Jump to content

Consum Octavia 2 - diesel


shkoda
 Share

Postare recomandată

:evil: Oricum am inteles ideea: nu e buna ideea topicului respectiv Felicitari Burito pentru consum. Te inteleg ca nu dai importanta unui asemenea topic . 6% cu 2.0 140 CP nu e rau deloc, eu am 6,6% cu 1.9 TDI 105 CP cei drept la o viteza medie sub 50km/h, dar poate mai scade :D.Esti din Bucuresti Burito ? Daca da sa-mi spui si mie pe unde traversezi orasul si variante de genul pe sus nu se admit :lol:))))

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:huh: Oricum am inteles ideea: nu e buna ideea topicului respectiv Felicitari Burito pentru consum. Te inteleg ca nu dai importanta unui asemenea topic . 6% cu 2.0 140 CP nu e rau deloc, eu am 6,6% cu 1.9 TDI 105 CP cei drept la o viteza medie sub 50km/h, dar poate mai scade :D.Esti din Bucuresti Burito ? Daca da sa-mi spui si mie pe unde traversezi orasul si variante de genul pe sus nu se admit :))))

Nu sunt din Buc dar tocmai ieri am traversat Bucurestiul....din Colentina pana in B-dul Timisoara am facut o ora si 15 min. La intoarcere am facut cam la fel. Nu am calculat consumul din Bucuresti, dar una peste alta m-am incadrat in acel 6l/100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O2 1.9 TDI (105CP) 3400 de KM

In Bucuresti mai putin de 8 nu mi-a consumat niciodat si asta fara climatronicul pornit.Iar pe caldurile de acu vreo saptamana nu scadea consumul sub 10-11.Precizez ca traseul zilnic este militari -piata victorie-calea floreasca si nu merg pe arterele principale decat daca este absolut necesar(in rest numai pe stradute).

La drum lung in functie de numarul de persoane din masina si viteza am obtinut intre 4.5 si 6.1.

Exista vreo sansa sa mai scada consumul urban?

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu astept cu interes raspunsul la intrebarea da. Tu ai cam depasit rodajul era si mai mare consumul inainte ? Unii zic ca ar scadea cu un litru dupa 5000km ...Eu pana nu vad la a mea o sa fiu Toma necredinciosul (eu sper macar la un 0.5 sincer sa fiu ca si pe mine ma dispera in Buc exact ca tine consumurile mai imi tin speranta vie cu rodajul :D)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 10000 km in 2 luni (facuti jumate pe autostrada in strainantate) si consumul nu mi-a scazut deloc. Un posibil factor (valabil ptr cei care nu au mai condus diesel) care duce la scaderea consumului dupa rodaj este ca te obisnuiesti cu exploatarea optima a cuplului si astfel obtii un consum ceva mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul meu parca s-a simtit o usoara scadere a consumului. dar nu de un litru/100 km, mai degraba 0.2-0.3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NSM cred ca ai dreptate cu exploatarea cuplului. Din cate stiu eu masina consuma cel mai putin in orice treapta in zona de cuplu maxim. Intrebare acum : in acest context nu e un avantaj la consum cuplul maxim constant aproape pe o plaja destul de larga de turatii de la 2.0 TDI fata de 1.9 TDI?

Noul Accent de 1.5 CRDI de exemplu are un consum excelent desi e motor de 110 CP si 240Nm sper sa nu ma insele memoria are cuplu maxim tot pe plaja de turatii si consuma cred ca cel mai putin din motoarele diesel peste 100CP desi nu am o statistica in acest sens :huh:

Eu zic ca vorba veche ai motor "mare" (cilindree) va consuma mai mult urban in mod evident pentru ca asta mananca mai mult la relanti si la porniri decat unul cu cilindree mai mica. Si cred ca e acelasi lucru si la benzina.

Bine mai discutam si de tehnologii Turbo Diesel vs Common Rail dar asta nu-si are rost pe acest topic.

As fi EXTREM de curios de comporat consumul unui motor de 1.9 si 75 CP cu unul de 1.5 si 100 CP ....eu cred ca cel care are va consuma mai putin URBAN va fi cel de 1.5....Scuze daca poate am fost putin OFF TOPIC :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off-topic:

si motoarele common rail sunt turbo... insa difera solutia constructiva :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care si-au luat masini de curand, MY 2008 1.9 TDI, ca sa faceti o comparatie, consumul meu in prima mie arata cam asa.

