Jump to content

Cum Se Degripeaza Bratele Stergatoarelor


sorin_g
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor!

Pe cuvant ca sunt disperat. Please HELP. Fratilor ploua afara de rupe, deci masina este imobilizata pana la reparatie, de asta e disperarea mare. :rolleyes:

E vorba de stergatoarele gripate!

Spuneti-mi va rog cam ce mi-ar trebui sa le desfacem noi (me & my old man), ce probleme as putea intampina, ce suruburi etc. Daca aveti si niste poze ar fi traznet sau manualul pentru operatia asta. E foarte important sa stiu ce am de facut, doar asa m-as incumeta sa desfacem. Apoi vedem daca trebuie inlocuit vre-un brat ceva sau o-ring-urile si apoi le cumpara, evident doar daca este nevoie.

Fac cinste oricaruia care ma poate ajuta! :lol:

Ma scuzati ca am postat si aici, dar pe forumul Passat nu prea se inghesuie lumea si am nevoie mare de ajutor, eventual rog un admin sa stearga topicul de acolo dar numai dupa ce se rezolva!

Astept solutii.

Multumesc mult anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

problema comuna cu platforma A4

Vezi aici: http://vwforum.ro/index.php?showto...53&hl=stergator si aici http://vwforum.ro/index.php?showto...86&hl=stergator )

Daca nu gasesti rezolvare continua pe topica asta (dar eu zic ca ai deja solutia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit si eu la seat dupa doar 2 ani.

Am muncit vreo 5 0re dar a meritat,am scutit 350e.Sigur ai un lagar gripat,demontezi ansamblu si incerci prin rotire cu mult degripant sa scoti lagarul din carcasa lui,apoi cu zmirghel fin indepartezi rugina si vaselina la greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult!

Nici nu am citit inca, dar cred ca o sa rezolv ceva. Oricum va tin la curent. Mi-a dat Electricu" niste detalii.

Multam inca o data.

O sa revin cu finalul :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut! Am si eu o intrebare. La Passat Variant 2002 unde este localizat bazinul pt. stropit luneta?(asta daca are si nu ia apa de la cel din fata). Cand dau sa stropesc se aude o pompa dar nu vine apa deloc pe luneta.Am vazut un furtunas in spate stanga l-am bagat in apa, am incercat dar nimic.Exista posibilitatea ca sa nu fie la locul lui? mentionez ca masina este cumparata de 3 luni. Pls daca ati putea sa ma ajutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezervorul este tot cel din fata, daca se aude pompa inseamna ca ori este ultima portiune infundata ori teava subtire care trece prin bratul stergatorului este rupta.

La mine a fost a doua varianta, am inlocuit acea teava subtire cu o mina de pix din plastic. Cat de curand vreau sa inlocuiesc acea mina cu una metalica , cand o voi face voi pune si ceva poze, inclusiv cu modalitatea de desfacere a capitonajului , capace ..si tot ce mai e pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se alimenteaza de la recipientul de la care se alimenteaza si cele din fata(stergatoarele).

daca motorasul functioneaza si stergatoarea spate se misca inseamna ca ti intrerupt traseul furtunului pana in spate-este o chestie mai frecventa care se intampla si la golf-uri mai ales iarna cand ingheata apa din furtunasul care o duce spre stergatorul spate...

pentru mai multe detalii cauta(foloseste search) pe forum, ai sa gasesti sigur,majoritatea reolvarilor sunt pt golf IV dar se aplica si la passat combi. trebuie sa REunesti furtunul care l-ai gasit si care atarna cu cel care se afla sub tapiseria plafonului....

cauta si vei gasii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
adriankorgpa60

Multumesc pt. sfat. Am sa incerc sa le desfac si sa le ung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V-as ruga daca ati putea sa-mi dati un sfat bun despre problema cu stergatoarele.Pe ori ce treapta le pun merg incet si intrerupt. Poate sa ma ajute cineva? Stie cineva un service bun in arad?

Neaparat sa le dai jos si sa le cureti...

