Jump to content

Consum Golf Iv 1.4


minimoto
 Share

Postare recomandată

2500-3000 rot/minut dar ma refer cand merg cu aerul conditionat pornit simt ca nu mai trage deloc , ceva sfaturi pentru acest lucru ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • Replies 324
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • soila

    34

  • SSRAZVAN

    15

  • Gratian68

    10

  • GABIVVX

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am si eu o curiozitate, daca imi permiteti. Pana la urma e vorba tot de consum. Ce turatie aveti voi la 100 km/h si la 120 km/h?

 

Eu la 100 km/h am 3200, iar la 120 km/h am 4000 rpm. La 90 km/h am 3000, iar la 60 km/h am f putin sub 2000 rpm. Acesta este motivul pentru care in oras incerc sa merg cat mai mult in trepetel IV si V. Dar ca sa ajungi acolo, trebuie sa "mesteci in mamaliga" mai mult si asta evident ca face sa creasa si consumul. In schimb mie nu mi-e teama sa schimb la 2400-2500 rpm, chiar daca turatia va scadea sub 2000, pentru ca motorul este elastic si urca destul de usor in ture pana pe la 3500 rpm.

In plus la mine zona rosie incepe la 5200 sau 5300 rpm. Iar daca tinem cont ca la 120 km/h am deja 4000 rpm... e clar ca este un motor care se simte cel mai bine la 100-110 km/h (adica pana in 3500rpm).

Si intre timp consumul meu in Bucuresti s-a stabilizat undeva in jur de 8.5. Si asta pentru ca nu folosesc aerul conditionat. Plec de acasa dimineata la 9:30-10:00 si plec de la munca pe la 20:00 cand nu e chiar asa de cald ca la 15-16:00. Prefer sa merg cu geamul si trapa deschise.

Si oricum eu lucrez intr-un mediu in care este mereu ac pornit si parca la un moment dat nici nu-l mai suport.

Referitor la aerul conditionat, cum ca nu trage motorul cand este pornit, este cat se poate de normal si nu cred ca se poate ceva. Ori il opresti, ori accepti un consum mai mare cu un litru.

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am si eu, la 3000rpm e fix 100 km/h, iar la 3600-700 e cam 120 km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, un motiv in plus ca mea sa fie mai nesatula in ale consumului.  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca este vorba de abreiaj , de curand am aflat ca, calculatorul meu de bord este dereglat . Sunt din timisoara asa ca daca stiti pe cineva care se ocupa bine si merg la sigur cu chestia asta sa mi-o faca atuncia ar fi ok , mie imi mai lipseste si valva EGR care intentionez sa o achizitionez/montez in luna Septembrie impreuna cu o remapare completa sunt uimit cat de bine este intretinuta / conservata in afara de unele mici probleme care se rezolva usor se pare ca nu are nimic , fara pic de rugina mentionez ca a fost si putin lovita ( ca urmare partea din fata / bara de protectie masca si radiatorul de clima au fost avariate si toate in afara de cel din urma au fost schimbate) , am reusit sa fac 600 km in oras si putin pe afara cu un plin de rezervor unde atuncia m-am si obisnuit sa merg cu ea deci ma refer la turatii mari .

 

Mi se pare ca in afara orasului mananca mult aici am indoielile mele , in cazul in care consumul mediu pe calculatorul meu dereglat este de 6l/100km . o sa revin cu un update cand o sa montez valva si remapez calculatorul . 

 

O problema care pe mine ma deranjeaza este ca la motor este un sunet ciudat 

mentionez ca in momentul cand motorul este rece se aude mai pronuntat dar cand este cald se aude mai putin . 

Chestia ciudata este ca nu a facut acest zgomot cand am luat-o, s-a intamplat sa faca acest zgomot in momentul cand am schimbat uleiul si am pus Castrol 10w40 , cei de la Wv recomanda Aral sau ceva de genu acesta 10w40 exista vreo diferente ?

