Jump to content

Probleme Climatizare Leon-grave


iully2
 Share

Postare recomandată

multumesc dragosR........... :icon_thumright:

am sunat la magazin volksparts (nr luat de pe site-ul lor) si mi-au zis ca nu au. c'est la guerre.

oricum mersi mult pt idei. azi ma duc oricum la un service sa imi repar ceva la pedala de frana si o sa ii intreb daca nu pot sa faca o improvizatie care sa ma tina in conditii de siguranta pana sapt viitoare ca in bucurestiul asta mare nu se gaseste aceasta anume bucata de plastic si "pinii" aferenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa improvizezi ceva, asa cum ai zis, dar da si comanda de piesa aia nenorocita... poti sta 3-4 zile fara clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...n-am improvizat fix nimic pt ca nu se poate. e mufa care intra in acel calculator. nu se pot baga direct firele. si am sunat si azi PESTE TOT si nu o are nimeni. am vb si la PBA si mi-au zis ca s-a topit "de la un consumator foarte mare" si ca daca mai folosesc pana la inlocuire "e pericol de incendiu" :banghead:

si oricum asta a fost numai efectul, cauza (probabil un scurt foarte puternic) ramane de identificat dupa ce inlocuiesc mufa si pinii, ceea ce inseamna "alti bani, alta distractie" (numai ca fara "distractie") :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

nu ca ar fi stat cineva cu sufletul la gura sa afle daca si cum am rezolvat eu problema (sau, ma rog, cine stie...) dar ma simt dator sa enunt: pe langa mufa topita s-a constatat, la inlocuirea acesteia din urma, ca problema este din "unitatea de control a electroventilatoarelor" (adica piesa in care intra mufa respectiva) care, din cate am inteles, se mai cheama si "calculatorul de climatronic" si care...dadea scantei si functiona in continuu, fapt care aparently nu e normal. asa ca m-au sunat, m-au intrebat, mi-au zis pretul :blink: si le-am zis sa o schimbe. mare minune ca aveam in stoc ca pt mufa am stat 1 sapt si ceva, iar pretul corect a fost de....5,2 mil lei vechi. pt "amatorii" de astfel de piese, la volksparts era 4.3 mil dar trebuia sa astept inca 5 zile lucratoare pana venea, ceea ce la cele 169 de mii de grade de afara era inacceptabil.

long story shot, acum merge clima (nebizonica). Dupa spusele colegului Matrixu, dat fiind ca a fost reparata la PBA, ar trebui sa ma lase din moment in moment :evil: (sa speram ca nu)

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

stiu ca sunt putine sanse sa mai primesc un raspuns dupa aproape 1 an de la ultimul post, dar incercarea moarte n-are :P

Am citit tot topic-ul si se pare ca am si eu aceasi problema, cel putin azi s-a manfestat de 3 ori :(. Am plecat prin oras cu niste treburi, am dat drumul la clima pe 20 grade, am mers vreo 10 min asa si am observat ca a inceput sa se incalzeasca in masina, am pus mana la duzele de aerisire si baga aer cald, ca si cum ar fi dat drumul doar pe ventilatie. Am oprit ac-ul si l-am pornit iar, nimic :(. La urmatorul semafor am oprit motorul cu AC pe on si l-am repornit. A plecat :), am rasuflat linistit si am zis ca de la temperaturile de 40 grade de afara a luat-o pe campii. Insa dupa 20 de min aceasi poveste, a mers din nou cu repornirea motorului. Si tot asa pana la intoarcere mi-a facut cam de 3-4 ori :(.

Ce am mai observat eu, la relanti turatia variaza cateodata in limita 600-1200 rot/min fara nici un motiv anume, si e prima oara cand face asa, si merg 90% cu clima pe auto.

Inca nu am sunat la service pentru o programare, e prima zi in care s-a manifestat si sper sa nu se mai repete, insa daca stie cineva unde este acest "calculator de climatronic" sa bag si un ochi pe acolo sa vad daca are ceva topit as fi recunoscator.

Multumesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE: am mai mers si aseara pe la ora 10 seara cu ea si am dat drumul la aer, si azi de dimineata la fel, si surpriza nu mai face, baga aer rece si fara intreruperi.

