Jump to content

Problema Sonda Presiune Ulei


tonic
 Share

Postare recomandată

in fine dupa 2 ani de cand imi pusesem in gand am reusit sa montez si sa conectez sondele de presiune ulei si cea de temperatura ulei. M-a ajutat si UV caruia ii multumesc mult pt. ca mi-a tras 2 fire din spate in fata.

Am insa o problema care nu stiu daca este ghinion pur si simplu sau poate a mai patit si altcineva acest lucru.

La sonda care masoara presiunea uleiului (sonda de Dacie E/P), imi supureaza un pic ulei pe la locul unde este ea capsulata (deci nu pe la etansare/insurubare). Chestia asta mi s-a intamplat deja la a 2-a sonda pe care o schimb. ambele noi noute din magazin cumparate. presiunea la rece la relanti ajunge pe la 3 iar la mers normal chiar la 5. la cald la relanti este pe la 1 si la turatie creste pana peste 2.

or fi asa de proaste sondele astea incat sa cedeze la 5 bari - cu toate ca ele ar trebui sa arate pana la 6 (conform ceasului, nu?)?

temperatura motorului a fost maxim 95 grade, de obicei statea pe la 90 grade, la mersul prin traficul nasol din Bucuresti azi, pe caldura de la ora 15-16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am vazut sonda din asta sa nu planga putzin ... si a mea face asta, si pe toate daciile pe care am vazut sonda e umeda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima plangea destul de mult, chiar curgea. la asta de acum intr-adevar doar daca pipai raman cu degetul ud de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima plangea destul de mult, chiar curgea. la asta de acum intr-adevar doar daca pipai raman cu degetul ud de ulei.

corpul poate fi etanshat prin cositorire daca vrei sa fie perfect curat. daca faci asta incearca sa nu o incalzeshti pe termen lung, decapeaza f bine intai (aspirina :P) si apoi cositoreshti "din prima" cu un letcon de putere sau chiar cu unul tziganesc. ai putea face asta pe cea care "curgea" ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de sfat. idee geniala. o sa incerc cat de curand voi gasi un letcon "tiganesc".. Oare unde as putea gasi? ;)

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit la un vecin un letcon si am cositorit sonda care curgea mai mult. Cea care supura nitel am dus-o inapoi la magazin si mi-a schimbat-o. Cea noua se pare ca nu mai supureaza deloc (cel putin deocamdata).

ceea ce ma frapeaza este diferenta mare de presiune a uleiului atunci cand este motorul rece (la relanti ajunge pe la 2,5-3) si la turatie pe la 5. La cald (peste 80 grade) relanti pe la (un pic sub 2) si la turatie pe la 3. De curand am schimbat uleiul - am pus Motul Classic Oil 20W50. peste 90 grade scade si mai mult :icon_thumright:

Nu stiu sigur daca este normala aceasta scadere a presiunii, ce parere aveti? O fi ceva cu supapa aia de presiune cu arculet sau cu altceva la motor? sau pur si simplu este comportamentul normal al uleiului mineral?

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D ma scuzi.....ce bine sa nu ai sonda la ulei....doar adaugi cand nu mai ai... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( e si asta un fel de a pune problema.....asa am gandit si eu in ultimii 3 ani...tocmai de aceea am si tot amanat momentul montarii sondelor. insa acum cand motorul este practic nou am zis ca mai bine nu mai risc si mai fac inca odata prostia de a il "praji". acum gandesc ca ce fraier am fost ca nu am pus de la inceput sondele...ce bine e sa ai controlul/feedbackul despre cum se simte motorul in mers :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Valorile de care spui se incadreaza in ce am si eu la motorul cu RK total (mai putin rampe de culbutori noi :vaidecapulmeu: ). Daca luam in considerare valoarea sondei monocontact de VW (0,37 bari) eu zic ca-i OK. Nu este un motor de turatie si nici nu lucreaza la presiuni inalte, am pus mai demult undeva niste valori temperatura/presiune ulei la un motor rebilduit in state in diverse conditii de mers (deal/munte, autostrada, temp.atmosferica etc ) dar nu mai stiu pe unde (la tehnic sigur ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda VW se deschide intre 0.15-0.45 bar, presiunea de ulei (SAE 30 temp 70

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai ce am schimbat uleiul 15W40 cu ulei 20 w 50 (la indicatiile d-lui din Ungaria care a reconditionat motorul). :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus doua sonde de origine VW cu doua ceasuri VDO care imi arata bine(presiune 2b relanti si in jur de 3 in mers iar temperatura in jur de 80 -90 grade in mers ) si n-am probleme de genu asta si nu cred ca are legatura cu uleiul folosit avand in vedere ca si eu folosesc 20W50.....acu vad ca inventziile cu piese de origine dacia

sfatul meu e sa folosesti piese de origine pentru ca cele de dacia sunt concepute pentru alt tip de motoare si cred ca sunt si altfel calibrate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singura diferenta la senzorii de presiune cu contact e ca cel de se foloseste la dacie are pragul de 0,7bar si nu 0,3-0,4bar ca la broasca..deci daca se mai aprinde aletor esti avertizat din timp ca ai presiune mica, respectiv temperatura motorului mare... pana la urma e vorba ulei, motor... deci ulei de calitate, motor facut, etc... nu dati vina pe niste amarati de senzori ca se aprind sau nu... cauza trebuie identificata

valorile sunt bune, ca presiuni, cele mentionate ...

ca idee, am folosit in ultima vreme 20W50 ca era motorul pe duca, curgea semeringul, acum o sa vad cum se comporta cu 15W...

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este neaprata vorba de calibrarea sondelor si ceasurilor.

Importante sunt

-sa fie pereche ceasul cu sonda.

-sa nu compari datele de pe masina ta cu cele de pe alt tip de masina (una vor indica la o Dacie, alta la o broasca, si nici unele nu sunt gresite) ci cu datele pe care le gasesti pentru masina ta.

- problema cea mai mare la "piesele de Dacie" este calitatea constructiei, nu faptul ca sunt pentru Dacia. Acum faptul ca sunt VDO nu insemna ca la ei nu sunt si piese prost facute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca vb de doua lucruri diferite.....eu ziceam de ceasuri care arata presiunea si temperatura si nu de sonda pentru becul din bord.

referitor la vdo intr-adevar nu pot zice ca sunt perfecte dar din cate stiu au calitate buna de fabricatie si dau un anumit standard in domeniu sincer nu cred ca se pot compara cu cele facute ptr dacia sub licenta franceza :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

indicatoarele de bord nu sunt de o precizie mare, cum sunt cele de tablou, daca aveti timp cititi putin la http://www.vwkafer.lx.ro/amc.htm despre diverse "ceasuri"... principiul de functionare e identic, fie pentru trabant, dacie, broasca, bmw.. bineinteles aceleasi generatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceasul de presiune (ulei) + sonda(obligatoriu pereche-acelas fabricant) trebuie sa indice presiunea uleiului indiferent de fabricant, modelul masinii sau anul de fabricatie. Pentru temperatura la ulei am observat ca se folosesc sonde si ceasuri dedicate, diferite de cele care indica temperatura la apa! Singurul inconvenient remarcat la produsele romanesti (ceasuri de bord) este o mare inconstanta a indicatorului, mai pe romaneste se balangane in functie de sosea, inclinatie, etc... dar daca luam in considerare pretul e mai mult decat OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!