Am schimbat si bujiile cu ceva bosch asemanator doar ca au 3 picioruse http://images8.okr.ro/serve/auctions.v7/2012/jul/17/d08c0be1a3b83c8669569efeecfe564b-5419219-700_700.jpg ma gandesc initial ca poate nu le-a pus corespunzator temperaturii sau felului cum ar trebui sa se aprinda ( sunt inca nou si invat) acuma nu am gasit o schema care sa imi arate felul de aranjare si bujiile care trebuie aranjate . Vreau sa rezolv acest lucru fiind prima mea masina care mi-am dorit-o de multa vreme imi doresc sa o am pusa la punct. 

 

Putin ajutor va rog la aceste probleme , 

 

Va multumesc . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf IV, 1.4 2003 BCA (consum mediu carte tehnica 6.5 l%)

Consum longterm (ian-apr), pe cca. 3000 km: 7.6 l%.

Urban cca. 2/3, extraurban cca.1/3.

Conditii de iarna (ian-mar).

Consum urban cca. 8.5 l%.

Consum extraurban cca. 6 l%.

Diferenta fata de consumul declarat 1,1 l% (cauzata de: anotimp, ciclu de folosire, anvelope de iarna, etc).

Am urmarit recent un documentar pe Fifth Gear referitor la diferentele care apar intre consumurile declarate si cele reale. Concluzia lor era ca in urma cu zece ani consumurile declarate de producator erau in medie cu 8% mai mici decat in realitate in timp ce acum, marja de eroare a crescut la 21 % - bineinteles ca estimarea producatorilor este intotdeauna mult mai optimista decat realitatea.

Golf IV, 1.4 2003 BCA

Consum longterm (ian-aug) pe 7000 Km, 7.05%;

Raport urban/extraurban, cca 6/4;

Consum urban, cca 8%;

Consum extraurban, cca 5,6%

Consum longterm - de vara - (mai-aug) pe 4000 km, cca 6,7%;

Raport urban/extraurban cca 6/4;

Cel mai bun consum mediu extraurban 5,28% pe 700 km (Cluj - Venus) - 10 ore, viteza medie 70 km/h (cu tot cu pauze);

Cel mai prost consum mediu extraurban 6,01% pe 700 km (Venus-Cluj) - 13 ore, viteza medie 54 km/h (mai ales cu blocaje).

In ceea ce priveste consumul (cel extraurban), masina asta este penalizata de lipsa inca unui raport din cutia de viteze. Daca ar avea si treapta a VI-a s-ar apropia de eficienta unui diesel.

Off-topic: mi-as da oricand banii pe un Golf VII, 1.4 aspirat cu 90+ cp (am vazut ca exista astfel de MPI-uri in cadrul grupului) si cu sase rapoarte in cutia de viteze. Nu inteleg de ce VW a renuntat cu totul la astfel de motoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kazyon ; pare zgomot de tacheti...schimba uleiul, foloseste 5w40, un valvoline syn power sau ceva care ai sanse sa nu il gasesti contrafacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, asta am reusit sa scot cu un 1,4 AXP din 2002,AC pornit cand a fost nevoie (cam 50% din drum),portbagaj si bancheta spate pline(bagaje si echipament camping),regim de mers intre 90-120 km/h (bucata de autostrada de la Sebes chiar si 140   ),dupa 1820 km prin tara, Suceava-Bicaz-Sovata-Tg. Jiu-travesat Transalpina-Sebes-Alba Iulia-Rosia Montana-Sambata de Sus-Fagaras-Brasov-Suceava,cu abateri prin locuri de vizitat ,si dus -intors la loc de campare sau cazare, consumuri facute prin metoda plinului la primul clanc al pistolului de la pompa de fiecare data (nu am BC) :

- 6 L/100km ;

-exceptie bucata de la Tg. Jiu- Alba Iulia (peste Transalpina ,mentionez ca nu am menajat masina,pe urcare murea cu a 3-a,asa ca am tinut-o pe urcare maxim  cu a 2-a,iar pe coborare pana la Obarsia Lotrului ,maxim a3-a ,la peste 3000 rot/min , ESP dezactivat): 8L/100 km.

Eu unul ma declar multumit de consum si masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poate ambreiajul patineaza?

