervorul de lichid de frana care crea presiune si introducea lichid de frana "proaspat". Pe la aerisitoare iesea cel vechi. Cu ocazia asta a iesit/iese si aerul, daca este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi si aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3400&hl=

Sincer mi se face parul maciuca sa mai umblu la hidraulica franelor la noua masina. Daca as face-o, as face-o neaparat undeva unde se aplica metoda descrisa de horgarban.

EDIT: in nici un caz sa nu faci ce fac cei de la Radacini Bosch Bucuresti, adica sa golesti instalatia dupa care s-o umpli - va rezulta un cosmar in a o aerisi ulterior.

Modificat de s_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bah.. nici la dacie nu inlocuiam lichidul scurgand.. turnam in rezervor si in acelasi timp eliminam pe la fiecare roata cantitatea necesara.. nu cred ca e nevoie de pompa de presiune.. eu la bora asa am inlocuit/aerisit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu al revizia de 45.000 am schimbat si lichidul de frana la masina. Incepuse deja sa se schimbe la culoare.

<{POST_SNAPBACK}>

:blink: chiar e nevoie sa se schimbe asa repede?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca trebuie conectat VAG-COM pentru a se deschide vanele modulatorului hidraulic de ABS astfel incat si lichidul de acolo sa fie schimbat! . Andi TDI stie exact procedura insa el nu a mai prea postat pe aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Eu stiam ca trebuie conectat VAG-COM pentru a se deschide vanele modulatorului hidraulic de ABS astfel incat si lichidul de acolo sa fie schimbat! . Andi TDI stie exact procedura insa el nu a mai prea postat pe aici.

<{POST_SNAPBACK}>

Hello,

Un aerisitor homemade ptr masinile cu ABS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

Un aerisitor homemade ptr masinile cu ABS

<{POST_SNAPBACK}>

continuare la aerisitorul prin presiune. Sper sa va fie util!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misto artizanatul dar cum se leaga el de problema modulatorului de ABS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

continuare la aerisitorul prin presiune. Sper sa va fie util!

<{POST_SNAPBACK}>

Hello,

La inceput se aspira cu o seringa aproape tot lichidul vechi din borcanas( cat sa nu intre aer in instalatie), apoi se umple borcanasul masinii cu lichid proaspat.In continuare se pune 1 L de lichid de frana in borcanul ptr presiune si se conecteaza capatul cu busonul de plastic negru la borcanasul masinii.Se face presiune in bleeder cu ajutorul pompei de flit ( aproximativ 15-20 psi este perfect)si lichidul din bleeder intra in borcanasul masinii cu presiune. In continuare se incepe aerisirea sistemului dupa metoda cunoscuta si anume cu roata cea mai departe de borcanas ( dreapta spate);urmeaza stanga spate apoi dreapta fata si in final stanga fata.Cand totul e gata se elimina presiunea din bleeder pe la busonul pompei , se aspira ce este in plus in borcanasul masinii si cam asta ar fi toata treeaba.

O sa incerc sa vad care este conversia din psi in atm sau bar.Americanii iubesc sistemul cu psi ( sa nu cumva sa fie ca toata lumea)

Daca sunt inca nelamuriri voi incerca sa fiu si mai explicit si anume sa intreb niste fani VW americani cam cum sta treaba si mai exact.Cred ca totusi este destul de clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am un Golf 4 din iunie 2002 (ABS+EBD), are 33500 km.

Am si eu doua intrebari:

1) In legatura cu lichidul de frana, pana acum nu l-am schimbat niciodata.

Se pare ca nu mi-a pierdut deloc lichid. Masina franeaza bine.

Spuneti-mi si mie cam cand trebuie schimbat lichidul de frana?

P.S. Am inteles ca trebuie aerisita toata instalatia de franare; asa este?

2) In legatura cu antigelul, cat de des trebuie schimbat?

La mine, vara imi cam pierde (sau se evapora) asa ca l-am completat de vreo 2 ori (in primul an nu mi-a pierdut deloc).

Sa fie vreun por in radiator desi nu prea as crede, din moment ce iarna nu pierde.

In cartea masinii (la revizii) nu scrie nimic legat de schimbat antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Lichidul de frana se schimba la 2 ani

2. Antigelul cam la 5 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de lichidul de frana... Se schimba la 2 ani indiferent de nr. de km?

Isi pierde din proprietati, de ce asa de repede trebuie schimbat?

Care este riscul daca il schimb mult mai tarziu?

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia incearca aici

Mersi pt. topic

As mai avea o singura nelamurire:

Eu nu l-am schimbat din vara 2002 si am 33500 Km cu masina, franeaza ca la inceput, pot sa mai astept pana la vara ca sa-l schimb (este vreun pericol real pt. instalatie)?

P.S. In Craiova, nu au instalatia aia speciala de schimbat lichid de frana si il schimba manual si mi-e frica sa nu ramana aer in instalatie.