Mi-a spus cineva ca am lipsa freon in instalatie si din cauza aceasca cand este in sarcina maxima compresorul (ex. ieri cand erau 40 grade afara, neavand destula presiune are aceste intreruperi sau poate sa fie ceva electric (contact, releu). oricum sper sa nu fie compresorul ca am bulito :lol:.

maine sunt programat la service pentru un test, o sa revin cu ce am rezolvat :icon_thumright:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum am promis, am revenit. De aseara pot sa spun ca ma bucur din nou de racoare la volan :beer:. Problema a fost simpla, mi se arsese ventilatorul principal si mergea doar pe cel auxiliar si din aceasta cauza la viteza mica motorul nu mai facea fata incingandu-se prea tare. Am inteles ca e o buba frecventa la motoarele astea, cel putin asa sustinea mecanicul.

Deviz: Ventilator motor nou - 350 lei

Verificat + Incarcat instalatie climatizare - 130 lei

Manopera - 50 lei

550 lei cu tot cu o mica atentie :lol:. Oricum am rasuflat usurat, avand in vedere ca nu a fost compresorul :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Haideti sa va povestesc si eu patania mea: intr-o seara calduroasa, acum vreo 2 saptamani, stateam in masina cu motorul pornit de cca. 10 min, climatizarea pe 19 grade. La un moment dat prin aeratoarele centrale a inceput sa iasa abur, primul gand fugindu-mi la fum, nicidecum la abur. Am oprit motorul, al carui indicator de temp. apa arata 90 de grade, apoi am tras capota, de unde iesea abur la greu, prin toate partile. Un suierat puternic mi-a atras atentia pt 2-3 minute, cat a durat. Venea dinspre butelia aceea mica de aluminiu, din partea stanga a motorului, cum ma uitam la el.

Sub ea am observat un lichid verde, ce se prelingea pe scutul motor. Dupa 2 zile am ajuns la service. Diagnosticul a fost pus repede: conducta de retur AC fisurata (trebuia inlocuita, asa mi s-a spus, la "numai" 280 ron). Asta era efectul. Cauza si-au dat meseriasii cu presupusul ca ar fi ori ventilatorul AC-ului (care nu a pornit), ori nu-stiu-ce senzor de la AC, care nu a comandat ventilatorului sa porneasca.

Dupa numai 2 ore, masina a fost gata. Conducta - 280 ron, reumplere freon - 150 ron, senzor AC - 50 de Euro. Acum, eu m-am uitat dupa aceea la conductele ce intrau in acea butelie de aluminiu, la presupusul senzor (care cred ca e montat langa oala amortizorului din dreapta), ce sa mai... m-am uitat si eu sa vad daca observ ceva "schimbari". Sincer, nici urma ca s-ar fi umblat pe-acolo. Fiind poate prea cu bun simt, nu le-am cerut nici piesele vechi.

Voi ce parere aveti? Eu zic ca am fost un pic cam tras pe sfoara.

Modificat de Lao Mayer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cred k am o problema cu climatronicul. Uneori in mers usor 20-30 km / h si mai ales pe loc cu motorul pornit si cu AC-ul (stelutza pe display) apare un zgomot ciudat, ca un huruit si imi vibreaza masina, bordul am impresia, parca este un ventilator central undeva langa bord. Pe tester totul este ok, aer rece imi baga perfect doar ca apare acest zgomot cam tare, daca este pe ventilatie normala fara AC nu apare nici un zgomot. Cine ma poate ajuta? a mai avut cineva problema asta? multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am vazut ca e un topic despre probleme la climatronic aici si am zis sa nu mai deschid altul, problema mea este urmatoarea: compresorul nu mai cupleaza cand apas pe fulgul de nea de pe unitatea de climatronic, am incercat sa vad daca apare vreo eroare stocata pe modulul de climatronic si surpriza, nu am putut intra pe el, am incercat cu doua interfete diferite si doua versiuni diferite de VAG-COM. Nici electrovenitlatorul nu pleaca, dar din cate am citit pe aici nu ar trebui sa mearga continuu chiar daca compresorul este cuplat.

Are cineva vreo idee despre ce ar putea fi? Freonul l-am verificat si are parca 5 bari presiune din cate imi aduc aminte, nu sunt sigur. Ce ar putea fi stricat de nu pot nici macar sa citesc modulul de cliamtronic cu vag-ul.

