Jump to content

De Ce Nu Ulei Sintetic?


tonic
 Share

Postare recomandată

nu stiu daca s-a mai discutat acest subiect. se poate sau nu pune ulei sintetic in motoarele nostre aircooled?

Din cate am auzit (repet auzit si nu citit prin documentatii diverse deoarece nu stiu unde) uleiul sintetic nu este indicat in motoarele racite cu aer deoarece nu ar face suficient de bine schimbul de caldura.

Totusi daca stam sa ne gandim uleiul sintetic isi pastreaza viscozitatea si la temperaturile mult mai ridicate (cu care functioneaza un motor racit cu aer vs. unul racit cu apa).

Stie cineva care este adevarul si poate sa ataseze documentatie ceva?

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mecanicul mi-a recomandat 10w 40 care e un ulei semisintetic

Avea el un program unde cauta modelul masinii si ii afisa ce fel de ulei era recomandat de producator

Un singur impediment insa, gasea modelele de dupa 1970

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w 40 care e un ulei semisintetic

mi se pare cam prea putin vascos 10w40. dar ce marca de ulei 10W40 ai folosit semisintetic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil

4 litri costau undeva la 100ron

Eu am fost multumit de ulei, acum nu mai folosesc pt k am probleme cu consumul si pierderile de ulei(de fapt pierd foarte mult undeva sub motor. Cand ma opresc undeva las cate o pata destul de mare de ulei)

Dupa ce o sa le rezolv problema, o sa trec iar pe semisintetic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil

4 litri costau undeva la 100ron

Eu am fost multumit de ulei, acum nu mai folosesc pt k am probleme cu consumul si pierderile de ulei(de fapt pierd foarte mult undeva sub motor. Cand ma opresc undeva las cate o pata destul de mare de ulei)

Dupa ce o sa le rezolv problema, o sa trec iar pe semisintetic

nu stiu de ce unii cauta sa descopere roata cand se stie ca ea este rotunda deja de multa vreme. cartea da SAE 30 care din pacate nu se mai gaseste(la noi) dar care este echivalat de 20W50. asadar de ce sa facem inventii si investigatii pe propriile motoare daca lucrul acesta este bine stiut. si bamse, probabil una din cauzele pierderii de ulei este jocul axial, care apare de cele mai multe ori din cauza nefunctionarii motorului la temperatura ideala. acest lucru se intampla de la ulei (prea putin vascos sau cu un transfer termic prea mic), din cauza lipsei tablelor de racire (pt ca majoritatea mecanicilor considera ca sunt prea multe si inutile), si din cauza lipsei sau proastei functionari a termostatului. nici fara el nu e bine pt ca uzuri mai mari decat cele normale apar si de la o functionare sub temperatura ideala. sper ca am putut fi de folos, kiar daca am zis unele lucruri a n'spea oara aici la tehnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) ce ulei sa folosesc pentru un bus T2 din '75?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

temperatura ideala.

stii cumva care este regimul termic normal al motorului de broasca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stii cumva care este regimul termic normal al motorului de broasca?

ma documentez si vin cu documentatia de rigoare. difera de la motor la motor, avand in vedere ca s-au facut si pentru tarile nordice si pentru tari cu climat cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma documentez si vin cu documentatia de rigoare. difera de la motor la motor, avand in vedere ca s-au facut si pentru tarile nordice si pentru tari cu climat cald

azi pe caldura asta infernala de 41 sau mai mult (cat o fi fost)...imi arta un pic peste 95 de grade....ca urmare pe la orele pranzului am decis sa nu mai "chinui" broscuta prin oras asa ca am bagat-o in garaj si am luat plasticul..... :rolleyes:

Voi ati mers cu broscutele prin Bucuresti zilele astea? (pe caldura asta de la miezul zilei)? Care dintre voi aveti indicator de temperatura a uleiului ...ce v-a aratat?

