Jump to content

Martorul de bujii ( spirala din bord )


BN23RZV
 Share

Postare recomandată

Primul lucru pe care trebuie să-l verifici este senzorul de temperatură lichid răcire.  El determină timpul de acţionare al bujiilor.

Probabil că o să-mi spui că în bord arată bine temperatura, dar ca să nu detaliez aici citeşte ACEST topic.

On 6/27/2020 at 12:34 PM, VolkswagenManagement said:

am dus-o la un service si mi s-a spus ca poate fi ceva furtun de la turbo spart sau orice altceva dupa ce a pus testerul pe masina. 

Eu zic să schimbi service-ul

On 6/27/2020 at 12:34 PM, VolkswagenManagement said:

u m-am gandit ca problema provine de la bujii si ca ar trebui inlocuite

Bujiile nu sunt monitorizate de ECU aşa că dacă se pârlesc o să constaţi la iarnă că porneşte greu. Dă eroare doar dacă bobina releului este în scurt sau întreruptă.

Cum verifici? Presupun că nu ai nici VCDS nici multimetru. Te duci şi cumperi o rezistenţă cu valoare între 1,5-3 kohmi (nu cred că costă mai mult de 1 leu), scoţi mufa de la senzor şi o pui acolo unde vin pinii 1-3 sau C-D în funcţie de mufă. Dacă martorul se aprinde normal...bingo, ai găsit problema

2096514224_6-29-202011-39-39AM.thumb.jpg.223aaf162ca2d597fbb5c55b3317ab2b.jpg

197578663_AJMG62.thumb.JPG.ee119d3fab3cc23b47be2a0ea03e123d.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    26

  • F l o r i n

    17

  • lupo_bv

    11

  • BN23RZV

    10

VolkswagenManagement

Multumesc de raspunsuri,o sa schimb acel senzor sa vad cum se manifesta.

 

Ce as adauga: azi pe canicula asta de vreo 29 de grade afara am facut un drum de vreo 50km maxim si am observat ca dupa turatia de 3000rtpm in a 3-a urca foarte lent turatia si masina nu mai trage aproape deloc, dupa 80 la ora ii dau a 4-a si cade in nas cu totul. O fi tot de la acel senzor problema? Mentionez ca inainte nu imi facea figurile astea, sa verific si furtunele de vacum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că are legătură. Dacă după oprirea motorului şi repornirea lui maşina trage cât de cât ok până într-un moment când nu mai trage pare a fi limp-mode. Dar aici este off-topic discuţia despre asta şi  pentru investigarea ei ai nevoie de un tester vcds. Citeşte AICI şi o să te edifici cât de cât (poţi verifica furtunaşele de vacuum dar alea sunt doar o cauză posibilă)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut, aseară au fost -4 grade iar dimineața mașina mea (golf 4) nu a mai pornit ,eu stiing că bateria mea este mai slabă,i am dat la automat (prima pornire ) și dandui la automat s a aprins acel martor cum îl știm toți de spira ,am zis că poate se va stinge ca până acum nu s a mai aprins ,însă speranțe false ,poate fi de la bujiile incandescente ?(motor 1.9 tdi cod motor Axr )Va rog daca ați mai întimpinat aceiași problema sa mi spuneți dacă ați remediat o ,și care a fost problema .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 19.05.2008 at 7:19, azabacher a scris:

Nesfarsit ... eu unul zic sa stai calm. Asa face si a mea din cand in cand,tot motor AXR, se stinge spirala mai greu porneste turata si apoi ramane turata peste 1000. Dupa mai multe teste am ajuns la concluzia ca depinde foarte mult de ce motorina bag in ea. Daca pun de la Petrom am toata sansa sa faca asa, daca pun motorina de aia top de pe la Rompetrol nu mai face asa. ( pe laptop totul imi zice ca e ok)