Cu ambreiajul nu am nici un fel de problema. Apropo, sunt f multumit in privinta asta pentru ca in cei 50000 de km pe care ii am cu masina cam 40000 sunt facuti in Bucuresti unde traficul bara-la-bara din fiecare zi este o "bucurie" pentru ambreiaj. Sa nu zic intr-un ceas rau, dar daca ar face figuri zau ca l-as ierta.

Oricum m-am mai linistit. Tinand cont ca VW spune ca masina mea are un consum mediu de 7,1/100 km, ma astept sa il am real undeva in jur de 8. Si de cele mai multe ori asa e. Ragalia mea consuma mai mult si asta e. 

 

@Kazyon si eu cred ca e un zgomot de tacheti. Si iti recomand si eu 5W40, de preferat Mobil. Eu am preferat Mobil mergand pe premisa ca ar fi mai bun decat Castrol, pe care il recomanda VW. Cati km are masina ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinuta specific ca are 143 mii km in bord dar pe cartea de service are 184 mii km stiam acest lucru cand am achizitionato , mai ales ca sunt unele masini care pot avea si mai multi km dati inapoi :)  , 

 

Revin cu un update , pe drum de noapte unde chiar nu am putut vedea nimic , consumul a fost de 6.4 l/100km pe calculatorul de bord , la intoarcere a fost de 5.9 dar am avut si eu timp in aceasta perioada de 3 zile sa curat clapeta de acceleratie care arata ingrozitor .Mentionez ca la mine valva EGR este inca nefunctionala fiind nevoie de una noua dar o sa vina luna aceasta . 

 

Legat de bataia de tacheti revin cu cateva informatii .

 

Asa cum am mentionat mai sus am avut timp zilele astea sa o diagnostichez asa frumos si usor . Am constatat dupa ce am dat capacu de protectie de la motor jos ca uleiul nu se distribuie egal in motor . Un prieten de al meu cu un Seat cu motor 1.4 16 valve AXP si-a facut curaj si a desfacut doar prima parte a motorului acolo unde sunt tachetii spre surprinderea lui ( el avand aceeasi problema ca mine cu bataia ) canalele pe unde era trimis ulei la tacheti era infundat ma gandesc ca acest lucru se datoreaza doar faptului ca motorul lui ca si al meu de altfel au stat foarte mult . A mea a stat 1 an aproape in piata pana cand sa o gasesc eu pe langa masinile polishate si aranjate :) 

 

Revenind la problema dupa ce a decalamitat partea superioara a motorului si a curatat canalele cu benzina ( este un intreg proces daca doriti o sa vi-l spun ) motorul nu mai bate :)

Deci problem solved , in maxim 2 saptamani o sa incerc si eu acelasi lucru si dupa aceea o sa revin cu un raspuns la acest topic .

 

Nu am stiu ce ulei sa bag LauCatalin , deoarece aceasta este prima mea masina luata din economiile proprii  si cei cu care vroiam sa vorbesc imi ziceau doar da da da 

 

Deci la consum masinuta se tine , parerea mea este ca cu putina curatare interioara fiind masinute mai vechi pot redevenii ceea ce au fost odata :)


O intrebare curioasa ? 

 

cand masina merge la relantiu daca stau in spatele ei inca miroase a benzina cred ca nearsa ar fi posibil ca sa fie o problema de la sonda Lambda ? intreb deoarece pe VAG-com nu arata nimic , becul de check engine este aprins dar este doar pentru valva EGR :(

 

Ce as putea sa incerc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

G4 1,4 16v - 

Mers la consum  : ~120km ( ramnicu sarat - ploiesti ) 40 de lei, rezerva aprinsa, alimentez , cand ajung la ploiesti nu se aprinsa inca rezerva , dar mai pot merge foarte putin pana se aprinde ( sunt numa si numa localitati cu limita de 50, + traversez ploiestiul  + fac ceva km in ramnic.

Ploiesti - Piatra Neamt si retur = 655km, consum 33 litri prin metoda plinului.