Am citit codul de eroare direct de pe displayul climatronicului si la inceput era 0 am mai citit diferite canale, am mai incercat sa pornesc compresorul si la sfarsit cand am vrut sa il citesc iar era stocat 22.1

Merci anticipat

Modificat de vVe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt multe erori stocate ... vag comu nu prea poate sa se conecteze... incearca sa scoti siguranta si lasa 1 min si intcearca din nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VVE am avut aceiasi problema acum 1 an. Prietenul meu cel mai bun are Leon 1M si la scanarea cu VAG-com nu puteam sa interoghez climatronicul. In service la revizie nici cu VAS-ul nu mergea.

De la mecanic din service am aflat ca daca ai cd/player sau casetofon AURA din fabrica acesta trebuie scos (deconectat). Bineinteles ca am testat pe urma si cu vas-ul si cu vag-comul si a mers am reusit sa scanez si nu avea nici o eroare :blah:

Compresorul nu porneste la temperaturi cu minus (nu mai tin minte cat :D ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@X-Ecutor: stiu ca nu porneste la temperaturi sub 2-3 grade, dar pe mine m-a lasat in vara. Cat despre CD nu stiu daca ar putea fi vina lui din moment ce pana acu puteam sa citesc modulul de climatronic.

@Swat-Cat: care siguranta? siguranta de climatronic? am incercat sa o gasesc dar nu imi dau seama care e. Un indiciu ar fi binevenit. :icon_thumright:.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

f25 si f 5...

le lasi 2 min....

post-4720-1236594840_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci, ma duc acu sa testez

am testat, am scos sigurantele, dar fara niciun rezultat, aceeasi eroare "excessive communication errors" sau ceva de genul :D

Modificat de vVe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@ vVe , Am avut si eu problema asta si am rezolvat-o schimband siguranta nu din cutia din bord. este o cutie cu sigurante fix pe baterie, dai capacul mare jos, apoi desfaci capacul cutiei si acolo dai de vreo 5 sigurante. La mine s-a ars cea de 40 A (da stiu, rezistenta se masoara in Ohmi, dar asa mi s-a spus sa cumpar). Era intradevar arsa si am schimbat-o cu un de BMW tot de 40 pt k nu am gasit la VW. Merge perfect acum, dar in continuare dupa cum am postat si acum mult timp, dupa ce opresc clima de tot adik off, display stins, se aude ca un ventilator in bord care in oprire atinge de ceva. Sunt eu nebun sau ala este chiar in bord in partea dreapta. Stie cineva o rezolvare simpla si rapida? MS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

in prima zi de caldura, am vrut sa dau drumul la clima si surpriza... cu toate ca fulgul era apasat baga doar aer de afara, nicidecum rece. cam dupa 20 de min de mers si dupa o scurta oprire a inceput sa functioneze si mers perfect cam 2 ore.

a doua zi iar nu mai racea aerul....

care credeti ca e problema???

imi recomanda cineva unde sa ma duc sa imi faca un test?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul de freon este prea mic. De la statia de metro brancoveanu, mergi cca 1 km pe bd brancoveanu si pe partea stanga este un tip care incarca cu freon. Indicat ar fi sa verifici instalatia sa nu aiba vreun por pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut,

Va povestesc si eu o problema la aerul conditionat la masina din semnatura in speranta ca cineva a patit ceva asemanator sau are idee cum se poate rezolva. Mentionez ca am fost cu masina la "celebrul" PEX din Ploiesti si...am luat-o asa cum am dus-o.

Compresorul functioneaza corect, freon este suficient, dar cand dau drumul la aerul conditionat acesta nu face fata pentru ca odata cu aerul rece habitaclul este "invadat" si de aer fierbinte (mai ales daca motorul este pornit mai demult). Un meserias in AC mi-a spus ca sunt blocate in pozitia deschis niste clapete care dirijeaza aerul cald. Ca solutie provizorie, am "strangulat" furtunul pe care vine apa calda de la motor, si in acest fel totul merge ok. Bine, dar acum vine frigul si trebuie remediata problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

la multi ani conducatori de VAG!am incercat si eu un test la modulul climatronic si surpriza...nu se poate conecta la modul.imi apare" too many excesive comunications erors"..am vrut sa fac asta pentru a calibra prin output test clapetele.ma poate ajuta cineva sa imi spuna care este combinatia de butoane ca sa ii dau un test direct pe climatronic?o sa incerc si varianta spusa de swatcat sa scot sigurantele din tablou,poate apoi o sa pot sa accesez modulul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

am si o problema care nu ii dau de cap.

