Jump to content

Consum Octavia 2 - diesel


shkoda
 Share

Postare recomandată

Salut.Tocmai m-am intors de la o plimbare la o discoteca in sinaia si nu pot sa ma culc pana nu pun aceasta intrebare:nu observati niciodata ca masina consuma mai mult decat ce indica calculatorul de bord?Daca nu se intampla si la altii inseamna ca am o problema.vreau sa precizez ca nu vorbesc de drumuri scurte unde eu chiar cred ca exista erori mari(ex in bucuresti).in seara asta:311km(am fost si pana la Valenii de Munte)cu 600 000 lei,adica aprox 19 litri motorina.nu am avut plinul dar eu va spun ca dupa acesti km acul din bord arata la fel ca inainte de alimentare(atunci am resetat calculatorul).Consumul?pai la dus:5.5,la intors 4,3;mers normal ba la intors chiar usor datorita carosabilului ud.Facand un calcul eu ar trebui sa am cu aprox 3 litri motorina mai mult.Dupa indicatorul de mororina acest lucru nu se vede.

Care este explicatia?(tin sa precizez ca nu este prima data cand nu iese consumul afisat de calculator).

Deci concluzia este ca nu ne putem lua dupa instrumentele de bord sau masina chiar consuma mai mult decat ar trebui?

Multumesc anticipat. :eek:

Am uitat sa precizez:punctul de plecare si de sosire a fost Bucuresti.

Modificat de drasto_2004
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te poti lua dupa acul din bord, el nu indica niciodata foarte precis. O sa vezi ca uneori ramane in acelasi loc si apoi scade brusc.

Fa metoda plin - plin si o sa vezi atunci consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

ieri am facut un drum pana pe langa ploiesti si inapoi vreo 200km

eu in fata cu O2 si tata in spate cu O1

am mers tot timpul unul dupa celalalt ... avem acelasi stil de condus (ca doar el m-a invatat :eek: )

consumul pe BC:

O1: 4.4% (1.9 TDI 110 CP)

O2: 6.1% (2.0 TDI 140 CP)

e adevarat ca O2 are 500km si e in rodaj dar producatorul zice altceva referitor la consum, chiar asa de mult sa consume in rodaj ?! ma indoiesc ...

ceva idei ? sa ma duc cu ea la service sa verifice ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gandeste-te ca tu ai motor cu 30 de cai in plus(de fapt chiar 40 de cai - testele pe dinamometru arata ca avem 150 de cai nu 140), fatza de octavia cealalta, deci nu te astepta sa consumi chiar la fel cu un 1.9 TDI.

La drum intins cu cu foarte multe depasiri si eu am scos in jur de 6 litri, iar la drum normal cu putine depasiri scot fara sa ma stresez in jur de 5.4 litri.

Am avut si de cateva ori rabdare si am mers la consum si am scos si 4 si ceva pe anumite distante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca acul nu indica foarte corect dar acest lucru il patesc frecvent deci chiar daca nu arata bine(mai mult)inseamna ca mie la fiecare drum mi-ar ramane putina motorina.Acest lucru nu se observa.Si chiar am sa incerc metoda plin-plin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul se calculeaza corect prin "metoda plin - plin" cum spune raz.ro, avand grija sa calculam separat consumul in oras si separat consumul in afara, si pastrand, pe cat posibil, acelasi stil de conducere pe tot parcursul unui test. In interpretarea rezultatului trebuie sa ne raportam, evident, la viteza medie si la functionarea instalatiei de climatizare.

Pentru a fi comparabile doua consumuri, trebuie sa fie identice si motoarele si masinile, nu numai stilul de condus.

Un motor in rodaj consuma mai mult, am contatat asta pe toate masinile. Si la 500 km un 2,0TDI mi-a consumat cu peste 0.5 l/100 km ca in perioada de sfarsit a rodajului.

Iar un motor mai puternic cuplat cu o cutie de viteze cu rapoarte de demultiplicare specifice, va functiona la alte turatii atunci cand masina pe care e instalat merge impreuna cu o alta cu motor mai mic si alta cutie ... Si de aici pot apare diferente notabile.

Rezistenta la rulare duce iarasi la consumuri diferite in functie de marca si modelul anvelopelor de exemplu, si de presiunea in ele.

Rezistenta aerodinamica e iarasi o componenta de loc neglijabila, si chiar daca O2 ar avea acelasi Cx cu O1 (trebuie verificat, nu stiu), suprafata frontala e sigur mai mare, deci si rezistenta aerodinamica si consecutiv consumul sunt ceva mai mari la o viteza data.

In concluzie as spune ca sunt prea multe variabile pentru a putea face o comparatie corecta in cazul descris mai sus ... si oricum nu cu doua BC-uri (pot diferi si ele). :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am traversat bucurestiul, BCul zicea 13 km, o viteza medie de 23km/h si un consum de 8.6% !!

cat ati zice voi ca e mai mare motorul (cu 100cmc mai mare decat O1), ca e in perioada de rodaj, ca e frig afara, stil de condus... mie tot mi se pare mult fata de cat scriu ei la carte ...