Eu nu le-am dat si mi s-a rupt un brat...dupa aia am dat pe ansamblu si pe montaj 150 euro :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adriankorgpa60

Va MULTUMESC la toti pt. sfatul dat.Ati avut dreptate.Nu a fost motorasul.Le-am desfacut toate si asa de inbibate cu rugina si etc. au fost ca nici cu manba nu am reusit sa intorc.Nici nu ma mir ca nu a fost in stare motorasul sa le intoarca cum trebuie.Acuma le-am uns si merg ca si noi. Doresc sa-i multumesc in special la Radu Gica petru PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

:icon_thumright:

Salut

Dragii mei,

Acum cateva zile dupa o ploaie torentiala masina a inceput sa aiba un scartiit puternic in dreptul bratului stergatorului de pe partea soferului.

Rezultatul

Sambata, impreuna cu in prieten am purces la remedierea problemei (lucru facut prima oara pentru noi)

Iata cativa pasi pentru remedierea acestie probleme:

1. Scos plastic de la capac brat stergator si desfacut piulita de 13 din capul bratului apoi scos brat stergator

2. Acelasi lucru la cealalat brat

3. Desfacut capota motor

4. Scos grila de protectie de deasupra bateriei prin scoaterea initiala a chederului ce-l mentinea

5. Scos cele doua cleme din capete la grila de plastic ce acopera angrenajul stergatoarelor

6. Scos grila de plastic de mai sus de la stanga la dreapta prin departare usoara din canal

7. Desfacerea celor 3 piulite ce sustin angrnajul bratelor de caroserie

8. Desfacerea celor 3 piulite ce sustin motorul stergatoarelor de angrenajul acestora + 1 piulita dun capul mororasului (a se vedea pozitia initiala tijelor pentru a se pune in aceeasi pozitie la remontarea)

9. Desfacerea capacului de la cutia ce contine calculatorul masinii pozitionata in dreapta maxim 5 piulite de 8

10. Scoaterea propriu-zisa a mecanismului de actionare a stergatoarelor

Urmeaza partea de curatare propriu-zisa a tijelor ce la mine au fost destul de gripate.

1. Am dat din abundenta cu spray degripant

2. Am lasat sa se usuce

3. Sters bine

4. Incalzit la flacara foarte putin corpul tijelor de actioanare

5. Desfacerea clemei, garniturii din capul bratului (acolo unde vine introdus bratul stergatorului)

6. Curatare cu spray, smirghel fin, ungere cu ulei + vaselina

Apoi urmeaza montarea in ordine inversa celor de demontare 10-1

Va doresc succes si vreau sa va spun ca bratele mele functioneaza ca noi

Scule necesare: surubelnite, cheie fixa+tubulare 8. 10 si 11, degripant, vaselina spray si multa rabdare

PENTRU CEI CE VOR SA INCERCE POT SA-I AJUT CU SFATURI

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi permit sa adaug si eu un comentariu daca tot e vorba de stergatoare. Am avut si eu pb asta si m-am oprit la partea cu scosul stergatoarelor. Nu am putut sa le scot si m-am temut sa trag prea tare sa nu fortez. Si am actionat altfel:

Am scos capacele si suruburile de la tija. Am scos plasticul de sub capota. Mai mult nu am avut ce sa scot. Spray degripant mult pe fiecare ax deasupra si pe dedesubt (aveam o teava subtire la spray si a mers) . Am, dat cu spray pana au inceput sa mearga normal. Apoi am uns cu ulei prin aceleasi zone. Am mai mult de jumatate de an si merg ca noi.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Redmann e corect ce spui si mult mai simplu dar daca ai fi vazut ce mizerie este in tija bratelor (rugina, mizerie etc) ti-ai da seama ca nu sunt un sadic care nu are ce face. Ceea ce spui e corect in cazul in care la o perioada regulata de timp faci acest lucru.

Cu respect

George

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geo, era bine sa faci si ceva poze, in general recomand ca in cazurile astea sa faceti si poze pentru articole gen DIY.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorumarcatoru

Si la mine cand am vrut sa scot un brat de stergator a trebuit sa merg la mecanic ca sa-l scoata cu un fel de presa pt ca singur nu iesea dupa ca am demontat piulita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Mihai Dobrescu

Ma intereseaza si pe mine subiectul insa pentru Golf IV. Abia se misca stergatoarele fata. Sper sa nu fie motorasul dus. Indiferent de viteza pe care pornesc stergatoarele ele merg la fel, daca dau pe o viteza superioara nu se intampla nimic.