 

In principiu , mers lejer imi ia ~ 5.5 afara si 8 in oras , dar depinde foarte mult de oras , timp , trafic. Condus sportiv in oras cred ca imi ia 15 % sau mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scos putin mai mult , dar specific ca la mine valva EGR este stricata si in acest weekend o sa o inlocuiesc sunt curios cum o sa fie :) dar si eu am scos consum de 5.9 pe computerul de bord pe o distanta de 280 km cu viteza cuprinsa intre 100-150 km/h dar poate ceva este stricat , acuma daca este sa ma iau dupa metoda plinului incarc rezervoru pana la jumatate deci 20 litri de benzina 95 si cand ajung la destinatie cu acelasi mers mai mi raman 2 liniute deasupra celei rosii inclusiv cea foarte apropiata , sa fie oare corect ? hmm 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

miroase a benzina nearsa cand pornesti la rece si merge avansul o perioada... atunci ii baga multa benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie nu imi mai miroase nimic dupa ce scade avansul si se incalzeste motorul, la relanti sta la 0.5 l/h si la 850rpm fix

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 750 relantiu si nu stiu consumu pentru ca ceasul meu ramane de multe ori blocat la 36l/100km 


care ar putea fi problema pentru faptul ca imi arata asa consumul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Golf IV, 1.4 2003 BCA

Consum mediu anual (ian-dec) pe 9840 Km, 719  l benzina, 7.3%;

Raport urban/extraurban, cca 6/4;

Consum urban, cca 8%;

Consum extraurban, cca 5,6%

In cazul in care raportul urban-extraurban ar fi fost mai echilibrat probabil consumul s-ar fi situat undeva la 7 %. In plus anul acesta lucrarile de modernizare ale retelelor de cablu din CJ au ingreunat foarte mult traficul urban. Probabil ca in conditii mai bune consumul mediu annual s-ar fi situat undeva la 6,8%, consum oficial dat de constructor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura eu am scos ultima oara 5.4L Cluj-Alba Iulia,nu stiu cum am schimbat ca nu sunt genul ala,eu ma pornesc la drum si asta basta.

 

In oras am scos cel mai putin 6L si cel mai mult 9.2L,media avand-o probabil undeva in jurul lui 7.5L

 

kazyon: si mie imi miroase a benzina,de ceva vreme,desi eu am schimbat si EGR-ul si sonda lambda.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut prieteni,

Detin un golf 1,4 16v,AXP

Consumul mediu inregistrat pe parcursul anului cca 7,3 l/100km,km parcursi cca 10.000.Raportul urban/extraurban 5/95

In cele mai fericite conditii am scos 6,2 % cu mers la 80 km/ora la drum intins.Acum o luna,sa imbunatatesc mersul masinii am schimbat urmatoarele:

- bujii long life NGK cu electrod de iridiu

- schimb distributie Conti+pompa Hepu+ulei castrol magnatec 10w40+filtru aer

- schimb sonda lambda inainte de calatilzator,montat una care cica a fost folosita max 2 ore pe alta masina.

- curatat lacrima clapeta de acceleratie+montata +adaptare cu VAG com la 90 grade temp motor

- curatat EGR_adaptat cu Vag com la rece

La o scanare cu VAG Com am avut avarii initial pe ambele sonde lambda.Nu am schimbat decat pe prima ,cea inainte de catalizator.Pe a doua nu stiu daca mai are rost sa o schimb in conditiile in care catalizatorul este decedat,noxele nu mi-au iesit niciodata la RAR.Ultima sonda intra in vre-un calcul al consumului sau doar monitorizeaza activitatea catalizatorului?

Dupa toate aceste lucruri consumul a crecut,nu mai scade sub 7% nici daca merg la vale.

Am incercat sa verfic sonda lambda inainte de catalizator in parametru 034 cu testu cu pedala de frana apasata,imi porneste testu dat nu primesc confirmarea daca sonda este buna sau nu.

Am ajuns la disperare,sa fie sonda care am montat-o defecta?Nu se mai pot optimiza ceva parametrii sau restaurare la parametrii de fabrica sau orice alta monitorizare?