Nu am inca decat 900km la bord cu ea dar iata cateva date :

Cel mai bun consum extraurban drum de 130km (2/3 din drum erau localitati):

- 5 persoane la bord si ceva bagaje : la dus mers cu clima pornita si gen 60 in localitati si cam 120 in afara 5.6%

- 5 persoane la bord si aceleasi bagaje: la intors (era noapte) FARA clima mers tot asa 60 in localitati si 90-100 in afara consum 4.4%

Concluzie cel putin 1 L% extraurban (si nu a fost f cald) este clima. Cred ca in urban si pe la vreo 40 grade cel putin afara e chiar mai mult.

Consum urban in Bucuresti :

- ore de varf (adica mai tot timpul intre 7:45 si 19:45) consum : CU clima pornita 9.5-11% , FARA clima 8%-9.5% (depinde f mult si de ziua respectiva)

- mers dimineata pana in ora 8:30 de la Vitan pana in Otopenie FARA clima (clar mai fluenta circulatie) consum 7% (cel mai bun consum in Bucuresti, probabil doar noaptea mai poti merge sub 7%)

Precizare :masina are sub 1000 km

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai precizati zic eu ca ar fi util daca ati mers si cu tempomat sau fara caci e important .... tempomatul rulz la consum cu toate ca nu il recomand eu si altii de pe un formu dedicat tdi-ului pana in 15 000 k !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no, in cazul acesta explica

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michaelwolf am citit si eu chetia ca nu e recomandat tempomat pana in 15K . Mi se pare cam ciudata chestia.

LA 15K nu se mai pune problemea de rodaj sau ceva. Interesant e ca in manual eu nu am vazut nici o recomandare de genul nu mergeti in rodaj cu TPM.

Dupa mine , ar fi util mai ales in rodaj, deoarece previne "bruscarile" mooturului si merge extrem de rotund. Desigur daca ii pui 60 la ora in a 4-a nu in a 2-a (un exemplu oarecare). Eu unul personal zic ca e logic sa protejeze motorul si nu invers.

Si daca ar fi ceva ar fi sa nu-l folosesti in rodaj , desi eu nu pricep de ce , dar la 15K mi se pare enorm de mare cifra. Cred ca dupa 5K isi da drumul orice motori din orice punct de vedere nu?!

Daca ai mai multe informatii argumetate de ce nu prea e bine sa mergi cu tempomat de rog sa-mi spui. Sunt multe masini aduse din vest cu sute de mii la bord care merg f bine si acelea mai mult ca sigur multe au fost tinute pe tempomat pe autostrazile lor. Sunt ff interesat de subiect deoarece eu l-am pus pe masina ca sa-l folosesc si are 3 roluri dupa mine nu neaparat in ordinea importantei:

1. Reduce consumul cu cel putin 1 L la %

2. Odihneste talpa piciorului la drumuri lungi (inca nu m-am obisnuit perfect cu pedala gen autobuz a O2:)

3. Previne depasirile de viteza pe anumite sectoare unde e "periculos" :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeai topicul amintit observai ca de abia dupa ~30.000 mile ->50.000km motorul este complet rodat. De ce nu citesti si tu topicul sa-ti faci o idee?

Oricum tempomatul la mine nu reduce sub nici o forma consumul cu 1% ci cu maxim 0.2%. Daca stau bine sa ma gandesc cateodata consumul este mai mare cu 0.3%. Oricum pentru a nu-mi mai amorti piciorul la drum lung pe autostrada (in afara) as da si 1% mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm... nici eu nu sunt asa de convins de virtutile tempomatului.

AndreiO2, eu il folosesc aproape exclusiv in zonele cu limitari mici de viteza (faza de alalteieri a fost strict experimentala - chiar eram curios care e consumul minim posibil, acum stiu :lol:).

Il mai pun cate 3-5 km la drumuri lungi (500+ km) ca sa odihnesc piciorul.

In rest, mi se pare foarte periculos, pentru ca, in caz ca trebuie sa franezi brusc, reflexul iti spune sa muti piciorul de pe acceleratie si sa il arunci in frana. daca dreptul nu e pe acceleratie... risti sa ti se incurce picioarele.

eu am mare grija la pozitia picioarelor cand am tempomatul activat si incerc sa "vizualizez" traseul necesar franei.

poate sunt offtopic, dar de cand era sa mor datorita unor sandale mai mari si a unui pedalier cu care nu eram obisnuit (am apasat frana cu varful sandalei si mi-a scapat piciorul), povestesc tuturor si previn pe toata lumea.