stau si ma intreb cum de mergeau astea prin desert?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi ati mers cu broscutele prin Bucuresti zilele astea? (pe caldura asta de la miezul zilei)? Care dintre voi aveti indicator de temperatura a uleiului ...ce v-a aratat?

stau si ma intreb cum de mergeau astea prin desert?

in desert mergeau mai bine decat cele racite cu apa. asta cu sigurnata. am si un articol sau doua (sa le zic asa) legate de campaniile din africa dar nu le mai gasesc :(.

in bucuresti nu, dar in arad am facut eu azi 120 km. cam 50 in oras si 70 afara. nu stiu sa iti spun temperatura dar asa "ochiometric" cum ar veni nu mi s-a parut sa se incinga mai tare. s-a comportat exact ca de obicei.

la o adica nici cei 500 de km de la bran la arad nu au fost facute la 15 grade fie vorba intre noi. ce-i drept ca nu 40 dar foarte cald oricum. si au fost totusi 500 de km la o temperatura ridicata. si iar fara probleme.

parerea mea: ca nu e tot una sa circuli la 30 fata de 40 de grade e clar. dar la volumul de aer pe care turbina il impinge sa raceasca motorul si la turatia pe care turbina o are nu cred ca poate fi vreo problema. cel putin nu inca. sa speram ca nu se incalzeste si mai tare vremea asta... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci sergiu. insa eu as fi vrut sa compar cu o broasca care a mers in exact aceleasi conditii...deci mai mult la relanti (bara la bara) si la 41 de grade la umbra...deci la soare....????.....

una este sa mergi in afara orasului cu 70-80 sau mai mult si turbina sa sufle continuu la turatia respectiva si alta este sa o calci in viteza intai si a doua si apoi sa stai iar la relanti etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci sergiu. insa eu as fi vrut sa compar cu o broasca care a mers in exact aceleasi conditii...deci mai mult la relanti (bara la bara) si la 41 de grade la umbra...deci la soare....????.....

una este sa mergi in afara orasului cu 70-80 sau mai mult si turbina sa sufle continuu la turatia respectiva si alta este sa o calci in viteza intai si a doua si apoi sa stai iar la relanti etc

da. asta asa e. cei 50 de km prin oras i-am cam facut in conditiile expuse de tine. ceilalti e drept afara si asta e alta treaba. din pacate nu am indicator de temp a uleiului asa ca nu te pot lamuri exact. oricum mie sincer nu mi s-a parut sa se incinga foarte tare nici in oras.

referitor la ulei folosesc texaco halvoline 20W 50 si sincer sunt f multumit. cred ca am mai spus asta intr+un post.

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi pe caldura asta infernala de 41 sau mai mult (cat o fi fost)...imi arta un pic peste 95 de grade....ca urmare pe la orele pranzului am decis sa nu mai "chinui" broscuta prin oras asa ca am bagat-o in garaj si am luat plasticul..... :offtopic:

Voi ati mers cu broscutele prin Bucuresti zilele astea? (pe caldura asta de la miezul zilei)? Care dintre voi aveti indicator de temperatura a uleiului ...ce v-a aratat?

stau si ma intreb cum de mergeau astea prin desert?

95 de grade sunt perfect normale. Chiar si 110. Problema este sa nu atingi sau sa depasesti 120 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi pe caldura asta infernala de 41 sau mai mult (cat o fi fost)...imi arta un pic peste 95 de grade....ca urmare pe la orele pranzului am decis sa nu mai "chinui" broscuta prin oras asa ca am bagat-o in garaj si am luat plasticul..... :offtopic:

Voi ati mers cu broscutele prin Bucuresti zilele astea? (pe caldura asta de la miezul zilei)? Care dintre voi aveti indicator de temperatura a uleiului ...ce v-a aratat?

stau si ma intreb cum de mergeau astea prin desert?

mai eu merg cu ea zilnic fara probleme, acum eu am si capota distantata si se raceste mai usor...ca statistica in ultimii 2800km facuti, in general mie la drum lung nu-mi sare de 80-90...iar in bucuresti zilele astea nu mi-a sarit de 95 grade...acu depinde asa cum zicea si Andrei de tipul motorului de capota si etc...

note:

am facut si eu schimbul de ulei cu valvoline 20W50 acu o sa vedem cum se comporta.....ma cam bate gandul la un tratament de motor de la 2+2..ce stiti de ele?? merita?