Intre timp am vazut DIY - ul lui Alex pt. GIV/Bora. Cred ca ma apuc si eu cat de curand.

Modificat de Mihai Dobrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
George Mangalia

Azi dimineata, am observat cu stupoare cum stergatoarele mele se chinuiau sa faca o tura completa de stergere...... dar din pacate nici nu au reusit. Au murit cand au ajuns sus si la intoarcere a trebuit sa pun contactul de vreo 20 ori ca sa coboare. Cred ca va trebui sa schimb motorasul de la stergatoare pe fata. Ma ajuta cineva sa-mi spuna procedeul prin care il pot schimba.... si unde as putea sa gasesc un motoras de stergatoare, sa ma informez de pretul lui si codul acestuia, pentru a-l comanda, .......... asta in cazul in care nu il gasesc pe indeva pe la dezmembrari....... va multumesc

Nu este nevoie sa scrii cu litere ingrosate. Se vede foarte bine si daca scrii normal. Ai un avertisment verbal de data asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie sa schimbi motorasul.nu de la el este problema.problema este calcarul care se depune pe angrenaje.trebuie doar demontat de acolo,curatat cu simt de raspundere si va fi totul ok.u nu am patit asta,dar stand mai mult pe la garaj la cipos,am vazut multi care se vaitau de problema asta si un tip cu un variant chiar si-a demontat de acolo mecanismul si l-a curatat.merge super ok.procedeul nu il stiu,dar mai mult ca sigur trebuie sa scoti plasticele alea negre de acolo.cu rabdare eu zic ca rezolvi singur :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George Mangalia

ar fi bine , daca doar trebuie sa-l curat..... problema este ca simptomul asta l-a facut intr-o singura zi, si in celelalte zile nu a dat semne ca ar fi obosit sau doar din cauza calcarului...... hmmmmm, am sa vad dupa-amiaza daca e vb de calcar sau altceva.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va face din ce in ce mai des pana se vor bloca definitiv :).

Vezi ca s-a mai discutat, e nevoie doar de o curatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George Mangalia

Diagnosticul cred ca e altul....... din cate spune tipul de la service, vaselina sau lubrifiantul care permite miscarea stergatoarelor s-ar fi cimentat si acum ele merg fractionat........ Si mai mult cred ca in urma faptului ca masina a fost introdusa la cuptor ( pentru a fi vopsita bara din spate si uscarea acesteia ) respectiva vaselina s-a solidificat si nu mai merg stergatoarele....

Acum trebuie sa merg acolo si sa-mi demonteze tot ce e pe langa angrenajul stergatoarelor, pt a fi scos si curatat......

Mai stie cineva asa ceva despre acest lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a gripat axul stergatorului,se rezolva scotand afara axul prin bataie usoara si ungere-cu vaselina sau ulei.griparea se datoreaza uneori oringului de cauciuc care e pus in exterior pe axul stergatorului,care se uzeaza si astfel intra apa intre mansonul de protectie si ax,apare rugina densa care duce si al craparea mansonului de cauciuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George Mangalia

Acum dupa ce am fost la un service bun, am rezolvat-o. Era vorba, asa cum au spus unii de aici de o gripare a axului stergatorului de pe partea soferului, si a fost nevoie doar de o curatare, care a presupus scoaterea lor in totalitate, cu ajutorul unor prese speciale, tinand cont de faptul ca acestea s-ar fi putut sparge deoarece in partea de jos sunt facute din antimoniu. Ceea ce a fost si mai frumos, la reprezentanta, la Cardinal, "meseriasii" au zis ca motorasul e dus si ca trebuie schimbat tot ansamblul de stergatoare. Costul operatiei :1700 Ron. Ce ziceti de asta?

Oricum multumesc pentru sfaturile primite, pe care de altfel le-am si urmat...... multumesc tuturor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa zicem, initial am inteles ca la curatare te-au curatat de 17 mil. Am recitit si am priceput. Cred ca si la mine se simte chestia asta la hayon.

O alta chestie: temporizatorul de la B5 nu ar trebui sa aduca stergatoarele in pozitie orizontala la oprirea contactului? Deseori mi se intampla sa ramana pe la mijlocul geamului (io-s mai lenes si nu opresc intotdeauna stergatoarele cand oprec si masina)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!