Am și eu același motor Axr pe golf 4 și mi s a aprins spira aceea și pâlpâie întruna in bord,eu am zis că sunt bujiile incandescente,că până acum nu mi s au aprins și nu știu când au fost schimbate ca eu nu le am schimbat se când am mașina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune un tester şi vezi ce erori ai. Faptul că pâlpâie martorul de bujii nu are legătură cu bujiile (la modelul ăsta bujiile nu sunt monitorizate de ECU), el doar indică timpul de acţionare a bujiilor. Dacă pâlpâie poate indica o problemă electrică aşa că o scanare ar fi binevenită. Asta nu exclude o problemă cu bujiile, doar că nu are legătură. Dacă vrei să verifici bujiile scoţi rampa de alimentare şi cu un multimetru verifici rezistenţa lor (între bujie şi corpul motorului). rezistenţa trebuie să fie foarte mică, în jur de 1 ohm. Sau cu un bec de far îi legi două fire, un fir îl pui la  borna + a bateriei şi cu celălat verific la fiecare bujie, trebuie să se aprindă becul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut . Se da următoarea problema la un golf 4 1.9 asz : am schimbat bujii , senzor temperatura exterioara, senzor temperatura antigel, releu bujii , rampă bujii , verificat cablaj ( nu e întrerupt ) , dar bujiile tot nu merg . Am pus și diagnoză, nici o eroare .. ce mai trebuie verificat/ schimbat ? 

PS : toate piesele enumerate  au fost schimbate cu unele noi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul de bujii stă aprins mai mult timp cu motorul rece (prima pornire) în funcţie de temperatura exterioară? Sau doar se aprinde şi se stinge în scurt timp indiferent de temperatura lichidului de răcire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă martorul de bujii stă aprins cît trebuie verifică siguranţa S163 de 50A (a doua lamelă din dreapta  din cutiuţa aia de pe baterie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aprinde scurt și se stinge , iar siguranță din cutia de la baterie e buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mufa de la senzorul de temperatura al lichidului de răcire scoasă cat sta aprinsă spira când pui contactul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, lupo_bv a scris:

Cu mufa de la senzorul de temperatura al lichidului de răcire scoasă cat sta aprinsă spira când pui contactul?

Am scos acum mufa de la senzorul de temperatura al lichidului de răcire și bujia sta mai mult in bord și merg și bujiile ( verificata rampa de la bujii cu lampă de control ) ... Senzorul e nou , sa l schimb cu altul , de data asta pe origine ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai da quote postarii anterioare! Nu este necesar.

 

Posibil să fie de la senzor, dar să mai facem nişte verificari inainte de a-l schimba:

1. cînd scoţi senzorul apare cod de eroare?

2. ce temperaturi ai pe grupul 007 pe Engine (pune aici o poză cu grupul 007), dimineaţa înainte de prima pornire doar cu contactul pus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am posibilitatea să i fac diagnoză.. am schimbat senzorul cu unul nou , original și am băgat mufa in el . Trimite curent la bujii , dar sta aprins in bord 2 secunde.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca trimite curent la bujii, unde e problema?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

49 minutes ago, tudoralin9626 said:

dar sta aprins in bord 2 secunde.....

Este în funcţie de temperatura exterioară. Poate sta 2,3,4...6secunde. Dacă porneşte bine atunci problema este rezolvată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reușit să pun o diagnoza pe ea . S a dus releul acum? 🤦🏼‍♂️

IMG_20230208_204007.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şterge-le şi scanează din nou. Dacă ai umblat pe la releu sau senzor cu contactul pus au rămas stocate codurile de eroare. În mod normal după înlocuirea unei componente se verifică codurile de eroare, se şterg cele vechi şi se scanează din nou. A doua eroare este precis de la încercarea de a porni cu mufa de la senzor scoasă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema bujiilor s a rezolvat . Senzorul de temperatura lichid răcire era vagabond. Pornirea la rece e la fel de proastă. La schimbarea distribuției , mecanicul "nu a reușit să regleze avansul" , nu sta pe 0 , oscilează foarte mult , bănuiesc că de acolo se trage . Pornește la prima cheie după ce învârte puțin , merge neregulat cred că în 3 pistoane și ceva fum , iar după ce se încălzește puțin merge normal . Consumul instant la ralanti e de obicei la 1l/h , foarte rar a scăzut la 0,8l/h 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă porneşte bine cu mufa de la senzorul de temperatură al lichidului de răcire scos (timp maxim de acţionare a bujiilor) poate fi un indiciu că distribuţia nu este pusă bine (temperatura mai crescută în camera de ardere compensează deficienţele generate de distribuţia pusă defectuos)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumpărat o curea de distribuție noua și kitul de garnituri pt injectoare. Urmează să mă duc la alt mecanic pt distribuție și reglaj injectoare. Sper sa am noroc de data asta . Revin cu un edit daca se rezolva problema . Va mulțumesc pt ajutor . Cu sfaturile voastre am rezolvat ce alții n au fost în stare 🤝

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!