Modificat de gabi_efi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mers ieri prin Bucuresti pe acelasi drum ca ultima data pe caldura aceea infernala. ieri au fost cca 30 grade (poate 32). Motorul nu a mai sarit de 90 grade.

Pana la urma care este temperatura normala de functionare a motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din nou ma intreb cum or fi mers in desert....la peste 50 grade???? (cred???)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu' 3 saptamani cand am fost la grecotei am facut o gresheala: nu aveam avans (dadea scanteia chiar la pct mort), de aceea mot se incingea ca dracu', nu tragea... Am descoperit de-abia dupa f'o 300 km, pe la Sofia, am reglat si... gata! Adio "fiert" motorul, si avea si potentza....

Deci la incalzitul asta pot fi si cauze mai... absconse. E o manifestare caracteristica sa se incinga la avans prea mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa, mai , masina, ca merge foarte bine, temperatura la ulei sub 100 grade e perfect, daca poti atinge blocul motor (sau joja) dupa o ora de mers fara sa te arda, inseamna ca-i in parametri. Si nu mai pune ceasuri si alea, ca afecteaza originalitatea.

Uleiul sintetic cica are conductivitate termica mai mica decit ala mineral si nu cedeaza caldura in radiator si alte parti ale motorului. Pune un ulei bun 20W50 vara-iarna si e bine. Dar probabil ca stiai astea. Sau incearca ala sintetic, dar sa aiba a doua cifra 40 sau 50.

Cum mergeau prin desert? Banuiesc ca in stanga, pe locul soferului, se urca un sofer sau cineva obisnuit sa conduca masini si pe urma - da-i talpa. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
E o manifestare caracteristica sa se incinga la avans prea mic.

mergand spre Horezu, am observat ca pe dealurile din traseu la urcat dealul cu 50-60 la ora daca apasam la fund acceleratia se auzaea acel "tacanit al avansului"...semn de avans un pic prea mare (ciudat este ca la 80 la ora in aceleasi conditii nu se auzea nimic....mentionez ca avansul era reglat stroboscopic atat la turatia de relanti cat si la 3000 rpm..conform indicatiilor scrise pe forum de MikeRG). consumul de benzina bun (cca 6,3% la mers cu maxim 90 la ora constant)

Am redus un pic avansul (reglaj doar prin metoda statica) si am observat ca acel tacanit nu mai este, msina nu da in nas (sau nu are acel fenomen de lipsa de putere/avans atunci cand o calci la blana la 50 la ora) insa am avut impresia ca are tendinta de a se incalzi mai mult.

poate cineva sa imi explice care este corelatia intre avans si temperatura motorului si cum este mai bine sa reglez avansul..asa cum il aveam inainte (ca tacanea foarte putin la 50 la ora si nu incingea sau sa nu mai tacane si sa fie temp mai ridicata?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undeva intre :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 km/h sunt cumva intre a 3-a turata maxim si a 4-a slab turata. Fie ca ai delco cu avans sau doar centrifigual avansul dinamic al scantei depinde de turatia motorului si sarcina, asa ca nu doar unghiul de reglaj conteza ci si cum tragi de motor. Cand urci delauri motrul e in sarcina mare si pot aparea momente in care esti intre trepte. Daca spui ca in rest a mers bine si doar la 50 se auzea poate era doar o chestie de treapta. Se poate intampla sa exisate momente, dara daca in restul drumului a fost ok trebuia sa il lasi cum era.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este ca trebuia sa-l lasi cum era,o cauza a batutului avansului este si calitatea benzinei,daca numai la panta a batut in conditii de supra solicitare atunci eu zic ca ai nimerit tu la pompa o benzina mai slaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!