cand pun contactul pornesc ventilatoarele(amandoua),cu masina rece ,problema este ca nici compresorul de ac nu cupleaza ,tin sa remarc ca am scos mufa si am masurat daca ii vine curent ee 0 absolut,am verificat compresorul cupleaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia vezi siguranta S16 de 10 A e buna ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu am o problema cu un Golf 4 si nu pot scana deloc cu Vag-com. Imi da ceva de genu Comunication failed. Sigurantele de la motor par sa fie ok .Dc oare nu pot scana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ehhh dragi prieteni si iata ca mi-a venit si mie randul sa ma alatur celor cu probleme de "climatizare grave".

O scurta descriere ale evenimentelor :

povestea a inceput de acum vreo 3 ani cand am ramas fara freon in instslatie si am fost la service pentru completare.De atunci in fiecare vara merg sa fac o completare pentru ca imi ajunge nivelul sub 100 grame.Problema este clara imi pierde pe undeva freon.In 3 ani si vreo 4 service-uri nu au fost in stare sa imi spuna pe unde pierde freon.s-a incercat solutie cu UV,lampa fluorescenta etc si degeaba (raspunsul clasic :e prea mica pierderea pentru a fi detectata).

Astazi am descoperit pe unde pierdea spre supararea mea :) In timp ce ii "faceam plinul cu freon " s-a auzit un mare POC...si au venit repede mecanicii sa opreasca masina.Am constatat ca furtunul care vine din compresor si se duce spre aeroterma are o fisura destul de maricica in dreptul radiatorului.Evident ca s-au ingalbenit la fata cei de la service si nu m-au taxat cu nimic dupa ce si-au recuperat freonul din instalatie :)

Din ce am vazut eu acest furtun este destul de lung cu insertie metalica prin mai multe locuri parca are si un condensator undeva pe traseu si nu cred ca o sa pot sa il schimb fara sa dau jos :bara,far,furtun intercooler,vas lichid parbriz, vas antigel ..etc).

Intrebarea mea este daca aveti un PN pentru acest furtun sa ma interesez de costul lui si eventual daca l-a reparat cineva pana acum si ce rezultate a avut cu timpul.

eventual si vreun service unde sa se priceapa lumea la reparat de instalatii de climatizare.

PS: sa ne rugam pentru o vara cat mai racoroasa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Se pare ca revin iar cu probleme :(.

De curand, am fost in CO prin Italia si am prins temp. de peste 40 la soare, mers non-stop cu A/C on si prin aglomeratie. A mers perfect pana in ultima zi, pe drumul de intoarcere la un moment dat in mers am observat ca nu mai baga rece. Am tras la o benzinarie si am verificat daca compresorul mai merge - cand dadeam pe AUTO la clima, crestea turatia la motor, insa compresorul nu pornea. Am verificat sigurantele si am descoperit ca cea de 30A din locasul de deasupra batariei este topita, din fericere aveam de schimb la mine, am pus una noua si imediat a pornit si compresorul si electroventilatorul mic si a inceput sa bage aer rece. Fericit ca am gasit buba, am inchis capota si am pornit la drum. Dupa vreo 5 min, acelasi simptom, a inceput sa bage aer cald - am tras pe dreapta si cand am verificat siguranta schimbata anterior am constat ca si cea noua a fost topita. Am mai avut una singura de 30A, pe care am pus-o si imediat a pornit si compresotul, am lasat motorul ponrit pe loc cu A/C pornit si am asteptat. Dupa nici 2 min, siguranta a fost topita si iar s-a oprit.

Joi ajung cu ea in service, insa inainte am zis sa postez si aici, poate e cineva care s-a mai lovit de chestia asta si m-ar putea ajuta cu o rezolvare sau macar cu o idee despre ce ar putea cauza arderea sigurantei de 30A una dupa alta.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!