Consumul de combustibil

Modificat de fastgrav
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum poate O2 diesel sa consume 6.1 l/100 km?A mea consuma la drum intins (Bucuresti - Tulcea + retur 600 km ) cam 5.5 l/100km.Asta cam pe la vreo 140-150 km/h . Daca mergi constant cu 90 km/h consumul scade la4.5-4.8l/100km. Iar indicatiile computerului de bord sunt mai mari in general in oras unde nu isi poate face reactualizarea consumului asa cum trebuie (din 500 in 500m).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inceput sa ma obisnuiesc cu consumul care il am acum 9%intr-o zi normala in bucuresti la un motor de 1.9 tdi.Dar asta e una se declara in datele masinii si cu alta te "trezesti".Intr-adevar consumul din listta poate fi scos daca nu mai e nimeni pe strada(6.4-6.9).Exagerez putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n seara asta am avut o surpriza placuta,am venit pe traseu Azuga -bucuresti pe Dn1 si am avut un consum de 4,3l :) , nu mi-a venit sa cred.Este pentru prima oara cand scot un consum sub 5 litri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca in actualele conditii de pe DN 1, consumuri < 5l/100km vor deveni o banalitate ... pentru TDI-uri.

Nu glumesc. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord.

Totusi cred ca ati remarcat o usoara crestere a consumului mai ales in traficul urban mai ales in conditiile instalarii temperaturilor in jurul lui 0 grade Celsius.

La mine, la ambele masini consumul urban variaza iarna intre 7.5-8,5-max 9l (cu un mic plus la Octavia2) fata de 6,5 -7 l vara.

Ma intreb cat mi-ar lua un benzinar de 1.6-1.8-2.0 in oras in aceleasi conditii de trafic. Probabil 12-13l /100km sau chiar mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi:

Curtea de Arges - Pitesti - Bucuresti

-100-120km/h intre Curtea de Arges si Pitesti plus 2 depasiri in forta, in rest mers linistit si cateva depasiri normale.. si 160kmh pe A1... consum afisat de BC la intrarea in Bucuresti = 5.8l/100km

In alta ordine de idei.. de cand s-au instalat temperaturile astea negative, am observat si eu o crestere semnificativa a consumului, in oras.. daca vara este undeva la 6.2-6.5l/100km, acum, iarna foarte greu reusesc sa scot 6.5.. decat sambata sau duminica, cand nu prea este trafic.. in cursul saptamanii, cu traficul "normal" din Bucuresti si aglomeratiile de rigoare, media este undeva la 7.3-7.5l/100km.. deci o crestere cu 1l/100km. In afara orasului cresterea este aproape nesemnificativa.. consuma mai mult cu vreo 0.2-0.3l/100km si asta cred ca se datoreaza in primul rand anvelopelor de iarna...

Oricum, per total, consumul este bun...

@Diesel Octavia2 1.6MPI consuma in oras, iarna, in aglomeratie... 12.8l/100km (Valix stie... :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect: de cand a scazut temperatura, consumul mediu in oras nu scade sub 12, dar nici nu sare de 13. E drept ca in week-end scot si 11, dar in trafic normal-aglomerat cam 12-12.5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm eu am tot cam in jur de 10 pe trafic aglomerat tare, si cam 8 si ceva cand e mai lejer. In weekend am scos si un 7.8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect: de cand a scazut temperatura, consumul mediu in oras nu scade sub 12, dar nici nu sare de 13. E drept ca in week-end scot si 11, dar in trafic normal-aglomerat cam 12-12.5.

11,3 pe aglomeratie la mine.

da eu nu am 3000 de km la bord ca tine am peste 14000 ,deci s-a mai fi asezat motorul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in oras trafic normal(seara dupa 21:00) cam 7.5-8%, trafic de ora 17-18 intre 10.5-12%. am fost zilele astea plecat din tara, am alimentat chiar la iesirea spre A1 si la un petrom din Nadlac. consum pe bord 4.6% si calcul facut de mine prin metoda plin-plin 4.7% dar am cam rotunjit cat am bagat ca nu a incaput la fix, deci BC arata perfect consumul. revenind la consum, bucuresti->budapesta->viena-> salzburg->saalbach-hinterglam(1530km) consum de 5.2%. am mers ceva prin budapesta si viena, pe autostrada un minim intre 120 si max 150 + traversat munti, implicit urcus. la retur am sarit budapesta si m-am intors pe sibiu->bv->bucuresti, consum de 5.0%. clima non-stop pornita. eu zic ca scoate un consum f bun in afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dubii in privinta exactitatii BC-ului. Mie compu 2 imi arata in oras media 12.3 %, iar la pompa imi iese cu cel putin 0.5 l % mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa zic....mi-a iesit exact cat am calculat metoda plin-plin si mi-a iesit exact..hai sa zic cu o ff mica eroare, pana in 0.1%... intr-adevar nu am facut asta la traficul din buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Memoria de lunga durata imi arata o medie a consumului de 5,8. Masina are aproape 17000 km. Asta-i teoretic. Practic, se pare ca ia mai mult. Simtitor mai mult. Cand ajung pe zona rosie fac si eu un test "plin la plin", ca nu am facut pana acum. Cum ar trebui sa fac plinul ? Sa opresc pompa cand motorina da sa iasa afara ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu aveam juma de rez, am pus pana un "buza" am ajuns la nadlac, am pus iar pana in "buza" de sa dea p'afara si am vazut cati l s-au consumat si distanta parcursa si am facut calculul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic off-topic: vorbeam cu un inginer de la Brady, si-mi zicea ca la O2 nu e bine sa faci plinul pana in buza literalmente, ci pana sare pompa prima data. Mi-a explicat si de ce, dar am uitat :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic off-topic: vorbeam cu un inginer de la Brady, si-mi zicea ca la O2 nu e bine sa faci plinul pana in buza literalmente, ci pana sare pompa prima data. Mi-a explicat si de ce, dar am uitat :(.

Pana ajung eu pe rosu, poate iti aduci si tu aminte. Are legatura cu acea rezerva de 7 litri a rezervorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!