Multumesc,astept orice sugestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Un consum numai pe exterior de 6% in 1000 km. Pe unele portiuni de autostrada a vazut si +150 km/h. In Iasi mers normal ~10%

Modificat de alexutz23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

reinviu  acest topic, poate ma ajutai si pe mine cu citeva sfaturi:

la un Golf 4 1.4 16V din 99 motor AKQ, la un drum de 60 de km mers contant 30-35 km pe DJ cu puţine localităţi, trafic foarte lejer , de duminica urmat de restul pe Drum European (DN), apa la 90 constant, schimbat viteze la 3000 – 3300 mers constant 100, 55 -65 , in localităţi, fără accelerări bruşte , viteza maxima 120 pe o porţiune scurta, aprox 14 grade afara, timp frumos,roti de pe 14,  benzina de la OMV, singur in maşina fără clima pornita, a ieşit un consum de 8.4 l/100km pe distanta respectiva, consum dat de cb-ul masini, ceea ce mi se pare exagerat de mare.

In oras, imi iese aproape de 10.  

am inlocuit : kit distibutie Conti, discuri si placute(fata spate), Ulei si toate filtre, bujii; masina nu a fost folosita 2 ani si ceva.

 Ce s-ar putea sa ii de acest consum mare?

Ce sa verific sau sa curat?

In general masina se comporta ok, doar un pic cam zgomotaosa daram inteles ca e din categoria "asa fac toate"

multumesc anticiat pt ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE

intrucit  topicul cu probleme egr e inchis, postez aici deoarece consider ca are legatura si cu consumul

daca am postat gresit, rog moderatorul sa il stearga sau sa il mute in aria corecta,

La motorul meu 1.4 16V AKQ Golf 4 din 99, am ajuns in faza de curatare EGR după ce iniţial am curatat clapeta de acceleraţie si parte de jos de sub ea după ce am avut consum de benzina destul de mare, lucru descris in topicul dedicat consumului.

Din păcate se pare ca atât conducta cit si supapa e blocata cu mâzga uscata, lucru constatat după ce am luat jos clapeta, iar partea care comunica cu supapa erg era înfundata complet (poza 10.jpg) 10.jpg.25c345cb50114ca28eee93e558bcfe82.jpg la fel si conducta poza 11.jpg 11.jpg.1d5d9ae33c868577135d8d5cc600a03a.jpg

In plus, şurubul de la EGR e blocat cel dinspre radiator, e un inbus la care capul e mâncat si nu îl pot desface, poza surub.jpgsurub.thumb.jpg.0ce8bd9eab169075fd42e1ce2471dbf3.jpg

 

Intrebare :

- după ce reuşesc sa il desfac, cu ce curat supapa erg, cea din poza, (poza 3.jpg)  3.jpg.621d43851ec2c0089cc6fa00ad0d42e0.jpgdeoarece am inteles ca are si ceva membrana in ea (?), sper ca am inteles corect,

 - piesa din poza 3_1.jpg  3_1.thumb.jpg.9ed099b9b3ad9c4cc685b37ce18b34e6.jpgcum si ce se poate curata?

 

Mulţumesc

Florin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari prieteni ! Am si eu o problema cu un motor de pe un Golf 4 Edition model 2001 benzinar 1.4 16 v cod AXP care nu prea merge cum trebuie .Mentionez ca nu are acel tacanit specific motoarelor de Golf 4 pe care l-am auzit la alte motoare , motorul mergand curat fara zgomote .  Deci , nu merge rotund ca un alt motor de acelasi tip acultat . Plus ca in toba ( e model sport , asa am cumparat-o ) se aud uneori niste pacanituri ca si cum ar ,,tusi'' motorul . Drept urmare am desfacut bujiile si am constatat ca sunt uscate ( bujii cu 2 electrozi ) . Pasul urmator a fost sa inlocuiesc fisele si bobina de inductie insa rezultatul a fost acelasi . Mai departe nivelul meu de cunostinte se opreste , deci , vin sa va rog pe toti cei care au intampinat astfel de probleme sa ma ajute cu vre-un sfat , idee sau orce altceva m-ar putea ajuta sa remediez aceasta problema . Va multumesc frumos si va urez drumuri bune tuturor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!