Voi ce sfat imi dati?

Oricum o sa-l schimb neaparat la vara; sa-i pun atunci sa-mi verifice daca mi-a stricat ceva prin instalatie?

Multumesc anticipat

Modificat de andreicosminus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana se schimba la doi ani pentru ca se aduna umezeala in el. Un procent de 3% apa indica un lichid de frana uzat care trebuie inlocuit. (DOT4)

Iar antigelul... sunt gata sa fac pariu ca nu rezista 5 ani fara sa fie completat. (la schimbare pompa de apa. la schimbare sonde temperatura... etc). Deci il reimprospatezi mereu. Si oricum pe tine te intereseaza punctul de congelare la antigel (-35'C). Iar antigel iti recomand G12+ Roz.

MIHAI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu este recomandat ca lichidul de frana si antigelul a se schimba odata la fiecare 2 ani.

Cu antigelul mai merge mai mult timp ,atata timp cat ai concentratia optima,dar la lichidul de frana ,chiar daca acum nu simti,la vara ti se va inmuia frana si vei sesiza aceste lucru si nu vei stii de unde.

Sunt multe persoane(aici includ si mecanicii de cartier)care zic "lasa d-le ca merge,n-are treaba",atata timp cat nu se intampla ceva sau sa se strice vreun lucru.Ca si romanu,se duce la doctor cand il doare ceva... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet! Lichidul de frana trebuie schimbat o data la 2 ani din cauza acumularilor de apa! 3% este considerata o valoare maxima a cant. de apa din lichidul de frana. Aceasta valoare se determina cu ajutorul unui tester pt lichid de frana. Intervalul de 2 ani a fost stabilit de catre producator si reprezinta durata otima de viata a lichidului de frana. Nicidecum ca se inmoaie pedala de frana. Acest din urma fapt este un defect!

Aveti grija la ce opinii postati pe forum. Unele pot duce la costuri suplimentare care nu sunt necesare sau la reparatii nejustificate din pdv. tehnic.

MIHAI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet! Lichidul de frana trebuie schimbat o data la 2 ani din cauza acumularilor de apa! 3% este considerata o valoare maxima a cant. de apa din lichidul de frana. Aceasta valoare se determina cu ajutorul unui tester pt lichid de frana. Intervalul de 2 ani a fost stabilit de catre producator si reprezinta durata otima de viata a lichidului de frana. Nicidecum ca se inmoaie pedala de frana. Acest din urma fapt este un defect!

Aveti grija la ce opinii postati pe forum. Unele pot duce la costuri suplimentare care nu sunt necesare sau la reparatii nejustificate din pdv. tehnic.

MIHAI

K, mersi pt. informatii.

In privinta lichidului de frana, am inteles trebuie in general schimbat la 2 ani, dar in cazul meu ca nu l-am schimbat inca (am 33K cu masina si 3 ani si 1/2) pot sa mai astept pana in vara.

Vreau sa spun se poate intampla ceva pana la revizie ca am inteles ca nu e bine sa-l schimb iarna. Poate sa corodeze sau sa strice ceva la sistemul de franare? Aveti idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit pana la vara, ca nu crapa nimic. Cum da caldura, totusi, schimba-l! Daca, totusi, nu poti dormi linistit, cauta si tu pe la service-uri care ar putea sa-ti masoare cantitatea de apa din lichid - desi, eu sincer n-am auzit sa fie o practica obisnuita. La cum ii stiu eu pe majoritatea mecanicilor, cred c-or sa se uite crucis la tine. Bafta, oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ 'andreicosminus'

Mai poti sa faci o verificare "video". Lichidul de frana are (in principiu) culoarea galbui-transparent. Daca al tau e inchis la culoare, e musai sa-l schimbi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel tester est chiar banal:

Brake Fluid Tester

Art. # 0715 53200

Art. # 0715 53201 - Replacement Battery

* 5 LED's for accurate indication of water content in the brake fluid in stages of 0%, <, approx. 2%, approx. 3%, ɰ%

* TUV certified for safety

* Robust with protective cap for professional use

* Small and handy, always ready for use

* For use in car, truck and motorcycle workshops and in service areas

* Battery included

* Replacement battery: 9V

071553200.jpg

© 2005 Wurth USA Inc.

************************************

Acele doua sonde se introduc in vasul de lichid de frana si dupa 1-2 sec iti arata cant de apa in procente.

MIHAI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am fost la service-ul dealerului si i-am intrebat si pe ei de schimbatul lichidului.

Mi-au zis ca pot sa-l schimb la vara, iar cand i-am intrebat de masuratul apei din lichid au zis ca nu pot sa faca treaba asta si ca nu e necesar, s-au uitat doar un pic la culoarea lichidului de frana. Romani, nu?

O sa astept pana la vara...asta e.

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!