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei o2. nu merge cu 60 in a 4-a. :) prietenii stiu de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare: de ce DSG-ul nu are nicio problema in a tine masina la 1500 de ture la mers constant?

PS: vorbim de 1.9 105 CP.

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audi dar cu cat sa merg cu 60 ? Cu a 3-a sau a 5-a ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic, cu a 3a. sa incerci sa nu tii masina "sub cuplu" - in cazul nostru, 1900 de ture.

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

teoretic, cu a 3a. sa incerci sa nu tii masina "sub cuplu" - in cazul nostru, 1900 de ture.

Stiu cum e teoria dar la moturl asta de 1.9 TDI poate mi se pare mie dar :

1 treptele mici a 2-a si a 3-a daca o tin peste 2000 de ture mi se pare cam turat dupa zgomot

2 daca ma uit pe consumul instantaneu daca merg cu a 2-a cu 30-40 ca sa o tin peste 2000 si cu a 3-a cu 60-70 ca sa o tin peste 2000 iara ma duc la gara cu consumul

Daca merg asa peste 1900 cosntant cu a 2-a si a 3-a cred ca ma duc usor la 12-13% consum :D Adevarul ca n-am mai condus TDI asa ca astept cu placere sfaturi pe PM (nu e asta topicul) de la un posesor de 1.9 105 CP sa vad si eu cat "de durat" trebuie sa tii motorul asta 10x :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 daca ma uit pe consumul instantaneu daca merg cu a 2-a cu 30-40 ca sa o tin peste 2000 si cu a 3-a cu 60-70 ca sa o tin peste 2000 iara ma duc la gara cu consumul

Daca merg asa peste 1900 cosntant cu a 2-a si a 3-a cred ca ma duc usor la 12-13% consum :)

:lol:

Iti vorbeste un om patit.... lasa consumul si trage de ea asa cum trebuie! :lol: Cel putin, cat e in garantie, arde-o! :P

Crede-ma ca iti va conveni mult mai mult sa iti consume cu 1l in plus la 100km, decat sa dai pe piese mii de euro... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAsina are 5700 km.

La un drum de 400 km (Bucuresti-Cheile Gradistei-Bucuresti) a consumat 5 l / 100km (climatronic pornit tot timpul). Nu am mers "la consum", ba din contra (intre Ploiesti si Comarnic am mers cu viteze cuprinse intre 140 si 180km/h, depasiri cu tot ce trebuie)

In oras (Bucuresti) niciodata nu am scos sub 8 la ore de varf cu aglomeratie. In conditiile in care am parcurs 18 km in 2 ore si 15 minute (tot Bucuresti) a papat 10%

Numai bine !

Modificat de Andy LGN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum la relanti cu 1.9 TDI (cand stati la semafor de pilda) cat va arata la relanti consumul instantaneu ? Va rog precizati si numarul de km cu ea :lol: Mie mi se par ca mari pt un diesel iata-le cu motorul ajuns la temp optiam de functionare

La mine :

- FARA climatronic 0.7l/h (mi-a aratat de cateva ori si 0,5 l/h dar cred ca extrem de rar am vazut 1-2 ori si s-a schimbat apoi in 0.7 l/h)

- CU cliamatronic 0.9l/h(dar mi-a arat pe canicula si 1.1l/h ceva mai desc decat imi arata 0,5l/h fara clima ca si comparatie)

Turometrul indica : 900 rpm la relanti stabil fara fluctuatii

Km parcursi : 1000

Motor : 1.9 TDI

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relanti 0,4 l/h fara clima. Cu clima pornita, intre 0,5- 0,8 l/h functie de temperatura setata si cea exterioara. Km la bord: 99 000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

relanti cu ZERO consumatori: 0.5

relanti cu A/C: 0.7

valori la cald. nu imi amintesc sa il fi vazut sub sau peste valorile astea, dar, recunosc, nici nu l-am urmarit foarte atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11.000 km facuti, 1,9 Tdi

cel mai putin 0,5 la relanti, fara clima

cu clima cam, 0,7 - 0,8 max 1l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!